Hier is de test nerd. Vanmorgen geen staande ovaties voor de 'knal factor' van de test. Hij was licht. Lichter dan zaterdag maar...donkerder dan gisteren. Dus eigenlijk zaterdag positief, zondag lichter, vandaag weer iets donkerder... Verwarrend! Net terug uit Leiden, bloed laten prikken en nu afwachten tot ik gebeld word. Ik denk iig dat het waarschijnlijk niet goed zit want dan had die test nu toch wel duidelijker moeten zijn dan de test van zaterdag? Lijkt me. En ik heb niet korter geslapen, meer gedronken enz.
Jordan, wat weer een testgedoe bij jou! Ik gun het je zo om nou eens geen twijfel te hoeven hebben en een superknaltest te kunnen posten hier. Sterkte met afwachten op de uitslag van de bloedtest. In de tussentijd duim ik door voor je.
Thanks Tori. Ja, ik en testen is een bad combi. Maar het hoort er inmiddels bij hahaha. Keep you posted!
Het verlossende antwoord. HCG is te laag voor een zwangerschap. Omdat test zaterdag positief was waarschijnlijk toch vroege miskraam. Mijn cryo's gaan over naar LUMC. Ik moet ze dan zelf vervoeren met een cryo tank. Ik krijg nog info over hoe en wat verder. Sowieso nu een maandje rust. Behoefte aan!
Inmiddels baal ik weer als een stekker. In eerste instantie was ik blij met de duidelijkheid, nu ben ik verdrietig om de afloop. Liefst zou ik onwijs hard gaan zitten janken maar ben op het werk dus dat zit er ff niet in. Gatver wat voel ik me kut zeg. Ik ben er moedeloos van. En wetende dat opgeven geen optie is, is dat moedeloze gevoel behoorlijk vervelend... ZUCHT!
@Jordan: wat ontzettend kl*te, meid! Dus toch weer even iets aan de hand en weer voorbij. Kan me je moedeloosheid goed voorstellen en je drang om even lekker een potje te janken. Kun je niet eerder naar huis en even lekker eraan toegeven. Vindt het nog knap dat je 'rustig' op je werk zit. Hopelijk biedt Leiden meer uitkomst. De volgende keer dus toch bloedverdunners? Ik zou ook een keer lipid-infuus overwegen. Is een infuus met heel hoog geconcentreerde voedingsstoffen. In DD wordt dat veel voorgeschreven voor vrouwen die een overactief immuunsysteem hebben (waardoor het embryootje gelijk 'aangevallen' wordt). Heeft bij sommigen al een mooi resultaat opgeleverd. Dikke knuffel voor nu. Wou dat ik meer voor je kon doen!
Bah Jordan, wat weer een K*T uitslag. De emmy's worden dus overgeplaatst? Wat kunnnen ze daar meer in het LUMC? Hoeveelste dag tp kreeg jij? Omdat bij mij steeds niks aan de hand was en nu dus wel gelukt heb ik wel es het gevoel dat mijn lichaam de emmy's ook aanviel en bij een blast op dag 5 geen kans meer had. Wat nou de doorslag heeft gegeven zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar hey ik heb ook tig tp gehad dus houd nog even moed meis.... (En als je thuis bent eerst es even vreselijk uitjanken, zal je goed doen) lfs
Sneeuwmees, de directeur waarmee ik veel samen werk die is er niet. De andere directeur vind ik niet prettig genoeg om mijn verhaal aan te doen want dan barst ik waarschijnlijk meteen al in huilen uit. Ik moet nog even doorbijten maar er kwamen al 2 collega's vragen of het wel goed gaat met me. Slik, nee dus. Intralipid heb ik over gelezen op de site van Intralipid zelf, maar vond de bijwerkingen echt heel heftig en volgens de site kwamen die bijwerkingen best vaak voor. Schijterd die ik ben dacht ik, toch maar niet voor mij hihi. Ik weet niet of ik nu al bloedverdunners krijg. Binnenkort een face 2 face gesprek met de arts. Jippie, in Leiden hebben ze een hh miskramen poli. Daar zijn ze echt gericht bezig met oplossingen bedenken om die miskramen tegen te gaan, althans, een poging te wagen tot. Bloedverdunners bijv. geven ze niet graag in de meeste ziekenhuizen, omdat het toch ook risico's met zich meebrengt. Hier houden ze je dan onder strenge controle maar proberen het wel omdat het inmiddels al bij veel mensen heeft geholpen. Net een stapje extra dus. Maar frustrerend is het. Steeds positief testen en dan toch niet. De ene x duurt het allemaal iets langer dan de andere x maar de afloop is dezelfde. Ze hebben inmiddels een positieve ANA factor getest dus er zit waarschijnlijk een auto immuunziekte. Nu nog de juiste behandeling. Gelukkig nog maar een uur dan ren ik hier echt weg. Shit dag!
