IVF in 2012 Deel 2!!

Discussion in 'MMM clubs' started by cybell, Jan 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Sneeuwmees: ik ben benieuwd wat het gaat worden. Spelen financien ook nog een rol in de keuze? Ik heb net even bij je foto's gekeken. Lief met je zoontje erbij.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ikke: we hebben met onze zwager een budget gemaakt, maar we hebben al wel besloten dat als het iets duurder uitvalt (omdat we iets uitgezocht hebben wat we gewoon erg mooi vinden) dat voor ons geen probleem is. We zijn van mening dat je weer vele jaren plezier hebt van deze verbouwing en willen het dan ook wel naar onze smaak doen (natuurlijk houden we de financiën wel een beetje in de gaten), maar we willen het vooral nu goed doen.

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Thanks meiden voor jullie lieve woorden. Doet me goed. Gisteren was lekker, even beetje bijgetankt en de middag genoten van de kids van zussie lief. Nu weekend en we gaan er gewoon een leuk weekend van maken. Verjaardagen en feestjes (lee: verplichtingen) maar dat mag de pret niet drukken ;)

Sneeuwmees, dat is nog ff pittig, een verbouwing er door heen. Rustig aan jij he!!!:D En is je kapsel geslaagd?

IkkeB, hoe gaat het met Timo?

Fijn weekend!!!

4. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Jordan: met timo gaat het redelijk op het moment, hij heeft de mond voet en hand ziekte, een flinke oorontsteking en een oogontsteking. Nu antibiotica en oogzalf. Arm jochie. Maar het is een wonderkind en blijft nog vrolijk ook. Hij kan sinds zondag staan en trekt zich werkelijk overal aan op. Kleine knapperd.

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    @IkkeB: Ach gossie wat sneu voor Timo. Maar wat een toppertje dat hij toch vrolijk blijft! Beterschap toegewenst!
    En wat leuk nu dat hij ook kan staan! Niks meer veilig dan op de tafel helaas....

6. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, wat een plannen allemaal zo net voor je bevalling meis... pfff jij durft wel zeg ;)

Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

IkkeB, ach gossie meis toch. T arme kereltje... Hopelijk knapt hij snel weer op zeg. Wel erg fijn dat hij er nog vrolijk onder is, t lijkt mij geen pretje als ik het zo lees...

Jordan, lekker genieten van je weekendje meisje.
    Even bij komen van alles.
    Hmmm verplichtingen... tsja niet altijd leuk, maar het kan wel ;)

Tori, jeetje jullie meisje gaat ook echt hard he...
    Zat toevallig gister nog even wat foto's terug te kijken van toen jullie hier op kraam bezoek waren :D
    Oooh wat is Yvi gegroeid zeg ;)

Noekie, hoe is het met bijna 1 jarige Siem?
    En heeft tobie zijn pakketje inmiddels al wel gekregen? ;)

Nog wat vernomen van de klacht die je had ingediend?

@all, de primolut heeft helaas dit keer niet bij me gewerkt zoals de vorige keer :(

2 januari ong geworden na 1 week overtijd te zijn.
    15 januari weer bloed verlies (oud) maar toch... telt wel mee.
    16 januari gestart met primolut
    25 januari weer onttrekkingsbloeding/ongesteld voor 5/6 dagen, en ook enorm erg.
    26januari einde primolut kuur.
    Meerder malen per dag me helaas moeten omkleden.
    En nu sinds 4/5 februari weer ongesteld, en ook weer mega erg, tot verkleedpartijen aan toe.
    Vandaag de huisarts gebeld. Helaas had hij vandaag geen plekje meer voor me, maar nu mag ik a.s maandagochtend om 09.20 uur weer langs komen.
    Ik krijg dan weer een echo, en dan wordt er alsnog een (mirena) spiraaltje geplaatst.
    Aangezien de nodige problemen bij en met de mirena al 5 jaar geleden zijn, wil hij het toch weer proberen op de hoop dat dit wel werkt voor mij.
    Ik ben erg benieuwd... want dit is ook echt geen pretje...

