@Jordan: dit lijstje vond ik op internet. Vandaag toch even langs KV. Clearblue (plus): 25 Clearblue (met indicator): 25 Clearblue (zwanger/niet zwanger): 50 Test jezelf.nu (cassette): 20 Zwanger&Kids (cassette, midstream en dipstick): 20 Matcare ultra: 10 Matcare (dipstick, cassette en midstream): 25 Kruidvat: 25
BE, ik vind het echt super spannend. Heb je het gevoel dat het wel zo is? Sneeuwmees, thanks meid! Ik ben zo misselijk en mijn buik is zo opgezet (dat ik een rokje aan heb die wijd zit maar nu gewoon knelt, auw!) dat ik erg benieuwd ben wat de test morgen zegt. Ik ga straks Action én KV2VK halen. Die laatste blijven bij mij spierwit als ik negatief test, de eerst had ik eerder al en zijn ook ok, lekker cheap dus mooie 'erdoorheen jaar' testen
@Jordan: klinkt nog steeds erg zwanger allemaal. Hoop dat de volgende testen gewoon dat tweede streepje geven. Succes met testen morgen! Hier een domme fout op mijn werk. Ik ben begin dit jaar 4x9 gaan werken en zou dan gekort worden op mijn verlofuren. Nu blijken ze mij toen verkeerd voorgelicht, blijkbaar door een miscommunicatie:x. Want het aantal uren dat ik gekort wordt is veel meer dan gedacht. Ze gingen in het telefoongesprek (denk ik) uit van een 38-urige werkweek, terwijl ik er 40 werk. Als ik dat 'foutje' corrigeer, kom ik nu dik in de min. Weet absoluut niet hoe ik die uren in moet halen als ik al 4x9 werk. Maandag maar even met mijn baas overleggen. Wil eigenlijk voorstellen of ik wat taken thuis mag doen, om zo wat van die uren in te halen. Of evt. verrekenen met volgend jaar. Maar dat word dan wel een heel karig jaartje met verlof. Dat kon er ook nog wel bij. Vanmorgen ook al ruzie met mijn man gemaakt omdat we bij toeval allebei hetzelfde schoencadeautje voor mijn zoontje hadden gekocht en mijn man mij verweet dat ik niet luisterde, omdat hij dat wel gezegd had dat hij dat gekocht had.
Jordan, ik weet niet echt wat ik moet denken eerlijk gezegd. (bij mij dan he?) 's morgens en 's avonds misselijke buien... ook weer tijdens "lekker eten" zo wist ik vorig jaar op 5 december dat ik zwanger was... ik werd toen tijdens t gourmetten zo beroerd... niets voor mij 6 dec getest en die was toen positief... wel ligt maar toch... en toen ook 4 dgn voor nod... Dus ben benieuwd. Wou vandaag eigenlijk testen halen, maar er niet aan toe gekomen. Vanmorgen bij n vriendin op bezoek geweest, die was 12,5 jaar getrouwd, en vanmiddag/vanavond daar naar de Primark in Essen (DE) geweest... Dus morgen maar even op pad, maar dat kan ook pas 's middags... mss waag ik er dan nog eentje aan anders zondag ochtend... Bij jou heb ik er een heel goed gevoel over meis. Ben zo enorm benieuwd! Mn duimen draaien nog steeds voor je meid! Sneeuwmees, meis toch... t zit ook niet mee he?! En wat betreft 't schoen cadeautje, die kan toch nog wel geruild worden? Zo... drukke dag achter de rug Jayden is vandaag voor t eerst voor lange tijd bij oma geweest Ben best wel trots op me zelf, want zag t echt niet zitten Toch weer even fiks omschakelen. Hij zit goed bij oma hoor, daar niet van... maar vond t gewoon nog eng. T is een voorbeeldig kind bij oma geweest, geen enkele keer gehuild Dus hij heeft t wel naar zn zin gehad, en oma vond t ook ontzettend leuk. Milou is om 18.00 uur bij oma afgezet, die had vanmiddag een kinderfeestje, dus die heeft ook een erg leuke dag achter de rug. Nu Jayden voeden, en dan lekker ons bedje opzoeken. Morgen weer een drukke dag. Jurryan moet om 09.00 uur voetballen en Milou om 10.15 uur. Beiden uit, maar gelukkig wel in de buurt. Om 08.00 uur komt de timmerman Jurryan zijn nieuwe bed leveren en monteren. Het is een op maat gemaakte halfhoogslaper van steigerhout, zelf ontworpen Dus ben erg benieuwd hoe het op zijn kamer staat Morgen middag dan even snel testen scoren en naar de Ikea om een nieuw matras te halen voor onze knul. En als t dan nog even snel lukt zn bed in de beits zetten... En dan is de dag ook weer om. Nou meiden welterusten en tot morgen
