Sneeuwmees, Jayden heeft vandaag bij zn prikjes wel enorm zitten huilen, maar met dat we hem weer in de doek hadden was hij heerlijk stil en kon hij weer lekker sabbelen op zn foppie. Tot nu toe heeft hij ook nog geen zetpil hoeven hebben, dus ben benieuwd hoe of wat zo als ik hem ga verschonen voor t voeden. Hij is vandaag gewoon verder lekker vrolijk en levendig geweest. Hij woog vandaag 3990 gram en is ong 53,5 cm echt goed kon ze hem niet meten omdat hij totaal niet stil wou liggen en erg sterk is in zijn beentjes en ze het niet wou forceren. Ze heeft de meetlaat zelfs of 56 cm gehad dus ik denk dat ze er goed naast zit met de 53,5cm. Zeker omdat ie de laatste keer al 52cm was. Maar goed, zn gewicht vind ik persoonlijk iets belangrijker momenteel dan zn lengte Qua gedrag en ontwikkeling loopt hij met de meeste dingen voor, wat voor een prematuurtje erg bijzonder is. Al die tijd (voor de prikjes) dat we daar waren heeft ie lekker zitten kletsen lachen en doen, wat zulke kleintjes vaak pas later doen. Dus dat is wel heel erg leuk en fijn om te horen. Ik ga van de week met de huisarts bellen voor een verwijsbrief voor de fysio voor jayden omdat hij een voorkeurshouding heeft. En dat begin je nu echt goed te zien aan zijn hoofdje. We hebben alle tips van t cb en het zh al opgevolgd, maar jayden is zo sterk met zn lichaampje dat geen enkel rolletje etc helpt dat hij op de goeie kant blijft liggen. Nu is het dus de bedoeling dat er een fysiotherapeute mee gaat kijken en daar vanuit bekijkt wat we nog wel kunnen doen. Wat betreft zn voeding is er geen probleem dat we hem weer opgehoogd hebben, zolang hij maar niet meer dan een liter per dag krijgt. We hebben t er met de arts over gehad of we hem evt al bambix (rijstebloem) mogen geven ondanks dat dat voor kinderen is vanaf 4 maanden, maar dat was geen enkel probleem zei ze als we maar met een klein lepeltje per dag begonnen zodat zn darmpjes er rustig aan kunnen wennen. Ook mogen wij hem iedere dag een lepeltje of 2 fruithap gaan geven, dus ben erg benieuwd. Dit omdat Jayden nog erg aan het inhalen is, nog steeds niet genoeg heeft aan zijn voedingen etc. hij krijgt nu dan 150 water 5 scheppen en 2 scheppen nutriton, en hij mag niet meer dan 30 schepjes op een dag hebben...dus meer dan 6 voedingen op een dag zou hij niet mogen hebben... andere voeding is er verder ook niet voor hem omdat hij al de nutrilon forte krijgt voor de hongerige baby lekker kind he?! Ben erg benieuwd hoe hij het fruithapje gaat vinden die krijgt hij morgen voor t eerst chocomousse vind ie trouwens ook wel erg lekker. Jan gaf hem toen straks een simpel likje van zn vinger af en toen hij t op had huilde hij enorm hard en t was echt maar minimaal wat ie kreeg. Ik had de arts ook gezegd dat hij soms ook n likje komkommer sap kreeg vanaf de vinger en dat was ook helemaal geen probleem, zo kunnen hij en zn darmpjes er lekker aan wennen. Dus Tori... ik denk ook dat Jayden straks met 6 maanden geen fles baby meer is meid. (even terugkomend op je fb post) Nou meiden, ik ga nu de kleine man lekker verschonen, tempen en voeden. Ik kom straks nog wel even terug
@Bianca: wat zielig dat hij zo moest huilen. Maar gelukkig was hij snel te troosten. Het zijn ook zulke grote naalden in die kleine beentjes. Heeft hij gisterenavond of vannacht nog wel last gehad? En heerlijk dat het zo'n lekkere eter is en dat hij zelfs al fruithapje mag. Het gaat echt hard bij hem. Hopelijk kan de fysio hem nog wat helpen met oefeningen voor zijn hoofdje (al vraag ik me altijd af hoe en wat ze daaraan kunnen doen). Ik ben gisteren behoorlijk beroerd geweest. Enorme bonkende koppijn gehad en lamlendig en moe en mijn oren en nek alles deed zeer. Wel zijn we 's middags even naar babypark geweest, waar ik toch nog even lekker heb kunnen rondsnuffelen. Heb al wel bepaalde dingetjes gezien, die ik nog wel wil gaan kopen. Maar eerst maar de 20 wkn echo afwachten, die we over 4 wkn hebben. Vandaag nog een dagje vrij. Voel me iets beter dan gisteren. Wel begint er een verkoudheid doorheen te komen. Maar goed, die zware koppijn van gisteren is in ieder geval weg, dus dat is mooi meegenomen.
