IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    BE: 2, 16 en 23 wel
    Sneeuwmees: 2,16, en 23 wel
    IkkeB:
    MMMmeisje: 2, 16 en 23 wel (liefst 23)
    Jordan:
    Tori: 16 en 23 wel
    Noekie: 2, 16 en 23 wel

srry voor de late reactie! Afgelopen dagen erg druk gehad met fysio werk en misselijkheid/overgeven :(

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, meiden, jullie zijn al lekker in de vakantie stemming. Heerlijk vooruitzicht. En lekker Noekie even een korte vakantie naar landal of centerparcs. Zou zelf ook nog wel even weg willen, maar dan moet dat in mijn verlof. Want heb niet al te veel verlofdagen en vindt het ook raar om vlak voor mijn verlof nog vrij te nemen op mijn werk. Dus wie weet boek ik ook nog wel iets voor eind februari/begin maart.
    Als Jordan het lijstje heeft ingevuld, kunnen we een datum prikken. Is verrassend snel gegaan!

Hier alles zijn gangetje. Vanmorgen weer naar de fysio geweest en flink gebeuld. Ze heeft alles weer losgemasseerd. Voor mijn bekken moet ik grote passen nemen, maar door de pijn ben je juist geneigd weer kleinere passen te nemen, waardoor alles weer verkrampt en vast gaat zitten. Dus ondanks dat het erg pijnlijk is, wel prettig dat ze alles weer even losgemaakt heeft.
    Zo'n eerste dag is alles nog gevoelig, maar hopelijk gaat het over een paar dagen weer beter.
    Verder heeft mijn man de zolder geordend en opgeruimd. Er stond van alles overal en nergens. Nu dus alle babyspullen bij elkaar en hij heeft de nodige rotzooi weggegooid. Dus een lekker opgeruimd gevoel.
    Nu wil ik de komende weken snel de babykamer afmaken. Het bedje stond er, maar we waren de schroeven kwijt. Maar die hebben we nu weer gevonden, dus die kan binnenkort in elkaar. Verder moet ik nog de gordijntjes laten maken en loop ik op de een of andere manier steeds de buurvrouw, die ik dat wil vragen, mis. Dan begint het hopelijk langzaam aan ergens op te lijken.

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Noekie, ja idd vakantie geboekt 😃
    Heb er echt enorm zin in.

Centerparcs/landal is ook heerlijk hoor! Wij gaan a.s zondag heerlijk zwemmen bij de Eemhof.
    Ben enorm benieuwd hoe Jayden dat vind. Badferen vind ie echt heerlijk maar dit is natuurlijk wel anders 😉

En zondag avond krijgen we weer kraamvisite 😊
    Ben benieuwd. Is een collega van mijn man met zijn vrouw.
    Ben trouwens ook wel benieuwd wanneer dat kraambezoek op houd... Jayden is volgende week al weer een half jaar oud, en nog kraamvisites...
    Maar ja, we zullen t zien.

4. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees,

Wat zijn jullie laat met t kamertje?! 😉
    Of ligt dat aan mij?
    Je bent nu bijna 30 weken... ik beviel met 34 weken... ow wat was ik blij dat alles toen al klaar was...
    K zou t wel eng vinden... zo laat alles klaar maken.

5. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Wij beginnen na de 20 weken echo als die goed is met het kamertje... vooral met name omdat een vroeggeboorte hier nog steeds een grote kans blijft ;)
    Misschien dat dit juis wel weer vroeg is... maar meestal zie ik dat mensen tussen de 20 en 30 weken aan een kamertje beginnen.

