Hier vannacht uiteindelijk zeker 03.00 uur zien worden... Kon maar niet in slaap komen. Ik vind t zo erg voor ze. Hoe kom je hier ooit weer boven op als ouder zijnde... Wij leven enorm met ze mee. Je wilt iets voor ze doen maar niets kan of helpt ze hierbij...
@Bianca: snap dat je je machteloos voelt maar het idee dat jullie er voor ze zijn en aan ze denken is in zo'n geval vaak al een hele steun. Sterkte!
Sneeuwmees, dat is ook zeker zo. Vanmiddag toch maar even de hort op geweest naar t voetbalveld. Even er tussen uit, weer even energie op doen. En dat is gelukt Hoe is het bij en met jou? Inmiddels al weer verder gegaan met de kaartjes? Ben echt benieuwd
@Bianca: fijn dat je even je gedachten hebt kunnen verzetten, al zal het lastig geweest zijn. Ik ben nog wel bezig geweest met de geboortekaartjes, maar kom er nog niet erg uit. Heb zo'n schattige, zeer betrokken en meedenkende man, die graag mee wil denken over het kaartje en daar bepaalde ideeën bij heeft, wat hij leuk vindt of niet. Als het een jongetje wordt, willen we er een bepaald plaatje bij hebben, wat nogal wat voeten in aarde heeft. Op zich wel leuk een beetje knutselen, maar ja, het is ook nog helemaal niet zeker of het wel een jongetje is en of dat werk voor niets zal zijn. Gisteren zijn we ook nog even naar Den Bosch geweest waar een hele grote Prenatal zit. Ik had zo'n kaart gekregen van een blije doos en die heb ik een tijd geleden ook al opgehaald. Toen kreeg ik een herinnering dat de blije doos nog steeds klaar stond en nog niet opgehaald was. Dacht nog, dat dat elkaar vast gepasseerd had en heb er niets mee gedaan. Een dag later kreeg ik een mail dat ik de verzonden mail als niet geschreven moest beschouwen, want er was een fout gemaakt. Nu kreeg ik vorige week weer een brief per post dat ze me eraan wilde herinneren dat de blije doos nog steeds klaar stond. Nou ja, dan halen we er nog maar eentje op, als ze er zo graag vanaf willen. Nog een beetje rondgesnuffeld en nog een aankleedkussenhoes en een set kleertjes gekocht. Op de terugweg zat ik al weer te knikkenbollen in de auto. Mijn man rijdt sinds gisteren weer, dus dat is voor mij wel fijn, want het autorijden gaat me steeds moeilijker af. Toen ik thuis kwam heb ik bijna 2 uur geslapen. Baal er van dat ik in mijn hoofd nog zoveel wil en denk te kunnen, maar dat een simpel bezoekje aan een winkel, me al zo kan uitputten. De verkoudheid is wel minder, maar ook nog niet over. Hoest me (met name 's nachts) nog steeds de longen uit mijn lijf. Dus zal blij zijn als in ieder geval dat al over is. De verbouwing loopt ook wat vertraging op. Op zich hebben we van de verbouwing zelf niet veel last. Maar overal ligt wat en het lijkt wel of het hele huis een bende is. En dan is het vervelend dat je wel wil, maar dat de puf ontbreekt en je lijf je in de steek laat dat echt goed bij te houden. Hopelijk is het eind van de week echt klaar.
Meiden srry dat ik er zo weinig ben, lig momenteel alweer een paar weken plat met een beknelde zenuw in mijn onderrug. Was iets waar we bedacht op waren ivm ik een aangeboren afwijking aan mn rug heb maar goed, ookal ben je er op voorbereid, fijn is anders. Liefs
@MMMmeisje: Al weer 26 weken zwanger! Gaat hard nu! Wat jammer dat je plat moet liggen nu. Zal wel erg pijnlijk zijn! Maar het is inderdaad niet anders. @Sneeuwmees: Wat een gedoe zeg met die badkamer! Ik hoop voor je dat het einde van de week af. Rust in huis! @BE: Hoe gaat het meissie?
@MMMmeisje: vervelend dat je zoveel last hebt dat je zelfs plat moet liggen. Kan me voorstellen dat je je zwangerschap anders had voorgesteld. @Noekie: nog een weekje en dan hebben we rust (hoop ik). Maar ja, die kan dan weer plaatsmaken voor mijn onderdrukte nesteldrang...hihi... Dus of het er echt rustiger op wordt..
Sneeuwmees, wat een gedoe zeg... en tja de laatste loodjes zijn er nu meis, neem voldoende je rust. Noekie, het dochttertje van mijn vriendin is gister om 22.46 uur overleden. Ben er verdrietig om, t was hun zo enorm gegund!
Wat vreselijk! Geen woorden voor.... je eigen kind te moeten begraven is het ergste wat er is volgens mij! Zo'n kleine kans dat het mis kan gaan maar je zult die ene maar zijn bij wie het dus wel zo gaat. Heel veel sterkte toegewenst!
Noekie, dank je wel. T is idd vreselijk. Woorden zijn er niet voor te vinden. Zo oneerlijk. Kinderen met deze termijn hebben 99.7% kans... Het zal een zware week worden ben ik bang voor.
@Bianca: onvoorstelbaar wat je vriendin en haar man moeten doormaken nu. Geen woorden voor! Jij ook veel sterkte, want het zal ook voor jou niet makkelijk en vreselijk zijn om dit van nabij mee te moeten maken. Ik had overigens nog een vraagje aan jullie. Ik ben nu 37 wkn, maar sinds een paar dagen al met vlagen misselijk. Herkennen jullie dit. Ik ken het niet van mijn zoontjes zwangerschap in ieder geval. Het kan zijn dat het komt omdat het kindje wel met het hoofdje naar beneden ligt, maar nog niet is ingedaald (en misschien wat hoog tegen mijn maag aanligt). Zal zo anders eens even met een smoesje naar de gyn bellen. Had vorige week ook weer urine daar ingeleverd toen ik er toch was. Misschien weten ze daar ook al meer over.
