Be; de teller gat idd op nul. Maar wij gaan de mmm niet meer in. Geen idee hoe dat zit als je mmm achter de rug hebt maar spontaan zwanger bent geworden, ik ga er van uit dat je dan eerst weer zelf moet proberen, maar mij heeft de mmm nooit iets opgeleverd ( behalve veel levenslessen) ik zou er dus ook niet zomaar meer voor gaan. Wij hebben een kindje mogen krijgen en zijn daar mega mega blij mee, als het bij 1 blijft dan is dat zo. ( dat is hoe ik / wij er nu in staan. Zegt niet alles over de toekomst, maar ik denk nooit meer mmm)! Jippiejee: fijn dat jullie het hartje hebben gezien, ik duim dat het goed blijft gaan,
Zo wat een hoop reacties. Jippiejee, wat fijn dat t goed gaat meis. Ben erg blij voor je. Hoe voel je je verder? Wat betreft je tekst over dat een huisarts er weinig vanaf weet... Mijn huisarts weet enorm veel. En mijn huisarts heeft meerdere dingen bij mij gezien die ze in t ziekenhuis tijdens de mmm over t hoofd zagen. Mijn ha is tevens ook verloskundige. Dus ik ga er echt vanuit dat hij wel weet hoe t zit T is een echte topper! Noekie, hier bij t ziekenhuis zit al jaren een apotheek. Ooit begonnen als dienstdoende apotheek. Bedoel je die soms? Hier proberen we t straks ook gewoon weer zelf hoor. K ga niet 'zomaar' weer de mmm in omdat dat 'makkelijker' / 'sneller' zou gaan. Maar na een jaar zelf oefenen denk ik dat we toch wel weer die kant op gaan. Dus als t zou 'moeten' zullen wij wel weer de mmm in gaan, alleen niet meer in Ede. Ik denk dat t dan een poging in Nijmegen wordt en als dat niet mag helpen dat het dan DD of Gent wordt. En voor nu denk ik dat het daar dan ook maar bij 1 poging blijft. Maar goed t zijn allemaal gedachtes natuurlijk. Ik ben een enorme denker wat dat aan gaat 😊
@Bianca: volgens mij zijn het inderdaad de zkh-apotheken van de zkh die ook de vruchtbaarheidsbehandelingen doen. Dat zou in Ede dan ook moeten zijn. Maar hoor nog wel veel onduidelijkheid en er zijn sommige 'gewone' apotheken die nog steeds dit soort medicijnen verstrekken. Ook in het DD topic is er wat paniek, omdat niet echt duidelijk is hoe het zit met verstrekken van recepten die in een buitenlands zkh zijn uitgeschreven. Wat Jippie schreef klopt inderdaad dat de teller op 0 gaat na een doorgaande zwangerschap (dus maakt niet uit hoe die ontstaan is). Een voordeel van DD is dat ze de embryoscope hebben en dat praktisch al het overige ingevroren wordt (in tegenstelling tot Nijmegen). Maar als het zover is, zou ik het ook eerst maar thuis gezellig maken. @Ikke: wij hadden het gisteren er ook nog over dat ons DD avontuur op zich wel een bijzonder avontuur was om meegemaakt te hebben. Zeker omdat we ook wel eens een hotelletje gepakt hebben, waardoor het toch wel weer iets had. Al zou ik er ook niet meer aan moeten denken. Voor ons is dat ook niet meer nodig om daar over na te moeten denken. In tegenstelling tot veel mmm-ers scheelde het voor ons ook dat wij wisten dat wij nog steeds 'spontaan' een kans hadden. Dus voor ons was de ivf vooral een extra 'hulplijn' terwijl voor de meeste stellen in de mmm dit het enige en laatste redmiddel is. Wel bijzonder dat Noekie, jij, Bianca en ik allemaal toch spontaan zwanger zijn geraakt. @Noekie: ben benieuwd wat de kinderarts gaat zeggen. Gaat het nu wel beter met hem? En al weer bijna een jaar. Goh, zie je nog met je dikke buik op onze date en straks al weer een kaarsje uitblazen. Ik ben je adres kwijt, want die had ik via whatsapp gekregen en sinds ik een nieuwe telefoon heb, ben ik mijn whatsapp geheugen kwijt. Dus als je het nog een keer wilt sturen....
@Jordan: hoe is het? Nog erg druk? Heb je al kans gezien naar de data voor de date te kijken. Lijkt me leuk je een keer te zien.
