@Noekie: dank je, had je berichtje al gezien! Nog 10 weekjes (waarschijnlijk minder) dan weten we of je voorspellende gedachte juist was. Lijkt me apart om voor het eerst besproken te hebben of jullie nog voor een brusje gaan. Zo lang de wens bestaat (bij jullie allebei blijkbaar) kan ik me voorstellen dat je nog geen nee kunt zeggen. Had je voor jezelf wel eens nagedacht wanneer je evt. voor een derde zou willen gaan (ivm je pijnen e.d.)?
Geen idee eigenlijk... Het liefst niet te langen wachten omdat we gewoon niet weten wat mijn cyclus gaat doen. Maar mijn Cesar therapeute geeft nog geen groen licht. Ik ben redelijk pijnvrij en heb mijn hernia en bekken zo goed als onder controle maar mijn lichaam is nog lang niet sterk genoeg voor nog een zwangerschap. Het risico is dan ook groot dat ik met een zwangerschap weer totaal uitval... En ben nu juist zo lekker weer aan het werk enzo... Maar wil ook niet te lang wachten als we toch die keuze gaan maken.. En wil ook geen hormoon therapie e.d. Het zal dan echt spontaan moeten gebeuren en dat is ook niet zo maar gebeurd... Pff...
@Noekie: lastige keuzes inderdaad. Wel fijn dat je zo goed als weer pijnvrij bent. Laten jullie de natuur nu al wel z'n gang gaan, of wacht je echt officieel tot je groen licht hebt gekregen. Ik begreep dat je zelf je cyclus toch al wel een beetje in de gaten houdt, toch? Ik weet voor mezelf ook wel dat het niet zinvol zou zijn hierna nog een kindje te willen. Is ook niet reëel, maar de gedachte aan anticonceptie staat me ook tegen. Aan de andere kant als ik zie wat deze zwangerschap al een aanslag op mijn lijf is, is de gedachte om dat nog evt. een keer mee te gaan maken ook niet erg aanlokkelijk.
Noekie, wauw wat gaat de tijd toch snel zeg. Siem al weer 11 maanden oud. Jayden is morgen alweer 6 maanden oud. Gaat echt snel. 😃 Wel spannend dat jullie je eerste gesprekje al weer gehad hebben. Hier kriebelt het ergens ook al wel weer hoor, maar ook wij willen nog wel even wachten 😉 Sneeuwmees jij gaat ook super snel zeg! Nog eventjes en dan is jullie kleine uk er 😃 Ook ik heb gereageerd op je foto Jordan hoe is het bij en met jou? Mis je hier wel hoor 😉 Vandaag met Jayden naar t cb geweest. Hij woog nu 6320. Zn lengte 62,7cm En zn hoofdomtrek was 42,7 cm. Hij volgt nu de 'normale' lijnen en zit er zelfs al boven. 😃 Wat een toppertje is t ook he?! 😍 Hij heeft vandaag ook de BMR prik gehad wat ie echt niet fijn vond. Hij was t al zat en moe en toen moest k em ook.nog eens stevig tegen me aan vasthouden en zn handjes stil houden omdat hij deze prik in t boven armpje in t vetlaagje kreeg. Arm kind. Bijwerkeingen zouden evt zichtbaar moeten worden/zijn tussen de 5 en de 12 dagen begreep ik. Nou ben benieuwd 😉 Hij was vandaag wel ietsje meer hangerig dan normaal maar daar was t ook mee gezegd. Ik ga nu toch maar wéér proberen te slapen. Ik kom later vandaag nog even terug om uitgebreider te reageren. 💋💋💋
nou, hier gaat een tweede nog niet gebeuren ... m'n vriendje is echt zo stellig dat hij het niet wil ... Maar goed, ik ga er nog wel weer een gesprek met hem over hebben. Ergens dit jaar ... want ik wil het té graag om er niet voor te gaan omdat hij het niet wil (en dan de redenen waarom hij dat niet wil, ik vind dat zo stom). Ben wel weer ongesteld geworden vorige week dus ik kan nu wel weer zwanger worden als vl zich bedenkt. Afgelopen nacht was ons meisje weer gezellig wakker ... ze stond gewoon in haar bedje om me te schreeuwen, mamamamama. Tja, en dan moet ik wel heen. Ze was ruim een uur wakker, maar ben wel lekker op haar kamertje gebleven. Vorige week een drukke week op het werk en deze week ook wel, maar nu gelukkig niet elke dag werken zoals vorige week. En dan nog voorbereiden voor de vakantie, deze week vliegt voorbij! Sneeuwmees, bij jou gaat het nu echt snel! Ben benieuwd of je gelijk krijgt en de kleine eerder komt. Kunnen we straks weer een poll houden wanneer wij denken dat je gaat bevallen .
