Situatie: Kitty17 ICSI-5, 1e kindje Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 13 maart: Cybell Hysteroscopie nr 5 25 april: Mees intake DD Punctie/Eisprong: 13-02: Kitty Terugplaatsing: NOD 10 maart: Mees 13 maart: Cybell zwanger: Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Echo's en controle's: BE, 8 februari: 10.15 uur Nekplooi meting Tori3, 19 februari: 8.45 controle VK BE, 25 februari: 14.50 uur controle/groei echo gynaecoloog BE, 2 maart: 11.15 uur geslachtsbepaling echo Jan de Koning BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1 Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf) Zo, ik heb mijn administratie ook maar weer even bijgewerkt. Ik gok mijn NOD maar even op een cyclus van 27 dgn.
@Jordan: succes vandaag bij de echo. Hoop dat je nu snel weet wanneer de tp zal zijn. Hoe voel je je verder? Heeft de griep doorgezet? M'n zoontje was gisteren al vroeg op de avond op de bank in slaap gevallen. Heb hem maar opgepakt en in bed gelegd. Was wel raar, want zo had ik ineens een hele lange avond alleen (want mijn man was ook werken). Vanmorgen was hij daardoor ook een stuk vroeger wakker. Nou, in ieder geval zijn we straks weer fit en fruitig genoeg voor de peutergym.
Siem heeft zo maar 10 minuutjes aan de borst gedronken vandaag! En dat zonder pijn. Misschien dat het dan toch nog op gang gaat komen.
@Noekie: wat een goed nieuws! Als het inderdaad geen pijn meer doet en de kleine heeft goed door hoe het allemaal werkt, dan komt het snel genoeg op gang. @Jordan: en.... hoe is het afgelopen?
Noekie, goed nieuws zeg! En thanks meiden voor jullie lieve berichtjes. Net geweest en nog niet in de buurt van een eisprong dús over 3 dagen weer terugkomen. Hou het kort vandaag want ben nog steeds ziek
@Jordan: jammer dat er nog geen eisprong in aantocht is. Raar dat je wel een smiley had. Hopelijk over 3 dagen een ei in zicht (en hopelijk voel je je dan ook beter).
@Jordan: hoe moet je nu zelf dan 'monitoren' dat je niet alsnog je eisprong gehad hebt, als die testen blijkbaar niet betrouwbaar zijn? Hoe gaat het met de griep? @Noekie: hoe gaat het nu met Siem en de bv? Blijft hij goed drinken?
Jordan, lastig die vals positieve testen ... haha, je lijf is ontspoort wat dat betreft! Heb je er wel een goed gevoel bij dat ze 3 dagen na de laatste meting weer kijken? Ik hoop voor je dat het grootste ei 18 mm is de komende meting en dan kan je Pregnyl gaan spuiten en eindelijk de cryo TP. Je hebt er lang genoeg op gewacht. Hoe is het nu met je verkoudheid, al aan de beterende hand? Sneeuwmees, hoe was het bij de peutergym gegaan de afgelopen keer ; mama geen blessures opgelopen? Ai, ik ben nu de eerstvolgende die gaat bevallen .. 32 weken vandaag dus over een week of 6 kan ons meisje al komen. Maar voor hetzelfde geld duurt het nog 10 weken, oooh moet er niet aan denken; doe mij maar met een week of 6 of 7. Dinsdag weer naar de vk, ben benieuwd hoe ze nu ligt. Schijnt dat eerstgeborene eerder indalen dan bij een tweede zwangerschap, maar volgens mij ligt ze bij mij nog lekker hoog. Al heb ik met lopen steeds sneller last van m'n bekken. Denk dat de harde buiken die ik nu heb ook veelal komen doordat de kleine zo druk beweegt en dat past allemaal niet meer zo goed heb ik het idee. Gistermiddag lekker een paar uurtjes op de bank gelegen (tussendoor wel dingen gedaan in huis) dat is wel goed geweest. Eerst naar de beurs geweest tot 14:00 en 's avonds uit eten, dus moest ook echt even m'n rust pakken want van 's morgens vroeg tot 's avonds laat door gaan gaat echt niet meer. Straks weer naar de beurs, ben benieuwd tot hoe laat ik het vol hou. Ik ga lekker met m'n eigen auto dus kan gaan wanneer ik wil. McKenzie, ikkeB, hoe is het met jullie? Fijne zondag allemaal!