Jippie, wat een goed nieuws meid. Maandag weer spieken. Leuk, lekker genieten van alles!!!! Meiden, jullie hebben veel geschreven en ik ben LANG weg geweest. Ik had een beurs te organiseren. We hebben altijd grote stands dus gekkehuis en momenteel geen rechterhandje wat me wat uit handen kan nemen dus extra druk. Vorige week ook op de beurs gestaan alle dagen en het weekend was ook aardig vol dus nu ben ik er dan eindelijk weer. Ik had natuurlijk al gelezen van de 'meeting' en ik heb erg zitten wikken wegen. Ik wil jullie dolgraag zien maar ik heb het de laatste weken erg moeilijk qua hele baby gebeuren. Ik kan niet naar zwangere vrouwen kijken, hoe hard ik het zo ook gun, het doet mij pijn en ik ben bang dat vriendinnen me gaan vertellen zwanger te zijn. Ik dacht nooit dat ik tot dit niveau zou zakken maar ik heb erg veel pijn en verdriet van de hele situatie. Ik kan het momenteel ook maar moeilijk opbrengen om er positief tegenaan te kijken. De ene helft van mij wil per direct stoppen met het hele MMM circus, kan het gewoon niet meer aan. De andere helft stompt me dan meteen weer in m'n gezicht dat ik wel reeƫl moet blijven en dat stoppen geen optie is totdat we de laatste kans van poging 3 hebben gehad. Dan mag het echte verdriet komen waar ik me met geen mogelijkheid op voor kan bereiden. Dat weet ik inmiddels wel. Ik weet dat we nog kansen hebben maar mijn hoop brokkelt beetje bij beetje af en er is inmiddels niet heel veel meer van over. Van buiten lach ik wel, van binnen is het een sombere bedoeling. Om terug te komen op jullie ontmoeten, hoe graag ik wil, ik doe het niet. Niet om jullie, maar om mijn huidige situatie en emotionele toestand. Ben nog de enige die niet mama is en ook met het niet zo zonnige vooruitzicht rijst de vraag of dat moment ooit zal komen. Ik kan het nu gewoonweg niet aan. Ik ben en blijf dol gelukkig voor jullie en dat meen ik uit de grond van mijn hart, maar mijn interne ikke wil ff niet zo gezellig mee doen met alles zeg maar Ik hoop dat jullie het begrijpen en hopelijk komt de dag snel dat de situatie hier TOCH anders is, of dat alles zo definitief is dat ik aan het idee gewend zal raken en jullie allemaal alsnog IRL een dikke knuf ga geven Hopelijk begrijpen jullie mijn gevoel.
@Jordan: tuurlijk begrijp ik je. Vindt het erg te horen dat je zo verdrietig bent. En vooral ook omdat er niets is wat ik kan doen voor je. Neem de tijd en afstand die je nodig hebt. Pas goed op jezelf!
Lieve Jordan Wat ben je toch ook een schat! Ik begrijp je keuze en gevoel volledig! Ik vind het top van je dat je het zo goed verwoord nu. Ik denk dat wij allen zo goed begrijpen hoe jij hier nu tegen over staat. En zelf zou ik hier ook zo over denken als ik in jouw situatie zou zitten. Het blijft ook zo'n spannende en moeilijke tijd. Heel begrijpelijk dat je het af en toe ook helemaal niet meer ziet zitten. Maar je mag niet opgeven meis! Dat laten we niet toe! En als het binnenkort raak is (waar ik nog steeds goede hoop voor heb) gaan wij natuurlijk bij jou de deur plat lopen! En dan krijg je IRL een hele dikke knuffel van ons! Dat heb je echt verdiend! Liefs Noekie
JĆŗllie zijn schatten. Hier val ik jullie gewoon nog uitgebreid lastig hoor Sneeuwmees. dank jullie voor de lieve woorden. Fijn om te lezen. <3
Hey lieve Jordan! Wat rot dat je zo in je vel zit op dit moment en zo herkenbaar allemaal. Je komt altijd zo sterk en positief over, maar het hele MMM traject is zo ontzettend zwaar en steeds meer voel je die angst van of het ooit gaat lukken. Ik hoop echt dat ook voor jullie het 'juiste' recept mag worden gevonden zodat je eindelijk zwanger mag blijven, ik gun het je zo... Misschien een kleine pauze? op een gegeven moment zie je zo tegen een behandeling (lees teleurstelling) op. Tenminste dat was wat ik de laatste keren steeds voelde, bang dat we weer een teleurstelling te verwerken kregen. Ik hoop dat je je binnenkort in ieder geval weer een stuk lekkerder in je vel komt, want dat is zo belangrijk! Dikke knuffel meis!
Jordan: natuurlijk begrijp ik je. Dat gevoel heb ik ook ooit gevoeld. Als ik in jou schoenen stond had ik hetzelfde gezegd/gedaan/gevoeld. Het is zo oneerlijk en onzeker. Ik las je berichtje met een knoop in mijn buik. Ik zoek de juiste woorden, maar weet ook dat ze er niet zijn. Een dikke digitale knuffel is het enige wat ik je kan geven. En natuurlijk duimen en hopen dat ook jij ooit mama mag worden. Dikke knuffel!!!
