@Bianca: ik neem na de geboorte ook ouderschapsverlof op (dat weet mijn baas al). Ik werk nu 4 x 9, dus dat wordt dan 3 x 9. Ik wil graag de woensdag en de vrijdag vrij hebben, omdat dat de middagen zijn dat mijn zoontje vrij is van school en ik er voor hem wil zijn. Maar dat zijn net de twee dagen dat er niemand is, dus dat zal wel een probleem worden. Mijn baas is iemand die graag dan het probleem door mensen onderling laat oplossen ipv dat ze zelf wat doet. Dus als ik de woensdag vrij wil hebben, moet een andere collega op die dag gaan werken (en die heeft haar leven ook al 15 jaar ingericht op de woensdag vrij). Dus dat zal nog wel een gedoe opleveren. Mijn man werkt nu 2-3 diensten per week op de dagen/nachten dat ik vrij ben. Maar hij heeft steeds meer moeite om die nachten vol te houden. Nu gaat mijn zoontje 's middags nog niet naar school en als hij moet werken gaat ons zoontje altijd naar mijn ouders om te spelen, zodat mijn man nog even kan slapen voor hij moet gaan werken. Dat gaat prima, maar straks heb je er dus nog een, die weer een ander ritme heeft. Mijn ouders willen altijd wel klaar staan, maar ik wil ze zelf niet vast zetten en weet hoe vermoeiend zo'n kleintje is/kan zijn. Zo af en toe als het uitkomt wil ik dat wel doen, maar niet standaard (op vaste dagen of zo). Nu wil mijn man gaan proberen te overleggen of hij niet alleen in de weekenden kan gaan werken bij zijn baas, zodat hij door de weeks thuis is voor ons zoontje (en de tweede) en als ik dan ook 3 dagen werk, hebben we door de weeks nog wat tijd samen. Maar ja, parttime werken is in de transport al niet gebruikelijk. Een collega van hem heeft er al enorme problemen van gemaakt dat mijn man 'papa-dagen' heeft. We leggen dat soort kritiek maar naast ons neer, want het is onze eigen keus dat mijn man minder werkt, omdat hij de zorg van ons zoontje zo veel mogelijk zelf wil meemaken en opvangen. Maar ja, wat als hij nog minder 'inzetbaar' is. Zijn baas moet dat ook maar net willen. Mijn man kijkt nu ook al wel om zich heen voor ander werk, maar dat valt nog niet mee.
Lastige bazen hebben jullie zeg... Maar idd partime werken in de transport is niet gebruikelijk nee... Maar is ook niet onmogelijk hoor. Maar alleen werken in de weekenden, is dat echt een optie voor jullie? Juist dan kun je als gezin iets samen doen lijkt mij... T zou niks voor mij zijn denk ik.... Werken bij de dpd ofzo is dat niks? Of zou dat ook echt alleen maar full time zijn? Ennuh, wat kritiek betreftr op papa dagen... daar moet je lekker boven gaan staan meid... dat is jullie keuze toch? En als jij of je man zich daar goed bij voelt, lekker (blijven) doen hoor...
@Bianca: veel banen in de transport zijn inderdaad fulltime en dan nog het liefst zo rond de 60 uur per week. In de winkeldistributie is werk genoeg, maar dat is nu net niet het werk wat mijn man wil doen. De reden dat mijn man meer richting de weekenden wil werken is dat hij moeite heeft met de nachtdiensten en dan meer zijn rust kan pakken, omdat ik dan thuis ben (en natuurlijk leuker met de extra percentages), maar ideaal is het niet. Hij wil die andere dagen (dat ik door de weeks vrij ben) evt. wel dagdiensten werken, maar dat kan hij niet maken tegenover zijn collega's omdat die ook zowel dag- als nachtdiensten moeten werken. Maar we zien even geen andere optie en het scheelt dat we het wel een beetje gewend zijn dat onze weekenden eigenlijk meestal wel 'opgebroken' zijn.
Be thanx voor je uitleg over je kids snel op elkaar. In mijn omgeving ken ik ook mensen die het hebben en ik zie ( naast een paar nadelen) vooral voordelen als de kids iets groter worden. Sneeuwmees: lastig hoor, maar ook het werk komt met de tijd allemaal goed. Heerlijk he dat getrappel?