@Bianca: had al foto's gezien op fb dat jouw kleine vent letterlijk als kool groeit. Grappig dat hij nu op de normale groeilijn zit, na zo'n grote groeiachterstand door z'n vroeggeboorte. Hopelijk heeft hij niet al te veel last van z'n prik. Je was trouwens weer aardig aan het nachtbraken?! @Tori: jammer dat je vriend het (nog) niet ziet zitten om voor een tweede te gaan. Zijn het praktische bezwaren waar over te praten valt, denk je? Hopelijk gaat hij alsnog van gedachten veranderen de komende maanden. Ja, bij mij gaat het wel erg snel. Schrik er zelf ook nog dagelijks van. Nog maar 6 weekjes werken, maar ook over 6 weekjes al weer naar het zkh voor mijn controles. En als ik weer voor een keizersnee mag gaan, weet ik ook al over een week of 7 wat evt. de geboortedatum gaat worden. Ben nu erg druk met geboortekaartjes bezig. Kan er maar niet uitkomen. Meer omdat mijn man iets in de kop heeft wat niet te vinden is. Wil er best veel werk van maken, maar we weten ook nog niet wat het geslacht gaat worden. Dus straks maak ik heel veel werk ervan en is het helemaal niet nodig. Het meisjeskaartje zal het probleem niet zijn, maar het 'jongetjes'kaartje. Wordt nog vervolgd de komende weken. Wel wil ik het nu beter uitgezocht hebben. De vorige keer had ik het kaartje online bij mijn favorieten gezet en was van plan dat na de geboorte in het ziekenhuis zelf af te ronden (moest je een account voor aanmaken e.d. waar ik alleen de logingegevens van had en wist hoe alles werkte). Maar toen ik in het zkh opgenomen werd, kregen we te horen dat alle afdelingen wifi hadden, behalve de afdeling verloskunde. Toen moest mijn man het af gaan maken, maar daar ging uiteindelijk zoveel dagen overheen dat we de kaartjes pas een week na de geboorte konden versturen.
Tori, jammer dat man lief er nog zo over denkt. Ik hoop echt dat jullie er samen uit kunnen komen en Yvi een mooi broertje of zusje mag krijgen. Hikt hij soms tegen de behandelingen aan? Of net wat Sneeuwmees zegt de praktische dingen en of financiële dingen? Sneeuwmees, ja Jayden groeit echt als kool. t is soms gewoon ongeloflijk. Zo enorm klein als hij was, en dan nu alweer de 62cm voorbij.... Echt bijzonder. Wat leuk dat je bent begonnen aan de geboorte kaartjes Ben erg benieuwd naar jullie kaartje. Tegenwoordig kun je echt op alle afdelingen in het zh op de wifi hoor. En het werkt goed, ook op de afdeling verloskunde Ik heb er wat uurtjes op de wifi rond gesurft en man lief ook Ik heb ook online mijn geboorte kaartjes ontworpen. En de dag dat ik bevallen ben heb ik ze voor 12.00 uur gebeld, en de gegevens door gegeven van zijn gewicht en lengte. Ze werden/worden dan de zelfde dag nog gedrukt en verzonden naar je huis adres. Ik heb op de dag dat ik thuis ben alle kaartjes in de enveloppen gedaan en mn zwager heeft ze voor me op de bus gedaan. Ik had trouwens alle enveloppen al vroeg klaar met de adres etiketten er op. Ik had mijn bestelling al wat eerder definitief besteld, kon natuurlijk ook omdat ik wist dat we een zoontje kregen. Zodoende kreeg ik de enveloppen dus ook al eerder. Kaartjes werden/worden pas na betaling gedrukt. Dus houdt daar wel rekening mee meis, anders ben je zo weer een week verder eer je de kaartjes kunt versturen. Ik was trouwens idd weer aan het nachtbraken geweest... foei foei Nu ga k zo mijn mandje op zoeken en lekker slapen. Ben sinds afgelopen vrijdag erg druk voor mn broertje. We waren al een poosje aan het rondkijken voor een leuk koop appartement voor hem. Ik kwam er 4 op één dag tegen die me aanstonden, belde de makelaar, nmr 1: verkocht. hmm en nummer 2? ja sorry mevrouw die is gisteren al verkocht. En nummer 3 dan? Een moment mevrouw ik ga even voor u kijken want daar waren