IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    BE, hahaha, je borsteld ze alleen maar :) Maar ik deed ook altijd een lijntje eyeliner op omdat ik blond ben is de aanhechting van mijn wimpers ook licht en daarmee werk ik dat weg. Maar met die wimpers is dat echt niet nodig. Er staat een foto op FB ergens in mijn mobiele uploads van mijn wimpers :) Hey en goed dat de uitslagen goed waren maar wel balen dat je echt het vooruitzicht hebt op strikte controles. Wel fijn aan de andere kant dat ze er zo mee bezig zijn!

Sneeuwmees, gefeliciteerd meid! Echt blij voor je. Zijn je grootste zorgen nu wel weggenomen? En je zoontje hahaha, zo schattig. En zie je al een beetje wat aan je buik? :D

Tori, geeft niet, ik was ook even niet zo heel erg aanwezig ;) Balen dat je zo verrot slaapt nu. Ging het vannacht iets beter? Ik ben echt op tijd gegaan, 22.00 en voel me vandaag wat beter. Heb nog schade in te halen maar ik ben vrolijker dan de laatste dagen. Ik laat de cryo's nog even waar ze zijn, we hebben volgende week woensdag een afspaak in LUMC op de hh miskramen poli. Daar gaan ze hopelijk onderzoeken doen die ze in Gent ook zouden willen doen (ik heb een lijstje meegekregen vanuit Gent). Dan gaan we op de uitslagen wachten en kijken hoe en wat verder. Vind het zo zonde om maar gewoon door te gaan terwijl het steeds hetzelfde verloopt. Positieve test, bloeding, vagere test, witte test... We hebben dus nog ff pauze ;)

Ik was helemaal vergeten te vertellen maar zaterdag zocht mijn man iets in de kledingkast op de bovenste plank. Toen ik in mei zwanger was en de hCG zo mooi steeg en het er goed uit leek te zien heb ik een rompertje gekocht. Zo schattig. Helaas liep het toch weer verkeerd zoals jullie weten natuurlijk en heb ik hem dus op die bovenste plank gelegd. Tijdens het zoeken was er eea uit de kast gevallen en ik liep de gang op en zag dat rompertje op de grond liggen. Dat kon ik echt niet aanzien. Ik stond ineens te janken. Dat was dus wel het teken dat ik kennelijk een beetje te hard was gegaan in mei.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: zo herkenbaar zo'n schok van zoiets terugvinden. Logisch dat de tranen dan komen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik bij de 11 wkn een shirtje van grote broer voor mijn zoontje besteld om met de 12 wkn het grote nieuws te gaan vertellen. Met 11,5 wkn ging het mis. Shirtje helemaal vergeten. Tot die een dag later op de deurmat viel. Even heel confronterend. Ik heb hem in de verpakking dichtgelaten in de kast, maar toen ik alleen later de envelop al een keer zag, hield ik het ook niet meer droog. Ik heb hem uiteindelijk weggegeven aan iemand op het forum hier die een oproep had geplaatst voor zo'n shirtje in deze maat. Hoefde er ook niets voor te hebben, was al blij dat ik een ander er gelukkig mee kon maken, omdat daar voor mij toch altijd een rot bijsmaak aan zou blijven hangen.
    Heb nu ook expres voor de nekplooimeting niet naar shirtjes of wat dan ook gekeken (uit puur bijgeloof).
    En ja, mijn buikje is al wel zichtbaar. Heb dus al 2 wkn een positiebroek aan van mijn zoontje, waar ik nu nog erg in verzuip, maar die geen pijn doet aan mijn buik.

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, snap dat je het shirtje nu achterwegen hebt gelaten hoor. Misschien kun je met de tijd iets doen als je weet of het een jongetje of een meisje wordt? En al aan de positiebroek = wel heel leuk, toch ook echt het teken dat het goed gaat! :D

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: wij laten ons helemaal verrassen. Dus van mij zul je tot de bevalling moeten wachten om te horen wat het geworden is.;) Jullie mogen t.z.t. natuurlijk wel gaan raden wat jullie denken dat het wordt.

