@BE: Denk dat we dat woensdag maar gaan doen ja. Het zit er helaas al vroeg in bij de kids. Ze weten bij de geboorte al wat patatjes zijn... En de eerste letter die ze leren in de letter M! @Sneeuwmees: Eindpunt komt in zicht! Toch proberen in beweging te blijven op het werk. Elk kwartiertje even op staan en een rondje lopen (of waggelen ).
BE, hoe was het bij de dok? Echo gekregen? Noekie, hier ook nog even, gefeliciteerd met Siem zijn eerste verjaardag. Gelukkig dat je het pakketje nog binnen hebt gekregen! IkkeB, wat zielig voor Timo, hopelijk is hij snel beter. En wel weer leuk (en opletten voor jou) dat hij zich al optrekt en straks zijn eerste stapjes gaat zetten. Tori, toch spannend. Al kan het van de bv komen. Ik ben benieuwd wat het gaat doen. Heb je wel al regelmatige cyclus gehad in de tussentijd? Sneeuwmees, aftellen dus. Lekker. Lukt het al met je vervangster? Ons weekend was heerlijk, heb echt alles losgelaten. Zelfs aardig wat gedronken en dat doe ik niet vaak maar het was gezellig. Echt heerlijk. Ben weer een beetje mezelf al moet ik wel op de blaren zitten van het maar amper 5 uurtjes slaap hebben gehad hahaha (en misschien ook van de 3 glazen Asti en 5 glazen Malibu cola, ahem hahaha). In ieder geval, nu keelpijn en mega verkouden. Blij als de dag voorbij is
@Jordan: af en toe uit de band springen kan best lekker zijn, ook al ben je nu brak. Je hebt het in ieder geval gezellig gehad, dus dat scheelt. Vanavond maar weer wat vroeger onder de wol. We worden ouder, hè? Met de vervangers gaat het best goed. Denk dat er nog genoeg vragen over blijven als ze eenmaal echt beginnen. Maar het zijn geen problemen (denk ik) waar de wereld van vergaat. En mijn collega is er ook, dus die moet dan maar even wat meer aanvullende uitleg geven als dat nodig mocht zijn. @Noekie: ons zoontje heeft ook een magische aantrekkingskracht als die grote gele M opduikt. Soms rijden we ergens en hoor je ineens achterin 'ik heb toch zo'n erge honger'. En dan kun je inderdaad maar goed om je heen kijken, want 99% kans dat hij ergens een grote gele M heeft gezien. Moet zeggen dat voor ons 'uit eten' ook vaker bij M is. Omdat hij het lekker vindt, je snel je eten hebt en weer weg kan. Ideaal concept. Ben deze week ook nog eens 25 jaar in dienst. A.s. vrijdag gaan we met de collega's ontbijten. Door de verschillende voorjaarsvakanties en omdat ik volgende week voor het laatst ben, zat iets anders er niet in. Maar wel leuk dat ze iets organiseren en voor mij hoeft er niet iets groots van gemaakt te worden. Het extra zakcentje wat erbij hoort, komt goed uit voor onze badkamer, dus heeft al een mooie bestemming gekregen.
Ff snel, vanmorgen getest en hij bleef Omo wit dus m'n cyclus is dus gewoon nog niet goed op gang. Hoop wel dat het nu snel komt, dan kan m'n cyclus weer normaal worden. Ben nu opgelucht en teleurgesteld in een, apart gevoel .
