IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan: succes morgen. Ik duim voor goed ontdooiklimaat.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: veel succes bij de tp en vooral weer voor de spannende tijd erna! Ik denk aan je.
    @Bianca: dat kereltje van jou eet inderdaad als een bouwvakker. Lijkt me heerlijk een kindje wat zo smakelijk en goed eet ;) (en daardoor ook goed groeit). Fijn ook dat de fysio al lijkt te gaan werken.

Ik mag zometeen naar de tandarts. Toen ik rond de 12 wkn bij de mondhygiëniste was, zei ze dat ik een lekkende vulling had. Ze adviseerde me het wel te laten maken, maar dan nog even een paar weekjes verder in mijn zwangerschap te wachten. Ben vreselijk bang voor de tandarts, dus had eigenlijk stille hoop dat ik tot na de bevalling kon wachten, maar dat was beter van niet.
    Nu dus toch maar de moed bij elkaar verzameld en een afspraak gemaakt, die dus vanmorgen is.
    Daarna naar het werk en tussen de middag weer controle bij de vk. Een onrustig dagje met veel heen en weer gecross.
    Vanavond ook nog eens eerste 'ouderavond' op de kleuterschool. Ben benieuwd. Vind het toch wel spannend als anderen jouw kind gaan 'beoordelen'.

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Jordan, heel veel succes vandaag meid!
    Ik ga enorm hard voor je duimen! t is je zo gegund lieverd! Dikke kus en een knuffel!

Ow sneeuwmees, een drukke en spannende dag dus voor jou...

Wel vlot dat je nu al de eerste ouderavond hebt van je zoontje.
    Ik kan me nog goed herinneren dat ik de eerste echte ouderavond had in groep 2. Dan pas kunnen ze je kind echt goed beoordelen, omdat ze er voor nog weinig doen en of leren.
    Onze zoon kon niet goed met de klas mee komen, en toen ze dat vertelde had ik de tranen in mijn ogen staan...
    Nu, achteraf gezien, ben ik er blij mee dat ze het toen al zo goed konden zien, dat heeft ons veel problemen bespaard ;)

Verwacht er maar niet al te veel van, het zal allemaal reuze mee vallen.
    En daarbij kent niemand jouw kind beter als jij zelf :D

Veel succes vandaag!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: ja, wel vlot, hè. Verwacht er zelf ook niet al te veel spannends van, maar ik kan er gewoon moeilijk tegen als anderen 'commentaar' op mijn kind hebben. Laat staan als ik dan ook nog eens stijf van de hormonen sta. Op zich krijgen we zelf weinig uit ons zoontje, behalve dat het leuk was en dat hij gespeeld heeft. Maar we moeten alle informatie echt uit hem trekken (terwijl hij wel met plezier naar school gaat). Vandaar spannend wat hun voor een informatie over hem hebben, die wij nog niet weten.;)
    Hij gaat tot nu toe alleen nog de ochtenden naar school en gisterenmiddag hadden ze een theatervoorstelling. Hierna wilde hij ook weer mee terug naar school en dat leek ons ook goed om te laten gebeuren (normaal wilde hij dat absoluut niet en had hij echt de rust nog nodig van de middag thuis). Hij kwam moe maar vrolijk uit school en zei dat hij het leuk had gevonden en buiten had gespeeld met een fietsje.
    Vandaag hield de juffrouw mijn man aan en zei dat hij toch had staan te huilen op het schoolplein dat hij naar huis wilde. Ze heeft hem toen met een fietsje laten spelen waar hij erg van genoot, maar tot twee keer toe hebben andere kinderen hem dat fietsje ontfutseld. Vermoed dus dat ze het ook daar over gaat hebben, dat hij moeilijk voor zichzelf opkomt. Verder is hij een kind wat altijd de kat uit de boom kijkt en dus aarzelend is bij alles wat nieuw is. Dat zeiden ze op dag 2 al dat hij zo verlegen was en weinig initiatief toont (ja, wat wil je op de tweede dag op school). Maar dat zal ongetwijfeld weer aan bod komen. En ze zullen wel weer over de zindelijkheid beginnen. Wat we ook doen (zonder luier laten lopen, regelmatig op de wc zetten), hij verdomd het gewoon en stoort zich er niet aan dat hij een luier heeft. Hij gaat wel vaker tussendoor naar de wc, maar houdt het niet vol, dat vol te houden, zodat hij zelf ook genoeg van die luier krijgt. Teveel aandringen en erop letten, werkt bij hem compleet averechts. Dus we doen er alles aan en met stapjes gaat het vooruit, maar zindelijk is hij dus nog steeds niet. Ik weet dat dat een doorn in het oog is bij de juffrouwen. Dus verwacht ook daar wel weer een 'preek' over. We zullen het zien en over ons heen laten komen.;)

5. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik weet niet wat voor een vloer je hebt, maar is het geen optie om hem gewoon een onderbroekje aan te doen en een spijkerbroekje? Het klinkt misschien stom en enorm vies wat ik nu ga zeggen, maar als hij dan in zn broek plast, hem er dan toch even mee laten lopen.
    Onze zoon is op die manier in 1 dag zindelijk geworden.
    T kost je een dag, wat extra tijd en een berg met wasgoed, maar als t goed is heb je er daarna geen last meer van ;)

Het is niet gek dat je zoontje de kat uit de boom kijkt hoor. Onze meid deed dat ook enorm en dat is ook goed gekomen ;)
    Dat voor zn eigen opkomen komt vanzelf wel, duurde bij onze dochter ook 2/3 jaar ;) Nu is het echt een katje hoor :D

Jordan, hoe is het vandaag bij jou gegaan meis? Ben enorm nieuwsgierig! Hoop dat alles is door gegaan en je een mooie emmy terug geplaatst hebt gekregen.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: zo'n dagje doen we ook regelmatig, dat we er even goed bovenop kunnen zitten en de tijd hebben. Helaas, met als gevolg inderdaad een dagje een berg was, maar geen zindelijk kind. We hebben laminaat, dus dweilproef. Maar hij is er niet zo vies van en heb hem expres ook wel eens wat langer met een natte broek laten lopen. Maar als het hem te lang duurt, dan trekt hij zelf zijn broek en onderbroek uit. Hij weet ook waar de luierbroekjes liggen, dus soms trekt hij zelf een ander luierbroekje aan. ;)
    Op aanraden van het cb moesten we een onderbroek onder de luier doen, zodat de onderbroek nat zou worden. Ook dat vond meneer geen enkel probleem om met een natte onderbroek te lopen.
    Nu moeten we hem van de schoolverpleegkundige, medeplichtig maken als hij in zijn broek geplast heeft. Dus hem de broek bijv. naar de wasmachine laten brengen of de vloer schoon laten maken. Die broek brengt hij wel naar de plek voor de vuile was, maar de vloer schoonmaken vertikt hij dus echt. Wel blijf ik hem stimuleren om regelmatig even naar de wc te gaan en dan doet hij dat over het algemeen ook wel (ook niet altijd;)), maar in de tussentijd piest hij vrolijk in zijn luier of in zijn onderbroek.

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Jordan, heb aan je gedacht vandaag en flink geduimd!! Hopelijk heb je een mooie Emmy aan boord!

8. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    hmmm sneeuwmees, moeilijke situatie dus...
    Balen zeg...

Tja, dan weet ik het verder ook niet meer helaas...

Een plaspop kopen mss een idee? Dat hielp bij onze dochter.
    Mss voor jouw zoontje ook, want ja hij wordt straks wel grote broer, en als hij dan op t potje plast wordt hij zelfs een hele grote broer.

Stickers plakken met echt een leuke beloning...

pfff moeilijk hoor ;)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: hij heeft al 2 vellen (plaskalenders) vol met stickers. Met de belofte als hij zo'n kalender vol had een cadeautje mocht uitzoeken. Zelfs dat hielp niet. Hij vindt het stickers plakken wel leuk, maar ook niet meer dan dat. Het geeft hem niet een drive om veel en vaak te plassen om zo snel mogelijk een sticker of cadeautje te scoren.
    We hebben hem al vaker gezegd dat er straks een baby komt en dat die ook een luier om krijgt en dat hij als grote broer toch dan wel op de wc moest gaan plassen. Hij kijkt je dan schaapachtig aan, maar denkt waarschijnlijk. Het zal wel.... Dus ja, onze inspiratie houdt een beetje op, ben ik bang.
    @Jordan: hoe is het gegaan, meid! Heb je je emmy weer on board?

