Sneeuwmees, als er veel verandering is in t patroon van je kleintje qua bewegingen dus dst hij veel rustiger is geworden als normaal zeg maar, moet je wel even contact op nemen met je vk. Want vanaf 28 weken moet je je kleine dagelijks voelen en en ontaat er een ritme in zijn of haar slaap en beweeg patroon. Cystes lossen vanzelf op. Maar ze kunnen ook door blijven groeien. Vanaf 6/8 cm gaan ze ze operatief verwijderen omdat je anders kans hebt op een steeldraai van de eierstok. Wat aardige gevaren met zich mee brengt. Ik ben weer opgelucht zal ik maar zeggen.
@Bianca: ik heb de kleine vanmiddag wel weer voldoende gevoeld (zoals meestal 's middags). Maar eerder deze week maakte die hele draaibewegingen en dat was nu niet zo. Merk dat de kleine nog niet echt een 'vaste' plek heeft en ik die afwisselend nog van helemaal onderin de buik tot helemaal bovenin of uiterst links of rechts voel. Ik houd het zeker even in de gaten. Toen ik hem even wat minder voelde lag hij blijkbaar heel diep (en volgens mij ook nog eens overdwars helemaal onderin). Nu lijkt hij weer wat hoger te zitten en voel ik weer plopjes in de hele buik. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, want meestal is de kleine dan ook weer wat actiever. Fijn dat de cystes waarschijnlijk vanzelf oplossen. Moet je het nu dus gewoon zelf in de gaten houden met afwijkingen van je menstruatie? Of moet je over een tijdje nog een keer terug?
Zondag is de laatste dag van de kuur. In de dagen daarna zal ik weer een menstruatie moeten krijgen. Ik moet kijken of die weer normaal verloopt. Daarna mn cyclus in de gaten houden om te kijken hoe dat gaat/loopt. Mocht ik nou bijv dinsdag ongesteld worden, 5 dagen en daarna bijv 5 dagen helemaal niks en dan weer bloed verlies, dan moet ik weer bellen. Mocht mn menstruatie en cyclus nou gewoon normaal verlopen en de bloedingen ook normaal zijn maar ik blijf pijn houden aan die cystes, dan moet ik ook weer langs komen omdat het dan kan zijn dat ze gegroeid zijn. Verloopt alles gewoon soepel en volgens plan is er niks aan de hand.
@Bianca: nu maar hopen dat alles weer volgens plan verloopt. Was je nu gisteren bij de gyn geweest of heeft je huisarts de echo gemaakt? Kleine was gisterenavond redelijk rustig. Als mijn man de hand op de buik legde voelde hij de uk wel. Gisterenavond op bed voelde ik hem heel laag onder in mijn buik wat schuiven. Het is me nog steeds een raadsel hoe die kleine toch steeds ligt. Vanmorgen voelde ik hem gelukkig weer wat duidelijker. Vandaag weer proberen een slag te maken in de babykamer. Gisteren de gordijntjes opgehangen. Ben er nog steeds niet helemaal 100% happy mee, maar er hangt in ieder geval wat.
Mijn huisarts heeft de echo gemaakt. Omdat ik nog niet naar de gyn wou, omdat zij de vorige keer t een en ander over jet hoofd hadden gezien. Wat jammer dat je nog niet helemaal happy bent met de gordijntjes. Waar komt dat door?
@Bianca: fijn dat je zo'n goede huisarts hebt. De gordijntjes zijn wel leuk, maar ik heb gewoon een hersenkronkel. Ik had iets in mijn kop (en als ik iets daar heb, heb ik het niet ergens anders ). En heb eindeloos geprobeerd dat of iets soortgelijks te zoeken (terwijl het niet bestond). Op een gegeven moment moet je wat. Mijn man wilde graag een gordijn met een printje ipv effen. Op zich leuk, maar dat is dus wel lastig met accessoires erbij zoeken.
Aaaah ik ken et. Ik heb dat ook Ik weet natuurlijk niet wat je precies in gedachten had maar was het niet mogelijk om een effen gordijntje te nemen, verduisterend, en deze dan evt met strijk applicaties te bewerken/vullen? Ja ik ben echt mega blij met mijn huisarts hoor. Ben gister al gestopt met de kuur, dat mocht eventueel als ik me er goed bij voelde. Natturlijk raadde hij het me wel aan de kuur gewoon af te maken hoor, maar hij liet het aan mij over... Dus maar gestopt, en vandaag al begonnen met vloeien, dus dat is netjes. En wel erg fijn aangezien we aanstaande vrijdag avond het feestje van onze zoon hebben, en we dan gaan zwemmen in de eemhof. Met geluk ben ik dan weer bloed-vrij Tegenwoordig heb je echt hele mooie leuke en dunne applicaties voor weinig geld.