Mh, klinkt wel zwanger BE. Zeker als je het vergelijkt met vorig jaar!!! Ben erg benieuwd. Sneeuwmees, is je dag nog goed gekomen? Ik moest om 5 uur plassen, niet te zuinig. Ik heb nog geprobeerd door te slapen maar het was niet te negeren. Helaas eruit én dus ook meteen testen. Volgens mij is ie negatief. Soms denk ik met draaien een heel vaag lijntje te zien (heb ik eerder gehad en toen was ik tóch zwanger) maar op eerste gezicht blijft ie spierwit. Dat zou voor het eerst zijn dat ik eens niét zwanger ben na een tp. Is ook wel weer wat voor te zeggen. Hihi. Ik blijf nog maar heel even utro gebruiken. Als ik geen bloeding krijg (kan toch door de Utro heen of is dat onmogelijk?) doe ik maandag een testje of laat ik bloed prikken. Nu nog een poging om door te slapen.
@Jordan: als je in mijn album kijkt, naar mijn allereerste testen, dan was het ook echt turen, hoor (kijk maar eens). En op die eerste test stond er na 5 min. nog geen streepje. Die zag ik pas na 10 min. Dus die kv testen knallen bij lange na niet meer zo rondom de NOD. Wie weet als je straks wakker wordt, dat er toch een mooi streepje op je ligt te wachten. Ik heb er ook nog steeds een goed gevoel over. Die utro zou de menstruatie tegenhouden (met een dag of 2-3). Maar ik werd meestal op dag 8/9 na een tp dwars de utro hartstikke ongesteld. @Bianca: ik zag dat jullie al flink hadden ingeslagen gisteren. En het lijkt me ook moeilijk je kindje voor het eerst achter te laten. Bij mijn ouders is mijn zoontje ook altijd in goede handen geweest, maar het is toch even iets waar je doorheen moet. Jij maakt het dus ook weer spannend met hoopvolle klachtjes..! Hoe erg zou het zijn als je toch zwanger bent? Is het onmogelijk of alleen maar beter van niet? Ja, en dat schoencadeautje kan natuurlijk geruild worden. Ik ben zelf altijd slordig met kassabonnen, meestal zeg ik dat ik ze niet hoef of gooi ik ze zelf gelijk weg. Maar toevallig had ik de mijne nog in mijn jaszak. Dus ik moet er even mee terug en omruilen voor een andere DVD. Maar mijn man was wat gepikeerd omdat hij het mij gezegd had wat hij gekocht had, en ik had dus niet geluisterd. Ja, en als je stijf van de hormonen staat zijn dit soort gesprekken niet bevorderlijk. En mijn werk. Ja, mooi kl*te. Ik heb in december een week vrij genomen om aan het babykamertje te beginnen en heb de nodige afspraken gepland staan. Mijn zoontje slaapt nog steeds met een stuk gordijn, omdat ik er gewoon niet toekom daar echt even werk van te maken. Dus die week wil ik echt vrij hebben. Wil nu mijn baas maar vragen of ik voor die 36 uur van die week, niet werk mee naar huis kan nemen, zodat ik dat in mijn eigen tijd kan doen. Dan zit ik volgend jaar niet zo in het rood, want je weet immers ook niet hoe alles loopt met nog een kleintje en eentje die naar school gaat en vakantie wil ik hoe dan ook ook nemen. We zullen zien hoe ze reageert, is nl. altijd onvoorspelbaar.
Hoi meesje, nog geen bloeding maar ook bij wakker worden geen streepje. Ik blijf de Utro nog ff gebruiken en haal straks nog wel Action testen en laat bloed prikken. Zou wat zijn als het eens niet zo is (én ik er juist een x positief over was hahahaha).