@Jordan: inderdaad binnen een uur met gierende banden weg. Radiootje een tandje harder en lekker in de auto al een potje janken. Ben zelf ook geen held, hoor met infuzen e.d. Maar heb in het DD topic meiden meegemaakt die al tig tp hebben gehad en nu door 1 x een tp met infuzen erbij zwanger is van een tweeling. Hopelijk gaan ze inderdaad in Leiden net even dat stapje verder qua ondersteuning. Het zwanger worden is het probleem dus zeker niet. Nu nog het blijven. Denk dat je in Leiden bij zo'n poli zeker aan het goede adres bent. Nog 3 kwartier en dan mag je weg. Denk aan je!
Dank je wel Sneeuwmees Ik hoop ook dat Leiden meer opschiet, hoewel ik er al liep maar dan 50/50 zeg maar. Ik vind een infuus opzich niet super maar als het safe is en werkt wil ik het wel. Maar de bijwerkingen van hart ritme stoornissen enzo kwamen best vaak voor en ik weet niet of ik mijn eigen lichaam in de waagschaal wil gooien om zwanger te kunnen blijven. Vind het een beetje eng ook wel. Het is allemaal lastig. Ik ben moe, wil slapen en hoop dat huzband op tijd thuis is vanavond!
Dikke knuffel voor je Jordan!! Hopelijk kunnen ze in het LUMC ervoor zorgen dat de Emmy niet afgestoten wordt. En wat Jippie zegt: niet opgeven! Jullie zijn zo'n leuk stel, dat moet wel zo'n sweet baby'tje opleveren! Hoeveel cryos heb je nu nog?
Jordan, he bah. Kut nieuws weer bij jou. Hopelijk kun je het later weer iets positiever bekijken net zoals jippiejee zegt. Blijven hopen nadat je eerst ff flink boos en verdrietig mag zijn. Met jou positieve instelling komt dat vast ook weer goed. Voor nu eerst ff boos zijn en balen.
Tori, ik hoop ook op meer succes bij LUMC, maar hoop hebben vind ik tegenwoordig eng. Ik heb nog 6 cryo's en zit pas in mijn 2e poging. Heb opzich mazzel met de aantallen cryo's die ik heb IkkeB, gaat vandaag wel weer iets beter maar waar ik normaal in een half uur weer mezelf was heb ik me ook gister nog zo ellendig gevoeld. Nu nog steeds verdrietig maar minder heftig. De randjes zijn eraf. Morgen neem ik een vrije dag. De middag naar mijn vijf jarige nichtje kijken die een dansoptreden doet, de uren daarvoor heerlijk 'mij-tijd'.
@Jordan: heb er alle vertrouwen in dat je in het LUMC aan het goede adres bent. Moet je zelf een afspraak maken als jullie eraan toe zijn weer verder te gaan? En lekker (en verstandig) een dagje voor jezelf. Geniet ervan, meid! We zijn zelf erg druk met plannen maken. We hadden laatst bedacht dat een wc boven wel handig zou zijn. We hadden zelf, als leek, bedacht dat dat niet te veel moeite moest zijn. Maar dat bleek toch iets meer voeten in aarde te hebben. Toen mijn zwager kwam kijken, had hij als idee gegeven om de muur van onze douche iets te verplaatsen, zodat we er iets meer badkamer(tje) van kunnen maken dan het nu is (met een klein bad en dus ook onze gewilde wc). Dus ja, dat was eigenlijk wel ideaal. Dus nu zitten we allerlei sanitair uit te zoeken en binnenkort gaan ze beginnen met breken e.d. Nu maar hopen dat er niet teveel levertijd op zit, dus een uitdaging om dingen uit te zoeken die leverbaar zijn, om niet teveel tijd te verliezen, zodat alles nog voor de bevalling af kan zijn.
