Thnx meiden! Ik voel me niet echt fijn, echt erg misselijk, kan bijna geen eten of drinken binnen houden. Daarnaast erg moe... kan zo 12 uur slapen zonder me uitgerust te voelen. Maar goed... klagen doe ik niet... ben maar wat blij dat ik eindelijk weer zwanger ben... Nu aftellen naar de eerste echo! Hoe is het met jullie allemaal???
Situatie: Jordan: ICSI-2, 1e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (zwanger maar nog ff hier tot eerste echo goed is) Afspraken ziekenhuis: 31 oktober: Jordan intake DD Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD Zwanger: BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje), verrassing Sneeuwmees: spontaan zwanger na 3e IVF, 2e kindje Echo's en controle's: Cybell: 23 oktober, 1e echo Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1) Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf) Tori3, 28 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), dochter Yvi ikkeb, 22 mei 2013, zoon Timo (spontaan na 2x ivf/icsi)[/QUOTE]
Situatie: Jordan: ICSI-2, 1e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (zwanger maar nog ff hier tot eerste echo goed is) Afspraken ziekenhuis: 23 oktober: Uitslagen LUMC Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD Zwanger: BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje), verrassing Sneeuwmees: spontaan zwanger na 3e IVF, 2e kindje Echo's en controle's: Cybell: 23 oktober, 1e echo Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1) Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf) Tori3, 28 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), dochter Yvi ikkeb, 22 mei 2013, zoon Timo (spontaan na 2x ivf/icsi)
@MMMmeisje: klinkt erg zwanger. Maar als je zo misselijk bent is het ook niet prettig. Al snap ik dat je dat graag voor lief neemt. Is thuis nu alles wel weer een beetje goedgekomen? Zit hier momenteel helemaal alleen op mijn werk. Iedereen op ons werk mag thuis werken, behalve met mijn functie mag het niet. We zijn gisteren erg druk geweest in onze slaapkamers. We hadden een kamer over voor babykamer. Maar omdat ons zoontje een groter bed krijgt (die niet in zijn eigen kamertje paste) gelijk maar de kans waargenomen dan de kamers om te gaan ruilen. Maar dat kamertje werd nu gebruikt als rommelkamer en een mens verzamelt nu eenmaal een hoop rommel (zo blijkt). Gisteren, toen ons zoontje op school zat, dus maar flink aan het ruimen en zakken aan het vullen geweest. Mijn man heeft 's middag 2x met een auto naar het stort gereden. Ruimt dus lekker op. Maar toen bedacht hij zich om 17 uur dat hij misschien beter alvast een begin kon maken met de muren sauzen, nu de zware kleding kast nog leeg was. Dus toen nog muurverf gehaald en hij is tot laat nog bezig geweest. De bedoeling was dat de kast dan terug kon en ik de berg kleren (die nu op ons bed lagen) weer in kon ruimen. Maar toen bleek de muur toch niet gedekt genoeg en dus moest hij vandaag weer verder. Een beetje zonde om eerst weer de hele kast in te pakken en dan morgen weer uit te pakken. Maar we konden ook nergens anders met de spullen heen. Omdat het toch grotendeels op mijn kant lag, heb ik vannacht maar op de bank geslapen. Als het goed is, is de muur nu gedekt en staat de kast weer op z'n plek, dus ik weet al weer wat me vanavond te doen staat. Door het vele opruimen toch weer behoorlijk last van mijn bil gekregen gisteren. Ik had al een afspraak bij mijn bekken fysio gemaakt. En daar kon ik gisteren terecht. Blijkt toch van de heup af te komen, waar ik lichte artrose heb. Dus nu vollop oefenen thuis met mijn kont-spieren trainen. En de tip om toch vooral veel te gaan fietsen en zw.zwemmen. Nou ja, we hopen maar dat met haar behandeling en alle tips die ik krijg, ze me zo lang mogelijk op de been kan houden.