Sneeuwmees, jayden heeft verder geen last meer gehad van de prikjes. ik heb hem bij de laatste voeding wel een zetpil gegeven voor de nacht maar meer gewoon uit voorzorg. T manneke heeft heerlijk geslapen van 01.00 tor 07.00 uur. vandaag een paar lepeltjes fruithap (peer) op. Hij genoot er heerlijk van hij was dus ook niet blij toen ik het potje in de koelkast zette
Als je trouwens vaker zo moe of lamlendig bemt of koppijn hebt is t mss een optie om je bloeddruk te laten meten en bloed te prikken... hier sinds vandaag ook verkouden aan t worden... nou ja neus verkouden ben ik al sinds ik 8 of 12 weken zwamger was van jayden dat is dus ook nooit meer weggegaan. maar heb sinds vandaag aardig last van mn keel... niet fijn... Man lief is nu jayden aan t voeden, ik ga even een cup a soupje pakken en dan gaan we lekker ons bedje in...
@Bianca: dat was ook wel heel gemeen van je, om bij zo'n hongerlijdend kind het potje voor zijn neus dicht te draaien en in de koelkast te zetten....hihihi.. Ik denk dat het bij mij een combi van griep en verkoudheid is. Ik nies continue en ben neusverkouden. En heb van die bonkende koppijn, die dan doortrekt naar mijn oor. En als ik buk dan van die pijn achter mijn oren en nek. Dus vermoed dat het bij mij nu een virusje is. Mijn zoontje hoest zich ook weer de longen uit zijn lijf (hoe kan het ook anders met dat k*t weer). Vorige week hebben ze bij de vk mijn bloeddruk opgemeten en die was 120/75 (uit mijn hoofd) en die was dus goed. Ik had een paar weken geleden een paar keer over gehad dat ik 's nachts hoofdpijn kreeg als ik wakker werd. De vk vermoedde dat dat kwam omdat de bloeddruk dan even te laag was, omdat je dan rustte en plat lag. Maar daar heb ik na die paar keer geen last meer van gehad. Maar we houden het allemaal in de gaten. Heb voor volgende week een extra echo geregeld bij de vk, dus kijk er erg naar uit kleine uk weer een keer te zien. Kreeg gisteren overigens ook een bevestiging van de kraamzorg. Onze vk praktijk hebben een eigen kraamzorg-bureau. Ik had die site wel eens bekeken, maar vond het erg een promotie-praatje dat het een goede combinatie was, dat ze dan samen de bevalling deden en dat er een goed contact en samenspel was met de vk. Vorige week vroeg ze of ik al over kraamzorg had nagedacht en dat zij ook kraamzorg aanboden. Toen zei ik nog dat ik dat erg vond dat dat 'bedoeld' was als je daar ook ging bevallen, maar dat ik al zeker vanaf 36 wkn terug moet naar het zkh en toch wel stiekem hoop op weer een ks. Volgens haar was dat geen enkel probleem. Ik zag toen wel dat ze iets in mijn zw.boekje aan het schrijven was, maar heb er verder geen acht op geslagen. Maar gisteren kreeg ik een brief waarin ze me bedankte dat ik voor hun als kraamzorg had gekozen. Ik zei nog tegen mijn man dat ik volgens mij wat gemist heb, want in mijn gesprek daar heb ik dat helemaal niet gezegd dat ik akkoord was. Volgens mijn man inderdaad ook niet. Maar goed, ze zullen zichzelf ook moeten bedruipen en kraamzorg moest ik toch nog regelen. Maar.... vond het niet erg netjes. Maar goed. Zo kun je zonder er werk voor hoeven te doen ineens toch je kraamzorg geregeld hebben.
