Noekie, leuk vooruitzicht toch, 2 weken Leuk vooruitzicht!!! Sneeuwmees, ja dat soort verhalen lees ik ook vaak en daar denk ik ook veel aan bij mezelf omdat het wel nestelt en dan gaat het fout....alsof mijn lichaam het niet tolereert. Dus zou me weinig verbazen. Ben wel echt benieuwd wat er uit de onderzoeken zal komen maarrrr ik wacht het echt even af. En die irritant op mijn werk denkt dat die slim is maar dat zal snel afgelopen zijn (hoop ik hahahaha). Slaap lekker!
@Noekie: hartstikke leuk, toch dat je al zo snel kunt beginnen. Je maakt zulke prachtige foto's, dus met misschien nog wat tips en trucs van de cursus, kan het alleen nog maar nog mooier worden. @Jordan: neem lekker je tijd, meid. Even goed uitzoeken hoe het met de verzekering zit, is zeker aan te raden. Sommige verzekeringen vergoeden niet de volle 100% in het buitenland en vaak moet je dingen zelf voorschieten. In DD was dat zo'n 2000 euro van de hele behandeling, wat ik toch eerst zelf moest voorschieten. Dus dat is wel handig om van te voren te weten als je iets gaat doen. Maar je hebt de tijd (qua leeftijd) en voorlopig dus nog even drukte genoeg op je werk. Dus neem de tijd. Maar ik denk, dat als je ooit besluit verder te gaan, dat het wel zinvol is te laten doen. Ik bleek vandaag (op mijn vrije dag) om 8.00 uur een afspraak gemaakt te hebben met de accupunctuur. Niet echt handig, zeker niet als je ook nog slecht geslapen hebt. Ik heb vreselijke last van mijn nek en ben eergisteren daarvoor even hardhandig gekraakt. Dat gaat nu wel iets beter, maar bij het slapen nog niet erg prettig. Om 5.00 uur werd ons zoontje huilend wakker, dus die kwam tussen ons in en was eerst nog een tijd aan het spoken en draaien voordat hij in slaap viel. Maar ook dan heb je armen en benen in je nek liggen, dus een ontspannen nachtrust heb ik niet gehad. Maar goed, ik ga er maar even heen. De laatste keer dat ik er was, was ik nog niet zwanger, dus wel leuk om haar dat nu te kunnen meedelen. Ik wil niet al te veel meer laten behandelen, want ik voel me verder goed. Heb wel van die chinese kruiden van haar gekregen, die ik nu al maanden slik. Dat is voor een betere doorbloeding van de baarmoeder om (beter) zwanger te kunnen worden en blijven. Dus daar wil ik even overleg met haar over hebben hoe nu verder en met welke dosering. Ik hoop wat minder, want die pillen zijn enorm goor, dus hoe minder kokhalzen per dag, hoe beter.
Vandaag foto's gemaakt bij mijn schoonzusje. Geen succes ben ik bang. Heb de foto's nog niet bekeken maar... Ze willen wel graag foto's maar vinden alles zielig. En ze houden er geen rekening mee dat het soms zo'n 2 uurtjes kan duren. Je hebt veel geduld nodig bij een shoot en ze moeten lekker slaperig zijn en dat duurt soms even. Pfff....frustrerend gewoon! Ik wil gewoon te veel!
Meiden, ik ben drukdrukdruk ... zelfs te druk om een testje te halen ... dus dat heb ik nog niet gedaan. Dus nog even wachten voordat we weten hoe het zit haha Vanmorgen met de kleine naar de kinderarts geweest voor een visuele controle van de heupjes en dat was ook allemaal goed (vorige week echo gehad en die was ook goed). Gisteren had ze haar prikjes weer gehad, dat was wel zielig want ze heeft best hard gehuild. De terugweg wilde ze alleen maar op de arm, dus met haar op de arm terug naar huis gelopen ipv in de reiswieg. Toen we weer thuis waren was het weer goed en sliep ze lekker in de box. En ook vannacht heeft ze lekker doorgeslapen. Vanmiddag gaat ze naar de opvang en ga ik m'n vriend ff een motorritje maken. Dus nu nog wat eten en dan haar wegbrengen (als ze wakker wordt, want ze is nu zo lekker aan het slapen).