Situatie: Jordan: ICSI-2, 1e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (zwanger maar nog ff hier tot eerste echo goed is) Afspraken ziekenhuis: 23 oktober: Uitslagen LUMC Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD Zwanger: Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje), verrassing Sneeuwmees: 24 maart 2014 (spontaan na 3e IVF) 2e kindje Echo's en controle's: Cybell: 23 oktober, 1e echo Mees: 13 november, 20 wkn echo Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1) Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf) Tori3, 28 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), dochter Yvi Ikkeb, 22 mei 2013, zoon Timo (spontaan na 2x ivf/icsi) BE, 15 juli 2013, zoon Jayden (spontaan na 2x ICSI)
@Bianca: ik zal me wel rustig moeten houden. Vervelend is het als je meer wil doen, dan je eigenlijk kunt (maar daar weet je alles van ). Ik wil a.s. donderdag met zw.zwemmen beginnen omdat dat ook goed schijnt te zijn. En verder dus oefeningen om de spieren in mijn kont te versterken. En proberen meer te fietsen. Bij m'n zoontje hebben we een muur helder blauw geverfd. De overige muren wit. Staat heel mooi, al zeg ik het zelf. Vind het ook wel een mooie kleur voor de babykamer, maar mijn man vindt het raar als je het geslacht niet weet, om dan de kamer blauw te schilderen. Dus moet nog op zoek naar een andere kleur (al zegt mijn gevoel dat het toch een jongetje gaat worden). Gaat alles nog goed met je kleine man? Groeit en slaapt hij nog lekker? Mocht je de angelsound terug willen, dan moet je het zeggen, hè? Ben er nog steeds erg blij, maar als je hem terug wilt moet je het zeggen en koop ik er zelf alsnog een. Geen probleem!
Ja ik weet er helaas alles van Erg vervelend idd. Ik was voor neutrale maar moderne kleuren gegaan voor de babykamer. Je kunt altijd naderhand nog jongens of meiden accenten aanbrengen met t een of ander Zeker als jullie t geslacht wel willen weten maar het niet bekend willen maken. Met jayden gaat het hartstikke goed. Groeit goed en komt goed aan. Hij begint nu echt langzaam aan ook (eindelijk) wat babyvet te krijgen Wat betreft de angelsound, die komt maar terug als je bevallen bent. Je zou gek zijn er een te kopen terwijl je em zo kunt lenen toch? En wij hebben hem voorlopig toch niet nodig
@Bianca: fijn dat ik hem nog even mag lenen, want ik vind het toch wel erg fijn af en toe (lees iedere avond ) even te checken. Maar weet dat als je hem nodig hebt of terug wil, dat je het gewoon kan zeggen. Ik heb overigens al een week of 2 dat ik zo af en toe een heel klein plopje voel. Zou dat het kindje al kunnen zijn? M'n zoontje voelde ik met 17 wkn. @Jordan: jij zou toch vorige week de uitslag van de mri-scan krijgen? Is daar nog iets uitgekomen? @Noekie: hoe is je foto beoordeeld?
Sneeuwmees je kunt beeb idd al n beetje gaan voelen. Een tweede derde vierde kindje voel je vaak al sneller als de eerste. jayden voelde ik ook al heel vroeg... toen was t ff een weekje of twee rustig en toen voelde ik m iedere dag wel.
@Sneeuwmees: Ik voelde Siem bij 14+6! En dan ook ie plopjes gevoel... Weet nog precies wanneer! Op de laatste dag van de vakantie in Belgie tijdens het eten 's avonds. Buffet restaurant van Center parcs op zondag 2 september 2012! Foto was goed. Alleen de scherpdiepte had volgens hem beter gemoeten. Maar daar had ik bewust niet voor gekozen bij het maken dus vond het wel prima zo.
@Noekie: fijn dat de foto goed was. En zo zie je maar dat iedere fotograaf een ander idee heeft wat ze mooi vinden bij het maken van een foto. En anders is het fijn om in ieder geval tips te krijgen hoe je het ook had kunnen doen. Ik vond hem in ieder geval erg mooi. Ik denk dat ik het eerste plopje al een keer tussen de 13-14 wkn heb gevoeld, maar omdat ik het mij toen nog veel te vroeg leek, ben ik er maar vanuit gegaan dat het van mijn darmen was. Maar nu het toch zo af en toe terugkomt kan het niet anders dan van de kleine uk zijn. Grappig dat jij nog precies het moment kan herinneren.