ze net wel mee bezig. ah ja ok kan er ook nog wel bij. Bedankt voor het wachten mevrouw maar ook die woning is toevallig net verkocht. Mennnn dat heb ik weer. Dus ik half chagrijnig; is er iets wat jullie nog wel te koop hebben? Nmr 4 bijv? Zij weer kijken... ja die is nog wel te koop maar er staan al wel een aantal bezichtigingen geplant. Tsja ok, prima. Wij willen ook graag kijken. Dus afgelopen vrijdag om 16.30 zijn wij wezen kijken, en t stond ons echt goed aan. Dus t hele weekend thuis aan neuzen en rekenen geweest. En zondag avond waren we er uit. We zouden maandag ochtend een bod uit gaan brengen. En dat heb ik toen ook gedaan, maar de makelaar vond het wel een enorm laag bod. Maar hij ging overleggen. Ik had hem smorgens aan de lijn gehad, en smiddags om 16.00 uur belde hij op met een tegenbod en dat was tevens ook gelijk het eind bod van de verkopende partij. (woningstichting) Hij kwam met een tegenbod net iets hoger was dan waar we eigenlijk op uit wilden komen, dus ik zei dat ik t even ging overleggen met mn broertje en mn man. Maar we hadden toch al besloten akkoord te gaan omdat we wisten dat de marge erg klein was. De beste man rond 16.30 uur terug gebeld, nog een poosje zitten dim dammen, maar hij wou er echt niets meer van af doen. Dus uiteindelijk akkoord gegeven. Man ook weer blij wij blij, nou zegt ie dan ga ik de kijkers die nu bij het huis staan mededelen dat de woning verkocht is Hihihi arme mensen Hij was dus al bij de woning voor de volgende/zoveelste bezichtiging. Wij hebben vandaag ook de eerste kijkers gehad bij ons andere huis die nu sinds 7 weken te koop staat. Heb er nog niets van vernomen, maar verwacht er ook weinig van eerlijk gezegd. Ik heb wel van mn vriendin gehoord (zij huurt onze woning) dat het een jong stel was met een kindje van een jaar of 2, maar meer ook niet. We wachten t rustig af. Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb de link van funda gedeeld op mn fb En mocht je interesse hebben? Dan kun je me altijd een pb sturen Zo en dan nu echt mijn mandje opzoeken. Morgen weer een lange en drukke dag
@Bianca: nou, je bent wel op dreef met onderhandelen. Eerst al een juniorkamer (met autostoel) weten te scoren. En nu aan het onderhandelen over een appartement. Fijn dat het toch gelukt is. Dus nu gaat de navelstreng met je broertje een beetje doorgeknipt worden? Zal best wennen voor je zijn, of niet? Fijn te horen dat er nu wel wifi is. De vorige keer kwam ik met mijn laptopje aanzetten (met de geboortekaartjes al zo goed als klaar) en toen kregen we te horen dat er helaas geen internet mogelijk was. Ik heb nu twee kaartjes klaargemaakt en daarvoor een account aangemaakt. Wil over een kaartje alleen nog even bellen of die ook in een andere kleur mogelijk is en dan t.z.t nog even aanvullen met datum e.d. en dan kunnen ze snel weg zijn. Dus weer een stapje verder. Morgen komen ze van de kraamzorg langs. Verwacht er niet veel van, maar dan hebben we ook dat weer gehad. Zo langzaam aan komen we er wel. Vanmorgen moest ik weer nuchter naar de verloskundige om glucose te prikken. Ze zouden praktijk houden in de huisartsenpraktijk in mijn woonplaats, dus leek erg ideaal. Ging ze prikken en het suiker moest nuchter onder de 6 zijn, maar was bij mij 6,9. Ze was een beetje in de war en zei dat dat niet kon kloppen en dat we het nog maar een keer moesten doen. Dus toen weer een prik in de vinger en toen bleek het zelfs 7,1 te zijn. Ze zou ergens even een ander apparaatje halen. Ik vond het raar, want waarom zou zo'n apparaat van een huisartsenpraktijk niet betrouwbaar zijn. Dus toen ze weg was, maakte ik me best wel zorgen. Zat me van alles in mijn kop te halen, wat als het te hoog is, wat gaat er dan