Vriendin van me... zo bizar... die had haar kamertje met 5 weken zwangerschap al klaar!! pff!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: zo laat nog kraamvisite? Kan me voorstellen dat je er dan onderhand wel klaar mee bent inderdaad. :cool:
    Ik wil nu inderdaad wel haast maken met het kamertje. Schrik er soms nog steeds van hoe snel deze zwangerschap voorbij gaat. Afgelopen week kreeg ik een telefoontje of ze volgende week voor de kraamzorg langs mochten komen.:$
    Op zich staat alles al op het kamertje en is alles in huis. Dus het is niet zo (gelukkig) dat we vanaf 0 moeten beginnen. Het bedje moet nog in elkaar en de gordijntjes gemaakt. Kleertjes, badje, kinderwagen e.d. staan allemaal op zolder. Alleen kwestie van naar beneden halen en kleertjes wassen.
    Dus mocht de kleine eerder willen komen, is het snel genoeg klaar. Maar merk aan mezelf wel een bepaalde onrust nu dat ik het klaar wil hebben.
    Waar ga je eigenlijk naar toe op vakantie? Het leek Turkije zo te zien? Wel spannend met vliegen dan, lijkt me. Maar volgens mij heb jij zo'n tevreden ventje dat die die paar uur zich prima zal vermaken.
    @MMMmeisje: lekker om te beginnen met het babykamertje na een goede 20 wkn echo. Dat was ook het moment dat we bij mijn zoontje's zwangerschap er mee bezig gingen. Uiteindelijk duurde het nog wel even voor alles er stond, maar het shoppen was op zich ook al erg leuk. Eerder dan de 20 wkn durfde ik zelf ook niets te doen. Raar soort van bijgeloof. Ik weet dat ik bij mijn zoontje op de terugweg van de (goede) 20 wkn echo pas het eerste paar rompertjes gekocht heb.

7. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    MMM, dan ben ik ook bizar 😃
    Wij hebben met 6 weken de babykamer besteld.
    Daarna gelijk begonnen met het 'verbouwen' van het kamertje.
    Met 11,5 week was t kamertje klaar en met 12 weken werd alles al geleverd.
    Twee dagen na levering was alles klaar, en ingeruimd.
    Achteraf gezien maar goed ook omdat onze 20 weken echo niet helemaal super was.
    Vroeggeboorte was al een risico, maar door de SUA was t risico nog groter.
    Wat ook bleek, want met 30 weken hadden ze t idee al om Jayden te gaan halen, met 32 weken weer en uiteindelijk hebben we t gelukkig nog kunnen redden tot de 34 weken.

Mocht het ons gegund zijn er ooit nog eentje bij komen doe ik het weer zo. Omdat de risico's hier nu nog groter zijn als toen bij Jayden.

Sneeuwmees, volgens mij weten jullie het geslacht van jullie kindje al wel 😊

Wij gaan inderdaad naar Turkije, naar Kusadasi, het Aqua Fantasy hotel. (Aquafantasypark.nl)
    We gaan een weekje in juni.
    Van 14 juni tot en met 21 juni.
    Wel grappig want als we terug komen zijn we beiden zo goed als jarig 😉
    Mijn man de 22ste en ik de 23ste 😃

Vliegen vind ik niet zo spannend. En denk dat Jayden t wel goed zal doen. T is inderdaad zo'n tevreden manneke.
    Dat komt vast wel goed.
    Met onze andere 2 kids ging t ook altijd goed.
    T enige nadeel vind ik dat je zo'n kleintje op schoot moet houden.
    Als we geluk hebben past hij dan nog in de maxicosi en die mag gratis mee samen met de wagen/buggy.
    En onze maxicosi is goed gekeurd voor in het vliegtuig zelf.
    Dus ik probeer zo ie zo een extra stoel te reserveren.
    Kost iets van 25 euro. Maar is onder voorbehoud.
    Als ze de stoel kunnen verkopen hebben we dus gewoon pech, maar krijgen we wel ons geld terug.
    Wij doen dit eigenlijk altijd standaard als we gaan vliegen. Dan heb je met geluk dus net iets meer ruimte 😉

K heb er enorm veel zin in!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: moet je teleurstellen. Wij weten echt nog steeds niet wat het wordt. :p Mijn man denkt een meisje, ik denk een jongetje. Dus ook wat dat betreft worden we niets wijzer.;)
    Denk inderdaad dat als je wil vliegen, je het inderdaad beter nu kan doen met zo'n kleintje, omdat ze op zo'n leeftijd (hopelijk) nog veel slapen. Als ze wat ouder zijn, en je moet een bewegelijke peuter uren op schoot houden is het een stuk lastiger.
    Jij was inderdaad ook lekker vroeg met je kamertje. Vond ik toen wel stoer van je. Vooral omdat ik zelf zo'n bijgelovige angsthaas ben, en dat nooit zo vroeg zou durven. Maar je ziet, het is allemaal goed gekomen bij jou en in jullie geval kon je er inderdaad niet vroeg genoeg mee beginnen (ook omdat jij later ook minder mobiel was door je bekken). Ik weet nog dat we bij onze vorige date (eind januari) je babykamer al konden bewonderen.;)

9. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ja je kunt t beste inderdaad zo vroeg mogelijk al gaan vliegen.
    maar vanaf de leeftijd van 2 jaar krijgen ze hun eigen stoel.
    maar goed, t feit blijft dat je zo'n kleintje wel bezig moet blijven houden als je er mee gaat vliegen.
    Pas vanaf de leeftijd van een jaar of 5/6 redden ze t eigenlijk wel om zich zelf te vermaken. Al is het maar met auto'tjes of poppies spelen in t gangpad.
    Onze kids vermaakten zich op die leeftijd ook wel met een mega zak snoep van de kv. Die deelden ze dan zelfs ook uit aan de andere kids in t vliegtuig.