Jordan: balen meis dat er geen streepje was. Zegt nog niet alles, maar toch.. Be: oei dat klinkt idd zwanger. Wat als dat zo is? Mag ie je zwangerschap dan voortzetten? En hoe is dat voor jullie? En vooral, voor jou lichaam???
@Jordan: dat ik zwaar kl*te, meid. Vooral gezien je klachtjes en helemaal als je er zelf zo'n goed gevoel bij had. Het verbaast mij nog steeds dat met jouw klachtjes je toch niet zwanger zou zijn. Kan het nog te vroeg zijn... ? @Bianca: nog getest...? Ben gelukkig helemaal niet nieuwsgierig, of zo?
Jordan, het blijft dus nog even spannend... Ikke dat ik 2 kaar lang niet zwanger mag raken heeft te maken met de wond van de keizersnede en nog wat dingen. Voor de gemezing van een keizersnede wond staat 6 tot 12 maanden. Als de wond niet goed genezen is kan hij openscheuren, met alle gevolgen van dien. (Daardoor kan de moeder ook komen te overlijden) Mijn lichaam maakt geen goede placenta aan en dat wordt wss ook steeds slechter. Een oorzaak daar van hebben ze tot op heden nog helaas niet kunnen vinden. De risico's die er zijn door die slechte en te kleine placenta is weer een vroeggeboorte maar wss nog vroeger dan bij Jayden. Of in het ergste geval een doodgeboorte. Mocht het zo zijn dat ik wel zwanger zou raken kijken ze zo ie zo wss alles aan tot de 20 weken. Er zal dan gekeken worden van hoe of wat. Strengere controles en vaker controles dan bij jayden, ofwel, we zitten dan aan het zh gekluisterd zal ik maar zeggen. De andere kant van het verhaal is wel weer dat als we enorm veel geluk hebben en mijn lichaam me niet in de steek laat er wel een kans is op een normale zwangerschap. Dit omdat ze geen oorzaak hebben gevonden van het hoe wat waar waarom en waardoor. Maar laten we wel eerlijk zijn, die kans is klein volgens de gyn, maar wel aanwezig. Zelfde idee een beetje als dat ze zeiden dat wij geen kinderen meer konden krijgen... maar uiteindelijk alsnog spontaan zwanger raakte... Al met al is het een heel lang verhaal om uit te leggen. Heb het nu zo makkelijk mogelijk gehouden.
Sneeuwmees, vanmiddag getest toen ik uiteraard moest plassen, maar had daarvoor al wel n milkshake op bij de ikea en thuis een bak koffie... We denken een ietselpietsel licht streepje je te zien, maar verwacht er eerlijk gezegd niet echt iets van... Had twee doosjes gekocht... Dus mss vanavond nog eentje of anders morgen ochtend vroeg een als k t niet vergeet. Ja... ik vergeet dat gerust hoor... ik test op n andere wc hier in huis waar eigenlijk nooit iemand komt Maar als k smorgens heeeeeel nodig moet plassen vlieg ik altijd naar de wc hier in de gang... die is t dichtste bij
@Bianca: testen met ochtendurine is aan mij ook niet besteed. Als ik nodig moet, dan moet ik ook echt snel en heb dan geen tijd om nog allerlei verpakkingen open te maken en over staafjes heen te plassen of in een potje. Ben benieuwd naar de volgende test en of het streepje donkerder wordt. Snap je dubbele gevoel. Aan de ene kant de medische, maar aan de andere kant toch ook het gevoel dat je lijf het gewoon doet (en dat een kindje altijd welkom is) als het wel zo mocht zijn.
Jordan, hier bij de poging van icsi 1, een week na de tp ook gaan vloeien dwars door de utro heen. daarna zelfs nog positief getest, maar dat ging toen uiteindelijk helemaal mis. Bij icsi 2 ook precies een week na de tp bloedverlies, ook door de utro heen. De utro hoeft de menstruatie niet tegen te houden, maar het kan wel. ieders lichaam is natuurlijk anders. Iedereen reageert er anders op... Vandaag was je testdatum, maar was vandaag ook je officiële nod? Geen bloed geeft moet meis. En bij onze zoon testte ik ook pas 14dgn na nod positief Ga je morgen ochtend weer testen? Mn duimen blijven voor je draaien. Ps, zolang je nog geen bloed verliest de utro blijven gebruiken meid.