Sneeuwmees, vandaag de 16 weken aan getikt! Gaat eigenlijk best wel snel he? Of gaat t voor jou nog niet snel genoeg? Ik heb met de 16 weken bij Jayden de geslachtsbepaling gedaan Gingen jullie dit nou ook nog doen? Ik dacht namelijk van wel maar dat jullie het niemand zouden vertellen... maar k weet t niet zeker dus vandaar mijn vraag
@Bianca: helaas moet ik je teleurstellen. Wij willen het zelf ook niet weten, dus net als jullie moeten we allemaal tot eind maart wachten (hopelijk wat eerder) voor we het weten. Als ze ons bij de echo's vragen of we het willen weten, schudden we altijd angstvallig nee. Heb wel een voorgevoel dat het een jongetje gaat worden, maar laat me graag verrassen en een meisje is natuurlijk ook meer dan welkom. Vind het zelf ook best snel gaan. Weet dat die eerste 12 wkn niet vooruit leken te gaan. Maar moet zeggen dat het vanaf die tijd echt als een speer gaat. Over 4 wkn is de zwangerschap al weer op z'n helft en een week erna hebben we de 20 wkn echo al. Als die goed is, gaan we pas echt goed 'los'.
Aaaaw okeej omdat je t er in t begin wel over had vandaar Spannend hoor. Mochten wij ooit nog een volgende mogen krijgen dan gaan wij ook voor een verassing Manlief gaf al aan het dan ook niet te willen weten Ja die eerste 12 weken herken ik nog heeeeeel goed... die leken wel eeuwen te duren en daarna ging het idd als een speer. kan me nog goed herinneren dat ik ook uit keek naar de 20 weken echo... en die 14 weken erna zijn echt mega snel voorbij gevlogen... Maar mss kwam dat ook omdat alles niet zo soepel verliep en de dagen echt vol gepland waren met zh afspraken. Vandaag wordt ik gebeld door de kinderarts met de uitslag van Jayden zn echo (van zn hersentjes) Als die goed gekeurd is, wat ik wel verwacht want anders hadden ze colgens mij al eerder gebeld maar goed als die goed gekeurd is zijn we echt ziekenhuis vrij Dan wordt alles overgedragen aan de ha en aan het cb. Lijkt me heerlijk. Zeker omdat ik met Jurryan ook al in het ziekenhuis loop en ze natuurlijk niet per ongeluk expres al mijn afspraken daar in een dag kunnen plannen. Vanmiddag moet ik weer met Jurryan naar de kno arts. Weer voor een uitgebreide gehoortest en gesprek van hoe of wat nu verder omdat de arts niet wil dat we iedere maand met hem op de ok zitten. ik ga er vanuit dat er nu een "echt complete" operatie gaat plaats vinden. Maar goed dat zullen we vanmiddag wel horen. vandaag ook dubbele afspraak maken bij de ha voor mij en Milou. ik mag weer geprikt worden voor de slijmbeurs ontsteking en voor milou moet ook een uitgebreide gehoortest aangevraagd worden omdat ze via de logepedie er achter zijn gekomen dat zei een slecht gehoor heeft maar nu moeten ze weten in hoeverre dat dat is en wat er aan gedaan kan worden. zij is namelijk onlangs ook uitgebreid getest op dyslexie, en ze blijkt ernstige (enkelvoudige) dyslexie te hebben. en dat in combinatie met haar slechte gehoor komt haar dus niet ten goede. Dus er moet met spoed iets aan gedaan worden zodat haar dyslexie behandeling straks goed kan uit pakken. Jayden doet het goed. het is een heel vrolijk en tevreden manneke. heb echt t idee dat hij groeit als kool. hij wordt ook erg lang met de dag zie.je hem ook echt sprongetjes vooruit maken qua ontwikkeling. Zo reageerde hij vorige week met een "simpel" lachje op wat wij deden en nu maakt hij er al geluid bij. vorige week maakte hij al gewoon leuke geluidjes nu doet hij dat ook als je tegen hem praat... hij probeert het echt na te doen. Helemaal geweldig! Zo ontzettend leuk iedere keer die kleine stapjes verder... hij mag ook 5 x per dag 5 minuten op zn buik liggen. oo bouwend naar 5x een half uur per dag over 2 maanden... alleen vind hij het echt helemaal niks maar... we blijven oefenen