Als ik t zo hoor heb je dan idd last van een combi'tje. Ik heb sinds vandaag echt alles vol zitten naar mijn idee. Ook erg last van hoofdpijn en last van mn oren. Maar dat is bij mij de standaard Zo maar weer mn pillie's innemen en sprayen dan is t zo weer klaar. Althans dan voel ik me niet zo vol meer. Niet erg netjes van je vk omdat zo te doen. K zou er bij t volgende bezoek toch nog even wat over zeggen en toch eens nakijken of er geen verschillen zijn met andere organisaties. Ook financieel gezien.
@Bianca: ja, inderdaad! Wil ook hier niet steeds bladzijdes vullen met mijn eigen verhalen. Anders lijkt het wel een eigen blog. Hoe is het nu met jouw verkoudheid? Ik heb sinds gisteren ook wat last van mijn keel en ben verder nog erg moe. Gisterenmiddag gelukkig even een uurtje kunnen slapen, dat heeft me wel goed gedaan. En gisterenavond voor de tweede keer weer naar zw.zwemmen geweest, wat ook wel lekker was. Ik heb (door mijn leeftijd) natuurlijk weinig mensen in mijn omgeving om lekker tegenaan te kletsen over zwangerschap en kwaaltjes. Dus het is wel extra leuk om nu tijdens het zwemmen wel lekker hierover te kunnen kletsen met 'lotgenoten'. Verder is het best pittig voor conditie en spieren, dus heb wel het idee dat het goed voor me kan zijn. Vandaag laatste dagje werken op kantoor. Merk dat ik door lang zitten weer last krijg van een beurs gevoel aan mijn 'onderkant'. Dat had ik toen bij mijn zoontje ook. Dus ben benieuwd hoe dat vandaag weer gaat. Wil in ieder geval weer een kussentje meenemen voor op mijn bureaustoel. Merk dat dat toch de druk van onderen wat minder maakt. Maar genoeg klaagzang. Volgende week dinsdag heb ik weer een echo bij de vk. Moet daar wel voor betalen, omdat het natuurlijk geen geldige termijn is voor een echo. Vindt dat zelf wat kinderachtig, want dat apparaat staat in hun eigen praktijk, dus wat maakt het dan uit als je even de aanstaande ouders een minuutje laat kijken bij iedere controle. Maar goed, dan maar tegen betaling, maar ben wel benieuwd hoe het met de kleine uk gaat. En hoe hij/zij er nu rond deze termijn uitziet.
Sneeuwmees: klinkt goed dat zwangerschapszwemmen, ik ging altijd zelf zwemmen tijdens mij zwangerschap. Heerlijk, zeker als je lichaam verder niks meer aan kan. Hopelijk wordt je niet nog zieker. Fijn weekend allemaal. Ik denk dat ik timo zo eens inde fietskar ga zetten voor ons eersre fietstochtje samen. Stiekem heb ik dat steeds uitgesteld,omdat ik het best spannend vind.
@Ikke: dat heb ik bij mijn zoontje's zwangerschap ook veel gedaan. Maar toen was het zomer en konden mijn man en ik vaak 's avonds makkelijk met zijn tweetjes gaan zwemmen. Merk dat ik zelf niet zo'n type ben die alleen een beetje gaat poedelen of baantjes ga trekken. Dus moet een stok achter de deur hebben. Bij het zw.zwemmen vertelt een ander mij wat ik doen moet (en hoe) en dat werkt goed. Succes met je eerste fietskar-ritje. Ik vond dat toen bij ons zoontje ook wel spannend, maar als ik zie hoe lekker hij het vindt, denk ik dat jouw zoontje er ook erg van zal genieten (en jij uiteindelijk hopelijk ook).
