IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Noekie, ja de reis ging heel goed. Het vliegtuig zat niet vol de heen en terugreis dus wij hadden de stoel naast ons vrij en ze heeft bijna de hele vlucht op de stoel tussen ons in gelegen (slapen). En tijdens het opstijgen en landen heb ik haar een flesje melk gegeven en daar had ze dus ook geen last van.

Ohjee sneeuwmees, hebben ze Mees gewoon laten zitten met een natte broek?! Belachelijk zeg!

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Tori, hahahaha geen rust hebben, fijn is dat hihi. Maar wel hartstikke lekker gehad dus? Hoe heeft jullie mini-me het gehad?

Noekie, ik weet niet zeker of ik het nou al gevraagd had maar heb je nog een model beeb gevonden voor de cursus?

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: welkom terug weer! Je valt met het weer gelijk met de neus in de boter, dus het zal moeilijk wennen zijn. Fijn te horen dat alles goed gegaan is. Lijkt me wel erg spannend zo'n verre vakantie en vliegreis met zo'n kleintje, maar vaak slapen die kleintjes overal doorheen (en zijn de ouders bezorgder).
    @Noekie: dat is voor mij nog het moeilijke, of dit een onhandig en toevallig incident is, of dat dit de normale gang van zaken is om zo met kinderen om te gaan. Ik moet zeggen dat ik het al moeilijk en emotioneel vindt om hem steeds weg te moeten brengen (omdat hij zo huilt bij het weggaan) en dan zo'n incident er nog bij, dat maakt het vertrouwen hem daar achter te laten niet makkelijker op. :(
    Ik vind het ook zorgerlijk dat geen tijd blijkbaar een excuus is zo'n kind zo te laten zitten. Er was die ochtend een klassen-assistent in de klas, die op dat moment er niet was. Ik vraag me dan af waar die gebleven is en of die bij zulke incidenten niet even bij had kunnen springen. Of dat er zelfs in de hele school niet even iemand in geval van nood bij kan springen. De juffrouw zei dat ze normaal hem wel zou verschonen, maar omdat ze alleen stond er geen tijd voor had en niet weg kon. Op zich vond ik dat nog niet eens het ergst (omdat wij al gelijk onderweg waren) en omdat hij echt helemaal gedouched moest worden. Als ze hem alleen even uit de klas hadden gehaald en daar buiten de klas met iemand op ons hadden laten wachten ipv hem zo pontificaal met een plasje dunne derrie onder zijn stoel midden in de klas hadden laten zitten.
    Ik voel aan alles dat ik er gewoon nog niet klaar mee ben (zelfs niet met haar verklaring), dus ik vrees dat ik er toch nog een keer op terug ga komen (en misschien eens met de schoolleiding ga praten).

4. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: belachelijk!!! Woest zou ik zijn. Ze had ook tijd on te bellen. Ze had desnoods een wat ouder kind naar een hogere klas kunnen laten lopen om "hulp" te halen. Dat ze in zo'n korte tijd niet alles af had lijkt me logisch dat dat kan, maar helemaal niks gedaan. Zelfs geen handdoekje op de derrie gelegd. Er is gewoon een keukentje in de klas had ze toch op zijn minst een klein beetje schoon kunnen maken. De andere kids zullen er idd niet echt mee bezig zijn, wat voor jou zoontje niet zo hoeft te zijn. ( vergeet het misschien ook sneller als zijn moeder, maar toch). 22 kindjes alles is natuurlijk pittig en ze moet de rest van de klas misschien eerst even ' aan het werk zetten' maar tsssss dit kan echt niet! Jullie mogen als ouders zeker boos zijn.

5. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, meid toch.. wat een ellende...
    Als ik jou was even een gesprekje aanknopen met de directeur, dit kan echt niet!

Ik heb dit bij Milou en Jurryan ook gehad en heb toen de directie hier op aangesproken, zij hebben dit toen netjes opgelost.

Tori welcome back meid!