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Meiden, dank jullie wel voor jullie lieve berichten. Het is druk op het werk en de avonden ben ik kapot!

Tori, ik vind die foto's op FB echt geweldig. Hahaha vooral die achteruit parkeer actie :D

Sneeuwmees, hoe gaat het eigenlijk op school nu bij/met je zoontje?

BE, vooral in Gent en DD wordt inderdaad meer onderzoek gedaan. Bij LUMC waren ze ook echt goedwillend moet ik zeggen en de oplossing, en dan met name de Heparine als Utro niet helpt, vond ik verrassend voor NL. Ik hoop zo dat de Utro zijn werk doet. Dat bloedverdunners prikken lijkt me niks :)

IkkeB, hoe gaat het met Timo? En haha her ontdooiklimaat, voor tp moet je blaas toch half vol zijn? Ik was dat ff vergeten dus ik als een gek water drinken, maar daar staat zo'n water apparaat dus daar haalde ik ook water uit, ijskoud. Toen dacht ik, straks ben ik te koud voor die embryo hahahaha. (Blond he ;))

Kitty, al nieuws? Erg benieuwd of je het nog uithoud hahahaha.

Noekie, wat zielig als hij geopereerd moet worden :( zijn dat zijn neusschelpen? Ik ben chronisch verkouden, mede door mijn astma, en toen kwam de KNO met het voorstel mijn neusschelpen te verkleinen (zit ergens boven het tussenschot) omdat die wat ontstoken zijn en dat zou het beter maken. Ik heb uiteindelijk toch niet gedaan maar weet wel een beetje van die operatie. Hoe gaat het trouwens met je fotografie cursus?

Nou, ik zit op het wachtbankje, mini-we is vanmiddag teruggeplaatst en ze hoefden er maar 1 te ontdooien, ik heb nog 8 cryo's over. Vanmorgen was hij 11 cellig, gisteren 6 dus hij/zij deelt goed door. Om 20:00 uur de Utro naar binnen werken, ben benieuwd :)

11. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Jordan: Een toppertje aan boord!! We duimen ons al rot!!

Met de cursus gaat het goed. Morgen moet ik mij weer melden en aankomende zaterdag gaan we de hele dag op pad. We horen morgen waar we heen geen.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: klinkt als een mooie kwaliteit inderdaad! En het embryootje mag nu lekker in je baarmoeder verder doordelen en een mooi plekje zoeken. Heb jij bij je andere tp nooit utro hoeven gebruiken? Ik dacht dat dat standaard was. Ik begreep dat dat nu een beetje de nieuwe aanpak was om te proberen, maar ik dacht dat dat altijd standaard was om te gebruiken na een tp. Nou, meid, 2 spannende weken weer voor de boeg.

Hier weer terug van het 10-min. gesprek wat 35 min. is geworden. We zouden om 20.40 uur klaar zijn, maar waren om half 10 pas thuis. Ons zoontje komt goed los en geniet zichtbaar van alles. Hij lijkt de structuur van school steeds beter te begrijpen. Ze hebben dus de indruk dat hij zijn plek goed gevonden heeft. Wel praat hij (nog) niet veel, maar ligt volgens hun, qua ontwikkeling wel volgens schema van zijn leeftijd.
    Natuurlijk ook de zindelijkheid weer aan de orde geweest (niet op een vervelende manier deze keer) en weer wat tips samen afgesproken om te gaan proberen.

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Met tp in eigen cyclus is het niet standaard dat ze utro voorschrijven, met Yvi heb ik dat ook niet gebruikt.

Ooh Jordan hoop zo dat deze embryo net zo'n sterke is als de onze! Op naar een buikbeeb en mama worden! #duimerdeduim
    Enne haha ja Yvi is gegarandeerd voor leuke foto's, zeker nu ze steeds meer kan/ontdekt. Ze is ook heel erg kietelig, ze lacht soms al als ik met mm handen naar haar oksel ga zonder m aan te raken. Echt zo'n giechellach en dan gaat ze helemaal dubbel van het lachen haha. Jullie zouden het live moeten zien :).