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ohhhh stoer! Dat jullie dat volhouden. Ik denk nu een jongen maar ja ik heb het altijd mis op het forum (irl niet trouwens) dus reken maar op een meisje hahahaha.

Meeeh ik ben een slappeling. Ik heb net gesnackt. Kon me niet inhouden hahahaha.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    BE, dus de bv aan het afbouwen ; op zich zonde (je had zoveel!) maar wat je zegt het moet wel gaan ; als je de hele dag aan het voeden bent hou je dat niet vol! Ik gebruik de borst nu ook heel vaak om haar te laten slapen :).

ikkeB, het voelt alsof er tandjes aan komen onderin (harder), maar echt zien doen ik het nog niet. Maar nu is ze ook niet van haar mondje open doen en mij laten kijken, haha.
    Yvi is nu, qua groei ivm 2 wk later geboren, al 5 maanden dus op zich kan het best dat het nu al begint. Wie weet komen de eerste pas goed zichtbaar door over een paar weken en dan is ze toch al bijna een half jaar.

Ik heb vandaag VSM druppels gehaald en het lijkt al te werken want ze is vandaag iets minder bezig geweest met overal op kauwen en was ook weer blijer.

Afgelopen nacht ging het wel weer iets beter dan die ervoor, gelukkig wel ... en vanmorgen om 5 uur ben ik blijven liggen en is m'n vriend naar haar toe gegaan. Was nog wel een tijd wakker omdat ik haar wel hoorde huilen (hij probeerde haar weer in slaap te krijgen) maar toen ze naar beneden was en daar een flesje kreeg sliep ik weer en lekker tot 9 uur! En na het flesje hoorde ik later, sliep Yvi ook weer vrij snel en ook tot 9 uur.

Ik ben nog wel moe dus ik ga ook vanavond weer vroeg onder de wol! Nog even wat drinken en wat chips en dan ben ik er 'klaar' voor ;)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: de aanloop kan best eventjes duren, voordat het tandje echt doorkomt, maar het begin is er. Heeft ze verder geen vurige wangetjes of diarree? Dat is meestal wel het moment dat het echt op doorbreken staat. Fijn dat de druppeltjes wat helpen. Is dat Chamodent of zoiets? Ik had toen ook iets homeopathisch, volgens mij?

Ik mag m'n zoontje zometeen weer naar de kleuterschool brengen. Hij begon al te huilen op bed en wilde niet naar beneden omdat hij niet naar de kleuterschool ging. Dan moet je maar enthousiast doen dat het hartstikke leuk gaat worden en dat het zo leuk is om naar de kleuterschool te gaan. Terwijl je maag op zo'n moment omdraait natuurlijk.
    De afgelopen keren kon mijn man mee, maar nu heeft hij vannacht nachtdienst gehad, dus vandaag mag ik alleen.:( Ook weer voor het eerst na dat voorval, dus ook ik sta niet te trappelen, maar ja, moet toch net doen of het allemaal zo geweldig is om naar de kleuterschool te gaan. Pfff.... Hoop maar dat ik het zelf droog houdt. Die rothormonen ook!:)

8. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori, ja het is inderdaad echt zonde, maar goed als hij er door alleen maar in slaap valt... k moet toch wat he? ;)

Tandjes van Yvi kunnen inderdaad al doorkomen hoor, maar net wat sneeuwmees zei de aanloop ervan kan aardig wat tijd in beslag nemen helaas.
    Fijn dat de druppeltjes al blijken te werken.