Tori: ik ken dat gevoel. Heel apart idd. Thanx allemaal voor de beterschapswensen voor timo. Hij lijkt weer beter. Heeft nog wel antibiotica. Zijn tweede tand is nu ook door, dus dat is ook fijn. Nu al weer 3 nachten heerlijk doorgeslapen, wat een verademing zeg. Be: jammer dat het niet aangeslagen heeft. Ik hoop dat de mirena lukt. Tja en die kilo's . Ik moet nog 7 ons dan ben ik mijn zwNgerschapskilo's kwijt. Ik heb nog 1,5 week voor de met mezelf afgesproken 9 maanden om zijn. Dat moet lukken. Is 57 kilo niet heel licht?? Ik zou wegwaaien als ik dat zou wegen. Sneeuwmees: spannend de badkamer! Ik ben benieuwd
@Tori: toch stiekem jammer! Was wel weer leuk geweest hier het stokje over te kunnen dragen. @Ikke: fijn dat het met je kleine ventje beter gaat. En een goede nachtrust is inderdaad heerlijk, dus fijn dat jullie weer een beetje bij kunnen tanken. Ik had bij mijn zoontje de 'luxe' dat ik veel vocht vasthield en dat waren relatief makkelijke kilo's om kwijt te raken. Ik was zo'n 3 wkn na de bevalling zelfs al 3 kilo onder het gewicht van voor de bevalling. Dus ik hoop voorzichtig weer op hetzelfde scenario deze keer. Hier lijkt de verkoudheid weer terug te komen. We kwakkelen blijkbaar nog even door.
Sneeuwmees: haha 3 kilo lichter als voor de bevalling. Dat was is toch al wel toen timo eruit plopte hihi, maar ik begrijp je hoor. Ik was bijna 30 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. De eerste 17 kilo was er na een week al af, maar de rest helaas niet. Maar nu wel En als me graag wil dat het stokje van je over genomen wordt stuur hem dan naar jordan, en als je nog een tweede in de reserve hebt dan mag je deze bij het geboortekaartje naar mij sturen
@Ikke: 3 kilo lichter als voor de bevalling...hihi... Ja, duidelijk dat ik er niet helemaal meer bij ben. Maak de laatste tijd aan een stuk door dit soort vergissingen. Volgens mij tijd voor verlof. Ik zal het stokje in 3 mooie stukjes hakken en jullie allemaal een stukje geven, zodat jullie (allemaal of een voor een) mijn plekje op de wachtbank in mogen nemen. Wordt wel weer tijd voor wat nieuwe aanwas.
IkkeB, 57 kilo is voor mij niet licht, heb het echt jaaaaren gewogen. Weg waaien doe ik niet. Heb ik t idee van wel, dan doe k twee klinkers in mn zakken Wegwaai probleem opgelost Even in t kort over de Mirena. De Mirena is maandag geplaatst maar verliep niet echt zoals we verwacht hadden. Ik heb enorm veel gevloeid daar, hele behandel bank zat onder de grond, m'n broek. Verschrikkelijk... Heb ook enorm veel pijn gehad waardoor ik eind van de middag terug ben geweest om nog weer een echo te krijgen. S' avonds na t eten ging t goed. Gister drukke dag gehad met onze oudste, die vond het nodig om in de pauze op school van ong 4 meter hoogte naar beneden te springen omdat een 'vriendje' zei dat hij dat toch niet zou durven... ja moet je net tegen ons stoere ventje zeggen... Dus gister ochtend bij de ha geweest smiddags in t zh. Na een paar uur dus zoet te zijn geweest met em; niks gebroken. Voet zwaar gekneusd en wss spieren/pezen gescheurd maar ja dat kunnen ze niet zien op de röntgen natuurlijk. Ben benieuwd, vandaag blijft hij wel een dagje thuis. Hopelijk belt t ziekenhuis niet als nog op dat er wat gebroken is. Zo ging het toen ook met zn vinger. We werden naar huis gesyuurd met t nieuws dat er niks was. Volgende ochtend belden ze op dat we met spoed moesten terug komen want zn vinger was wel gebroken... wat een lui daar zeg! Hoop niet dat t nu weer zo gaat...
Haha...Dat wegwaai probleem zal ik nooit gaan krijgen! Die klinkers kunnen gewoon in de straat blijven liggen.
@BE: Heftig dagje dus gisteren en maandag. Hopelijk gaat het snel wat beter met je 'stoere' ventje! Beterschap!
Noekie, ja idd. Dank je, komt wel weer goed. Hij heeft gewoon flinke mazzel gehad, met de zelfde moeite was ie op zn hoofd gevallen en waren we verder van huis geweest. Hopen dat ie er wel van geleerd heeft...
