Jordan, jij hebt t over accupunctuur voor je rug. wat ze bij mijn man en mij hebben gedaan was dus totaal geen accupunctuur. er zijn ook maar weinig fysiotherapeuten die die behandeling toe passen of mogen toe passen. wel balen zeg als je moet revalideren... daar gaat een lange tijd over heen. Een vriendin van mij heeft dat ook gehad en die is er toch zeker 1 a 2x in de week een half jaar lang minimaal mee zoet geweest.
@Bianca: wat fijn dat hij zo weinig last heeft gehad van de prikjes. Ik blijf het zoiets zieligs vinden. Ik weet dat ik bij mijn zoontje's eerste prik het zelf niet droog hield (ipv mijn zoontje). Zat me gisteren nog te bedenken dat je zoontje zich al bijna verdubbeld heeft in zijn gewicht, toch? Ben heel benieuwd of er nog wat uit die placenta en navelstreng onderzoeken is gekomen. Ik zal aan je denken vanmiddag! Ik ga zo maar eens werken. Ben vanmiddag vrij vanwege de nekplooi dus. Hopelijk kan ik een beetje afleiding vinden in het werk vanochtend. Moet zeggen dat ik, ondanks dat ik het erg spannend vindt, vannacht eindelijk weer eens redelijk geslapen heb. Dat ging niet zo goed de laatste dagen en lag vaak wakker door het maagzuur. Zal blij zijn als het vanmiddag is (met hopelijk goed nieuws). dan zal er helemaal een last van mijn schouders vallen. Gisteren nog even met de angelsound het stoomtreintje gehoord. Dus dat we een kloppend hartje hebben gehoord, geeft in ieder geval al wel rust voor vanmiddag.
Sneeuwmees, ik ben mijn dag doorgekomen, gelukkig liggen er stapels werk maar moest mezelf echt een schop onder m'n donder geven hahaha. Werk ze vandaag BE, ik vind de extensions super fijn. 's Morgens zo klaar en 's avonds ook (geen mascara afhalen scheelt echt wel tijd hahaha). En het is mooi. Ik ga ze donderdag wel eraf laten halen maar dat is echt vanwege financieele redenen. Mijn man heeft nu WW maar kreeg al 70% van zijn loon ivm ziekte dus nu krijgen we echt een shit bedrag. Dus ik wil besparen en dan zeker op dit soort uitgaven. Zodra de tijden veranderen zal ik ze meteen weer zetten. Hoe was het bij de gyn???
@Jordan: jammer dat je vanwege financiële reden ze eraf moet laten halen. Ik heb zelf al 13 jaar acrylnagels, ook al zijn die ook maandelijks een aanslag op mijn portemonnee, maar zo lang het kan wil ik dat ook blijven doen. Maar mocht het financieel nodig zijn, dan is dat ook voor mij het eerste waar ik mee zou stoppen. Merk het ook bij de nagelstudio waar ik al die jaren zit. Als je vroeger een afspraak moest verzetten, dan kon je soms pas een week later terecht of met godsgratie op een onmogelijk ander gaatje die week. Als je nu belt om een afspraak te verzetten kun je uit een enorme reeks tijdstippen die week bellen of soms dezelfde dag of een dag erna. Snap dat in tijden van crisis mensen dus terughoudender zijn met dit soort behandelingen en dat als eerste eruit gooien. Veel succes met je werk vandaag. Op zich heb ik ook werk genoeg om me niet te hoeven vervelen, alleen kan ik me maar moeilijk ergens toe zetten. Dus als je die schop onder de kont even door wil sturen, dan graag....
Jordan, wat moet je er aan doen dan dat ze smorgens zo klaar zijn? Hihihi stomme vraag mss. Jammer dat je ze er af moet halen. Zeker als je er zo'n schik mee hebt. en tja als je moet bezuinigen moet je idd ergens beginnen... Sneeuwmees, spannend hoor vanmiddag de nekplooimeting. Ben erg benieuwd! Doe je dat bij Fara? Zo ja moet je eens vragen of ze een foto van de nub kan maken Kunnen we met zn allen gaan gissen wat t wordt Oja Jordan, ik moet pas om 15.00 uur naar de gyn Dus k weet nog niet hoe t was Noekie, Kitty en Ikke hoe is het met en bij jullie? En met de kids en de zwangerschap?