Nu snel mn mandje opzoeken ;)

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jordan: fijn dat het dagje vrij goed bevallen is en zo te horen weer een druk weekend voor de boeg. Geniet ervan, maar volgens mij is dat aan jou en je man wel toevertrouwd.
    @Ikke: ach, wat zielig dat je mannetje zo ziek is. En schattig dat hij, ondanks alles, zo vrolijk blijft. En lekker vlot dat hij al begint te staan. Maar ik had dan ook een lui mannetje die pas met 10 maanden een keer overeind ging staan. Sterkte en ik hoop dat hij snel weer beter is.
    @Bianca: oh, wat balen dat de kuur toch niet geholpen heeft. Had er wel goede hoop op. Ja, als je continue bijna doorweekt bent is het niet normaal (en zeker niet prettig). Fijn dat je maandag al terecht kan.

De verbouwing is inderdaad nog even spannend. Maar al het materiaal lijkt direct leverbaar, dus dat willen we vandaag in ieder geval laten bestellen. Dan kunnen ze snel aan de slag. Het scheelt dat ik nog 2 wkn moet werken en hopelijk de ergste chaos van stof en breken/lawaai dan plaats kan vinden, zodat ik er geen last van heb. Mijn man is 'gelukkig' nog thuis vanwege zijn apneu, dus kan dan hopelijk het meeste wegwerken en bijhouden. Dus ben erg benieuwd.
    Had wel een begin willen maken met alle beddengoed en kleertjes wassen de komende weken, maar dat is nu even niet handig met de stof die nog komen gaat. Dus dat zal lastminute moeten gebeuren. Maar ik heb een moeder die graag wast en strijkt, dus heb dan gelukkig wat hulp binnen handbereik.
    Nu nog 2 weekjes werken. Wil in ieder geval de stress van het inwerken van mijn 2 vervangers wat los proberen te laten. Ik doe wat ik kan. Alles is terug te vinden, want ik heb alles opgeschreven in een grote overdrachtsmap (op alfabet). En het is ook niet zo'n spannend werk dat het niet snel door een andere collega uitgelegd kan worden. Dat geeft me wel wat rust door niet meer te veel te willen overdragen en uitleggen. Want ik merkte dat ik daar onderhuids toch wel last van had en bang was dat ze niet alles zouden weten. Maar als ik plotseling uit was gevallen, hadden ze het ook zonder mijn uitleg allemaal gered.
    Dus de komende twee weken vooral veel opruimen, mailbox opschonen en de laatste losse eindjes wegwerken. Nog 8 dagen werken.;)

8. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ja t is echt enorm balen ja.
    Maar goed het is niet anders.
    T spiraaltje heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen ;)
    Bij mn eerste spiraaltje werd ik niet meer ongesteld... heerlijk ;)
    Hoop ergens dat dat nu ook weer zo is ;)
    En verder hoef ik dan nergens geen rekening mee te houden.
    Geen twijfels, geen risico's wat betreft een zwangerschap.

Ik ben ondertussen sinds 3 februari gestopt met roken.
    Dat was ook een vereiste van de gyn voor een eventuele volgende zwangerschap.
    Aankomende maandag wil ik beginnen met een dieet, aangezien ik nog steeds mn kilo'tjes van de zwangerschap en van t spuiten van de hormonen nog steeds niet kwijt ben, en ik toch heel graag weer op mijn oude gewicht van voor de zwangerschap wil komen.

Vanmorgen nog even gewogen en toen woog ik weer 69.8 kg...
    Mijn gewicht voor de zwangerschap en start hormonen was 57 kg, dus die kant wil ik wel weer op als het even kan ;)

En dan hopen dat alles goed blijft gaan, dan kan het spiraaltje er over een half jaar á jaar er weer uit. Dan mag ik hopen dat mijn lichaam weer 'gezond' is voor zo ver dat dat kan natuurlijk. En dan maar eens verder kijken van hoe of wat.

Wat lekker zeg dat je nog maar 8 werkdagen hebt. Lekker vooruitzicht geloof ik ;)
    Het zou dan idd denk ik wel fijn zijn als ze dan al een stuk gevorderd zijn met je badkamer.

Maak je niet te veel zorgen over je werk, dat komt allemaal wel goed, en anders maar niet. Dat is niet jouw pakkie-an hoor.
    Daar zijn je leidinggevenden voor :D

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bianca: heb je bij een mirena ook nog ontpillingsverschijnselen als je die eruit laat halen? Ik heb toen de koperspiraal gehad, omdat wij vrij kort anticonceptie wilde hebben (zonder hormonen). Dat is mij goed bevallen, maar je kan er wel heftiger menstruaties van hebben, dus in jouw geval niet ideaal, als je nu al zowat leegloopt.

10. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Na beide eerdere verwijderingen van de mirena geen ontpillingsverschijnselen gehad.