Is er hier iemand van jullie die wat heeft aan 23 dipstick ovu testen? Ik heb ze nu niet meer nodig, en tegen de tijd dat ik ze wel weer nodig heb, koop ik ze wel weer. Vind het zonde als ze hier maar blijven liggen, terwijl er iemand van jullie misschien wat aan heeft...
@Noekie: van harte met je kleine mannetje! Zal wel een dag zijn waarop je veel terugdenkt aan de die bijzondere dag een jaar geleden (had ik tenminste heel erg). Een fijne dag! @Bianca: ook hier kunnen de klinkers gewoon blijven liggen. Ik stamp je juist een beetje extra aan met mijn gewaggel op dit moment. En wat heftig van je zoontje weer. Ik kreeg spontaan kippenvel toen ik het las. Ik heb gelukkig (tot nu toe) nog een enorme angsthaas van een zoon, dus hopelijk blijft dit soort dingen me bespaard. Ik hoop ook dat je een telefoontje van het zkh bespaard blijft. Ik heb bij het plaatsen van mijn eerste spiraaltje (voordat ik uberhaupt zwanger was) ook zo'n enorme napijn en bloedingen gehad, waardoor ik wel 2 wkn lang ibuprofen moest slikken. Het leek wel of mijn lichaam dat ding hoe dan ook eruit wilde werken. Maar hij bleek toch wel goed te zitten. Na de geboorte heb ik er weer een gehad, en niet gevloeid (alleen de dag van plaatsen minimaal) en ook geen napijn. Hoop dat het snel beter gaat. De ovutesten laat ik ook even voorbij gaan. We gaan na de bevalling juist ons best doen het ei vooral niét te benutten.
Be: hahahaha wat een geniale oplossing tegen wegwaaien hihi. Daar zal ik nooit last van hebben, maar ik zal de tip onthouden voor dunne vriendinnen. Ik was niet van plan ovutesten te gaan kopen, maar als je ze over hebt wil ik je graag helpen er van af te komen . Volgende week zien we elkaar toch. Is er al een tijd afgesproken? En be wil jij je adres nog even rondmailen of in pb zetten? Noekie: gefeliciteerd met je mannetje. Bij onze omtmoeting vorig jaar was jij hoog zwanger. Wat een bijzondere dag weer vandaag. Hier is het heerlijk weer, ik hoop bij jullie ook. Was dat vorig jaar met zijn geboortw ook zo?
ikke, ik zal ze voor je apart houden meid. Er is voor de date nog geen tijd afgesproken, dus dat moeten we nog even kortsluiten Ik heb er geloof ik wel om gevraagd hier maar geen antwoord op gehad. Als ik precies weet wie er komen en welke tijd we afspreken, zal ik iedereen even een pb sturen met datum, tijd en adres gegevens. Sneeuwmees, nu gaat t goed hoor geen bloedverlies meer of iets. Af en toe iets wat krampjes, maar dat is te doen. Kan natuurlijk ook nog van de cystes zijn die er nog steeds zitten. Er is ook gelijk een uitstrijkje gemaakt, binnen 2 weken krijg ik daar de uitslag van. Die heb ik maar gelijk laten doen, lag daar nu toch met de beentjes wijd Nu hoef ik niet te wachten op de uitnodiging voor t bevolkingsonderzoek..