Sneeuwmees: jeetje, nog voor de bevalling zo'n verbouwing.... Jeetje heavy!! Ik vond het al pittig tussen week 23 en 26 of zo.. Blijft de rest van jullie badkamer wel bestaan? Of kunnen jullie net als wij toen 3 weken niet douchen in je je eigen huis? Wel handig om het nu toe doen, in de eerste maanden met je kleintje wil je al die stof echt niet. Spannend hoor. Jordan: dikke knuffel voor jou. En nog 6 emmy om mee te nemen naar het lumc is best veel. En daarna heb je nog een derde poging als je dat wilt. Dat het verdriet steeds groter wordt en langer duurt is naar, maar helaas heel logisch. Laat het maar over je heen komen. Daarnaast is jou positieve kijk zo sterk, daar red jij het wel mee. De bange, verdrietige kant mag er ook zijn. Respect voor jou!!
@Jordan: Heerlijk een dagje voor jezelf! Neem het ervan! En ik ben het helemaal eens met IkkeB! Het is zo ontzettend zwaar dit hele project! En ik vind het super knap hoe jullie er doorheen slaan! @Sneeuwmees: Wat een plannen! Maar het lijkt mij ook super gemakkelijk om boven een wc te hebben. Helemaal zo vlak na de bevalling.
@Jordan: vindt het ook altijd weer knap dat je na iedere teleurstelling je toch weer steeds zo herpakt, opkrabbelt en weer doorgaat. Zo af en toe even pas op de plaats maken met een dagje 'ik-tijd' is dan ook heel belangrijk. @Ikke: de schatting is dat we 2 wkn niet kunnen douchen. Niet dat het zoveel werk is, maar omdat er ook vele dagen droogtijd (van betonvloer en tegels e.d. inzitten). Dus we zijn nog even aan het nadenken hoe we dat op gaan lossen. Of een douche huren (of tijdelijk bij mijn ouders douchen). @Noekie: ja, de wc had eigenlijk wel wat eerder gemogen, want iedere nacht is het toch een hele survival-tocht voor mij om naar de wc te gaan (en dan tussen de 3-5 keer per nacht). Maar naderhand is het ook wel handig. Ons zoontje is 's nachts nog niet zindelijk, maar als hij 's nachts wel naar de wc moet, wil ik eigenlijk niet dat hij de donkere trap zelf af gaat lopen (of ons steeds wakker moet maken). Dus dan is het handig als hij zichzelf kan redden.
Sneeuwmees: een wc is zoooooo heerlijk boven. Toen wij een huis gingen kopen was dat mijn enige eis hihi. En zeker straks als je net bevallen bent. En het leuke is dat je het extra leuk is omdat het nieuw is. Je zult de eerste keren er met plezier op zitten hihi. En met je zoontje is het ook prettig. Misschien versnelt dit het proces van zindelijk worden zelfs. Je kunt de wc bijzonder maken voor de nacht. Wie weet wat het opleverd. Een douche huren?? Kan dat? Een soort dixy of zo? Ik zou gaan voor douchen bij je ouders denk ik. Zeker als je hoog zwanger bent is een goede douche wel zo fijn. ( alhoewek douchen in je eigen huis/tuin ook verleidelijk klinkt als huren een optie is. ) Jordan: hoe was je jou ochtend? En de middag met je nichtjes?
@Ikke: ik wist het ook niet, tot mijn collega vorig jaar hun badkamer liet verbouwen. Die hadden zelf zo'n huurcabine in de bijkeuken. Onze achterburen hadden zoiets op de inrit buiten staan. Dus we moeten nog even kijken of dat wat zou kunnen zijn. Mijn ouders is zeker een optie, ze wonen naast ons. Maar als je zelf een eigen douche hebt, dan ben je niet zo gebonden aan tijden, waar ook weer wat voor te zeggen is. Vandaag zijn we naar een badkamer-zaak geweest en hebben van alles uitgezocht. Dat allemaal aan mijn zwager voorgelegd (die de verbouwing gaat doen) en die had toch bepaalde dingen die hij anders zou doen. Hij weet nu in ieder geval wat we willen en gaat ons nu even helpen bij het verder uitzoeken bestellen. Verder naar de kapper geweest en naar de fysio. Ze had maar weinig tijd, maar ze heeft alles weer even losgetrokken en gemasseerd. Nu doet alles even enorm veel pijn. Dus zometeen maar op tijd naar bed. Nog 9 dgn werken en na morgen in ieder geval weekend... en dan nog 2 weekjes werken...