@Bianca: heb de nekplooi inderdaad bij Fara. Vindt ze altijd erg fijn daar. En een nub is niet nodig (het wordt toch een jongetje, zeg ik overtuigd ).
Maar ik wil de nub wel zien Ben je er al geweest? Hoe was het? Ik zit momenteel al een half uur in de wachtkamer te wachten T is echt mega druk... en k begreep dat ze 3 kwartier uit liep... pfff
@Bianca: helaas, het ging zo snel, dus helemaal vergeten de nub te vragen. De nekplooimeting en uitslag combinatietest waren goed. Geen verhoogd risico vanwege mijn leeftijd. Op mijn leeftijd is de kansberekening op down bijv. 1:47. In mijn geval was het 1:681. Ook de trisomie 13 en 18 waren goede scores, vele malen beter dan bij mijn leeftijd zou horen. Op zich heb je nog geen garantie, maar het waren wel scores dat ook de echoscopiste zei dat het er goed uitzag en verdere onderzoeken niet nodig waren. Dus wij zijn helemaal gelukkig hier. Nu druk bezig met bellen van mensen die we het graag als eerste willen vertellen. Ook hebben we het vanmiddag voor het eerst tegen ons zoontje verteld. De glundering in zijn ogen was ontroerend. Alleen denkt hij dat de baby ieder moment kan komen en vraagt dus om de paar minuten maar wanneer die baby dan komt. Heb hem maar gezegd dat mama eerst een hele dikke buik moet gaan krijgen en dat dan de baby pas komt. Dus bij alles wat ik eet en drink, kijkt hij maar verwachtingsvol naar mijn buik of die al groot wordt. Dat beloven nog 6 lange maanden te worden.
@Sneeuwmees: Wat goed nieuws! Tegen Tobie ook gezegd dat de buik eerst heel dik moest worden. En moet zeggen dat hij toch wel heel geduldig is geweest met wachten. Veel plezier met vertellen aan iedereen! Bijzondere tijd weer!
Sneeuwmees, wat fijn nieuws! En leuk dat je het nu ook aan je zoontje hebt verteld, wat is het ook een schatje! Deze kleine is sterk, hij/zij heeft het immers zelf voor mekaar gekregen om in te nestelen en te groeien! Die 6 maanden gaan voorbij vliegen en voor je het weet is je buik mega bol (gaat ook sneller met n tweede toch?)!! Dan zal mees wel vaak gaan vragen komt de baby al?? Hihi, sweet! Ik ga voor een meisje voor jullie
BE, wat gaat Jayden goed!! Zaterdag gaan we m zien, leuk . Je bv is ook goed voor hem, daar groeit ie als kool van! Wat sneu he, die eerste prikjes... Gelukkig ook alleen een beetje verhoging en was dat zo weer weg. Yvi had dat ook, en zonder iets ging date geven was dat smorgens weer weg. Geef je nu ha bij? Hoe gaat het met kolven, nog steeds zo'n goede productie? Hoe waren de uitslagen?
Jordan, jij dus ook nog aan het bijkomen geweest van slaaptekort.. Nou ik gisteren ook en vandaag nog meer, whaaa!! Hoe voel je je nu? Wanneer ga je weer verder met de cryos? Ik ben het een beetje kwijt... Was een beetje afwezig hier.
Even ego... Vannacht heb ik echt weinig geslapen en die ervoor ook al minder dan nodig... Ik was op tijd in bed gegaan maar een kwartier nadat ik sliep weed ik al gewekt door een huilend meisje... En daarna om 2 uur, half uur erna ongeveer sliep ze weer en daarna was ze vanaf 4 tot 6 wakker.. Heb anderhalf uur met haar op de arm gelopen. Pfff en ik was zo moe. Om 6 uur werd ik 'afgelost' door m'n vriend... Maar ja toen kon ik nog maar een half uur slapen. Nu dus super moe!! Gelukkig morgen vrij. Ik denk dat het komt omdat er tandjes aan komen, ze is zo druk met bijten op sleutels en bijtringen, kwijlt meer en doet de kaken ook tegen elkaar toen ze op m'n arm lag vanmorgen. Wel vroeg, maar kan wel toch? Moet haar nu ff een schone luier doen!