gebeuren enz. enz. Toen kwam ze terug, zei ze dat ik geen paniek moest hebben omdat de stripjes waarschijnlijk over de datum waren. Dat bleek dus ook zo te zijn. Had iemand op de praktijk gezegd dat dat de reden kon zijn. Toen ander kastje met ander stripje en toen was het 5,4 (dus prima). Vindt het toch wel klungelig dat daar niet beter op gelet wordt, want je zou toch rare conclusies kunnen trekken bij mensen (terwijl dat niet terecht was). Eind van de morgen (na ontbijt, tussendoortje e.d.) weer terug naar de praktijk. Ik moest ook gelijk bloed laten prikken, dus ze dacht slim te zijn om bij het bloedprikken uit de arm ook een druppeltje bloed te halen voor de suikerbepaling. Zo gezegd, zo gedaan. Suiker moest onder de 8 zijn, maar was weer te hoog. Ditmaal 8,2. Dus toen alsnog maar weer (voor de 3e keer die dag) in mijn vinger geprikt en dat was 7,1 (dus weer in orde). Was er toen wel een beetje klaar mee. Het is een vk die al langer meedraait, maar het leek wel of ze het voor het eerst deed vandaag. Moest weer een afspraak maken en heb dat gelijk maar bij de vk gedaan die ik al vaker heb gehad (en waar ik wel een klik en beter gevoel mee heb). Nog een paar weekjes en dan mag ik me weer melden in het zkh (waar je je iedere keer weer mag voorstellen).
BE/sneeuwmees, ja het is zeker jammer dat we er zo verschillend in staan. Enige reden voor hem is dat het met een kindje makkelijker is en twee kost ook weer meer geld en dan kunnen we minder besteden voor leuke dingen. Dusss, tja, dat interesseert mij helemaal niks! Maar goed, ik ga in principe niet meer de mmm in, we hebben nog twee embryo's in de vriezer (in een rietje dus maar 1 kans) en daar moet t dan mee lukken. Maar zelf denk ik dat het wel eens spontaan goed mag gaan (zwanger worden kon ik op zich wel, maar eindigde telkens in een vmk), omdat ik nu 1x goed zwanger ben geweest. Maar goed als hij echt niet wil, gaat het niet gebeuren..., we moeten het samen doen. Be, echt goed zeg, dat het gelukt is met het appartement voor je broertje! Is het vlakbij waar jullie wonen? En ja zeg wat is jayden goed gegroeid, heerlijk! N de prikjes weer gehad en gelukkig niet al teveel last. Sneeuwmees, leuk om bezig te zijn met de kaartjes. Wordt het iets wat lijkt op die van Mees? Zou je deze keer graag natuurlijk bevallen? Denk het wel he? Hoop voor je dat het zo gaat als je wenst met de bevalling straks. Met de tweede moet het toch makkelijk gaan denk ik. Nou, bijna bedje tijd voor mij... Ik ben echt ziek aan het worden. Heel koud en duizelig en nu voelt m'n hoofd weer mega warm. Yvi heeft t helaas ook ... Die kon slecht in slaap komen vanavond en was koud klam op haar hoofd. Overdag vandaag heeft ze wel goed geslapen, 2x twee uur! Ik hoop op een nacht zonder onderbreking, kan m'n slaap gebruiken! En hopelijk morgen beter want op m'n werk moeten bepaalde dingen morgen gedaan worden waar m'n collega's geen tijd of inzicht voor/in hebben.
Zo eindelijk tijd om bij te lezen. Het gaat ineens over brusjes. Leuk. Wij nemen vanaf deze maand weer ' het risico'. Ik vind het vreselijk klinken, maar weet even geen andere woorden.. We proberen nog niet actief, maar mocht het gebeuren, dan is dat een heerlijk wonder. ( mijn libido is zeer laag, dus kans is maar heel klein). We zouden eigenlijk vanaf volgende maand weer onveilig klussen, maar van het weekend besloten we toch anders. Be: wat fijn dat jullie een app. Gevonden hebben voor broerlief. Sneeuwmees: wat een avontuur weer. Het gaat ook allemaal niet vanzelf bij jou. Jordan, hoe gaat het met jou? En jij en ... Ships naar vergeten... Van dat andere forum die ff mee kletste en zwanger bleek te zijn. Grappige naam... Weet jij hoe het met haar is? Is ze nog zwanger?
