IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: denk aan je, hoor! Heb het idee dat je in die wachttijd op zo'n telefoontje 10 jaar ouder wordt. Leef met je mee!
    @Noekie: jammer dat de bv nog niet goed op gang komt, maar hopelijk komt dat met het kolven alsnog helemaal goed. Lief dat je ons zo nu en dan toch even op de hoogte houdt, want het is gewoon mega druk met zo'n klein babytje.
    @Jordan: hoe is het nu met je moeder?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Kitty, duimen draaien hoor! Elf eicellen is wel heel goed!

Noekie, balen dat de bv niet lekker loopt. Wat is het probleem? Hapt hij niet goed aan of heb je het idee dat hij niet genoeg voeding krijgt?

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Kitty, Ik duim ook voor je. Hoop op een super uitslag.

Noekie, hoe is dat nou, met zo'n hummeltje thuis zijn? Jammer dat de bv niet lukt :(

Ik heb vanmorgen echo gehad. Was weer een rare ochtend. Ik werd wakker (uurtje later want ik ben niet eerst gaan werken) en ik deed een ovulatietest. Heb van die digitale apparaten. En tegen verwachting in stond daar ineens...een smiley. Dus ik door het dolle heen, helemaal gelukkig want nu zou ik niet hoeven prikken... Dus wij naar Leiderdorp, echo doen, zegt ze: "Sja, ik denk dat het een vals positieve test is geweest want je bm-slijmvlies is echt nog te dun en ik zie geen follikel die groter is dan de rest. De grootste is 8 mm. Dus hier nog maar een testje doen en als die positief is bloed prikken en als die negatief is, dan over 3 dagen terug komen." Grrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!! Dus, testje daar gedaan, die was negatief en ik moest eigenlijk zondag terugkomen maar heb gevraagd of ik alsjeblieft zaterdag mocht komen. Ben zo bang weer een eisprong te missen. Dus zaterdagmiddag mag ik me weer melden. Zucht. Het zou eens normaal gaan he hahaha. Gelukkig is deze ronde dus nog niet verkeken in ieder geval maar waarschijnlijk kom ik niet onder m'n prik vandaan. Met moeders gaat het goed. Ze voelt zich beter dus misschien ook wel de spanning geweest van alles de dagen ervoor!

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, ik weet niet zo goed of het ooit nog gaat lukken met ons...Van de 11 eicellen waren er maar 4 rijp / geschikt voor ICSI en er zijn 2 bevrucht. Dus morgen laat ik deze twee terugplaatsen, ipv op maandag. Want ik durf het er niet op te wagen dat ik op dag 5 geen embryo heb. Het kan maar zo dat ze niet goed doorgroeien. Als ze het overleven, dan is de kans op zwangerschap wel groter. Dilemma :(. Sorry dat ik verder niet reageer hoor...

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ach Kitty nee toch. Het leek allemaal zo goed en dat krijg je zo'n teleurstellende uitslag. Potver (en dan zeg ik het netjes). En wat een dillema inderdaad. Zo klote voor je. Ik kan niet meer doen dan zeggen dat ik aan je denk mocht dat al iets helpen, te zeggen dat ik in ieder geval voor je duim voor deze 2 en je een hele dikke knuffel op afstand te geven!!! :(

6. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: Nee meid toch! Ik krijg er kippenvel van! Hoe kan dat nu toch zo? Zo veel eicellen en dan toch maar 2 bevruchtingen. Ik zal vanavond 2 kaarsjes voor je embryo's aansteken. En duimen!!!!!
    Verstandig om ze eerder terug te plaatsen hoor!
    Probeer positief te blijven en een hele dikke knuffel voor jou!

@Jordan: Rare dag dus weer voor jou! Goed dat je voor jezelf op komt en dat je zaterdag al mag terug komen! Dit eitje laten we niet gaan hoor!
    Fijn dat het met je mams weer wat beter gaat. Ook weer een zorg minder voor jou. Kun je er niet echt goed bij gebruken nu. Denk aan jezelf!!

@All: Siem wil wel de borst aannemen maar mijn tepels willen niet meewerken. Die zijn overgevoelig. Vandaag komt het kolven gelukkig wel op gang en dat gaat redelijk zonder pijn nu.
    Hij krijgt nu de fles en drinkt al 30 cc. per keer. Als we genoeg bv hebben gekolfd geven we dat ipv kunstvoeding.
    Het is niet anders en heb er wel vrede mee. Ik ga er geen drama van maken want dat maakt het alleen maar erger.

En ik ben toch zo blij dat Siem eruit is zeg!!! :D Pff... met de bekken gaat al een stuk beter vandaag.