Jordan, hoe is je MRI gegaan? Nog stil kunnen liggen? ;)

Wauw, onze kleine man alweer 2 maandjes oud! Gaat snel!
    Hihihi en nog vragen de mensen in de stad aan me; hoeveel dagen oud is hij? :D

Vandaag zijn we voor t eerst uit eten geweest met Jayden.
    Hij heeft heerlijk doorgeslapen. Eenmaal thuis, mocht hij weer lekker eten :D

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    #3046 Sneeuwmees, 15 sep 2013
    Laatst bewerkt: 15 sep 2013
    @Ikke: ik merk gewoon dat mijn 'woede' nog steeds vrij hoog zit (die indruk hadden jullie vast al, naar al mijn gespui):);), dus ik denk ook dat er nog wel een gesprek gaat komen, omdat ik dat toch kwijt moet. Ik begreep dat de directeur (die ik zelf nog goed ken omdat ik daar vroeger op school zat en hem als leraar heb gehad) er niet meer is omdat hij net vorige maand met pensioen is gegaan en dat er momenteel nog geen nieuwe directeur is. Anders was ik zeker even bij hem binnengelopen. Mijn man heeft toen gelijk gebeld (omdat de hormonen van mij het ook even niet makkelijker maakten afgelopen donderdag) en de juf heeft netjes tussen de middag teruggebeld, maar ik merk dat ik nog niet geruster ben met haar verklaring.
    Bij de peuterschool heb ik het vertrouwen als mijn kind niet lekker is, verdrietig is, gevallen of wat dan ook dat, dat mijn kind hoe dan ook in goede handen is. Ik weet dat ze daar qua bezetting ruimer in het personeel zitten, maar toch.... Ik wil mijn kind achter kunnen laten en daar vertrouwen in hebben. Als dit al op de 3e wenochtend gebeurd.... En ik snap als er bijv. een bakje water van het waterverven omvalt, of een bekertje drinken, dat dat best even kan wachten. Maar niet dit. Het is niet hygiënisch, het is besmettelijk en het is mensonterend. Wij hebben nu ook thuis afgesproken dat zelfs bij het geringste vermoeden dat hij niet fit is, we hem al thuis houden, omdat we er geen vertrouwen in hebben als hij toch echt ziek wordt dat hij in goede handen is, en zo zou het toch echt niet mogen zijn, toch? Ze zouden 15-16 kinderen hebben begreep ik van iemand, dat zij er nu dus al 22. Als daar in de loop van het jaar nog een stuk of 10 bijkomen, en dit gebeurd als bij 22 kinderen, hoe onverantwoord is het dan straks met 32 of 35 kinderen?? Dus wordt ongetwijfeld nog vervolgd.
    @Bianca: wat goed dat hij zich zo goed gedragen heeft en dat hij jullie lekker liet eten. Bij ons was dat anders. Meneer gedroeg zich dan altijd thuis voorbeeldig, maar dan in zulke situaties net even niet. Dus dan zat je het eten naar binnen te schrokken met het zweet op je rug of om de beurt eten. We zijn een keer uit eten geweest voor onze trouwdag en hij kon toen net goed kruipen. Dat hebben we geweten. Of mijn man kon achter hem aan vangen, of ik. Dus ipv een gezellig etentje voor onze trouwdag, zat hij of ik alleen te eten. ;)
    En de kleine man al weer 2 maanden. Jemig, wat gaat dat snel. Ja, het is zo'n heerlijki ieniemienie mannetje, dat je die vragen nog wel vaker gaat krijgen (alhoewel hij al zo ontzettend gegroeid is in die 2 maanden, maar dat weten die mensen niet);).
    @Jordan: was ook benieuwd of het goed gegaan was met je MRI? Wanneer krijg je de uitslag??

Nog 2 dagen tot de nekplooi. Spannend. Vooral ook omdat het een kansberekening is, en de uitslag dus ook nog niet zo veel zegt. Dus het zal een kunst worden om bij een mindere uitslag dat dan toch naast je neer te leggen. Maar merk wel dat de spanning nu toch op gaat bouwen. Gelukkig luisteren we af en toe met de angelsound en is het een heerlijke geruststelling de stoomlocomotief te horen. Die spanning is in ieder geval al weggenomen voor de echo, want ook dat vond ik altijd spannend bij iedere echo of het hartje nog wel klopte.
    Als de uitslag goed is, gaan we het wereldkundig maken. Tot nu toe weten nog maar weinig mensen het (mijn ouders, mijn zus en een vriendin en aan mijn man's kant alleen maar een goede vriend van hem). Dus we kunnen niet wachten het nieuws te gaan vertellen. Mijn man gaf aan zo blij te zij met de zwangerschap en hij is ook degene die 's avonds zegt, zullen we nog even het hartje gaan luisteren..? Dus dat doet me wel veel hem zo gelukkig te zien.
    We hopen en duimen dus maar voor een goede echo dinsdag! ;)

7. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik zou hem niet om het minste geringste thuis houden.
    daar krijg je uiteindelijk problemen mee.
    ik zou voor t geval dat altijd een luier in zijn tasje doen en een schoon setje kleren op school neer leggen.
    verder zou ik hem gewoon een luier om doen als je ook maar denkt dat t fout kan gaan.
    mocht er ooit weer zo'n foutje gebeuren en de schoolleiding doet er na dit voorval niets aan dan zal ik t hoger op zoeken als iknjou was en bij de gemeente je klacht indienen. Of bij de overkoepelende organisatie mocht zijn school dit hebben.

Jij maakt je al snel druk, en zeker nu je hormonen op hol geslagen zijn dus laat dit dan eventueel je man even regelen.
    Er zullen in de aankomende schooljaren nog veel meer van die grapjes gaan gebeuren dus bereid je maar vast voor.

wij hebben t uiteindelijk ook hogerop gezocht en alle problemen werden opgelost. Alleen jammer dat ik toen al mijn kids had ingeschreven op een andere school.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: nee, we zullen hem niet zo maar zonder reden thuishouden. Maar nu had hij 2 keer 's nachts dun gepoept. Maar omdat hij er verder geen last van leek te hebben, hebben we hem laten gaan. Maar dat blijkt dus niet zo slim te zijn geweest achteraf. Dus als dat nog een keer zo gebeurd, dan zullen we het er niet meer op 'gokken' maar hem een dagje thuishouden. Omdat ik (mede dankzij de hormonen) zo overstuur was, heeft mijn man ook gebeld. Dat was op dat moment ook wel even het beste, omdat ik natuurlijk niet helemaal 'toerekeningsvatbaar' was.:)
    Ons zoontje is nog steeds niet zindelijk en had dus al een luier aan. Verder heeft hij een complete verschoningsset met extra luiers (en doekjes) in zijn tas die hij aan de kapstok had hangen.
    Ik zou nog wel een keer mijn zorg willen uiten dat ik me zorgen maak als de klas uiteindelijk nog groter gaat worden en er nu al geen tijd is voor 'een ongelukje'. Daarnaast maak ik me ook zorgen om de hygiëne, want dat betekent ook als ze er zo makkelijk mee omgaan dat mijn kind ook tussen een plas kots (sorry) of wat dan ook van andere kinderen moet zitten omdat er blijkbaar geen tijd is dat op te ruimen. Ik kan me er nog over verbazen dat zij bij de knutseltafel met andere kinderen stond en mijn zoontje er zo bij zat (wat is dan belangrijker vraag ik me af).
    Vorig jaar was de klas ruim 35 kinderen, dus nog 12-13 meer dan nu al. Ik wil daar toch mijn zorg over uiten.
    Verder vraag ik me af, stel dat ik verder weg zou werken en ik zou een half uur-3 kwartier later hem pas opgehaald hebben, of we hem dan ook zo hadden aangetroffen.
    Op de peuterschool gebeurd er ook wel eens wat, maar ondanks dat heb ik het vertrouwen dat ze te goeder trouw handelen en mijn kind zich veilig voelt en is in alle opzichten. Dat ben ik nu even hier kwijt.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    BE, als ik de foto's zie kan ik me dat ook wel voorstellen maar op je ziet hem inderdaad al aardig groeien. En dan ook nog mee uit eten en doorslapen hahaha. Heerlijk, voor jullie en hem. Zou toch geweldig zijn als je overal mag liggen slapen zonder dat het raar gevonden wordt. Waar zijn de tijden gebleven hahahahaha.