@Bianca: het tijdstip maakt me niet uit. Het is voor mij ongeveer een 'thuiswedstrijd' dus pas me graag aan aan de dames die van verder moeten komen (en met kleintjes zitten). Hier net naar de huisarts gebeld. Ik had vorige week urine weggebracht omdat ik wat ongesteldheidsgevoel had. Mijn vk zei dat ze niet vermoedde dat het door een blaasontsteking kwam, maar gewoon door de groei van de baby en het oprekken van de bm. Maar ze adviseerde toch even ook mijn urine te laten controleren. Omdat ik vroeg weg moest, had mijn man het potje bij de huisarts afgegeven. De assistente had hem nog gevraagd wat voor een klachten ik had. Hij had gezegd dat ik een drukkend gevoel onder in mijn buik had. Ik moest daar toen nog een beetje om lachen, omdat hij alles zo anders ervaart dan ik. Dat drukkende gevoel heb ik inderdaad af en toe, maar daarmee bedoelde ik dat de kleine uk af en toe op mijn blaas drukt, wat niet prettig is en waardoor ik ineens heel nodig moet plassen. Over dat ongesteldheidsgevoel, wat ik hem wel gezegd had, heeft hij het dus niet gehad. Toen ik 's middags terugbelde voor de uitslag was er geen blaastontsteking gevonden, maar omdat mijn man had gezegd dat ik een drukkend gevoel had, had de assistente toch even met de huisarts overlegd en is het potje naar het lab doorgestuurd om op kweek te zetten. Ik dacht nog. Jemig, wat een ellende en dat alleen maar door een overbezorgde man die onnodig paniek veroorzaakt. Heb net de huisarts teruggebeld en ik blijk toch wel een blaasontsteking te hebben. Eentje die blijkbaar niet in de test bij de huisarts naar voren kwam, maar wel uit de kweek. Kan vandaag een antibiotica-kuur ophalen. Dus ben toch wel blij met mijn overbezorgde man.
Nog even ego. Mijn man is net voor controle naar het zkh geweest voor zijn slaapapneu. Dat was standaard 6 wkn nadat hij gestart was met zijn neus-masker. De neuroloog was erg tevreden. Hij had 69 slaapapneus per uur en nu nog maar tussen de 2-4 apneus per uur. De neuroloog had verwacht omdat hij dus een 'zwaar' geval was, dat als hij nu rond de 10 zou zitten dat al heel netjes zou zijn, maar was dus blij verrast dat hij nog vele malen daaronder zat. Hij moet nu het masker blijven gebruiken en mag over een jaar terugkomen. Hij krijgt nog wel een KNO-onderzoek, omdat dat dat standaard is, maar de neuroloog verwacht geen bijzonderheden daarbij. Hij mag nu ook voorzichtig beginnen met afvallen. Hij was de laatste tijd heel veel aangekomen. Dat kwam door het slaapgebrek en daardoor is hij meer gaan eten (en meer suiker en cola gaan drinken). Dat schijnt een logische reactie van het lichaam te zijn, maar natuurlijk niet goed voor de weegschaal. Nadat hij het masker is gaan gebruiken is hij ook nog eens 4 kilo aangekomen. Dat blijkt weer met de wisseling in vochthuishouding te maken te hebben. Nu alles meer stabiel is zal dat dus langzaam ook weer beter gaan. Dus dat is weer een geruststelling dat dat in ieder geval de goede kant weer opgaat. Mogelijk, als hij goed afvalt, dat hij dan het apparaat helemaal niet meer nodig heeft. Daar gaan we nog maar niet vanuit, maar zou wel erg fijn zijn.
@IkkeB: Vorig jaar was het erg koud en in de kraamweek had het nog gesneeuwd. We hebben zelfs een paar keer de kraamhulp eerder naar huis gestuurd daardoor. @BE: Ovu testen zal ik over een tijdje ook misschien wel weer moeten gaan gebruiken. Maar kan ze ook zelf gemakkelijk kopen. Ik heb ze destijds ook weggegeven... Ik dacht aan sneeuwmees als ik het goed heb onthouden.... @Sneeuwmees: Beter een overbezorgde man dan een man die niet eens naar je om kijkt. Het is een schat hoor! Haha... ik zie hem al staan met een potje urine bij de dokter! En wat een geruststelling zeg dat het nu de goede kant op gaat met zijn apneu. Meestal doet het afvallen ook wonderen ja! Hopelijk is dat een goede stimulans om af te vallen. @All: Tijdstip voor de date maakt mij niet zo veel uit. Denk dat de tijd van de vorige keer voor iedereen wel handig was. Half 2? Weet nog niet of ik Siem mee neem trouwens.