Sneeuwmees, wat verwoord je dat ook weer mooi meis. Zo is het precies. Het kan dus ergens wel, maar het wordt eigenlijk gewoon enorm afgeraden omdat er zo enorm veel haken en ogen aan zitten. Nog een kindje zou enorm welkom zijn, nu, over een maand, een jaar, over 3 jaar... We willen natuurlijk niet onnodige risico's lopen, maar ze kunnen ook niet garanderen dat het over 2 jaar wel goed gaat snap je? Het is inderdaad allemaal enorm dubbel hoor. Aan de ene kant wil je heel graag, maar aan de andere kant ook weer niet, zowel om idd de medische redenen, maar ergens ook stiekem omdat ik ze niet zo dicht op elkaar wil hebben... Begrijp me niet verkeerd hoor, als het wel zo is is hij of zij enorm welkom hoor. En dan gaan we er ook weer helemaal voor, maar twee kids zo dicht op elkaar is wel heavy hoor. Tussen jurr en lou zit ook 1 jaar en 4 maanden, wij vonden dat toen behoorlijk zwaar... Ikke, jij gaf onlangs al aan dat het dan niet verstandig was om onveilig te vrijen, nogmaals mijn cyclus klopt altijd wel, en er is natuurlijk niets is safe genoeg. Ja je beperkt de risico's uiteraard wel maar toch... De enige optie zou dan nog zijn, om geen gemeenschap meer te hebben, maar geloof me, daar maak ik me zelf en mijn man niet blij mee
@Bianca: snap je gevoel helemaal. Ideaal zou het in alle opzichten zeker niet zijn als je nu zwanger mocht raken. Dus snap dat het niet je voorkeur zou hebben. Maar ja, als de streepjes donkerder gaan worden, dan... Toen mijn zoontje geboren was, wilde ik een spiraaltje plaatsen. De gyn zei nog dat als we toch een tweede wilden, waarom we de natuur niet gewoon de gang lieten gaan. Toen gingen we er nog van uit dat, omdat de eerste zo snel ging, de tweede ook niet zo'n probleem zou worden, dat we wel voor een spiraaltje zijn gegaan. Ik wilde zeker het eerste jaar volledig er voor mijn zoontje zijn en van hem genieten ipv weer in de weer met eisprongen en spanning rondom de NOD. Als ik het achteraf allemaal geweten had, dan had ik het toen niet gedaan. Maar dat is achteraf gel*l. Zit nu ook wel eens te denken of ik na de bevalling volgend jaar weer een spiraaltje zou nemen. Aan de ene kant is de kans op een zwangerschap heel klein en niet reëel meer op mijn leeftijd. Aan de andere kant is AC ook zo definitief. Maar ik denk dat ik het dan toch maar doe. Ben bang dat ik anders toch weer teveel met eisprongen (en vrijen rondom de eisprong) bezig ga en juist die onrust van proberen zwanger te raken vond ik zo vermoeiend. Had je nu nog getest? @Jordan: hoe is het met jou? Heb je nog getest?
Be en sneeuwmees: lastige dilemma's... Ieder om eigen goede redenen. Wij hebben ervoor gekozen om met rubber te werken, omdat ik nu geen hormonen meer wil. Maar pff wat ben ik dat al zat zeg. ( zelfs met mijn mega lage lobido) be: was het bij jullie een bewust keus om ' een korte' periode tussen je eerst 2 kids te hebben? Wij zitten erover te denken om na een niet al te lange periode onveilig verder te gaan, omdat een tweede dan (nu ook hoor, maar lichamelijk niet slim) welkom is, maar er is ook een tweifel. Kan ik er dan nog genoeg zijn voor timo als ik weer zwanger ben en wat als er nog een kleintje is. Dan nog alle stemmen van de mensen om je heen. Doe maar voorzichtig, want je bent nu heel vruchtbaar.. Maar wie zegt dat we dat niet willen... En wie zegt dat we ooit nog eeen tweede mogen krijgen of dat het weeer 3,5 jaar duurt voor we zwanger zijn... Pfff keuzes keuzes. Sneeuwmees, ik begrijp je dilemma dus heel erg. ( al speelt mijn leeftijd niet mee en weten we zeker dat we heel graag een tweede willen als dat ons gegund is.. ) Jordan: terwijl ik dit typ denk ik aan jou. Onze dilemma's zijn zulke mega luxe dilemma's. Ik denk aan je!! Tori: is manlief er zeker van dat hij geen tweede wil, of draait hij al bij? Cybell; hoe gaat het bij jou?