Ik denk ergens sterk dat jullie een zoontje krijgen.
    Ben benieuwd 😉

Wij hebben vorige week de junior kamer voor Jayden besteld.
    Ik wou graag een extra kledingkast op zijn kamer van de zelfde serie. En ik wou alvast het bijbehorende peuterbed bestellen zodat zn kamer altijd compleet is en alles is dan van de zelfde serie. Wel zo mooi vind ik zelf.
    Dus ik een mail gestuurd naar de baby dump.
    waren de kosten van alleen het bed en de kast net zo hoog als van een complete kamer. (Met commode erbij)
    Dus wij besloten de gehele kamer te bestellen.
    het peuterbed is 70x140cm met juniot zijdes.
    Komt neer op t zelfde als een gewoon ledikant maar dan groter.
    Ideaal. Staat erbij dat je bij die kamer een gratis box krijgt...
    Maar die wilden we niet omdat we er niks mee kunnen.
    ik had er al 1 zelf gekocht voor in de woonkamer. En van mn zwager kregen we er 1 kado voor in de keuken.
    Bij onze baby kamer kregen we er 1 kado, en die hebben we bij mijn schoonmoeder neer gezet. Dus nog een box erbij zou echt overbodig zijn.
    Dus ik gevraagd om korting.
    Konden we 70 euro korting krijgen op de kamer.
    De box was t.w.v. 140,-
    Dus k zeg tegen die man, ik heb een autostoel gezien die ik graag wil hebben. (De Maxicosi Pearl total black 2014)
    Dus hij loopt er heen, kijkt, gaat bellen en komt terug met de mededeling dat we 140 euro korting krijgen op die stoel.
    Nou helemaal super. Die stoel kost normaal 229,-
    Staat er op de factuur dat we die stoel voor 60,- mee krijgen.
    Dus uiteindelijk hebben we die stoel met 169,- korting gekregen. Ipv 140 😃
    Lekker koopje 😉
    Ook kreeg Jayden nog een enorme grote knuffelbeer kado.
    de beer is 2x zo groot als hem 😃
    Dus wij zijn weer helemaal blij.

Levertijd van de kamer zou 2 weken zijn, maar nou is het gister ochtend al geleverd 😃 nog geen week later dus.

Ik ben nu onze kamer aan t 'opruimen' stoffen, zuigen en dweilen. En dan gaan we t nieuwe bedje in elkaar zetten en die komt op de plek te staan waar nu jayden zn wieg staat.
    Hij is zo goed als te groot voor de wieg. Dus slaapt hij vanavond in zn nieuwe bed. 😃
    Zodra we t hebben staan zal ik een foto maken en hier plaatsen.

Nu weer gauw verder 😉

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: je hebt een carrière als zakenvrouw misgelopen! :cool:;) Zo zie je maar dat het loont om te onderhandelen en gewoon brutaal te zijn. Moet wel zeggen dat ik de service bij Babydump wel erg fijn vindt. Bij onze commode ging er iets mis met het in elkaar zetten en liep een rails niet goed. We hadden de commode juist gekocht omdat de lades zo goed en soepel liepen. Dus ik heel voorzichtig (en wat beschaamd) een mail gestuurd of we die rails nog ergens los konden bestellen. Maar kreeg gelijk een mail dat ze 2 nieuwe rails op de post zouden doen (en geheel kosteloos). Dus ik ben erg te spreken over hun service. En als ik dat nu zo hoor van jou vind ik het ook allemaal erg netjes.
    Bij ons waren ze toen ook erg snel. Ze zouden in de ochtend komen afleveren en bleken toen al om 6.45 uur op de stoep te staan. Wij sliepen nog. Blijkbaar waren we de eerste op de route.;)

11. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ja de service is er inderdaad goed.
    Daar ben ik ook goed over te spreken.
    K ben er net nog even snel heen geweest om nieuwe hoeslakens, lakentjes en 2 dekens te halen.
    Maar kwam weer met iets meer thuis 😉
    Leuke winkel, leuke aanbiedingen en nu ook erg leuke opruiming 😃