En toen mijn eerste mirena spiraal werd verwijderd ben ik zelfs die zelfde avond zwanger geraakt van onze dochter.
    Ik heb em toen op 13 dec laten verwijderen (hij heeft er toen max 10 maanden in gezeten.)
    5 januari testte ik al vet positief, en ik was 13 september uitgerekend van Milou. Alleen kwam ze precies 2 weken eerder.

Bij de mirena de eerste keer nooit meer ongesteld geweest.
    Tweede keer dat ik de mirena had wel maar licht zeg maar. Dat was ook prima te doen.

11. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    @BE: Met de bijna 1 jarige Siem gaat het goed! Hij brabbelt er aardig op los nu. Gebak in huis gehaald vandaag en morgen vieren wij zijn feestje. Foto van Siem en zijn gebakje zal vast snel volgen dan...

Het pakje van Tobie was afgelopen maandag gearriveerd ja. De klacht was ook aangekomen en dinsdag stond de bezorger op de stoep. Hij was net 2 weken in dienst en kon de weg niet vinden. ( hij stond maar 10 meter verwijderd van de inrit....DUH!!!)
    Maar ben blij dat de klacht toch uiteindelijk komt waar die moet komen. Gister was hij er weer trouwens... kreeg toen het pakje bezorgd met het vliegtuigje voor de fotografie.

Jammer dat je zo aan het klungelen bent nu met je cyclus! Hopelijk werkt het spiraaltje nu net weer zo goed.

Mijn cyclussen worden langzaam aan ook weer langer... Maar gister avond wel samen besloten dat we voor een derde gaan als mijn lichaam het toe laat. Wil ook eerst nog even wat afvallen en moet echt serieus aan de oefeningen nu. Hopelijk blijf ik daar nu zo meer gemotiveerd door.

En stoppen met roken! Knap hoor! Probeer het vol te houden meid!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Noekie: een fijne dag vandaag! Wat is het snel gegaan dat eerste jaar. Fijn dat jullie er nu ook samen uit zijn dat jullie voor een derde gaan als je lichaam het toe laat.
    Wat een gedoe met die bezorger. Hij had op z'n minst even kunnen aanbellen om te vragen waar het huisnummer was dat hij zocht (en toevallig bleek hij dan al goed te zijn). Wel goed dat ze je klacht serieus hebben genomen en er wat mee gedaan hebben.
    @Bianca: dat valt me dan weer mee. Ik dacht dat je van zo'n mirena ook hormonen in je lichaam had die er eerst uitmoesten. Vandaar dat ik toen voor het koperspiraal ben gegaan. Ik heb het er nog met mijn man over gehad en we gaan na de bevalling waarschijnlijk geen anticonceptie meer gebruiken (maar gewoon 'uitkijken'). Als je ziet hoeveel moeite we nu de afgelopen 2 jaar al gedaan hebben en dan mèt ovulatietesten op de juiste momenten geklust en dan heb je 3 ivf pogingen, alle tussenliggende maanden 'benut' en dan ben je nog pas een keer zwanger na bijna 2,5 jaar.
    Dus we laten de natuur maar de gang gaan, met als verschil dat we nu de vruchtbare dagen niet benutten. En we hebben al gezegd dat als er toch een 'doorheen' schiet, het meer dan welkom is.

13. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Noekie, fijne dag vandaag meis!

Sneeuwmees, in de mirena zitten wel hormonen, maar dat is wel minimaal hoor.
    Maar goed, ik heb ook zat vrouwen gehoord bij wie er wel van die ontpillingsverschijnselen waren... maar denk ook dat t een beetje met de vrouw zelf te maken heeft... waarschijnlijk omdat er op gelet wordt.
    T zelfde als het lezen van bijsluiters bij de meds... dan heb je de bijwerkingen al voor dat je met de meds begint ;)

14. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel!

Siem ligt nu zijn schoonheidsslaapje te houden en ondertussen even wat slingers opgehangen. Straks mag hij zijn feestmuts op en lekker slagroomtaart gaan knoeien.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Noekie: hoe is het gegaan vandaag? Heeft de kleine man zich goed vermaakt met zijn taart?

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    BE, ja ze gaat hard he ons meisje. Ze wil alles ook tegelijk leren, nu druk met leren lopen en praten. Ze slaapt nu ook niet veel meer overdag, anderhalf tot 2 uur en meestal maar1 slaapje.
    Wat een gedoe met jouw cyclus zeg... Hopelijk werkt dat spiraaltje zoals de vorige keer en ben je ff af van al die bloedingen.
    En wat goed van je dat je weer gaat proberen te stoppen met roken, kan je tzt voor een brusje gaan voor Jayden! Leuk!