Noekie wat jammer dat t niet helemaal ging zoals je gehoopt had bij je schoonzusje. hopelijk volgende keer beter meid Sneeuwmees, bijna op vakantie meid... lekker zeg! Jordan k had je foto's van gent al voorbij zien komen op fb. fijn dat er daar meer mogelijk is dan hier. Hopelijk komt er iets nuttigs uit meid en kun je met een gerust hart en de nodige dingen en doen een volgende poging starten. tori, fijn dat je meisje weer is goed gekeurd. vanwaar die controle op de heupjes als k vragen mag? Is dat standaard of hadden ze iets gezien? Hier vandaag met jayden naar de kinderarts in t zh geweest. kleine man is ook weer goed gekeurd. gewicht nu precies 2500 gram. lengte 47cm hoofdomtrek 34 cm. Die was bij ontslag 32cm. er is wel een vochtzak gevonden om zn rechterbal heen, dit wordt ook wel een waterzak genoemd. T hoort in de meeste gevallen in het eerste levensjaar weg te trekken. T kan ook een evt liesbreukje veroorzaken, maar t is verder niets ernstigs. t ruisje in zn hart... hij hoorde nu niets maar gaat er de volgende keer wel weer naar kijken/luisteren. we zouden rond de uitgerekende datum weer n echo krijgen van zn hoofdje maar daar wist hij niets van en wordt nagevraagd van hoe of wat en dat horen we dan volgende maand. verder de nenatal 1 op recept/machtiging mee gekregen en die kan k morgen ophalen. Jayden is een echte nachtbraker momenteel. Hij is nu al drie nacjten non stop wakker tot 06.00 uur en wil alleen maar eten eten eten. op zich niet erg maar k heb toch liever dat ie dat overdags gaat doen zo... zijn jullie ook weer even op de hoogte van hoe het hier gaat
@Noekie: jammer dat de shoot tegenviel. Je zou juist denken dat de ouders het maximale willen doen en proberen voor het mooiste resultaat. Kan me voorstellen dat je nu een onvoldaan gevoel hebt. Hopelijk over een paar weekjes een nieuwe kans. Ik had ooit een shoot bij een professionele fotograaf, die er zelf na amper 3 kwartier genoeg van had (omdat mijn zoontje ook niet echt mee wilde werken). Als jij er zoveel tijd voor wilt nemen, siert je dat alleen maar dat jij echt kwaliteit wil leveren (en engelengeduld hebt). @Bianca: fijn dat de kleine lekker aan het groeien is en alles zo op het eerste oog goed lijkt (met ruisje en waterzak). Dat nachtbraken is minder inderdaad. Kan me voorstellen dat je daardoor zelf gesloopt bent. Ik kom snel die kleine man van je bekijken, hoor! @Tori: ik vroeg me ook af waarom je die controles had van de heupjes. Meestal is dat bij een keizersnee, maar zelfs dan is het alleen maar een echo. Is dat omdat je zo lang overtijd was? Hoop dat het motorritje lekker was. En las ik nu ergens dat jullie op vakantie gaan? Zo ja, waar gaat de reis heen?
Sneeuwmees, balen dat je er zo vroeg uit moest Je hebt morgen toch ook vrij? Tori, fijn dat alles ok was. Weer een checkpoint voorbij En jij ook BE hopelijk blijft de ruis weg en zijn nachtelijke wakker zijn sessies ook vermoeiend. Noekie, ik hoop dat de foto's toch meevallen. Wel frustrerend als niets kan maar de foto's wel leuk moeten zijn. Hopelijk snel een makkelijker klantje Nu Cybell niet meer op zp is ben ik hier de enige kinderloze trouwens.
@Jordan: je bent nog wel even de enige kinderloze, maar niet voor lang. Zodra jij klaar bent er weer voor te gaan in Gent, dan is dat snel 'opgelost'.