Ik heb ons lijstje weer even naar boven gehaald. Hopelijk lukt het ons een datum te prikken. Het wordt dus of de 16e of de 23e. BE: 2, 16 en 23 wel Sneeuwmees: 2,16, en 23 wel IkkeB: 2,16 en 23 wel. ( 23 liever niet) MMMmeisje: 2, 16 en 23 wel (liefst 23) Tori: 16 en 23 wel Noekie: 2, 16 en 23 wel @Bianca: succes met je echo morgen!
Hoi hoi... T is stil hier he? Dank je wel Sneeuwmees, ben echt benieuwd wat er uit komt... Wat betreft de date, ik wou graag voor de 23ste gaan. Onze kinderen krijgen donderdag de 13de vakantie en we willen heel misschien nog weg gaan dat weekend...
@Bianca:ik kan nog steeds beide data. Maar vind de 23ste prima. Wel zo handig als werkgever het bij jou houden dat je dan wel thuis bent. Hier vanmiddag naar de makro geweest maar had veel pijn doordat ik van morgen naar de fysio was geweest. Geen succes dus en total loss thuis gekomen. Lig nu alvast op bed. Heb kleine uk vandaag niet zoveel gevoeld. Hij ligt volgens mij nu ook erg diep weggedoken. Ga hem/haar zo maar eens wakker porren of even met de angel sound luisteren.
Sneeuwmees, je hebt een drukke dag achter de rug, met veel gewieg, dan is t niet zo gek als hij rustig is hoor. Ik had er met Jayden ook van die dagen tussen zitten, en als je 'druk' bent merk je het ook minder snel of ze wel of niet bewegen. Ja t is idd wel handig he als ik dan thuis ben De 31 weken alweer gepasseerd... jeetje meid jij gaat echt snel. Ik zag net trouwens hier op zp dat zonnestraal zwanger is van haar tweede, en dat babbel en babbelman in febr een cryo krijgen terug geplaatst. Goh wat is die tijd snel gegaan zeg. Hun kindjes zijn ook al weer een jaar oud... Morgen om 11.40 uur zou ik aan de beurt moeten zijn bij de ha... vind t nu langzaam aan toch wel spannend worden. Zondag is mn laatste dag van de kuur, ben benieuwd hoe t daarna gaat verlopen. Al ligt t er natuurlijk ook aan wat we morgen te zien krijgen. Ik hoop dat alles mooi en netjes schoon is, maar ergens twijfel ik toch wel... vandaag weer behoorlijke steken in mn eierstokken en een gevoelige onderbuik. Man lief dacht nog aan de eisprong, maar die kan ik nergens plaatsen qua dagen. Of hij is te vroeg, of hij is te laat, op tijd kan absoluut niet, maar goed ik weet t eigenlijk gewoon niet meer... hihihi das ook voor t eerst Maar ja.... nog even een 'paar uurtjes' afwachten en dan weten we hopelijk meer... Welterusten voor zo
@Bianca: heb zelf ook wel eens op de gekste tijden in de cyclus rare dingen gevoeld. Als je bezig bent met zwanger worden, denk je vaak gelijk aan innestelingen e.d., maar ik heb ook wel eens maanden gehad dat we er even niet voor konden gaan en dat ik ook steken en andere dingen voelde, die ik dan helemaal niet kon plaatsen. Ons lijf is maar raar. Nog een paar uurtjes en dan heb je hopelijk snel duidelijkheid. Vannacht een k*t nacht gehad. Ik moet steeds tussen twee kwaden kiezen. Dus maagzuur en met rennies mijn kussen omhoog, en daardoor bekken- of rugpijn krijgen. Of platliggen en weinig pijn, maar wel maagzuur. Zo schipper je continue maar de nacht door. Vannacht ook nog eens 4 plaspauzes gehad en zit nu pas aan mijn ontbijt, terwijl ik over een kwartier al op mijn werk moet zijn. Gisterenavond de kleine nog gevoeld. Helemaal linksonder. Dus weer even gerustgesteld. Vanmorgen toch maar even met de angelsound geluisterd en we hebben het hartje toch gehoord. En nu voel ik af en toe weer wat, dus meneer of mevrouw is ook aan het ontwaken. Soms kan de kleine zulke acrobatische toeren uithalen dat het gewoon niet prettig meer aanvoelt, maar als het zo stil is, dan verlang je daar zo naar. Komt waarschijnlijk ook dat ik gisteren vrij was en dus mijn ritme anders is dan anders. Moet zo naar mijn werk en dan heb ik meestal eind van de ochtend en in de middag wel beweging in mijn buik, dus daar gaan we nu ook maar vanuit. Anders bel ik gewoon de vk weer een keer, daar zitten ze voor. Ik had laatst gordijnstof voor de babykamer naar onze buurvrouw gebracht. Normaal is ze altijd heel snel, maar de laatste maanden (sinds we wat gedoe over een schutting hebben gehad) niet meer zo. Gisteren had ze aan mijn man gevraagd dat ze ergens tegenaan liep en even overleg wilde hebben. Dus ben er gelijk maar even naar toe gegaan. Dus hopelijk heb ik ze nu snel terug. Ik twijfel nog steeds over die gordijntjes, maar kan het pas beoordelen als ze hangen. En voor mijn gevoel begint het kamertje dan ook meer vorm te krijgen. Dus ben benieuwd hoe ze staan. Heb gisteren ook weer even zo'n lijstje met babyuitzet spullen gehaald bij de Hema. Dus die wil ik dit weekend ook even nalopen. Alles moet er zijn, als het goed is. Even testen of alles nog werkt, compleet is. En dan wil ik alvast lekkere zwitsal dingen gaan kopen, om er alvast 'in te komen'. Nou, ik ga me maar eens aankleden en weer een dagje volmaken. Hierna nog 4 wkn werken (dus 4 x 4 dgn). Het gaat hard.