Ikke, tussen de eerste twee bewust zo'n korte tijd gehouden. Voor ons was het met name enorm zwaar omdat wij toen nog in een klein 3 kamer appartementje woonden. Woonkamer was erg klein, onze slaapkamer kon net een bed in staan en in de kinderkamer stonden twee wiegjes, nadeel daarvan was, dat de kids elkaar wakker hielden of wakker maakten. En ik toen der tijd mijn rijbewijs nog niet had en daar geen fam in de buurt woonde en ik dus eigenlijk aan huis gekluisterd was. We hebben het daar ook maar 1.5 jaar volgehouden en zijn toen verhuisd naar een eengezins tussenwoning. Dat was echt een verademing. Beide kids een eigen kamer een lekkere tuin en een speeltuin om de hoek. Ik had voor beiden kids even veel tijd hoor. En ook beiden kregen ze dus voldoende aandacht. Het is allemaal even passen en meten zeg maar, maar op zich is het te doen hoor. T is wel zwaar... twee kids in de luiers een gaat dan al vrij snel naar de peuterspeelzaal, dus ben je wel veel in de weer. Maar ik deed dan vaak als ik jurr had weggebracht de boodschappen dus maakte ik er wel een goeie combi van. Dus ja... en voor t zelfde geld heb je twee hele makkelijke kinderen, dan is er dus echt niks aan de hand...
@Ikke: ik denk dat er altijd redenen genoeg zijn om wel voor een tweede te gaan. En net zoveel redenen om het niet te doen. Als ik aan volgend jaar denk en dat we weer van voor af aan beginnen met alles, slaat me ook wel eens de paniek toe. Kunnen we het allemaal wel aan. Hoe verdeel je de aandacht. Hoe gaat het met het werk, want zowel mijn man als ik zullen nog een gesprek met de baas moeten hebben... en wat als ze niet mee willen werken... Hoe moet dat met een kleintje in de luiers (en hopelijk weer bv) en een kind wat straks 2 keer naar school gebracht en gehaald moet worden en een man die onregelmatige diensten heeft. Allemaal gedachtes die me nu soms het klamme zweet bezorgen. Aan de andere kant kan het trappelen in de buik me weer dat geluksgevoel geven en het besef dat wij lang niet de enigen zijn op de wereld met twee kinderen en dat we heus wel weer een modus vinden.
Sneeuwmees, je kunt altijd je zoontje eens een keertje over laten blijven op school, of hem eens bij een vriendje laten eten tussen de middag. Zo deed ik dat met Jurryan ook toen hij naar school ging. En kids vinden dat geweldig! Ik heb ook wel eens mijn dochter een middagje naar oma gebracht zodat ik weer even een middagje moeder-zoon tijd had, en andersom ook. En raad eens? Zo gaat het nu nog steeds En dat gaat super! En wat betreft aandacht verdelen... dat gaat vanzelf meis. Dat merk ik nu wel. Als je zoon op school zit heb je tijd voor de kleine, komt je zoon uit school ligt de kleine (wss) op bed en heb je tijd voor je zoontje. Binnen een week of 6 na je bevalling heb je dat ritme er wel zo goed als in zitten hoor. Je moet wel, stil blijven staan kan niet Als jullie beiden nog een gesprek met jullie baas aan gaan, zal ik dat al wel zo snel mogelijk doen. Dan hebben zij ook de tijd om aan het idee te wennen, en de tijd om diverse dingen te regelen voor vervanging o.i.d. Ze gaan het je namelijk echt niet in dank af nemen als je dat op t laatst allemaal wil doen. Evt. ouderschaps verlof hebben jullie beiden recht op, maar houd er wel rekening mee dat dit voor eigen rekening is. En dit moet je 3 maanden voor datum van ingang officieel aanvragen. Bij de aanvraag dien je ook te melden voor hoe lang het is. Dit is namelijk ook voor de belastingdienst. Geloof dat je dan nog iets van ze terug krijgt ofzo.... Hmmmm nog 15 minuten en dan kan ik mn mega brownie uit de oven gaan halen. Heerlijk! Zal wss geen vetpot zijn maar goed.