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    BE: 2, 16 en 23 wel
    Sneeuwmees: 2,16, en 23 wel
    IkkeB: 2,16 en 23 wel. ( 23 liever niet)
    MMMmeisje: 2, 16 en 23 wel (liefst 23)
    Jordan:
    Tori: 16 en 23 wel
    Noekie: 2, 16 en 23 wel

13. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be: je was er al mega vroeg bij met het kamertje en nu ben je er nog vroeger bij. Kraambezoek de deur nog niet uit en juniorkamer er al in ;)
    Ook wij hebben goede ervaringen bij babydump. Ons kamertje was niet leverbaar, zijn toen een nieuwe wezen uitkiezen. ( met beetje negatieve gedachte) maar toen we vertelde hoe het zat kregen we het plankje boven de commode er gratis bij.goede service. Al ging er met levering weer iets mis. In de winkel is het dus erg goed daarbuiten minder. Welke winkel was je? Wij in utrecht. Jij misschien veenendaal?

Sneeuwmees: wij hebben het kamertje ook pas later gedaan hoor, waarom haast maken. Bij ons werd eerst de badkamer nog verbouwd, daarna kreeg ik wel kriebels, want ik wilde het graag af hebben. Bij ons was er ook geen extra kans op vroeggeboorte, anders hadden we het sneller gedaan.

14. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ikke, de junior kamer is qua bed erg uitgebreid.
    In pricipe is t een ledikant zoals waar jayden nu in slaapt op zn kamer, alleen is deze dan 70x140 ipv 60x120.
    De spijl kanten kunnen er later af gehaald worden en vervamgen worden door de anti val beveiliging. En deze kunnen er dan weer later afgehaald worden zodat je een gewoon bed hebt van 70x140.

Anders moest ik er een gewoon ledikantje bij moeten kopen en deze junior kamer wilden we perce hebben.
    Tegen de tijd dat hij er in principe echt gebruik van kan maken, verkopen ze deze serie wss niet meer. Dus ook mede daar door besloten de complete kamer te kopen.

En daarbij komt dan ook nog eens dat mocht er nog een beeb komen, we de baby kamer dan ook nog compleet hebben.

Ow ja, jayden slaapt dus snachts nog bij ons op de kamer.
    maar hij begint aardig te groot te worden voor de wieg...

15. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ik was trouwens inderdaad in veenendaal 😉

16. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Zo bizar van jullie vind ik het niet hoor :)
    Mijn vriendin had namelijk alles al voordat ze zwanger was besteld en met 5 weken was het kamertje echt kant en klaar, inclusief kleertjes en alle andere benodigdheden zoals badje enz enz enz ;)
    Maar vooral met risico op vroeggeboorte is het logisch... ik ben zelf gewoon heel erg bang voor een slechte 20 weken echo... vraag me niet waarom maar heb gewoon een angst.. misschien omdat mn schoonzusje 2 dagen na een 20 goede weken echo het kindje niet meer voelde en het overleden bleek te zijn. Ik weet het niet. Maar goed, we weten wel al precies wat we willen hebben haha... dus t is ff bestellen en dan zijn we ook klaar als t geleverd is ;) Kamertje zelf is al in orde sinds dat we in dit huis zijn komen wonen.

Fijn weekend meiden!

17. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hihihi ja dan valt t bij ons wel mee ;)

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hier net weer een stap gemaakt in de babykamer. Bedje staat en ik heb het voor het gevoel te krijgen ook alvast even opgemaakt. Moet over een paar weken toch nog alles wassen.... maar dan toch...
    Nu nog de lades uitdoen, alles uitzoeken, wassen, ordenen e.d. Dan begint het al aardig ergens op te lijken. Nu wel total loss en mijn onderkant doet weer pijn. Maar dit keer wel een voldane pijn.
    Voor de liefhebber of nieuwsgierigen onder ons nog even een buikfoto'tje van vandaag. Stel je er niet teveel van voor, want ik heb nog steeds een taille.;):)

19. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Ik had de foto al gezien en een berichtje erbij geplaatst. :D

20. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Siem vandaag 11 maandjes oud en zojuist het eerste gesprekje gevoerd met manlief over misschien nog een vervolg...

Heel dubbel en we kunnen beide gewoon nog niet definitief nee zeggen...

Deel Deze Pagina