@Tori: ja, alle ogen zijn nu op jou gericht, hoor! Logisch dat alles veel meer energie kost nu. Maar goed dat je, zo te horen, ook je rust pakt. Veel plezier op de beurs. Ik vind beurzen normaal al vermoeiend met het geslenter, dus kan me voorstellen dat je vanavond ook total loss bent. Hier (weer) alleen met mijn zoontje. Mijn man en ik zouden vandaag eindelijk eens een dag samen hebben. Maar... toen belde er weer een vriendin van hem op die toevallig vandaag gaat verhuizen en nog een paar sterke sjouw-armen nodig had.:x Of mijn man wilde helpen. En ja, hij is zo'n goedzak die dat dan weer doet. Ik heb altijd mijn twijfels bij dit soort vriendinnen, want meestal loopt hij zijn benen onder zijn k*nt vandaan als ze in de sh*t zitten, maar als ze eenmaal weer gesettled zijn, dan hoort hij vervolgens niets meer van ze. Nou ja, ik laat hem maar.
Sneeuwmees, dat is dan ook jammer zeg ... denk je gezellig dagje samen zit je weer alleen. Niks aan! Maar hij gaat niet de hele dag helpen toch, alleen ff met de zware spullen. Laat ze lekker zelf de rest doen. Misschien kan je iets leuks bedenken om te doen vanmiddag en zeg je dat je dat graag met z'n drietjes doet. Jij gaat echt voor die vriendin hoor! Ja, vanavond zal ik zeker total loss zijn ; want er is geen eten geregeld dit keer (voor na de show) hoorde ik net dus ik moet dan ook nog wat te eten gaan halen en dat we dat daar dan op eten (anders wordt dat te laat). Maar goed, daarna kan ik wel meteen naar huis. En ga ik ook doen, want ik moet ook nog een wasje aan zetten vanavond!! Heb gelukkig rustig aan gedaan vanmorgen dus ik kan er weer even tegen aan.
@Tori: volgens mijn man zou het idd niet veel zijn. Maar ik ken hem, de kletskous , die meestal toch nog wel iets langer blijft hangen. Ik zat er aan te denken om met mijn zoontje naar de dierentuin te gaan. We hebben een abonnement die nog tot april loopt. Ik vind het altijd wel een heel gesjouw en gedoe. Maar het is er even op uit gaan, of de was strijken en opruimen. Dan is de keuze snel gemaakt.
Hee meiden, @Tori: Nog eventjes geduld en dan heb jij ook zo'n lekkere spruit op je buik liggen! Geniet nog eventjs van de rust! @Sneeuwmees: Siem drinkt weer uit de borst maar ik geef te weinig. De stuwing komt niet op gang dus we geven daar naast nog kunstvoeding bij. Hij krijgt in ieder geval iets binnen en daar ben ik al heel blij mee. We kunnen nu tenminste weer even stoppen met het kolven. Dat is toch wel zo'n gedoe. Voor de rest een hele trotse mama hier hoor! @Jordan: Ik blijf voor je duimen! Vandaag Siem een baby massage gegeven. Wat bijzonder is dat zeg! We hebben een super kraamhulp die dat mij nu leert. In plaats van in bad gaan dus een massage voor Siem. Dus morgen ook even naar de drogist om die massage olie te halen. Ik zal snel weer even een foto plaatsen hier van Siem. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Sneeuwmeesje, balen. Mindere wending van de dag zeker met zulk mooi weer Hopen dat ze zelf ook beetje helpt meesjouwen zodat ze snel klaar zijn en hij sneltthuis is. Ik moet stoppen met ovulatietesten omdat het voor mij kennelijk alleen maar verwarrend werkt. Moet maar vertrouwen hebben in wat ze zeggen. Tori, spannend die laatste weken. En ook wat de vk te zeggen zal hebben. Ik word onrustig van het idee pas dinsdag weer echo te hebben maar ze was er van overtuigd dat er niets zou gebeuren dus moet ik maar meegaan in wat ze zeggen.Ze wilde niet aan echo over 2 dagen dus ik hoop maar dat ze weet wat ze doet. Wil zo graag weer. Lang genoeg geduld gehad toch? Laatste dagen, door het ziek zijn denk ik, liggen dromen over dat we een kindje hadden en een super lieve kinderkamer. Bedoel maar, hoe kan je er mee bezig zijn hahaha. Hier nog steeds ziek. Koorts gezakt maar lopen is al te veel gevraagd hihi. Vandaag voel ik me 60
Tori; hier gaat het goed hoor. Verbouwing is gestart. We hebben nu geen badkamer, ik moet inmde nacht ineens naar beneden om. Te plassen en douchen bij mijn broer. Alles is een grote tofzooi... Bah! Maar ach, over 3 weken sta ik in een spliksplinternieuwe badkamer. Ik ben mega moe, dus ga lekker op tijd naar bed. Noekei: balen van de bv, maar super dat je zo'n trotse moeder bent, en wat super dat je Zo'n fijne kraamhulp hebt! Jordan; we blijven duimen op goed nieuws dinsdag. Kitty; heb jij je tp al gehad?? Waren de 2 embryos nog goed doorgedeeld?