Sneeuwmees, even doorbijten meis.
    Je kleine grote mannetje gaat t wel redden hoor, hij moet ook even goed wennen aan de nieuwe situatie.
    En bedenk je wel dat je het straks juist lekker gaat vinden dat hij naar school gaat?
    Als zijn broertje of zusje er eenmaal is geniet je echt van de tijd die je dan alleen met beeb door brengt.
    Ik vind t in ieder geval echt heerlijk ;)

Jordan, gaan ze jou trouwens in Gent ook op auto imuun testen?
    Wss heb je t er al eens over gehad hoor, maar kon t zo snel niet terug vinden.
    Ik las namelijk gister een stukje over een echtpaar wat al ruim 4 jaar bezig was, de nodige iui, ivf en icsi behandelingen hadden gehad in NL.
    Zij zijn toen ook overgestapt naar Gent en t eerste onderzoek wat ze daar deden was kijken naar t auto immuun gebeuren.
    Wat bleek nou, haar lichaam had volop antistoffen tegen spermacellen. Waardoor de vrouw wel zwanger raakte maar het gelijk al weer mis ging omdat haar lichaam het daardoor afstootte.
    Toen ik dat stuk las moest ik gelijk aan jou denken.

Moet jij trouwens in je eigen ziekenhuis naar de hh miskramen poli?
    zo ja, echt erop hameren dat ze uitgebreid bloed onderzoek doen, want het blijkt dat ze hier in NL die onderzoeken niet uitgebreid doen, omdat er vaak toch niks uit die onderzoeken komt, dit hoorden wij van de week bij de gynaecoloog.

Eigenlijk best wel schandalig vind ik.
    Doordat de ziekenhuizen niet goed genoeg hun best doen, blijft menig echtpaar met lege handen achter... ik kan daar eigenlijk best wel kwaad om worden....

Nou meiden ik ga er weer even vandoor... t is weer donderdag en zie net dat de hulp er aan komt rijden, dus ik ga even koffie zetten, en dan samen aan de poets :D

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: weet dat het voor ons allebei even doorbijten is. Het leek vanmorgen redelijk goed te gaan. Hij ging aan het tafeltje van hem zitten en we hebben samen een kleurplaat zitten kleuren. Er is een inloop van een kwartier, waar je als ouder dus nog even mee in de klas mag en mee mag puzzelen of kleuren of wat dan ook met je kind. Om kwart voor 9 moet je dan weg, dus ik heb hem gevraagd of hij wilde blijven zitten of ging zwaaien. Toen begon het lipje al te trillen en moest ik heeel hard knipperen om het droog te houden. Heb hem even kort geknuffeld en heb gezwaaid en ben toen weggelopen. Hij huilde toen wel, maar heb het afscheid daarom maar zo kort mogelijk gehouden. Ik hield het ook niet droog, maar heb gezorgd dat hij dat in ieder geval niet zag. Toen ik op de hoek nog een keer omkeek, had hij zich al omgedraaid. Blijkbaar op zoek naar de juf. Pfff....
    Zondag is hij jarig en morgen heeft hij het afscheid van de peuterschool. Daarvoor moet ik nog fruitspiezen maken vandaag. Je wordt nog eens creatief op je oude dag.;) De juf vroeg of hij maandag ook wilde tracteren. Voor de 4 jarigen is dat nog niet verplicht. Heb maar gezegd van wel. Ik dacht laten we maar gelijk goed beginnen. Misschien helpt het hem als hij een beetje aandacht krijgt vanwege zijn verjaardag om er 'doorheen' te komen. Maar dat betekent dat ik zondag nog eens aan de bak kan voor tractaties voor de kleuterschool.;)