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Noekie, ik weet niet precies hoor, nitwit op dit gebied maar mijn zusje heeft ooit een soort verdovende zalf gehad volgens mij. Die moest wel echt intrekken zodat de kleine niet half verdoofd zou raken maar die had ook zo'n pijn. Weet niet of het iets is hoor, is ook alweer paar jaar terug. Wel fijn dat kolven lukt en goed dat je er geen groot ding van maakt voor jezelf. Bv via de fles is toch ook prima, en wie weet als de gevoeligheid over gaat? Of kun je dan niet meer makkelijk terug? Gelukkig wel goed nieuws over je bekken en Siem lijkt me ook leuker nu hij eruit is, kun je lekker kroelen! :)

8. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Jordan: We geven het nu gewoon een paar dagen rust en kijken of het daarna wat beter gaat. Ondertussen kolven om het op gang te brengen.

Er moet gewoon even wat eelt op komen! :D

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-5, 1e kindje

Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje
    Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    13 maart: Cybell Afspraak dr. Emanuel Spaarne ziekenhuis ivm probleem baarmoeder
    25 april: Mees intake DD

Punctie/Eisprong:
    13-02: Kitty

Terugplaatsing:

NOD
    27 januari: Cybell
    13 februari: Mees

zwanger:
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)

Echo's en controle's:
    BE, 8 februari: 10.15 uur Nekplooi meting
    Tori3, 19 februari: 8.45 controle VK
    BE, 25 februari: 14.50 uur controle/groei echo gynaecoloog
    BE, 2 maart: 11.15 uur geslachtsbepaling echo Jan de Koning
    BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo
    BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan: balen dat de test vals was. Dat is ook de rede dat je niet met ochtend urine mag testen. Iig ben je niet te laat. Fijn dat je zaterdag mag komen ipv zondag.

Kitty; op zich is 2 van de 4 rijpe eicellen een prima score, alleen had je natuurlijk gehoopt op meer rijpe cellen. Mega balen, maar wel 2 gode kansen oo zwangerschap. Ik duim voor je dat er 1 blijft plakken!!!!!!!!! Pfff wat is het toch een kut proces!!! Heel veel sterkte!!!! Dikke knuffel. Blijf vertrouwen hebbben, want de kans is gewoon aanwezig dat het lukt!!!

Noekie; fijn dat jullie thuis zijn, birstvoedingmkomt tussen dag. 3 en 5 op gang, dus hopelijk komt dat snel. Ik hoop dat je tepels het nog wel gaan toestaan en anders is kolven ook een goede b keuze en als dat ook niet lukt is er altijd nogmfles voeding. Geniet lekker van je mannetje.

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Kitty, wat ontzettend balen dat er maar twee bevrucht zijn. Verstandig dat je ze eerder laat terugplaatsen, in jouw buik hebben ze toch de meeste kans want dat zijn de ideale omstandigheden! Het duimen gaat verder, want deze twee emmy's zijn toch weer twee kansen. Hopelijk is het geluk nu aan jouw kant.

Jordan, wat vreemd dat je een vals positieve test had! Gelukkig mag je zaterdag al terugkomen!

Noekie, wat vervelend dat het pijn doet! Borstvoeding is niet heilig hoor! Als het goed loopt is het heel fijn, maar als je constant pijn hebt snap ik dat je het even rust geeft. Gelukkig lukt het kolven wel goed. Eventueel zou je nog een lactatiekundige kunnen vragen om even mee te kijken of je goed aanlegt. Bij mij was het toeschieten van de melk in het begin wel even gevoelig, maar daarna niet. Volg je gevoel zou ik zeggen.

12. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Aislyn: Lactatiedeskundige is gistermorgen nog aan bed geweest in het ziekenhuis. Ik had bij haar ook de cursus gevolgd. We wisten al dat het waarschijnlijk weer zo zou gaan lopen.
    Siem pakt wel goed aan dus daar ligt het ook niet aan.

We proberen eerst door kolven het op gang te helpen en dan Siem weer aan te leggen. Aan de bv beter stroomt hoeft hij ook niet zo hard te zuigen. Dus dan zou het ook weer minder pijn gaan doen.

We wachten rustig af... Er is nog steeds hoop.
    Het kolven gaat in ieder geval steeds beter en hopelijk komt morgen of overmorgen de stuwing. En anders krijg ik de neusspray voor extra toeschietreflex.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: fijn dat je er zelf zo relaxed in staat met de borstvoeding. Dat scheelt al een stuk als dat je er heel geforceerd in gaat doen. Bij mij was het de eerste dagen ook heel gevoelig, maar dat kwam bij mij omdat mijn zoontje juist niet goed hapte. Ik trok automatisch en onbewust al terug als ik wist dat mijn zoontje aan die borst moest gaan drinken. Fijn dat het kolven wel goed gaat.
    @Jordan: wat raar dat je een vals positieve test had. Ik dacht dat die clear blues juist zo betrouwbaar daarin waren. Goed dat je een dag eerder mag komen. Het zal je toch niet nog een keer gebeuren dat je je ei mist.