Sneeuwmees, mn keelpijn is gelukkig helemaal weg maar die neus verkoudheid.... Grrrr wordt er soms gek van Vooral smorgens als ik net uit bed ben en smiddags rond etenstijd is het het ergste, dan zit alles echt potdicht. Gebruik nu zelf ook xylometazoline maar dan in spray vorm en uiteraard voor volwassen en dat werkt echt super snel. Dus kan nu weer even lekker vrij ademhalen, en nies me kapot Ikke, vandaag nog lekker met Timo gefietst? Hoe vond hij het? en jij? Hier vandaag een lekker bezig dagje gehad. Doordat ik de vergunningen met de gemeente niet rond krijg voor mijn webshop ben ik nu alles aan het verkopen met 50% korting. Alles via mond op mond reclame, en vandaag werden er weer behoorlijk wat grote bestellingen afgehaald. Verder hadden de kids hier vanmiddag een sponsorloop op school voor Kika, waar we lekker bij zijn wezen kijken. Jurryan heeft 52,50 bij elkaar gelopen en Milou 50,00, niet verkeerd! Jurryan is uiteindelijk zelfs eerste geworden met 21 rondes hardlopen en Milou tweede met 20 rondjes hardlopen. Helemaal trots op ze Nu hebben ze lekker vakantie. Alle scholen hier hebben 1 week vakantie, maar onze kids 2 weken, dankzij hun continu rooster. Zij maken "te veel" uren waardoor ze vaker en of langer vakantie hebben. Op zich wel lekker want ik was er wel weer aan toe.
@Bianca: jammer dat het toch niet gelukt is met die vergunningen. Stop je er nu helemaal mee? En wat een luxe twee weken herfstvakantie? Had daar nog nooit van gehoord dat sommige scholen langere vakantie hadden. Onze herfstvakantie zit er weer op en ons zoontje mag maandag weer. Voor hem gelukkig, want hij vraagt iedere dag of hij nog niet naar school mag. Maandag mag hij dus weer. Hij blij, voor ons weer in het gareel met op tijd opstaan en zorgen dat hij op tijd op school is. Mijn verkoudheid is nu ook verschoven naar neusverkouden. Heb nu alles wel gehad, dus hopelijk is dit het laatste. Ben ook ontzettend moe. Geen wonder als je niet fit bent en ook nog eens zwanger bent en 4 x 9 werkt. Maar goed, het is nu weekend, dus tijd om weer even bij te tanken.
@BE: Wat jammer zeg dat je de vergunningen niet hebt rond gekregen. En wat super goed van je kids! Wat kun je dan trots op ze zijn he!? Tobie heeft nu ook vakantie gekregen en ikke ook gelukkig. Eventjes weer bijtanken van alles. Merk dat ik weer veel te druk ben. Vooral druk met de cursus. Ik moet nog steeds mijn opdracht inleveren (portret reportage binnen met natuurlijk licht) maar kan nog niemand vinden. (moet zeggen dat ik ook nog niet echt mijn best daarvoor gedaan heb....)
Ze zijn nog steeds bezig hoor, en we kijken wel rond voor t een of ander, maar ik wil er zelf niet meer al te veel moeite en geld in stoppen. Dus vandaar dat we het dan nu maar zo doen. Ik moet ook wel omdat ik ook veel producten verkoop waar een datum op zit... wat betreft de kinders, ja dan kun je echt zo trots op ze zijn! Sneeuwmees, lekker dat mees weer naar school gaat, iedereen weer in zn ritme Ik vind de vakantie's van de kids wel erg leuk hoor, maar 2 weken herfstvakantie had ik niet opgerekend. Dit kregen we dus ook pas afgelopen maandag te horen... En vooral ook omdat ik momenteel dus echt niet fit ben, zie ik wel een beetje tegen die tweede week op. Die eerste week gaat altijd wel dan vermaken ze zich nog wel prima, maar daarna.... maar ja het is niet anders, we zullen zien hoe het loopt Noekie, wel rustig aan blijven doen meid. Wat jammer dat je nog niks gevonden hebt voor je opdracht... wat houd het precies in? Binnen foto's maken in een ruimte waar erg veel licht van buiten naar binnen komt ofzo? (lijkt mij t meest logische hahaha)