In de transport kom je inmiddels niet meer weg met 60 uur hoor. Mijn man zit zelf ook in de transport (eigen bedrijf) en dan loop je toch tegen je uren aan. Je komt dan niet weg met de rij en rusttijden wet... Wekelijkse rijtijd mag niet meer zijn dan 56 uur. en per twee weken mag dat niet meer zijn dan 90 uur. En daarbij heb je nog de verplichte rust uren die je moet nemen... Boetes varieren van 200 euro tot duizenden euro's... Ik begrijp het verder wel hoor, dat jullie het dan zo willen proberen. Je moet toch ergens uiteindelijk een keuze in maken... Moeten jullie beiden werken om goed rond te kunnen komen? En is het voor jou evt geen optie om ook een andere baan te zoeken? Nu natuurlijk niet handig, maar straks als de kleine er eenmaal is. Misschien heb jij bij een andere baan ook wat meer rust in je kont
@Bianca: we zien wel waar het schip strandt. Mijn man vindt het werk wel erg leuk (en heeft een fantastische baas), alleen worden de nachtdiensten steeds langer en dat trekt hij niet meer. In het werk wat mijn man doet, zijn de rijtijden wat minder streng. Ze moeten regelmatig uit de wagen om te lossen of laden en zijn dus niet gebonden aan verplichte rust-uren. Ook omdat ze met levensmiddelen rijden zijn ze nogal 'makkelijk' met de rijtijdenwet, omdat ze er vanuit gaan dat ze voldoende 'pauze/rust' hebben omdat ze zo vaak uit de wagen zijn. In zijn werk zijn ze ook creatief met het aantal uren. Als een collega de ene week veel gewerkt heeft, dan werkt hij de week erna een dienst minder. Maar ze zitten toch al snel tegen de 45-50 uur per week aan. Hij is op zich minder met zijn werk getrouwd dan ik en kan ook makkelijker zich ertoe zetten om weer iets anders te zoeken. Hij heeft zelfs al aan postbode gedacht, omdat hem dat ook wel leuk leek. Maar hij moet eerst maar eens kijken hoe zijn baas reageert. En als die moeilijk zou doen, dan is mijn man de eerste die zijn baas de hand zou schudden omdat hij het begrijpt dat het niet zou kunnen en hij liever op zoek gaat naar een ander. Een optie kan nog zijn dat hij bij zijn bedrijf (zijn baas is zeg maar een 'onderaannemer' van een groter bedrijf en de chauffeurs zijn zeg maar in dienst bij dat groter bedrijf). Dan kan mijn man evt. zijn contract om laten zetten in oproepkracht en dan ziet hij wel waar hij een keer in kan vallen. In principe is er altijd overal wel werk voor 2 diensten per week. Op zich kunnen we met mijn inkomen rondkomen in noodgevallen, maar dan is er weinig ruimte voor wat extra's of de leuke dingen zoals uitjes of vakantie. Maar op de manier zoals we nu werken (ik fulltime inkomen en mijn man nog erbij) gaat het lekker. Het probleem van mijn werk is dat ik het werk zo ontzettend leuk vind om te doen, maar mijn baas het ons enorm moeilijk maakt. Ik heb inmiddels wel geleerd dat dit soort bazen zichzelf uiteindelijk onmogelijk maken en dat ze weer het veld moeten ruimen. Dus daar vertrouw ik ook nu maar weer op.
Dank je Noekie. Met jou alles goed? IkkeB, lief dat je aan me denkt, dank je wel Maar voor jullie zijn dat de dingen die NU spelen. Tuurlijk zou ik er graag over mee kunnen praten op hetzelfde niveau en verdrietig genoeg is dat niet zo maar voor jullie ben ik wel heel blij. Niet dat jullie problemen hebben om over na te denken maar wel dat jullie in die 'luxepositie' zitten zeg maar BE, heb jij al getest? En Sneeuwmees, hoe is het met je ruggetje? Hier met dikke vraagtekens. Morgen is het 2 weken terug dat ik de cryo teruggeplaatst heb gekregen. Ik heb altijd 11 dgn na tp getest (ca. 2 weken na eisprong door Pregnyl) en dan stond er altijd wel een (meestal vaag) streepje. Nu blijft de test negatief. Maar geen druppel bloed, ook geen tekenen dat het eraan komt (hou zelfs geen vocht vast wat ik altijd doe voordat ik ongesteld moet worden) terwijl ik na de verse tp altijd mooi op tijd ongesteld werd al had ik dan 's morgens ook nog de laatste 2 bolletjes naar binnen gewerkt. Ik snap er dus echt HELEMAAL niks van. Wat is nou de officieele testdag? 2 weken na tp of 2 weken na eisprong? Ik word vanmiddag na drieën gebeld door mijn arts van LUMC over wat ik nu moet doen? Ben ik dan toch te vroeg of moet ik beter stoppen met de Utro? Vaag weer dit.