Het eerste wat ik zocht toen ik net zp opende was de banner van sneeuwmees. Super om te zien dat die er nog is en de echo goed was. Net terug van een heerlijke minivakantie. Timo deed het super en het was fijn om een weekje met na drietjes te zijn. Maandag beginne met werken. Mega spannend.. Stom he. Ik was er vorige week een middag en dat voelde goed, maar toch.. Wat betreft de bloeding wacht ik nog ff af hoor. Heb er geen last van en geen nog bv, dus ik heb de tijd. ( vind het ook wel. Prima zonder menstruatie). Helaas voel ik. Me verder nog steeds niet fit. Vitamine D en ijzer zitten op de ondergrens ( ondanks de mamfit pillen die ik nog slik waar 200% vitamine d in zit en 150% ijzer). Dokter is niet van de pillen/ spuiten en wil me liever niks geven. Toch blijf ik dizzy.. Heb afgesproken dit een maand aan te kijken, maar wordt tot nu toe niet beter.. Ik reageer later even op,de andere. Mijn zoon huilt voor een fles
Jordan, tja dat is niet de status die je graag wilt, maar nu gaan we wel allemaal voor jou duimen. ( deden we al, maar eerder moest je het nog ' delen' ) fijn dat ze in gent meer voor je willen/ kunnen doen. Ik hoop zo dat jij je snel bij de wel moeders kunt aansluiten!! Fijn dat het je wat rust geeft er nu ff niet / minder mee bezig te zijn!! Tori: ik wordt nu toch ook wel nieuwsgierig bij jou. Niet omdat je niet ongesteld bent, want dat is heel normaal, maar die opgezette buik... Be: de kleine man groeit goed lees is. Super fijn!! Wel,pittig die slapeloze nachten! Succes!! Met timo gaat het erg goed. Hij groeit erg hard. Krijgt echte spekbenen. Hij lacht veel en schateren doet hij nu ook. Sneeuwmees: ben echt heel blij voor je.
Noekie; degene waar wij de newbornshoot hebben gedaan trekt voor 3,5 uur voor uit. In verband met voeden, rustig worden en lekker gaan slapen. Geduld is het sleutelwoord bij zo'n shoot.
@IkkeB: Ik weet het! Maar als mijn schoonzusje bv geeft wil ze alleen zijn. En nu moet mijn zwager er ook nog bij zijn. Ze durft het nog niet alleen denken we. Zelfs als ze boven gaat zitten is ze blijkbaar niet op haar gemak. Ik mocht nog wel een keer terug komen maar heb daar eigenlijk geen zin meer in.
@Ikke: welkom terug weer! Fijn dat de vakantie lekker was. Omdat je op vakantie ging had ik al het stille vermoeden dat je vrij snel weer moest gaan werken. Dat is dus volgende week al. Hoop dat het meevalt. De eerste dag vond ik toen vreselijk, maar uiteindelijk went het wel (maar merk wel dat ik na de bevalling heel anders tegenover mijn werk stond als voor die tijd). @Noekie: ik zou ook wat terughoudend zijn om opnieuw foto's te maken. Laat ze eerst maar even een beetje 'losser' worden. Is het haar eerste? Ik ging toen ook vaak even apart zitten met de bv, maar dat was meer omdat het bij mijn zoontje in het begin even wat moeite kostte om goed aan te happen. Maar ik zou het alleen maar fantastisch vinden als iemand foto's van mijn kindje wilde maken (en zou daar alle medewerking aan geven). Hier staat alles grotendeels ingepakt, maar nu kom ik erachter dat ik mijn zwempak nergens kan vinden. Dat heb ik nu altijd dat ik iets kwijt ben (wat altijd zo vanzelfsprekend is om in te pakken). Heb geen idee waar ik het kan vinden nu en mijn zoontje ligt net op bed, dus kan nu ook even niet al te uitgebreid rommelen boven. Verder begint de spanning weer wat op te bouwen nu we bijna weg gaan. Toch wel spannend met mijn zwangerschap. Stel dat er wat gebeurd.... Vanavond ook een hele gespannen en gevoelige buik. Ga er maar vanuit dat het mijn darmen zijn, maar dan slaat de schrik wel even om me lijf. Verder was ik vanmiddag behoorlijk misselijk (gisterenmiddag ook al even). Ik probeer me er maar aan vast te houden dat zo lang ik meer klachten krijg en iedere dag nog iets voel, het allemaal goed zit.