@Tori: vervelend van je vermoeiende nacht. Wat je beschrijft klinkt inderdaad als doorkomende tandjes. Al kan de aanloop best wel even lang zijn. Volgens mij had mijn nichtje ook met 5 maanden al het eerste tandje, dus het is wel vroeg, maar volgens mij niet onmogelijk. Hoop dat je vannacht beter zult slapen. @Noekie: ja, Mees zei straks ook al dat ik maar veel moest eten. Hij denkt, hoe meer ze eet, hoe sneller die buik dikker wordt en de baby komt. Ook de logica van een (bijna) 4-jarige, die nu ineens naar boven komt (en even niet op gerekend had). Hij vroeg me straks ineens hoe die baby in de buik komt. Ja, daar sta je dan met de mond vol tanden. Voordat ik een antwoord kon verzinnen had hij al bedacht dat ik die baby ingeslikt had. Hoe vaak ik ook zeg, dat dat niet zo is, hij is er heilig van overtuigd dat de baby daar zo gekomen is.
Sneeuwmees, jeetje meis wat fijn zeg! En nu gaan genieten he?! En wat een schatje is mees zeg! Dus mams goed door eten want mees wil zijn broertje of zusje zien ennuh... ik kreeg net in ene t gevoel door me heen dat t een meid gaat worden. Dus daar hou ik me even aan vast Gaan jullie een pretecho laten doen? Dit kan bij jan de koning vanaf 15 weken Tori, de borstvoeding ben ik aan het afbouwen... kleine man valt bij 30 tot 50cc in slaap en wil dan niet meer verder drinken dan moet ik hem alsnig de fles er achter aan geven en lullig gezegd misschien maar die tijd heb ik gewoon weg niet. hij komt om de 3/4 uur voor zn voeding. Aan de borst ligt hij normaal zo'n 20/30min. En als ik hem daarna nog een fles moet geven van 60cc doet ie daar ook maar zo weer 20 minuten over... en voor je t weet zit je al weer aan de volgende voeding. Dus hebben we maar besloten om de borstvoeding af te gaan bouwen. Ik wil niet helemaal stoppen maar de meeste voedingen gaan we nu toch met de fles geven. Kolven doe ik ook niet meer, al met al ging er zoveel tijd in zitten... borstvoeding geven fles erachteraan daarna kolven en floep kon ik zo weer van voor af gaan beginnen.... dat werkt dus niet. Hij krijgt nu 110cc nutrilon nenatal, speciale voeding voor pre en dysmature baby's. (Deze wordt ook vergoed door de zv) Bij de nenatal doen we een klein beetje nutriton tegen het spugen. Hij doet het er erg goed op moet ik zeggen. Hij heeft afgelopen nacht dan ook van 23.30 uur tot 07.00 uur vanmorgen geslapen. Maar goed dan kan ook van zn prikjes zijn geweest. Aankomende nacht zal t uitwijzen denk ik of t door de voeding komt of dat t van de prikjes was. Morgen horen jullie t
De uitslagen waren trouwens wel goed. Tsja wat is goed eigenlijk he? Het is niet iets genetisch het is meer dat mijn lichaam faalt zeg maar. Mijn lichaam kan geen goede placenta aanmaken. Mijn placenta lag qua grote ook onder de 10 procent kleinste placenta's. Hij was echt enorm klein. Dus ook dat had een nadelige werking op Jayden. Al met al als ik er zo op terug kijk hebben wij gewoon echt enorm veel geluk gehad met zijn zwangerschap en zijn geboorte. Als je alles zo op een rijtje zet had er zo veel meer mis kunnen gaan. Een eventuele volgende zwangerschap mag gewoon maar er werd ons wel aangeraden om daar minimaal nog wel een jaar of zelfs 2 jaar mee te wachten. Mochten wij ooit nog zwanger raken zal ik ook weer naar de gynaecoloog moeten, en krijg ik nog strengere controle, omdat t risico op herhaling blijft. We hebben voor ons zelf al wel gezegd dat als wij er weer klaar voor zijn en er weer voor zouden willen gaan dat we dan alles in Nijmegen willen laten doen. Mochten we weer op Icsi aangewezen worden zullen we dat gehele traject ook daar gaan doen. Mocht er weer een wonder gebeuren, en we natuurlijk zwanger raken zal ik ook naar nijmegen gaan voor de controle's.