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    BE, ja ik denk dat het bij een auto immuun aandoening is inderdaad. Dat mijn lichaam ook lichaamseigen cellen afstoot zoals een embryo of een vruchtje. In Gent wilden ze e.e.a. testen en ik ga nu proberen of ze dat in LUMC bij de hh mk poli ook zouden willen doen. Ik heb nog wat dingen gevonden die aansluiten bij wat ik zou kunnen hebben en van iemand anders heb ik een nieuw medicijn doorgekregen die ze misschien zouden willen testen. Maar ik denk dat we in die hoek moeten zoeken. De hh mk poli zit in Leiden. We staan onder behandeling van Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp maar omdat ik toch een lastig geval ben hebben ze me doorverwezen voor meer onderzoek. Ik heb sowieso al veel onderzoeken gehad hoor. Bijv. bloedstollingsonderzoeken (uitgebreid, 15 buisjes bloed, bleh), schildklier onderzoek en DNA- / Chromomsomentest. Alles is tot nu toe in orde. Ja en je hebt gelijk hoor. Is schandalig. En wat denk je van de kosten die het bespaart. Als ze meteen goed onderzoek dan als ze merken dat er iets niet goed gaat... Stel nou dat ik zonder onderzoek alle 9 cryo's laat tp. Wordt allemaal vergoed, kost best veel geld en dat straks blijkt na nog een derde poging te hebben gedaan dat er iets aan de hand is. Nou, lekker met geld lopen smijten dan...

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: in DD zijn er veel meiden die zelfs een soort van infuus krijgen (met allemaal voedingsstoffen e.d.) om het immuunsysteem te 'kalmeren'. Ook bij hun vaak een iets te actief immuunsysteem die embryo's als indringer zien. Ik hoop dat ze inderdaad slim genoeg zijn en verder onderzoeken voordat ze veel geld met 'kansloze' terugplaatsingen verdoen (en jullie al die teleurstellingen maar moeten doorstaan). Verbaasde mij ook erg in mijn eigen zkh. Ze hebben Puregon en Decapeptyl en afhankelijk van je leeftijd krijg je een dosis die daarbij hoort. Als je slecht reageert zien ze geen meerwaarde om verder te behandelen, maar willen verder ook niet een beetje experimenteren met een ander middel. Ik had mijn derde poging hier nog in NL mogen doen, maar als ik achteraf van dr. S. uit DD hoorde dat zo'n poging met deze medicijnen gewoon kansloos is, dan wordt er dus veel geld over de balk gesmeten. Of dat ik 3 embryo's had, maar embryo 3 een c-kwaliteit had en die niet ingevroren werd volgens het protocol en dus weggegooid. Terwijl ik misschien voor relatief weinig kosten nog wel een kans op een zwangerschap had gehad. En door deze starheid gewoon met een hele nieuwe poging met medicatie e.d. moest gaan starten. Als ze daar nu eens wat meer op zouden letten, kan er een hoop bespaard worden.

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ja het is echt met geld smijten zo. En in de regering aan de ene kant niets goed keuren (wat in DD en Gent dus wel al als behandeling wordt gezien) en aan de andere kant gaan dreigen de behandelingen terug te brengen van 3 naar 1... Stelletje hersenlozen! ZO! Hahahaha.

Bijna weekend meiden!

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: als wij het toch eens voor het zeggen hadden in Den Haag.... ;) Jij ook bijna weekend? Ik nog een uurtje en dan ga ik hier met gierende banden weg.:D