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Thanks meiden! Lief, maar dat zijn jullie altijd.

Noekie, oh surprise trip. Altijd leuk! Wel leuk als je echt weg gaat om dingen/mensen te fotograferen.

Sneeuwmees, dat gesprek klinkt positief. Zeker na het voorgaande gebeurde. Maar klinkt alsof het goed gaat! En je banner is zooo mooi!!!

Hahaha Tori, ik zeg, filmpje posten op FB. Maar meiden kunnen sowieso flink giechelen, de oudste van mijn zusje (5) die giechelt ook zo heel hoog. Echt grappig.

En nu ga ik slapen. Moe en een kort lontje, ik heb dat vaak van hormonen, zou de Utro zó snel werken o_O hihi. Slaap lekker!

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ohja Sneeuwmees. Ik heb Utro gebruikt na beide verse terugplaatsingen, nog nooit bij cryo. Wat Tori zegt, het is idd niet gebruikelijk. Dit is echt ter probeersel met hopelijk goede afloop. Ik gebruikte de Utro trouwens bij de verse tp'en een dag of 11, als ik nu zwanger ben en blijf gebruik ik het tot week 12.

Nu ga ik echt slapen :D

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: een mooie embryo in je buik, extra mutsenbollen om het je embryootje nog lekkerder naar z'n zin te maken. Dat moet het lucky recept zijn deze keer! In het DD topic drinken de meesten een glas granaatappelsap per dag na de tp en houden we de sokken aan in bed 's nachts.;)

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Net terug van de 20 wkn echo. Alles lijkt er goed uit te zien. We hadden een nieuwe echoscopiste die blijkbaar daar sinds kort werkt of invalt. Maar ze had het er steeds maar over dat de knoppen van het apparaat precies andersom zaten met het apparaat wat zij gewend was. Het had dus wat voeten in aarde voor ze alles goed vastgezet en opgemeten had.
    Ook zei ze in het begin praktisch niets, wat het voor ons ook wel wat ongemakkelijk maakte. Later begon ze meer te vertellen en ook als ze iets opgemeten of gezien had of dat goed/normaal was. Toen begon ik langzaam wat te ontspannen.
    Het kindje was moeilijk in beeld te krijgen omdat die overdwars lag en vrij hoog. De blaas moest (licht)gevuld zijn en de mijne was blijkbaar iets te vol dat ze het moeilijk soms in beeld konden krijgen. Maar alles is opgemeten.
    Er was een stagiaire bij die na afloop zelf ook nog even met de echo alles mocht bekijken, dus we kregen nog wat bonusminuten. Het beeld was alleen niet zo best (door de moeilijke ligging van het kindje), maar we hebben hem/haar toch even kunnen zien. Nu dus opgelucht verder met genieten op de roze wolk (en beginnen met het babykamertje).

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, inderdaad, lekker genieten van dat bijzondere wondertje in je buik. Leuk dat je bonustijd hebt gekregen ook was het beeld niet fantastisch, alle extra tijd is mooi mee genomen hihi. En die granaatsap zal ik eens halen. Sokken in bed, oei, dat wordt lastig, vind dat zo vreselijk. Dat gevoel van die deken langs die sokken, yuk (iedere gek z'n gebrek he hahaha). Maar als ik het koud heb zal ik er aan denken ;)

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, hoor! Ik ben 3 keer zwanger geraakt zonder sokken aan in bed, dus het zal daar niet van afhangen...hihi..

Ik ga nu een afspraak maken voor een 3d echo. Hebben we de vorige keer ook laten doen met 28 wkn, dus ik ga alvast bellen voor een afspraak, zodat we een mooie tijd kunnen afspreken ipv weer onmogelijke gaatjes in de agenda vullen.:p

20. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: goed nieuws hoor!! En nu shoppen!!!! En al die onzekerheid weggooien en vervangen voor geluk.

Jordan: in the pocket! Ik duim!!

Deel Deze Pagina