@Bianca: van die applicaties is inderdaad nog een idee. Geen moment aan gedacht. Het scheelt dat er in ieder geval wat hangt nu, dat geeft wat rust. Maar heb al wel tegen mijn man gezegd dat, mocht ik alsnog ineens betere tegenkomen, dat ze dan alsnog vervangen worden.
Hihihi k heb soms nog wel leuke ideetjes hoor Bij de action hebben ze ook vaak erg leuke applicaties. Dan heb je er meerdere op een kaart zitten voor misschien 2 euro ofzo. (of minder) Ik heb er daar laast ook een paar gehaald.
@Bianca: gisteren weer een andere ingeving gehad. Ik zei tegen mijn man dat ik nog een meter stof van de gordijnen erbij wilde kopen zodat ik daar dan schilderijtjes van kon maken. Dus wij gisterenmiddag naar Den Bosch voor nog een metertje stof (van 5 euro). Het was een woonboulevard en mijn man wilde na afloop nog even een rondje maken. Bleek er een hele grote Prenatal te zitten met hele leuke dingen, waaronder ook leuke accessoires. Dus toen weer mijn plannen bijgesteld en weer wat dingetjes daar gekocht. Dus nu ideetjes genoeg, even zien hoe het allemaal uitpakt. Maar heb nu weer een beter gevoel over het kamertje en waar het naar toe moet. Je moet er wel voor naar Den Bosch... Het kost wa, maar dan he je ook wa!
Hahahaha die Sneeuwmees. Zijn zeker je hormonen? Begin wel steeds nieuwsgieriger te worden naar jullie kamertje hoor Ach ja... ff naar Den Bosch maar dan hedde ge ok wat ja Leuk hoor! En een gezellige dagje uit zo toch?
Mogguh! Sneeuwmees, hoe gaat het met je mini-acrobaatje? En BE, heb jij nog buikpijn eigenlijk? Verder iedereen leuk weekend gehad? Zaterdag Efteling was leuk, gisteren was wat minder. We zouden uit eten gaan met mijn moeder nog voor haar verjaardag. Was ons cadeautje voor haar want ze gaat graag uit eten. Maar toen liep de Duitse Herder van mijn moeder (12,5 jaar, al langer last van haar achterpoten en last van urine lekken in huis) ineens tegen de muren aan enzo en ze liep er langs alsof ze steun zocht en haar achterlijf leek scheef te staan t.o.v. haar voorlijf. Dus naar de dierenarts en toen hebben we haar laten inslapen. Voor haar beter want waarschijnlijk had ze pijn maar geestelijk was zo nog zo goed. Altijd vrolijk, speels en super lief. Dus daar heb ik het wel extra lastig mee. Ik hoop dat we niet te vroeg waren, hoop ook niet dat we te lang hebben gewacht. Had niet gedacht dat het me zo zou raken en met mijn vraagstuk heb ik amper geslapen vannacht. Het is best heavy om zo'n vrij groot en sterk dier haar laatste adem uit te zien blazen. Nu dus een brak ochtendje
Jordan, Fijn dat de Efteling leuk was. Maar wat sneu van de hond... Blijf je niet te lang afvragen of de keuze wel goed is geweest en of je er te vroeg mee was of te laat. Denk erbij na dat jullie nu de goede keuze hebben gemaakt voor haar. Voor haar is het echt beter zo. Een hele dikke knuffel voor jou meis. Sterkte! En ik hoop dat je aankomende nacht wel goed kan slapen. Ik heb nog steeds wel last van buikpijn maar t is echt foed te doen. Ik weet waar t aan ligt Gister en eergister lichtelijk bloedverlies gehad en deels ook oud bloed, maar nu is t mooi helder en stroomt t er goed uit. Zoals een menstruatie hoort te zijn (bij mij). Ik denk dat de primolut zijn werk goed heeft gedaan.
@Bianca: hoezo last van hormonen... hihi..? Stel je niet teveel voor van het kamertje, hoor. Maar er begint nu een thema in te komen. Maar... ik ben nog niet helemaal uitgeshopt en het zal binnen nu en 8 weken nog wel een keer veranderen. Fijn dat je ongi nu goed op gang lijkt te komen en de kuur zijn werk gedaan heeft. Nu nog die rot cystes weg. @Jordan: het blijft iets heftigs een dier waar je van houdt in te moeten laten slapen. Maar als ik het zo hoor, denk ik dat je een goede keuze hebt gemaakt. In ieder geval een waarbij de liefde voor het dier voorop staat. Dat maakt het op dit moment niet minder verdrietig. Sterkte en een dikke knuffel!