Mijn zoontje had vanmorgen zijn laatste ochtend op de peuterschool. Dus vanmorgen al vroeg met slaperige kop fruitspiesen staan te snijden en rijgen, omdat ze dat het liefst hadden op school. Mijn man is gaan kijken (mocht ook) toen er in de kring aandacht aan mijn zoontjes laatste dag werd besteed. Ik ben maar even niet gegaan, omdat ik het op zulke momenten nu ik zwanger ben helemaal niet droog houdt. En het kan zijn niet zo zijn dat ze de moeder moeten troosten ipv het kind.;)
    Hij was erg verlegen, wist niet wat hem overkwam, maar vond het toch ook wel weer interessant dat hij zo'n zelfgemaakte muts op mocht en een speciaal stoeltje had.
    Of hij het helemaal meegekregen heeft dat hij daar echt niet meer naar toe hoeft, betwijfel ik. Dus het zou me niet verbazen als hij volgende week nog een keer vraagt wanneer hij weer naar de peuterschool mag.;)
    Hij kwam gisteren ook wat vrolijker uit de kleuterschool. Ze hadden buiten gespeeld (altijd goed bij mijn zoontje) en had de grootste pret gehad met een jongetje uit de klas met een of andere kar waar ze elkaar in voortduwden. Verder vertelde de juf dat hij zelfs iets hardop had gezegd in de kring, wat ze vrij uitzonderlijk vond zo snel al en omdat hij zo verlegen was.
    We hopen dus maar dat het in stijgende lijn blijft gaan. Daarmee wordt het wegbrengen en ophalen wat makkelijker (zowel voor moeder :) als voor zoon) en denk dat ik daarmee ook het vervelende voorval van laatst makkelijker kan vergeten. Gisteren hebben we het daar overigens niet meer over gehad.
    Heb in ieder geval een druk weekend voor de boeg. Mijn zoontje is zondag jarig en we hebben heel makkelijk tegen mensen gezegd dat ze van harte welkom zijn, maar weten dus niet hoeveel er nu eigenlijk komen (en wanneer precies:);)). Dus maar grof inslaan en dus ook een enorme lading boodschappen doen morgen. Bleghhh!!

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Officieel weekend maar ben nog aan het werk. Ga het vandaag alleen echt een x niet laat maken :D Ach, die kids. Maken veel mee en snappen er maar weinig van. Het is toch goed zo, die peuterspeelzaal. Hihi. Wel fijn dat je gevoel iig beter is nu bij de school! Beter dan iedere dag met spanning wachten of het wel goed gaat!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: ik ga weekend houden. :D Heb het nieuws net aan mijn baas verteld die blij reageerde. Dus een last van mijn schouders. Had toch steeds een idee dat ik een groot geheim had (die ik steeds moeilijker voor me kon houden). Maandag volgt de rest met fototaart.:)

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hey leuk dat ze zo positief reageerde. En als zenuwachtig voor morgen? Hier vandaag een verjaardag waar ik geen zin in heb en al de hele weekend met gezeik vd belastingdienst bezig om spullen uit 2007 te verzamelen. Zucht. Tig jaar geleden.

17. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Gefeliciteerd met Mees! 4 jaartjes oud!!! Fijne dag toegewenst!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: geen gezellig klusje voor de zondagmiddag belasting gedoe uitzoeken. Mijn zoontje is vandaag jarig en straks krijgen we ook visite. Klinkt misschien lullig, maar zal ook blij zijn als het vanavond is. Vaak loop je toch alleen maar je benen onder je kont vandaan om iedereen van drank en hapjes te voorzien. Maar goed, het hoort erbij en voor ons zoontje is het wel leuk.
    Zenuwachtig voor morgen ben ik niet echt. De reactie van mijn baas vond ik het spannendst. De rest zal het allemaal leuk vinden en heel eerlijk als er een tussen zou zitten die dat niet zo zou vinden, kan me dat ook niet echt boeien. Maar verwacht alleen maar leuke reacties.
    @Noekie: dank je! Ik ben dus ook toegetreden tot de moeder van een kleuter-club!;)