Hier mijn vrije dagje gehad. Vandaag wel even naar de bedr. maatschappelijk werker geweest om even mijn hart te luchten over mijn werk. Ook fijn om even alle opties door te spreken hoe ermee om te gaan.
    Morgen nog een dagje vrij. Heb mezelf maar getracteerd op een bezoekje aan mijn voetreflex-therapeute. Vond dat ik wel wat ontspanning verdiend had.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Noekie ik hoop dat het snel helemaal goed gaat!

IkkeB, vd kliniek moet ik met 2e urine vd dag testen. Terwijl op de meeste verpakkingen staat dat het de avond moet. Ik test nu 2x per dag. 2e urine vd dag en 's avonds.

Aislyn en Meesje, vaag he. Maar als ik zoek op Google lees ik dat ze vaker vals testen.

Ik ben echt ziek. Griep. Koorts, hoesten, spierpijn, huid doet zeer, hoofdpijn enz. Maar net toch testje gedaan én....positief weer (gisteravond was 'ie negatief). Dus benieuwd wat ze morgen gaan zien. Ik ga nu weer slapen. Fijn weekend alvast!

15. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan, nee ziek is niet goed. Zeker nu niet. Heel veel en snel beterschap!! Ik duim zoooo dat je morgen goed nieuws krijgt.

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ik hoop het! Niet prikken klinkt erg goed hihi. Bij MCK gaven ze aan dat de tp toch na 5 dagen is dus dat die griep niet echt uitmaakt maar moet kijken hoe ik me morgen voel en het nog eens aankaarten. :)

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: inderdaad niet ziek worden, hoor! Het kan misschien voor de tp niet uitmaken, maar het is gewoon niet leuk om ziek te zijn. Ik hoop op goed nieuws morgen! En laat die artsen het niet nog een keer wagen jouw ei te missen!!:cool:

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Jordan, wat irritant zeg zo'n valse test!! Fijn dat je morgen alweer mag komen, deze keer mag je niet weer te laat zijn hoor. Op naar de cryo tp!! En hopelijk voel je je morgen weer stukken beter.

Kitty, bij jou ook geen supergoed nieuws na de mooie opbrengst van 11 eitjes :(. Ik duim dat deze twee wel toppers zijn en er tenminste een sterk genoeg is en zich goed gaat innestelen! Dikke knuffel en sterkte. Hopelijk heb je niet teveel last van de punctie.

Noekie, je bent goed bezig om de bv te laten slagen, en niks over te schamen als t uiteindelijk toch niet lukt hoor. Ik hoop dat je tepels t makkelijker krijgen en t gewoon goed gaat, al n goed teken dat het met kolven steeds beter gaat.
    Pff, ben ook best wel bang dat bv geven moeizaam zal zijn bij mij straks. Maar ook ik ga t proberen en lukt t niet dan maar gewoon de fles, wordt ze ook wel groot van.
    Wat n mooi geboortekaartje hebben jullie uitgezocht trouwens!
    Bedankt en over een tijdje kun je die van ons zien.

Sneeuwmees, goed dat je jezelf verwend hebt met n voetreflex! Al dat gedoe op je werk ook, niet leuk.

Aislyn, leuk om weer wat van je te horen! En wat gast dat snel met jullie dochter, nu al zichzelf omhoog trekken draaien. Heb je n foto van haar in een album, ben zo benieuwd naar jullie meisje.

19. cybell

cybell Niet meer actief

@Noekie: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!!!

@Jordan: Hoop en duim voor je dat de TP door kan gaan!

Srry meiden voor mijn afwezigheid maar heb het ook zo druk met de dagelijkse dingen! Hier is verder alles goed en rustig.. geen vooruitgang op zwanger worden gebied dus ook weinig te melden :p
    Eerst de hysteroscopie in maart... en dan kunnen we pas weer verder kijken.

20. cybell

cybell Niet meer actief

Situatie:
    Kitty17 ICSI-5, 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje
    Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    13 maart: Cybell Hysteroscopie nr 5
    25 april: Mees intake DD

Punctie/Eisprong:
    13-02: Kitty

Terugplaatsing:

NOD
    13 februari: Mees
    13 maart: Cybell

zwanger:
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)

Echo's en controle's:
    BE, 8 februari: 10.15 uur Nekplooi meting
    Tori3, 19 februari: 8.45 controle VK
    BE, 25 februari: 14.50 uur controle/groei echo gynaecoloog
    BE, 2 maart: 11.15 uur geslachtsbepaling echo Jan de Koning
    BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo
    BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)

Deel Deze Pagina