@Sneeuwmees: Meisie toch! Je bent nog steeds hartstikke zwanger hoor! Hopelijk vind je je badpak snel terug en kun je morgen heerlijk op vakantie gaan! Ik zal even een foto zetten in mijn album van de shoot.
@Sneeuwmees: Waar ging je ook al weer heen? Zal wel stil worden hier als jij op vakantie bent..... (Foto's staan in mijn album 'fotoshoot')
@Noekie: sorry voor jullie! We hebben wifi in de caravan, dus jullie zijn nog niet van me af. Ik heb de foto's bekeken en ik vind ze hartstikke mooi en schattig. Waarom ben je er zelf niet tevreden over? Als dit al is terwijl je voor je gevoel te weinig tijd hebt, dan vraag ik me af hoeveel beter ze nog moeten gaan worden als je er wel de volledige tijd voor had kunnen benutten (als ik ze nu al zo mooi vind).
Hi meiden, hm Jordan, we gaan nu allemaal voor jou duimen en dat gaat helpen, dat moet!! Noekie, jammer dat het zo gegaan is met je schoonzusje en de shoot. Ze is er duidelijk niet het type voor. ikkeB, haha ja ik ben ook wel nieuwsgierig. Voelde me vandaag niet topfit ... Het rommelt wat in m'n buik, pfff. Yvi wilde vandaag ook niet goed bij mij drinken. Misschien komt m'n eerste menstruatie er aan ... Heb nog steeds geen test gekocht, ik m'n achterhoofd denk ik ook steeds 'nah, ik kan toch nu niet spontaan zwanger zijn?! dat is onmogelijk'. Maar wil eigenlijk wel voor de vakantie testen want anders denk ik de hele tijd op vakantie er aan. Sneeuwmees, 9 weken alweer . Nog even en dan zit het eerste trimester er alweer op! Vervelend is dat als je iets niet kunt vinden zoals een zwempak. Ik heb dat ook met dat soort dingen! Maar goed, mijn bikini ligt al bij het stapeltje wat mee moet op vakantie dus die kan ik niet meer kwijt zijn. Fijne vakantie!! Had ik trouwens al verteld dat Yvi nu 6600 gram is en bijna 63 cm? Nou, bij deze . Ik had via marktplaats een speelkleed gekocht ... hier in de buurt en nu missen er twee hangers ... het spiegeltje en het aapje ... de twee leukste . Ik heb ze al gemaild, maar nog geen reactie. Hopelijk hadden ze die per ongeluk ergens anders en kan ik die nog wel halen.
Het zwempak is terecht! Hij was ergens achter gevallen in de kast. Het is een positiebadpak die ik toen voor mijn zoontje gekocht heb. Ook als we een keer daarna nog gingen zwemmen droeg ik hem, maar het voelde wel wat ongemakkelijk omdat er in kleine lettertjes 'baby on board' op stond. Maar ik zwem zo weinig en ik heb zo'n hekel met mijn figuur tijd te nemen een goed zwempak te kopen dat ik het maar zo gelaten heb. Maar nu heb ik eindelijk die 'baby on board' en nu kon ik juist dat zwempak niet vinden. Maar hij is terecht. Pfff... @Tori: hoop dat die mensen snel reageren. Zou jammer zijn. Al moet ik bekennen dat bij ons in de loop der tijd ook wel dingetjes kwijt geraakt zijn. Je bent en probeert er zuinig op te zijn, maar het gebeurd dan toch.
Sneeuwmees, ze hebben gisteren later nog gereageerd en hij dacht dat z'n vrouw alles erbij had gedaan. Spiegeltje hadden ze nog en het aapje moest hij zoeken en dan komt hij het vandaag na z'n werk langs brengen, dus dat is wel weer aardig. Hij werkt hier in de buurt. Nu even Yvi voeden en dan komt er zo visite!