@Bianca: ja, voor m'n zoontje is het weer lekker dat hij weer naar school kan. Ik zei nog tegen mijn man hoe het moet als hij 2 of meer weken vrij is. Want hij vroeg iedere dag of hij al naar school mocht. Je merkt toch dat hij de contacten met andere kinderen mist. Nu hij daar natuurlijk aan geroken heeft, is het thuis maar saai voor hem. Een goed teken, zeker na de moeilijke start van hem. Maar hopelijk vanaf maart volgend jaar voor hem ook wat meer gezelschap hier thuis. @Noekie: pas goed op jezelf, meid! Had geen idee dat de cursus zoveel tijd zou kosten. Dat is natuurlijk pittig met een heel gezin, huishouden en je werk. Ik zou ook denken een mooie zon-inval in je woonkamer of keuken. Je hebt zulke mooie ramen met (volgens mij) een mooie licht- en zon-inval. Dus als je een geschikt model gevonden hebt, moet dat volgens mij bij jouw thuis best lukken. En je hebt mooie kindjes, dus modellen 'in the house'! Wanneer moet het klaar zijn. Hier nog steeds moe van de week verkoudheid. Natuurlijk ook versterkt door de zwangerschap. Mijn man moest afgelopen nacht werken en aankomende nacht weer. Dus helaas voor mij weinig 'bijtank' momenten overdag. Maar we doen het dan allemaal maar een beetje rustiger aan. Ben al tijden op zoek naar een stuk gordijn van Cars. Heb dat vorig jaar voor Mees (oude) kamertje bij de kwantum gekocht. Alleen sliep hij altijd in een klein kamertje met een enkel raam en dus een stuk gordijn. In zijn nieuwe kamertje heeft hij naast een enkel raam nog een heel groot raam. Dus ik kom een stuk tekort. Ik dacht even snel naar de Kwantum te gaan vorige week, maar toen bleek het niet meer in de winkel te zijn. Ze konden het wel bestellen, alleen hadden ze er geen afbeelding bij, maar volgens hen moest het dat wel zijn, want er was maar een blauwe rol verkrijgbaar. Dus laten bestellen en op woensdag zou die rol erbij zitten. Op woensdag bleek het niet geleverd, dus kon onverrichter zaken weer terug. Misschien zou het dan vrijdag er wel bij zitten. Maar dat wist ze niet zeker. Bij de bestelling had een briefje gezeten wat over die rol gordijnen van Cars ging, maar haar collega's hadden dat weggegooid. En ze wist niet of daarop stond dat het dan bij de volgende levering zou komen of dat het helemaal niet meer geleverd kon worden. Dat zou betekenen dat ik voor de 3e keer op en neer moest (en had die tijd al zoveel last van pijn bij het lopen), dus vroeg of ze niet even konden bellen, vooral omdat niet zeker was wat er nu op dat briefje stond. In eerste instantie zei ze dat ze dat niet deden, omdat ze dat alleen bij bestellingen die al betaald waren deden. Maar ze snapte ook wel dat het niet handig was, dat haar collega's dat briefje hadden weggegooid en ze dus überhaupt niet wist of die rol nog leverbaar was en ik dan weer voor niets zou komen. Dus toen bood ze toch aan te bellen. Dat deed ze netjes op vrijdag. Maar het was erg druk op mijn werk en het werd later en later (en het was die dag enorm slecht weer). Toen belde die vrouw nog netjes een keer terug of ik nog wilde komen, want ze bleken geen koopavond te hebben en ze vond het vervelend als ik door het slechte weer weer voor niets kwam. Dat vond ik wel erg attent. Zaterdagochtend, dus vol verwachting voor de 3e keer naar de Kwantum en toen bleek de rol niet de goede te zijn. Hij was blauw, maar de print was heel anders. Heb nog overwogen om dan evt. voor het hele raam nieuwe gordijnen te nemen, maar vond die print gewoon niet mooi. Dit was het enige wat ze konden leveren. Ze blijken steeds bij iedere Cars-film ook weer nieuwe gordijnstof te maken (die daarna dan ook niet meer te krijgen is). Nu dus al een week via internet aan het googlen en heb nu een atelier gevonden die die stof kan leveren. Maar ben zelf een leek hoeveel stof ik moet bestellen en als ik het rekenprogramma van hun site gebruik, krijg ik zo'n enorme lap stof wat volgens mij nooit kan kloppen. Vandaag dus nog maar een keer een poging wagen en even mijn buurvrouw vragen die coupeuse is en voor ons altijd van alles maakt (dus ook de gordijnen). Zo ben ik al bijna 3 weken verder en heb ik nog geen gordijnstof.