Sneeuwmees, dank je wel. T is idd vreselijk om van dichtbij mee te maken. Wat betreft je misselijkheid... ik heb echt geen idee meid. Kan me ook niet heugen dat ik t bij mn kids heb gehad. T kan er idd wel door komen omdat beeb hoog ligt. Anders idd gewoon even bellen. Liever te vaak bellen dan te weinig
@Bianca: heb vanmiddag even naar het zkh gebeld, maar die doos die ik aan de lijn had, zat volgens mij niet zo op mij (of extra 'werk') te wachten. Ik vroeg haar of zij daar bekend mee was of ze dat vaker gehoord hadden. Dat had ze niet. Ze zou het even navragen, maar de arts had geen tijd. Ze zou een briefje bij de assistente van die arts neerleggen en als die het nodig vond zou die me nog even terugbellen. Niets gehoord dus. Blijkbaar vond ze het niet zo nodig, omdat ik woensdag toch al weer voor controle moet. Heb wel zitten googlen en er zijn er blijkbaar wel meer die er last van hebben op het laatst. Ik herken het zelf in ieder geval ook niet van de vorige keer. Zat ook nog te denken dat het misschien wel kon komen van de hoestdrank die ik sinds een paar dagen slik. Ik weet het ook niet. Ik houd het even in de gaten en anders bel ik morgen gewoon nog een keer of ik bel naar de vk-praktijk waar ik gelopen heb tot voor kort.
@Bianca: correctie op mijn vorige bericht. Ik werd om 19.00 uur teruggebeld door dr. IJ. Ken haar niet, maar klonk als een wat ouder iemand. Nam even de tijd, stelde wat vragen. Had zelf het idee dat het door het kindje kwam en dat alles wat in de verdrukking kwam. Moest het even aanzien, maar bij twijfel of andere klachten kon ik altijd bellen. Klonk al weer wat meelevender dan die doos van vanmiddag.
Sneeuwmees, wat fijn dat ze je alsnog terug gebeld hebben. Ik heb dokter IJ. Ook tijdens mn zwangerschap van Jayden 1 of 2x gehad. Er zijn daar maar weinig gyns die mee levend zijn hoor, en de gene die er wel zijn, zijn echt zeldzaam, maar daar blijkt wel uit dat zij wel liefde voor hun vak hebben. Waren er maar meer zo. Morgen heb je dus weer een controle? Ben benieuwd. Denk je dat dan ook de afspraak wordt gemaakt voor een geplande keizersnee?
@Bianca: ja, ze zijn toch allemaal vrij zakelijk. En op de een of andere manier is er altijd wat haast of chaos, waardoor je de vragen die je hebt ook steeds weer vergeet. Vorige week was dr. K. druk bezig iets in te typen, maar deed de computer niet wat hij wilde. Dan ben je al een tijd van je kostbare tijd kwijt met gedoe om zo'n stomme computer. In dat opzicht ben ik wel blij dat ik tot de 36ste week bij de vk ben geweest, die nam toch iets meer tijd en kon je wat makkelijker bellen met vragen tussendoor. Ben benieuwd hoe het morgen gaat, want volgens mij ben ik nu weer achter zijn spreekuur geplakt.
Weer even een vraagje. Ik wil morgen toch een begin gaan maken met het wassen van de lakentjes, rompertjes , kleertjes e.d. Hebben jullie ook alle nieuwe kleertjes gewassen? Ik dacht bij mijn zoontje van wel toen, maar begin nu toch te twijfelen. Stom, hè, hoe snel je dingen weer vergeet in 4 jaar tijd. We zijn vanmiddag even naar de Mediamarkt geweest. Een maand geleden had ik onze fotocamera laten vallen en er leek (op wat krasjes na) niets aan de hand. Maar dit weekend had ik foto's gemaakt en toen ik die op de laptop zette bleken er toch af en toe zwarte randen langs de foto's te zitten. Was me nog niet eerder opgevallen, maar ja, is natuurlijk niet handig met een bevalling op komst. We hebben gisteren wat rondgebeld of niemand er naar kon kijken, maar de meeste zaken sturen al dit soort dingen op. De eerste zaak die wel belden (waar we hem ook gekocht hadden) zei dat dit zelfs 4 weken duurde. Ja, daar kunnen we niet op wachten natuurlijk. Bovendien is het waarschijnlijk de sensor en die is met opsturen en repareren erbij duurder dan de camera zelf was. We hadden al een beetje zitten zoeken, maar wilde toch nog even de camera's zelf zien en voelen. En typisch iets voor ons is dat we dan toch weer op iets anders uitkomen dan we oorspronkelijk van plan waren. Konden we er ook nog we bij hebben zo vlak voor de bevalling. We hebben nu wat dingen gezien en we willen nu thuis even wat reviews zien hoe die bevalt en dan weer terug om te kopen.
Sneeuwmees, Leuke groeps app Ik heb alle kleertjes lakentjes etc van te voren gewassen. Zowel het nieuwe spul als het oude spul...
@Bianca: hou op, schei uit. Schaam me dood. Dacht weer eens slim te zijn, maar hoogzwanger en slim gaan niet samen bij mij...hihi.. Weet jij hoe je zo'n groep weer kan verwijderen? En wat de kleertjes betreft. Er staat mij ook bij dat ik ook de nieuwe kleertjes en rompertjes allemaal gewassen had. Dus dat doen we nu wel weer, al vind ik het altijd wat zonde.