@Bianca: is de menstruatie nu goed op gang gekomen en vooral op de manier zoals het hoort? Hopelijk op tijd gestopt voor het zwemfeestje van je zoontje. Heb je nog reacties gehad op onze date? Zullen we maar gewoon die 23e vastzetten. In het ergste geval kom ik alleen...hihi... Hier weer een k*t nacht gehad. Gisterenavond al om 9 uur zitten knikkebollen op de bank en toen ik naar bed ging klaar wakker, warm en niet kunnen slapen. Toch ook nog 2 keer eruit geweest voor een plaspauze. Was dus compleet gesloopt toen ik vanmorgen wakker werd. Gisteren weer veel bekkenpijn gehad en strompelend 's nachts naar beneden gegaan, omdat ik blijkbaar verkeerd had gelegen. Als die pijn zo erg is, heb ik zelfs dat ik af en toe door mijn been zak. Hoop maar dat dat niet te vaak gebeurd. Nog 3,5 weken werken. Er moet nog zoveel gebeuren op het werk, o.a. twee mensen inwerken. Maar ik ben er zo klaar mee. Begin nu ook domme fouten te maken (die ik normaal nooit maak) en mijn kop begint een vergiet te worden. Tijd dus om lekker te cocoonen tijdens mijn zw.verlof.
Sneeuwmees: het klinkt inderdaad of je mega toe bent aan verlof!!! Nog ff doorbijten, maar niet meer doen als je kunt en kijken of je ovdag rustmomenten kunt inbouwen, wat in de nacht niet meer lukt moet je ergens anders vandaan halen, ( desnoods ziek melden) succes met de laatste werkweekjes.
@Ikke: mijn baas zei afgelopen week ook al dat ik misschien eens een dagje vrij moest nemen tussendoor. Klinkt op zich aardig, maar het is zo tegenstrijdig als je voor je gevoel zoveel tijd tekort komt om 2 nieuwe collega's in te werken en mijn werk af te ronden. En de druk van alle collega's, die natuurlijk nog van alles willen dat ik doe, uit angst of de nieuwe collega's het misschien niet kunnen. Dus dan waggel en hobbel ik maar door in een lager tempo. Maar het begint inderdaad wel tijd te worden voor mijn verlof. Maar vandaag lekker vrij en zometeen duik ik de babykamer weer even in.
Een dagje vrij kan zorgen voor productievere andere dagen. En voor je collega's maakt 1 dag meer of minder ook niet uit. Dit is (waarschijnlijk) de laatste zwangerschap van je leven, van werkdagen komen er nog vele en vele. Misschien luisteren naar je lichaam ipv je hoofd en verantwoordelijkheidsgevoel. ( wijze woorden van me he , ik moet ze misschien ook maar eens in de spiegel tegen mezelf zeggen, want doe het zelf veel te weinig)
@Ikke: moet ook beter mijn grenzen aangeven. Probleem is vaak dat je de grens gevonden hebt, als je er al overheen bent. Was al wel van plan om een van mijn vervangsters vanaf volgende week vaker te laten komen en dan letterlijk maar op mijn stoel te laten zitten (en ik dan maar even ergens anders). Zodat ze even in het diepe gegooid wordt (maar ik op de achtergrond ben als hulplijn). Nu pak ik nog veel uit het vuur voor haar of kauw ik het voor. Maar dat is straks ook wel anders. En wel knap van mezelf (al zeg ik het zelf). Woensdag kondigde een collega van mij al aan dat ze waarschijnlijk ziek zou zijn gisteren, omdat ze nog niet fit was. Ik dacht nog waarom val je mij ermee lastig, omdat ik er op donderdag ook nooit ben. Was dus wat pissig door haar passieve houding. Heb de vervangster van mij wat dingen doorgegeven voor het geval dat die collega ziek zou zijn. Maar gisteren was ze dus blijkbaar inderdaad ziek. Die vervangster bleek mij 's morgens gebeld te hebben op mijn mobiel (die ik op mijn nachtkastje vergeten was) en kwam daar veel later pas achter. Heb toen ook expres niet meer teruggebeld. Als ik over 3 weken met verlof ben, ben ik er ook niet meer om hun problemen op te lossen. Dus les 1 voor hun in zelfstandigheid en zelfredzaamheid. Nou, ga maar eens aankleden. Ben al weer veel te laat op mijn werk, maar vind dat ik een geldig excuus heb. Dus maak er graag nog even misbruik van.
Sneeuwmees, zet 'm op he, met rustig doen Kan me voorstellen dat het lastig is maar een beetje kunnen genieten is ook wel lekker. Kun je die laatste weken niet wat minder? Al is het een paar uurtjes? Aan de andere kant voel jij zelf het beste wat je aan kan en wat niet Wat is het rustig hier. Alweer bijna weekend. Heerlijk. En...morgen ga ik testen Het was moeilijk maar ik heb me met opzet stil gehouden want ik wilde er niet mee bezig zijn en dat is gelukt, maar 21 januari heb ik een tp gehad. Er is er weer maar 1 ontdooit en heb er nog 6 over. Mocht vandaag al testen maar wacht bewust een dagje. Dus nu even morgen afwachten. Ben wel benieuwd nu!