Sneeuwmees, whoo bijna 34 weken... Over drie weken mag de baby al komen, dat is echt niet lang meer!

Noekie, gefeliciteerd met Siem z'n eerste verjaardag! Ben benieuwd naar de foto met z'n eerste verjaardagstaart. Hoe ging het met kadootjes uitpakken, genoot ie er van?

IkkeB, tjee Timo heeft alles tegelijk zeg... Hopelijk is hij er snel weer vanaf. Fijn dat hij wel vrolijk blijft ondanks alle ongemakken.
    En wat goed dat hij zich nu optrekt! Gaan de stapjes zo beginnen, zo leuk.

Hier wacht ik nog op m'n ongesteldheid, zit al op dag 32 terwijl ik voor m'n zwangerschap op 24/25 dagen zat... Ben dus best wel over tijd nu. Heb een week geleden wel last gehad van onderrug en buik, maar tot nu toe dus nog geen bloed. Vind het nu wel n beetje spannend worden! Maarja, m'n cyclus is vast nog niet op orde aangezien ik pas een maand nu helemaal ben gestopt met bv.

17. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Oooh Tori... jij gaat t ook spannend maken hier ;)
    Heb je voor de zekerheid al wel een testje gedaan?
    Ook tijdens de boratvoeding kan je gewoon zwanger raken zonder zelfs ook maar ongesteld te zijn geworden.
    Kijk maar even bij de zwangerschap en ovulatie testen... daar is ook een jonge dame weer zwanger zonder dat ze ongesteld is geweest en bv geeft. Haar jongste is nu ook 8 a 9 maanden...

18. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    Zoals je misschien al kon zien op FB vond Siem zijn taartje heerlijk! Alles opgegeten! Hij lust ook werkelijk alles. :D

Woensdag vieren we het nog eventjes klein alleen met ons gezinnetje.

Als we jarig zijn mag de jarige altijd kiezen wat we dan 's avonds eten. Dus Tobie denkt even heel slim te zijn!
    Tobie: Mam?
    Ik: Ja Tobie
    Tobie: Nu Siem jarig is mag hij dan ook uitkiezen wat hij wil eten?
    Tobie: Maar Siem kan toch nog helemaal niet praten?
    Ik: Ja Tobie dat klopt (natuurlijk allang wetende waar dit naartoe gaat....)

Even stilte bij Tobie... (je hoort hem denken)

Tobie: Mam?
    Tobie: Mag ik dan samen met Siem kiezen wat we gaan eten?
    Ik: Dat kan.
    Tobie: Mooi! Dan gaan we naar dat hoge patatjes gebouw! En dan krijgt Siem ook zo'n doos met een cadeautje erin!

Ik: Owh is dat zo?
    Tobie: Ja want shaun het schaap zit er nu in!
    Ik: Hoe weet jij dat nu dan weer?
    Tobie: Dat heb ik van Romy en Lynn (zijn nichtjes van 6 en 7). Die zijn er gisteren geweest.

Nooit gedacht dat ik zo'n slim kind kon maken! :D

19. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Noukie, wat een mooie en leuke foto's op fb van Siem.
    Ik vind dat hij steeds meer op zijn grote broer gaat lijken klopt dat?

En wat geweldig bedacht van Tobie :D
    Dus jullie hebben of gaan lekker eten bij t hoge gebouw??? ;)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tori: spannend, meid! Ik heb dat topic ook gelezen van iemand die zonder een eisprong gemerkt te hebben of ongesteld geweest te zijn toch zwanger bleek na het geven van bv. Dus... wordt toch testen, ben ik bang.:D
    @Noekie: het was duidelijk dat de kleine man zat te genieten. En ja, oudere broertjes zijn heeel slim. Die van ons is zo slim dat hij steeds speelgoed wil kopen voor de baby (toevallig net een auto of vrachtwagen die hij net mooi vindt).;) Maar ik neem aan dat Siem het wel met de keuze van zijn broer eens was, of niet?;)

Hier zo beginnen aan mijn 1 na laatste werkweek. Afgelopen weekend ging het heel redelijk met de bekkenpijn, dus duidelijk dat het werken en lange zitten blijkbaar helemaal niet goed voor me zijn. Nou ja, het aftellen kan beginnen.

Share This Page