Sneeuwmees, ik denk dat het heel eventjes wennen is als hij het huis uit gaat. Vooral omdat we met t eten altijd op hem wachten, dat hoeft dan niet meer en kan ik gewoon lekker vroeg eten. Verder hebben wij nooit last van hem gehad, en zat hij altijd veel boven achter zn pc, dus ja... Wat raar dat dat zomaar kan bij je vk/huisartsen praktijk. Volgens mij kan en mag dit niet gebeuren zo hoor. Maar gelukkig was het goed meid. Tori, jammer dat man lief er zo over denkt. Ergens in een heel klein hoekje kan ik het wel begrijpen hoor, is denk ik ook wel een beetje man eigen Wat betreft de kosten... je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Ja de kosten worden wel meer, maar waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten is mijn idee. Qua kleding zal je niet alles door kunnen schuiven maar een aantal dingen vast wel. En mocht het weer een meisje worden, kun je t wel zo doorschuiven. En leuke dingen kun je altijd blijven doen. Al is t maar op een andere manier. Dan maar een keertje minder naar de dierentuin, een kinderboerderij vinden kids ook geweldig en zeker als er een knuffelwei is en een speeltuin. Mijn kids vinden dat nu zelfs nog leuker dan een dierentuin. Ik bedoel maar. Kids zijn vrij snel tevreden, het is maar net wat je ze aan leert. Mijn broertje blijft hier in Ede wonen, het is ongeveer 10 a 15 minuutjes met de auto als het spits is. Heb ik vandaag even op gelet En als hij van zn werk komt, komt ie hier zo goed als voorbij rijden, dus even aanwaaien voor een maaltijd kan altijd. En dat weet hij gelukkig ook. Balen zeg dat je ziek aan het worden bent, en je kleine meis ook. Hopelijk knappen jullie beiden snel weer op. Ziek zijn is niks aan! Ikke, wat spannend dat jullie zo langzaam aan voor een brusje gaan. Heb je altijd al een laag libido gehad? Of is dat sinds je zwangerschap/bevalling van Timo? Jippiejee is nog steeds zwanger las ik. Inmiddels 7 weken ofzo. Geloof dat sneeuwmees ook met haar in een topic schrijft. Jordan meis, hoe is het? Trek je t allemaal wel met die drukte op je werk en op de beurs? Probeer wel voldoende je rust te blijven houden he? Ik mag de 28ste weer starten met de primolut. Nadat ik laatst weer vage testjes had en afgelopen cyclus weer, maar mega pijn had bij mn baarmoeder en mn rechter eierstok toch maar (op aandringen van Jordan) de ha gebeld. Ik verloor kleine beetjes oud bloed maar t zette niet bepaald door. Ik kon gelijk dezelfde dag nog terecht. De arts denkt wss weer aan vleesbomen en cystes, vandaar de kuur. Verder moet ik ook deze cyclus even afwachten, al denk ik dat ik morgen maar weer even ga bellen. Ik heb een goeie 4 a 5 dagen lichtelijk oud bloed verloren en soms wat helder maar dat was het. Ik denk dat ik het makkelijk met een maandverbandje een dag had kunnen redden. Maar nu sinds gister weer oud bloed verlies. Test bij de ha toen was negatief, en ook hier vandaag voor de zekerheid er nog maar een test aan gewaagd, maar die was ook witter dan wit, dus dat kan het niet zijn. Ik dacht dat ik de primolut gelijk moest gaan gebruiken toen ik het mee kreeg, maar dit bleek niet zo te zijn. Mag het pas 4 dagen voor mn volgende menstruatie gaan gebruiken, maar ja ik weet niet wanneer die is aangezien ik nu weer t zelfde heb als vorige week. Vage bedoeling mijn lichaam hoor. De arts stelde me wel een vage vraag of wij nog wel een kinderwens hadden, want dan moest ik er maar heel snel naar laten kijken. (zij de ha in opleiding) Mijn eigen ha wil t nog even afwachten en kijken wat de kuur doet. Maar morgen toch maar even bellen of ik niet nu al kan starten. Volgens mij moet dit geen kwaad kunnen. Maar eerst groen licht krijgen eer ik iets inneem Jullie horen t wel van me Vandaag weer bij broertje zn appartementje geweest, dit keer was man lief ook mee. We waren nog geen 5 minuten binnen of ik kreeg de sleutels van de makelaar in mn handen, zodat we op ons gemak rond konden kijken en alles al op konden meten en doen. En dat terwijl het (voorlopig) koopcontract nog niet eens getekend is Hij gaf ook al wel aan dat het geen probleem was als we vaker de sleutels wilden hebben voor t een of ander, als we ze maar voor sluitingstijd van het makelaarskantoor in zouden leveren. Wauw wat een luxe zeg! Volgende week wordt het voorlopig koopcontract getekend, en dan is ook bekend wanneer hij de sleutel krijgt. Ben erg benieuwd want dan kan ik de gehele verbouwing etc in gaan plannen. Zo, en dan nu mn bedje weer opzoeken... Slaap lekker!