@Bianca: je mag denken dat het een meid wordt, hoor! Ik ga nu nog voor een jongen (vind mij meer een jongens-mama). Maar als ik het over een half jaar toch mis heb, dan vind ik dat ook prima. We gaan zeker een pretecho doen. Bij Mees hebben we dat met 28 wkn laten doen. En dat willen we nu weer doen. Maar misschien dat ik me niet kan bedwingen (moet nu wachten met echo's tot de 20 wkn echo) dat ik misschien nog wel ergens een echo ritsel. Misschien ook wel goed om dat bij Jan de Koning te laten doen. De enige keer dat ik daar geweest ben, was omdat ik met bloedverlies niet in mijn eigen zkh langs mocht komen en hij dus de miskraam heeft vastgesteld. Er kleeft dus wat bijsmaak bij hem daardoor, dus misschien goed om nu met een leuke reden daar heen te gaan. Hetzelfde geldt voor Landalpark de Lommerbergen, waar ik de miskraam kreeg. Behalve dat ik van dat hele weekend en park niets mee heb gekregen, heb ik nog steeds een soort van rilling als ik die naam zie. Dus misschien toch nuttig het weekendje nog een keer over te doen de komende maanden. Fijn dat er niets geks uit de uitslag is gekomen. Behalve dan dat het toch wel iets is wat in de gaten gehouden moet blijven. Als je het allemaal zo hoort en bekijkt is die kanjer van jullie inderdaad in alle opzichten een wondertje en een vechtertje. In ieder geval ook fijn dat het geen nieuwe zwangerschap in de weg hoeft te staan. p.s. Hoe heeft hij vannacht geslapen?
Sneeuwmees, Ik zou t echt niet vol kunnen houden hoor om tot de 20 weken echo te wachten. wij hebben een simpele geslachtsbepalende echo gedaan met 16 weken en met 26 weken de 4D echo. Mocht je een rare na smaak hebben zeg maar bij Jan de Koning, dan kun je ook altijd nog online een afspraak maken bij Pre-pret Amersfoort. Zij zit boven de Prenatal Hearts daar. Je komt bij haar via de trap winkel. Zij is ook erg goed. Zij doet buiten de pretecho's om de prenatle screening in amerfoort of utrecht. Wij hebben met 13 of 14 weken een echo bij haar laten doen. Jayden heeft t vannacht weer goed gedaan. Rond 00.30 uur zn laatste fles en vanmorgen om 06.15 uur was ie pas weer wakker. Mams heeft dus weer lekker geslapen en is weer goed uitgerust.
Sneeuwmees: ik zag net je bericht op facebook. Het is jullie bijna gelukt om het rustig aan wereldkundig te maken hihi. Super fijn dat alles goed is ( voor zover ze dat kunnen zeggen). Lachen dat mees denkt dat je buik snel groeit. Wat ook nog kan helpen wie er allemaal eerst nog jarig zijn. Sinterklaas, kerst, oud en nieuw en dan de winter. Als het lente wordt dan komt de baby. Tori: pittig nachtje hoor!!! Hoe ging het vannacht. Het kunnen idd tandjes zijn, sommige kinderen worden met tanden geboren, ( zeer uitzonderlijk) en andere krijgen ze pas na hun eerste verjaardag. Gemiddeld is het vanaf een half jaar, maar dat zegt niks over die van jou. Zie je al iets in haar mondje? Be: wow, wat fijn dat jayden het zo goed doet!!
@Ikke: ja, we zullen inderdaad een tijdspad voor hem uit moeten stippelen, want hij wilde vanmorgen al de autostoel uit de schuur halen, omdat die in de auto moest voor de baby en was toch wel verbaasd dat toen hij vanmorgen wakker werd, dat de baby er toch nog niet was. Hier wat last van de buik. Het zit wat hoger in de buik, dus vermoed dat het mijn darmen zijn, die wat verkrampt zijn en wat steken. Maar is wel even een beetje schrikken als je het nieuws net wereldkundig hebt gemaakt.