Mijn opdracht moest al 2 weken geleden af zijn of zo. Nu voor volgende week woensdag. Dan wil hij het bespreken tijdens de les. Bij ons thuis is het binnen te donker. De woonkamer krijgt weinig licht doordat de zon aan de andere kant op komt. En er staan bomen voor wat ook aardig wat licht tegen houdt. Heb nog wel een oude foto van ons neefje maar durf die eigenlijk niet op te sturen. Toch een beetje bang voor al het commentaar misschien. Op dat gebied kan ik mij dan zo ontzettend onzeker voelen... Zal de foto ff bijvoegen.
Noekie ik vind het een hele mooie foto hoor. en zeker als hij gemaakt is zonder flits etc. t is ndus niet de bedoeling van de opdracht dat je het natuurlijke licht in de vorm van zonnestralen ziet o de foto? Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel... je ziet dat ook vaak op buitenfoto's bijv in het bos dat de zonnestralen er door heen komen. dat moet op de een of andere manier binnen toch ook kunnen? Moet trouwens wel de zon schijnen Hier bij ons in de keuken hebben we goed natuurlijk licht. er zitten 2 wat kleinere ramen in en een groot raam...
Sneeuwmees, wat balen van die stof zeg... wij hebben dat ooit ook eens gehad en vanaf dat moment gezegd de kamers van de kids kunnen alle kleuren krijgen die ze willen, maar de gordijnen blijven effen van kleur. accenten van hun idool brengen we dan wel aan met de nodige accesoires. Zeker nu ze wat ouder worden veranderd dat nog al met regelmaat. ideale oplossing moet ik je zeggen. Fijn dat je nu wel merkt dat mees t wel naar zijn zin heeft op school. in t begin is dat toch altijd weer even wennen. En vaak voor paps en mams nog meer Naarmate hij langer op school zit zul je.merken dat hij straks de langere vakanties wel nodig heeft om goed bij te kunnen tanken. en vaak vliegen twee weken dan zo voorbij hoor.
@BE: Je hoeft geen 'zonnestralen' in de foto te zien. Je mag alleen geen flits gebruiken. Ik heb zojuist er 2 opgestuurd en belooft aan hem dat ik van de week nog een poging ga doen bij iemand. Het lastige is als je het binnen doet zonder studio dat je gebruik moet maken van de ruimte die er is. Je wilt natuurlijk geen verwarming ofzo op de achtergrond hebben. En dat maakt het nog moeilijker.
@Noekie: ik vind het ook een hele mooie foto, hoor! Voor mijn gevoel was jouw huis zo licht (zeker vergelijken met die van mij) toen we bij jou op kraamvisite waren, dus dacht dat een mooie lichtinval geen probleem moest zijn. En je hoeft je echt niet onzeker te voelen. Je maakt hele mooie foto's en het is een cursus, dus je komt daar om te leren. Ben benieuwd wat hij ervan vindt. @Bianca: ik ben normaal gesproken zelf ook van effen en rustige kleuren. In al onze slaapkamers hingen ook effen gordijnen, om het vooral niet te bont en onrustig te maken. Maar liet me vorig jaar even meeslepen in de cars-manie van mijn zoontje. Maar wijze les om dat niet meer te doen. Vanmorgen boodschappen gedaan, bezig geweest met de was, vanmiddag nog wat vergeten boodschappen erbij gehaald, naar de Intratuin geweest. Kan bijna geen poot maken van de pijn en merkt dat de hele tijd lopen, bukken, staan e.d. met pijn ook de nodige energie wegtrekt. Zometeen weer eten koken, want mijn man moet op tijd naar zijn werk weer. Ik hoop maar dat de kleine vent vanavond ook een beetje op tijd naar bed wil, zodat ik ook even gestrekt kan op de bank.