@Tori: jammer dat je vriend er niet aan wil. Wij wonen niet groot en je ziet best wel eens huizen voorbij komen waar van alles in zit wat we graag zouden willen. Maar als ik zie wat we nu per maand betalen is dat ook wel zo relaxed. Ook wij mogen graag lekker leven (af en toe en midweekje weg, terrasjes pakken of ergens een hapje eten of drinken), dus ja, dat kost ook wat. Daarnaast werkt mijn man niet volledig en wil ik ook minder werken. Dus ja, dromen van een ander (groter) huis is leuk, maar voor ons is het dan wel zo relaxed iets kleiner te blijven wonen, evt. allebei minder te kunnen werken en toch nog leuk te blijven leven. Ik snap dat veel dingen lastiger is met twee dan met een kindje (dat is ook wel mijn angst hoe we het allemaal geregeld gaan krijgen). Maar toch zou ik niet anders willen. Denk dat je zeker wat moet laten, maar dat je er ook veel voor terugkrijgt. Overigens zou ik het prima vinden als ik weer een keizersnee zou krijgen. In tegenstelling tot veel vrouwen, hoeft voor mij natuurlijk bevallen niet zo nodig meer. Zeker niet met mijn bekkenklachten en lichte artrose in mijn heup, zie ik me niet lange tijd in spreidstand liggen persen. Maar moet dat met mijn gyn overleggen. Verwacht geen tegenstand van hem gezien mijn leeftijd (en evt. complicaties), maar weet ook dat ze liever natuurlijke bevallingen promoten. @Ikke: spannend dat jullie er toch onofficieel voor gaan. Hopelijk weer zo'n onverwachte verrassing als bij jullie zoontje. Ik vond het op zich al spannend op zich om gewoon geen anticonceptie te gebruiken en alleen al het idee te hebben dat het kon gebeuren. Jippiejee is inderdaad 7 wkn zwanger inmiddels. Vorige week weer even heftige schrik ivm bloedverlies, maar de echo van begin deze week zag er goed uit en kleine uk doet het goed. @Bianca: met zo'n warm nest, verwacht ik dat je broertje nog wel eens regelmatig per ongeluk expres komt aanwaaien. Gaat hij samenwonen (of heeft hij een relatie). Want dat kan schelen. Anders denk ik dat je toch regelmatig nog een bordje erbij kan zetten. En wat een service van de makelaar. Leuk om weer met zo'n nieuw huisje bezig te zijn (lijkt mij). En ja, dat gedoe met stripjes die over de datum zijn, vond ik ook echt niet kunnen en dat op een huisartsenpraktijk. Dat hoort toch regelmatig gecontroleerd te worden (vind ik). En jouw lijf leidt ook weer een eigen leven zo te horen. Zo te horen mag jij binnenkort ook weer naar de gyn om je bm weer verder te laten onderzoeken.
Goeie morgen Mijn broertje heeft geen vriendin. Is alleenstaand, en vind t allemaal wel best zo. Hij is een beetje nerdy zeg ik altijd maar Hij werkt graag en prutst savonds graag aan auto's ( hij s automonteur) en daarna zit ie vaak lekker ff te online gamen op zn pc en slaapt hij door de weeks vrij vroeg ivm zn werk. Daar zit hij de maandag middag en avond nog op school. En dat blijft de aankomende jaren nog wel even zo denk ik aaangezien ie door blijft leren. Mijn lichaam doet net waar het zin in heeft echt ontzettend irritant... daar baal ik eigenlijk wel van... Maar ja momenteel niks aan te doen denk ik. Straks ff de huisarts bellen. Kijken wat ie zegt.