@Ikke: nog 3 weken in de stofzooi (en zonder douche) . Heftig, hoor. Hopelijk vliegen de weken voorbij, zodat jij weer snel een prachtige badkamer hebt (en omdat jullie daarna gelijk aan de babykamer zouden beginnen). @Jordan: inderdaad maar vertrouwen in het geduld van de artsen hebben. Heb jij daar vaker last van gehad van ovu-testen die dan wel, dan niet positief waren. Heb jij eigenlijk problemen met je (natuurlijke) eisprong? @Noekie: fijn dat het kolven kan stoppen. Toen mijn zoontje geboren was, had ik ook niet voldoende voeding. Ik had een ks gehad, dus het kon daaraan liggen. Dus eerst mijn zoontje voeden (5 kwartier) en dan nog eens een half uur nakolven. Dan was je met alles afspoelen, opruimen e.d. bijna 2 uur bezig. En dan een uur of 1,5 uur later het hele feest weer van voor af aan begon. Dat sloopt je uiteindelijk wel. Ik heb uiteindelijk al die maanden een combi gegeven van bv en fv. Eerst aan de borst en dan nog wat in de fles na. Werkte bij ons goed, en zo kon ik hem toch nog 8 maanden bv geven (ook al was het niet volledig). En wat fijn dat je zo'n meedenkende kraamhulp hebt. Ik hoor ook veel positieve verhalen over babymassage. Dus fijn dat je dat nu in je kraamtijd dat kan leren.
@Sneeuwmees: Hoeveel cc gaf je dan met de borst en hoeveel cc met de fles? Ik geef nu maar 15 cc bv per borst en dan nu al 40 cc met de fles. Het wordt ook niet meer nu met de bv. Ik blijf een beetje zitten op die 30 cc met beide borsten. Morgen is het dag 6... Ik ga morgen nog wel even met de lactatiedeskundige bellen om te vragen of ik nog iets kan doen om meer melk productie te krijgen. Lukt het niet dan stop ik volgend weekend met bv. Als manlief weer gaat werken is het namelijk niet te doen.
@Noekie: ik zou niet precies meer weten hoeveel cc's ik aan bv had. Volgens mij wel meer toen dan 30 cc. Toen het allemaal redelijk goed op gang was, had ik denk ik 2/3 aan bv en dan gaven we nog een flesje na met 1/3 aan fv ongeveer. Dat ging toen een beetje op de gok. Maar dan praat ik ook dat mijn zoontje al een maand of 2-3 oud was. Ben benieuwd of ze nog wat tips heeft, maar ik ben bang dat ze met extra kolven of extra aanleggen zal komen. En inderdaad, het is fijn als het allemaal lukt, maar het moet geen halszaak worden. Kan me voorstellen dat je dat niet ziet zitten met nog een peuter in huis en je man die weer aan het werk is.
Noekie: bij yoga vertelde de docent dat je vooral beschuit met muisjes mee kunt eten, omdat de muisjes goed is voor de ontwikkeling van borstvoeding. Baad het niet dan schaad het ook niet. Sneeuwmees: kan niet wachten tot ze klaar zijn. Donderdag wordt de baby kamer bezorgd, nog ff in de doos laten dus. Wow heb hij bv lang vol gehouden zeg. En dat op die manier. Respect!