Thanks Jippie en IkkeB. Vind het altijd moeilijk omdat het dan net lijk of ik jullie je geluk niet gun maar zo is het absoluut niet. Het is meer de confrontatie met wat je zelf niet hebt BE, succes zo bij de HA. Hopelijk wat meer duidelijkheid nu. En Sneeuwmees, is de kleine inmiddels alweer aan het rondspringen? Gister heb ik gesprek gehad met arts in MCK. Ze gaat, zoals de arts in LUMC voorstelde, een hele geregiseerde cyclus creeƫren met Progynova en Utrogestan. Ben benieuwd. Ik heb verteld dat ik twijfelde tussen overstappen naar LUMC waar ze veel innovatiever zijn en blijven waar het vertrouwd is en dus heen en weer blijven pendelen tussen 2 ziekenhuizen. Zij wilde die geregiseerde cyclus dus proberen maar overstappen was ook geen probleem. Ze vroeg wel of ik haar dan op de hoogte wilde houden. Dus we proberen nog even hier in MCK en als het echt niet wil en teveel gedoe is met dat 2 ziekenhuizen verhaal, dan ga ik alsnog met mijn cryo's naar Leiden. Die mogelijkheid is er sowieso. Verder ligt mijn schoonpapa in het zhuis. Hij heeft prostaat ellende en daardoor zat zijn hele buik vol urine. Er is 4,5 liter uitgehaald Dus nu moeten zijn nieren herstellen en wachten we af hoe het verder zal gaan. Waarschijnlijk operatie. En nu ga ik weer werken werken werken Bijna weekend, morgen Efteling!
@Jordan: ik denk dat we allemaal snappen dat het geen kwestie van misgunnen is. Dus je hoeft je niet te verontschuldigen, hoor. Bedoel je overigens met je cyclus een eigen maandelijkse cyclus die ze gaan monitoren of een bedoel je het hele circus rondom en na een tp? Fijn dat ze in ieder geval open staan voor een evt. overstap naar Leiden. En heftig van je schoonvader. Hopelijk voelt hij zich snel beter, al lijkt een operatie dus echt wel nodig. Nog een paar uurtjes en dan hebben we weer lekker weekend. Ik heb alleen niet zo'n leuk vooruitzicht van de Efteling, zoals jij. Maar zal blij zijn als ik hier weer met gierende banden weg mag rijden. De kleine voel ik nu af en toe iets meer, al blijven de salto's nog even achterwege.
Sneeuwmees, waarschijnlijk krijgt jordan dan een gemaakte cyclus. Dus een kunstmatige cyclus. Echo hier was 'goed'. Links cyste van 2.5 cm rechter eierstok meerdere follikeltjes te zien en kleine cystes. bms netjes dun, 7mm. Even afwachten wat mn cyclus gaat doen zodra de kuur klaar is. Zondag laatste dag. mocht er weer zo'n rare menstruatie komen/zijn, bellen en weer langs komen. Wat een fijne man is t ook. Litteken weefsel was trouwens ook erg mooi en dun. Geen rare fratsen gelukkig
@Bianca: fijn dat de echo goed was. Zouden die cystes zelf moeten verdwijnen? Begreep dat er cystes waren die ook weer vanzelf 'oplosten'. Fijn ook dat het littekenweefsel mooi is. Dat was bij mij ook zo, werd toen gezegd, dus hoop maar dat die het nog even houdt als de druk de komende weken verhoogd gaat worden. Voel nu kleine uk af en toe weer wat borrelen hoger in mijn buik, al blijft het nog rustig vergeleken met de caprioloen van de afgelopen dagen. Maar ieder plopje is er weer een.