Huisarts gebeld. Vandaag starten met de kuur. En volgende week vrijdag ben ik ingepland voor een echo. Spannend. Ben erg benieuwd wat daar uit komt.
Sneeuwmees: wat fij voor jippiejee. Ik hoop voor haat dat het goed blijft gaan. En over onze omveiligheid. Ik vind het ook wel spannend hoor. Be: libido was altijd al laag. Maar toen we voor timo gingen werd het gelukkig wel iets beter. Ik ben heel doelgericht hihi, dus tja, ook hierbij werkte dat de komst van timo heeft in mijn libido niks veranderd, wel in mijn vermoeidheid en dat werkt natuurlijk niet bevordelijk.
Wat is het hier stil?! Ikke, vermoeidheid helpt er dan idd ook niet bij nee. Wel goed dat je heel doel gericht bent, wie weet helpt dat nu ook weer. Moeten jullie het nu eerst weer een jaar zelf proberen voor je naar de fertilliteits arts mag? Of zou je je evt weer gelijk mogen aanmelden als jullie dat zouden willen? Ik weet heel niet hoe dat in zn werk gaat als je in de mmm zit en je spontaan zwanger geraakt bent hoe dat dan met een volgende zit. En hoe zit dat dan met de pogingen? Zouden nu dan alle 3 de pogingen weer vergoed worden of tellen ze gewoon verder omdat je spontaan zwanger bent geworden? Ik ben daar wel nieuwsgierig naar. Als niemand van jullie t antwoord weet zal ik dat a.s vrijdag eens aan mijn ha vragen hoe dat zit en gaat.
@Bianca: volgens mij gaat de teller zo en zo op 0 na een zwangerschap (maakt volgens mij niet uit hoe die 'ontstaan' is). Maar wie weet verrast moeder natuur jullie nog wel eens. @Ikke: het lijkt mij straks (voor mij dan) wel raar om gewoon te vrijen als je zin hebt (en niet meer op de eisprong) te hoeven letten. Daar kwam het de afgelopen 2-3 jaar wel op neer. Merk wel dat ik het altijd wel spannend vond rond die eisprong en dat door de eisprong, maar ook door die spanning de zin ook meer aanwezig was. Dus voor ons zal straks de 'knop' om moeten en juist niet rondom die eisprong meer vrijen. Zal ook wel weer wennen zijn. Ons libido is sinds ik zwanger ben onder het vriespunt. Meer omdat mijn man het niet zo ziet zitten. Die vindt het allemaal toch wel wat spannend. Mochten jullie overigens een geboortekaartje willen ontvangen, willen jullie me dan even je adres pb-en.
@BE: De teller gaat inderdaad weer op 0. Al zijn de regels wel flink veranderd per 1 januari. De medicijnen bv kunnen niet meer gehaald worden bij een openbare apotheek. Het wordt nu vergoed vanuit het ziekenhuis dus je moet het halen bij de (poli)apotheek in het ziekenhuis. Volgens mij zit er ook een poli apotheek sinds kort in Ede... @Sneeuwmees: Geboortekaartje altijd welkom! Heb je mijn adres nog? Erg benieuwd wat je hebt uitgekozen! @Libido: Sinds Siem er is en 's nachts vaak bij ons in bed ligt is het hier ook ver te zoeken hoor! We mogen 5 maart naar de kinderarts met Siem. Hopelijk horen we dan wat de plannen zijn.
Hey dames, las net nog ff mee hoe het met jullie gaat. Zag dat jullie ook nog aan mij dachten, wat lief! Met mij gaat het inderdaad goed, maandag weer echo. Ik blijf het spannend vinden en met die bloedverlies in het begin wist ik niet waar ik het zoeken moest. Maar nu we een hartje hebben gezien ben ik toch wat rustiger. Jordan heeft het weer ontzettend druk las ik al eerder. (maar ik blijf je in de gaten houden hoor!) Las ook net nog een vraag over hoe het zit na een spontane zwangerschap, ik weet bijna zeker dat de teller dan inderdaad weer op nul gaat. Ik denk niet dat een huisarts hier veel verstand van heeft. Ik zoek het wel even op... lfs
Dit is bij PNO: Een nieuwe poging na een doorgaande zwangerschap - spontaan of na een ivf- geldt als nieuwe eerste poging. De kosten van cryopreservatie van semen en/of eicellen, ten behoeve van de eerste vier behandelingen, kunnen na toestemming vanuit de PNO Compleet worden vergoed.