Sneeuwmees, misschien van de week gewoon een goed gesprek aanvragen met zijn juf als de grootste boosheid bij jou gezakt is. Dan komen jullie misschien tot een oplossing en ook al snap ik goed dat je boos bent, het is nu extra niet goed voor je/jullie. ;) Rustig aan. Het is nog lekker zondag ook dus lekker genieten :)

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Oh ja sh*t... De MRI ging goed. Ik zou het nog een x doen als het zou moeten maar ik moet toegeven dat het niet mijn favo bezigheid is. Het is een erg kleine ruimte waar je in ligt. Wel met koptelefoon op maar dat ding maakt een herrie.... Ik was echt blij toen ik klaar was. Het duurde 20 minuten en in die 20 minuten heb ik mezelf voorgehouden dat ik onder de zonnebank lag hahahaha. Nou ja, voor een goed doel. 1 oktober krijg ik de uitslag. Bm benieuwd. Ik geloof niet dat het een hernia is maar time will tell.

11. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Jordan die mri dingen zijn echt ondingen ja... k heb er ook al meerdere keren ingelegen. 1 okt de uitslag... spannend meid!

Heb je zelf enig idee wat het kan zijn?

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: zo'n mri zou ook niets voor mij zijn. Zou er compleet claustrofobisch van worden. Ik dacht dat dit was vanwege je whiplash, maar het is dus omdat ze een hernia vermoeden, begrijp ik? Nou, ben benieuwd.

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ja het is echt niet heel prettig maar zolang ik mijn ogen dicht deed en verstand op 0 (alsof ik onder de zonnebank lag) was het wel vol te houden. Time flies als je erin ligt.

Het is nog steeds vanwege mijn whiplash want die zit er nog en daarvoor moet ik de revalidatie in maar ze willen een hernia uitsluiten omdat het soms ook doorstraalt naar mijn linkerbeen. Soms lijkt het net of ik het lijf van een 65-jarige heb hahaha.

Hoe was jullie weekend? Wij zijn zaterdagnacht de hort op geweest. Lag om 5 uur in m'n bed en werd om 9 uur al weer wakker. Pfff... Dus ik ben nog steeds bezig met bijkomen hihi!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: dat soort doorzak-nachten zou ik toch echt niet meer trekken, dus logisch dat je nog moet bijkomen.
    Ik heb een rustig weekend gehad. Zaterdag een soort van pyamadag met mijn zoontje en gisteren ook niet veel gedaan. 's Middags zouden we gaan wandelen in een parkje in de buurt, maar we kwamen bekenden tegen, dus ver zijn we niet gekomen, want we werden continue aan de klets gehouden. Nu weer aan het werk. Bleghh....:(

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, blegh, sterkte. Ik zit ook alweer bijna een uur achter mijn PC maar krijg mezelf niet echt gemotiveerd om er flink tegenaan te gaan ;) Hahaha. Maar ook leuk toch, praatje maken. Ben je in ieder geval buiten geweest. Pyamadag klinkt heerlijk :D Ik had zo'n soort dag gisteren. Normaal kan ik het wel hebben, een nacht doorhalen, maar ik denk dat door het dieeten (shakes, 1000kcal. per dag ipv 1800) ik er momenteel wat minder goed tegen kan. Hahaha, dat blijkt. Je ziet nu eerst m'n wallen en dan pas de rest. Lang leve de make-up ;)

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: ik draag nooit make up, dus als ik ineens als een drag queen hier op het werk kom, valt het juist op. Dus dan maar iets verder wegduiken achter mijn beeldscherm als ik een zware nacht heb gehad. Hier ook al weer ruim 2 uur aan het werk, maar meer op zp gezeten, dan aan het werk.:)

17. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hai werkende kletskousjes :D

Goede morgen ;)

Jordan kan t niet zijn dat er hier of daar in je rug spieren pezen of zenuwen klem zitten?
    Ik raad ook maar wat hoor.
    bij mijn man dachten ze vorig jaar ook aan een hernia maar dat bleek het niet te zijn. Na weken lang fysio te hebben gehad en met naalden in de spieren prikken was hij er vanaf...

Hier gister ook een lekkere bankhang dag gehad. Heerlijk!