@Jordan: inderdaad vaag. Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. De testdatum is volgens mij altijd 14 dgn na tp. Maar wie weet is het embryootje wel later ingenesteld. Zou in ieder geval even vragen om bloed te laten prikken. In het DD topic was ook iemand die een heel laag hcg had. Te laag om te meten met een zw.test. Dat werd dan een chemische zwangerschap genoemd. Ben heel benieuwd. Heb veel aan je gedacht afgelopen weekend, maar weet dat je in het weekend meestal je zinnen probeert te verzetten.
Sneeuwmees, dat is lief, dank je wel. Ik was bijna het hele weekend de hort op en op mobiel is het zo lastig berichtjes typen op ZP. Gisteren had ik nog steeds geen duidelijkheid en vanmorgen dus ook niet. Ik vind het echt bizar. ZUCHT!
@Jordan: maar als je 14 dagen na de tp mag testen, dan kom ik uit op 26 november (dus morgen). Zou het misschien toch nog te vroeg kunnen zijn? Voel met je mee? Bijna liever nog ongesteld, dan deze onzekerheid. Ben benieuwd wat ze vanmiddag voorstellen vanuit het LUMC.
Bij cryo's mag je geloof ik na 11 dagen testen en bij een verse tp na 14 dgn. Het zou nog te vroeg kunnen zijn om te testen, zeker als de emmy zich pas later heeft ingenesteld. Als je vandaag nog geen bloed verlies hebt en nog geen duidelijkheid, zou ik er denk ik voor kiezen om je hcg te laten prikken. Hier gister nog getest... zelfde vage domme streepje... Vandaag is mijn NOD... Normaal gesproken 2 a 3 dagen voor nod al vage klachten dat mn menstruatie er aan zit te komen maar nu helemaal niks. Ook verlies ik eigenlijk altijd laat in de avond voor mn nod al wat druppels en breekt het snachts als k slaap door... nu ook nog helemaal niks... Vandaag ook nog niet getest... k wacht het nog even af...
@Jordan: Wat een onzekerheid zeg. Om gek van te worden! Het kan nog alle kanten op bij jou nu. Ik duim nog steeds voor de goede kant! Dikke knuffel! Hier gaat het goed hoor. Vandaag en morgen lekker vrij. Dus ff tijd om alles bij te werken. Druk aan het bedenken wat ik met mijn nieuwe opdracht ga doen. Administratie is eindelijk bij gewerkt en nu nog bedenken wat de sint allemaal gaat geven aan de kids. En moet nog 3 gedichtjes schrijven voor de bazen op mijn werk. Drukdrukdruk....
Whaaa noekie ja erg he?! En jij bent er maar druk mee zeg. Hier bijna alle kado's al binnen. Voor de kids heb ik eigenlijk alles al nu alleen voor de volwassenen nog... geen idee wat k moet kopen 😊
Sneeuwmees, het stomme is, ik weet niet wanneer ik volgens MCK mag testen. Volgens mij 14 dagen na eisprong wat zaterdag was. Maar als ik ga zoeken mogen de meesten pas 14 dagen na tp testen. Da's dan weer morgen. Maar ik testte altijd 14 dagen na eisprong al positief vandaar mijn verwarring. De Utro zal de boel wel tegenhouden. BE, bij jou ook MEGA spannend. Wanneer ga je nu opnieuw testen? Ik dacht idd. ook 11 dagen na tp bij cryo maar dan ga je lezen en dan weet je het HELEMAAL niet meer Hopelijk stelt de LUMC arts voor dat ik morgenochtend bloed ga prikken. Noekie, jij bent lekker druk. Wel rustig aan met jezelf doen he (zei de persoon die al helemaal door rent tot ze neervalt en dan nog door gaat hahaha ). En dank je wel. Hopelijk helpt het duimen nog maar ik ben bang dat het gewoon niet gelukt is. Ik heb wel buikpijn nu dus wie weet komt het zo ineens los.
Jordan ik had zó gehoopt op een dikke tweede streep voor jou!! Blijf nog wel duimen want wie weet komt het hcg bij jou langzaam op gang.
Het komt altijd wel langzaam op gang bij mij. Ik had in mei op testdag een Hcg van 24.8 die verdubbelde wel maar echt niet meer dan dat ook Net gekeken en nog steeds geen bloed (ik lijk wel een vampier, ik wil bloed zien ).