Leuk Sneeuwmees, alvast wat vorm aan de beeb-kamer De MRI wees uit dat ik geen hernia heb gelukkig. Wel heb ik echt een whiplash dus ik had vanmorgen een afspraak bij de revalidatie arts. Ik heb veel beperkingen door die whiplash en hij gaf aan wel wat aan pijnbestrijding te kunnen doen en wellicht wat toewerken naar wat meer vooruitgang, maar hij verwacht dat mijn rug en nek nooit meer helemaal herstellen en dat het altijd een probleem blijft. BAM in je gezicht dus! Duidelijk maar ook weer heavy omdat ik meer dan een jaar hoopte terug te kunnen naar de oude situatie. Niet dus. Ik moet nu naar een kraker en een therapeut die me begeleid met hoe om te gaan met de pijn grens enzo. Ach, 7 slechte jaren, 7 goede jaren, hopelijk zijn we al over de helft van de slechte jaren hahaha want, wel een lichtpuntje. Huzband heeft een baan! Eerste sollicitatiegesprek en is meteen aangenomen dus trots én blij want wel meer ademruimte zo. Verder geen nieuws. Over 2 weken LUMC.
@Bianca: we hebben nooit overwogen om te weten wat het wordt. Bij mij wordt het zeer waarschijnlijk (hoop ik tenminste) weer een keizersnee en als je dan ook al de datum, bijna het tijdstip al weet, het geslacht en dus ook de naam dan al, dan blijft er wel heel weinig aan verrassings-effect over (wat ik juist zo leuk vind). Fijn dat je na vanmiddag hopelijk wat Jayden betreft zkh-vrij bent. Dat scheelt al weer een hele gang met geklepper naar het zkh. Ik moest gisteren voor nacontrole voor de buisjes bij de KNO-arts. Het liep een half uur uit. Toen waren wij aan de beurt en hij had voordat we uberhaupt al op een stoel konden zitten, het lampjes-apparaat al in het oor zitten en binnen 60 seconden stonden we al weer buiten. Maar ja, je gaat op tijd, dus bent te vroeg, moet dan een half uur wachten, dan weer terug naar de parkeerplaats en bent dus zo een hele tijd kwijt. En jijzelf dus nog langs van de slijmbeursontsteking. Het zit je ook niet mee. @Jordan: confronterend inderdaad als hij zegt dat er nog maar weinig vooruitgang te boeken is. Of in ieder geval heel langzaam. Ik heb het ook met mijn heup. Het begon met bekkenpijn. De nodige therapieën, osteopathie e.d. afgelopen tot er iemand opmerkte dat de beperking in mijn heup wel erg groot was voor bekkenklachten. Dus foto gemaakt en toch al lichte artrose in mijn rechterheup. Dus ja, dat is ook even lekker binnenkomen als je dat hoort en weet dat er dus geen weg terug meer is of kans op verbetering. Hopelijk kun je je met pijnbestrijding toch wat beter bewegen. En wat geweldig van de baan van je man! Dat is al weer een zorgenpunt minder voor jullie (en is een vakantie naar Ibiza misschien binnenkort weer een keer mogelijk). Gefeliciteerd in ieder geval!
Vandaag naar de vk geweest en alles was goed. De maat van de baarmoeder, de bloeddruk was keurig en verder alle bloeduitslagen ook. Heb nog een poging gedaan een echo los te peuteren, maar deze vk wist helaas niet hoe het apparaat werkte. Heb nu wel in de praktijk over 2 wkn een echo kunnen regelen. Moeten we wel voor betalen, maar wil gewoon weer even kijken. Het duurt anders nog zo lang voor de 20 wkn echo. Morgen weer naar de fysio en ben erg laks geweest met de oefeningen. Dus vanavond nog maar wat extra rekken en strekken. Als ik zin heb, ga ik misschien morgen ook beginnen met zw.zwemmen. Het wordt nog wat met me!