Vanmorgen om 09.00 uur met Jayden naar t cb geweest...
    De kleine man is weer goed gegroeit!
    Hij woog nu 3205 gram en is 50 cm lang.
    Hij groeit netjes. Met de gecorrigeerde grafiek erbij loopt hij zelfs voor. Ben helemaal trots op t manneke!

Vanmorgen heeft hij ook zijn eerste prikken gehad... t arme kind!
    Hij heeft zo enorm hard zitten huilen, zo zielig!

Eenmaal zn kleertjes weer aan jasje aan mutsje op en in de cosi met zn fop was ie weer heerlijk stil en vertrokken naar dromenland.
    thuis maar even een zetpil gegeven voor t geval dat. En dan nu maar afwachten hoe hij verder op de prikjes reageert.

verder vandaag een vrij rustig dagje. Vanavond wat kraamvisite van mijn oude buurmeiden van vroeger. Heerlijk, t beloofd een leuke avond te worden ;)

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, hahaha ik loop er niet bij als een dragqueen hoor :D Ik heb momenteel wimperextensions, ideaal, geen mascara nodig, en ik heb wel foundation op omdat ik echt onwijs bleek ben, maar als je een goede kleur koopt dan is het niet storend ofzo (geen masker effect). Maar make up hoeft niet overdreven, kan ook complimenteren (zeg maar ;)).

BE, wat fijn dat Jayden zo goed groeit. Tuurlijk ben je trots. Als ik dat zo hoor, dat je hem in de max legt, speen erbij, mutsje op, dan weet ik ineens weer waarvoor we aan ICSI zijn begonnen. Zo leuk. Die kleine dingetjes doen het 'm gewoon! :) Ik loop al sinds juni vorig jaar met die rug, is echt whiplash. Ik heb sindsdien ook al fysio (en accupunctuur geprobeert maar dat deed niets) maar de fysio maakt het enigszins dragelijker maar de pijn en de klachten lossen niet op. Whiplash klachten mogen max. 3 maanden duren, als het langer duurt moet je revalideren. Gezellie, dat is dus mijn lot hahahaha.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: omdat ik zelf geen make-up draag heb ik van mezelf al gelijk het idee dat ik zelf een drag queen ben als ik opgemaakt ben. Dus vandaar. Ga er helemaal van uit dat jij alleen je sterke punten accentueert. Is er nog wat van werken terecht gekomen bij jou? Ik ben zo moe en ik ben het zo zat, maar er moet iets geïnstalleerd worden op mijn pc, wat langer duurt dan gepland (en gehoopt). Zucht!!
    @Bianca: wow, wat is die kleine vent van jou gegroeid! Daar mag je met recht trots op zijn!

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, dan moet je lichte natuurlijke kleuren gebruiken en t niet te dik op brengen ;)

Jordan, is dat wat die wimper extensions?
    Een aangetrouwde nicht van mijn man zet ze ook... t ziet er wel echt mooi uit.
    Ik heb er zelf wel over zitten twijfelen om ze ook te laten zetten, maar heb er nog weinig mensen over gehoord...

Kleine man heeft gister een rustig zoete dag gehad zonder koorts.
    wss omdat ik heb wel na de prikjes een zetpilletje heb gegeven en gisteravond voor zn laatste voeding ook nog een.
    Hij is ook niet hangerig of huilerig geweest en zelfs eten deed hij gewoon goed. Ook slapen deed hij erg veel. T is me niks tegen gevallen als ik eerlijk moet zijn ;)

Gister ook begonnen om nutriton toe te voegen aan zn flesvoedingen. Hij spuugte behoorlijk veel na zn voedingen.
    t heeft gelukkig geen effect gehad op zn groeien dus t spugen werd niet als "ernstig" gezien.

We moesten van t cb nog wel even overleggen met de kinderarts of evt een andere voeding wel of geen optie voor hem is. Dus ben erg benieuwd wat hij aankomende maandag te zeggen heeft.

Vanmiddag om 15.00 uur nacontrole bij de gyn.
    Als t goed is krijgen we dan ook de uitslagen van de navelstreng en de placenta. En bespreken we naar aanleiding daarvan hoe of wat verder en of we er evt nog meer onderzoeken aan willen wagen.

Deel Deze Pagina