Ik had een kras op mijn auto doordat een buurmeisje ertegen aan gevallen was. Omdat ik het zonde vond, wilde ik het laten maken. Immers de buren waren verzekerd en dus zou niemand er last van hebben. Helaas hebben wij nu een enorme last om het met de verzekering geregeld te krijgen. Een soap op zich.
    Onder de 500 euro zou het zonder problemen gemaakt kunnen worden. Dus prijs opgevraagd bij het schadebedrijf. Zou 250 euro kosten. Was akkoord voor de verzekering, maar die wilden een officiele prijsopgave op papier, dus weer terug naar het schadebedrijf. Zo'n offerte opmaken kost 75 euro. De man die dat opgemaakt had kwam met iets prijsverschil als het bedrag van zijn collega en wat we dus eerder aan de verzekering hadden doorgegeven. Dus verzekering niet meer akkoord en er moest een schade-expert komen. Had toen al spijt als haren op mijn hoofd dat ik die kras wilde laten maken. Nu waren we 75 euro kwijt en steeds gedoe met de verzekering en nog steeds geen kras gemaakt. Afspraken werden niet nagekomen, tegenstrijdige berichten aan de telefoon. Er zou een schade-expert langsgestuurd zijn. Mijn man zei dat hij dat knap vond omdat die beste man nooit kon weten waar de auto geparkeerd stond. Die man weet immers niet waar ik werk, lijkt me. Vorige week had mijn man weer iemand die zei dat ze die 75 euro aan ons over zouden maken. Ik dacht dan is dat vast binnen en dan laat ik die kras maar zitten, want ik werd er tureluurs van. Nu kregen we een mail dat de bedrag van de schade overgemaakt was (die 75 euro) en dat daarmee voor hun de zaak dus afgehandeld was. Ben er wel klaar mee. Die doos die het nu afgehandeld heeft, denkt nu dus dat dat het schadebedrag is, terwijl het alleen maar het bedrag was om een offerte van de schade op te maken (en er dus feitelijk nog niets gebeurd is). En dan te bedenken dat dit Interpolis is, niet de minste. Je zou dan toch wel denken dat ze zouden moeten weten een schadegevalletje toch netjes af te handelen.

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: allereerst gefeliciteerd met je mannetje. Heb je het vol gehouden? Weet je oms verhaal nog van de badkamerdeur? Dat was ook interpolis. Terwijl ik daar ook goede ervaring mee heb metbde laptop die mijn man had laten vallen. Toen kregen we hem gewoon vergoed.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: ik ben de dag doorgekomen, maar merk toch wel dat zulk soort weekenden er behoorlijk inhakken als je zwanger bent. Zaterdag natuurlijk al druk geweest met was, schoonmaken en enorm veel boodschappen doen. Dan wreekt dat zich later wel dat ik last krijg van een soort van ischias pijn in mijn bil en ik amper een poot kan maken. Zaterdagavond was ik om 7 uur 's avonds in slaap gevallen.
    En gisteren toen de visite weg was en ons zoontje op bed lag, ben ik ook weer op de bank in slaap gevallen. Ik wil iedere keer programma's zien, maar iedere keer val ik in slaap. Iedere keer neem ik me voor dan het einde maar via uitzendinggemist te kijken. Maar inmiddels is dit dagelijkse kost en moet ik zoveel 'eindjes' terugkijken, dat ik de moed maar opgegeven heb.
    Ons zoontje heeft een fantastische verjaardag gehad. De hele middag met veel kinderen buiten aan het spelen en ravotten geweest en natuurlijk enorm verwend met zoveel cadeaus.
    Interpolis heeft bij ieder telefoongesprek gezegd dat ze het helemaal goed gaan maken en alles netjes in orde maken. Zal vast ook wel. Maar merk dat ik daar zelf even geen puf voor heb. Weet dus nog niet wat te doen.

Mijn zoontje is nu naar school toe. Zijn eerste echte kleuterschool-dag. Ik had allang naar mijn werk gemoeten, maar wacht even tot mijn man zo terug is om te horen hoe het gegaan is. Ook met de tractaties. Ik dacht zaterdag even snel wat te kopen om te tracteren, maar had gehoord dat er 2 kinderen met pinda-allergie en 2 met melk-allergie in de klas zaten. Dat was dus nog een hele opgave bleek achteraf. Dus even afwachten tot mijn man terug is, of de tractaties goed genoeg waren voor alle allergieën. Welkom op de kleuterschool!

Deel Deze Pagina