IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: ik mag woensdag weer naar het zkh. Pre-operatief onderzoek èn gyn. Ik heb nu de vrouwelijke dr. K. Ken haar niet en heb haar nog nooit gehad. Maar goed, maakt ook niet uit, wil gewoon even dat alles nagekeken wordt (en ze zal ook wel weten hoe het moet).

Gisteren een druk dagje gehad. Het meeste stof van de verbouwing is nu achter de rug, alleen nog installeren. De jongen van de verbouwing is gisteren nog een paar uur geweest en achteraf maar goed ook, want het was toch allemaal nog behoorlijk wat werk. Hij moest de riolering aansluiten. Dus maar goed dat dat gisteren gedaan is, want anders was er weer bijna een dag 'verloren' gegaan. Dat was het laatste klusje waar nog stof bij vrij zou komen, dus toen dat gedaan was, gelijk al het plastic weggehaald en even lekker alles afgesopt. Ook spullen die overal nog stonden vanwege het stof weggewerkt. Fijn dat het huis weer een beetje zichtbaar begint te worden.
    Ook zijn we naar een auto-show geweest met ons zoontje. Het was zijn laatste dag van de vakantie van ook nog eens de laatste vakantie dat hij alleen zal zijn. Dus een druk dagje en achteraf een beetje te druk.
    Heb vannacht ook een belabberde nacht gehad. Kon de slaap niet te pakken krijgen. Pijn in mijn billen en rug. Ben om half 5 maar wat gaan drinken en beneden alsnog in slaap gevallen. Vandaag maar even rustig aan dus.

2. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Whaa 38 weken!! Nog even snel die badkamer afmaken en dan mag de uk komen hoor! We zijn er helemaal klaar voor om kennis met 'het' te mogen gaan maken.

Zooooo benieuwd naar het geslacht, naam en kaartje. :D

Enne 14 maart 2014 is een hele mooie datum!! :D

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: hihi....die datum had ik zelf ook bedacht 14-3-14. Maar dat valt officieel in week 38, dus een beetje te vroeg (tenzij de kleine uk het zelf een mooie datum vindt, natuurlijk).;)

4. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik denk 26 maart. :D
    Vind ik wel een mooie datum ;)

Wat fijn dat de meeste stof van de verbouwing weg is, dan ziet je huis er voor je gevoel weer goed uit, en zit je mss ook wat meer op je gemak.

nu hopen dat alles snel geïnstalleerd en gemonteerd is, dan kan ukkie lekker komen.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: 26 maart is inderdaad een hele mooie datum.;) Dus wie weet...

Vandaag wordt het bad e.d. geïnstalleerd. Daar ben ik wel blij mee, want dat bad stond midden in de babykamer en was mede de oorzaak dat ik de babykamer nog niet helemaal kon afmaken. Dus dat is vanaf nu ook weer een zorg minder. Dus morgen gelijk maar de babykamer induiken en de laatste losse eindjes daar afmaken. Bedje opmaken, commode inpakken e.d. Dan heb ik in ieder geval een rustiger gevoel als de kleine uk het toch welletjes in mijn buik vindt.
    Verder gisteren veel puin opgeruimd in en om het huis. Vanwege de riolering aansluiten lag de stoep nog open, maar die zit nu ook dicht. Zo langzaam aan komen we er wel. Morgen weer controle in het zkh. Hopelijk is de bloeddruk een beetje constant gebleven. Wie weet doet het einde in zicht van de verbouwing wel wonderen voor de bloeddruk. ;)
    Houdt wel enorm veel vocht vast. Mijn voeten zijn compleet misvormd en loop al 2 wkn op slippers die 2 maten te groot zijn. Maar ja, je moet wat.
    Gisteren was ik erg druk geweest en als ik even rustig zat, voelde ik de kleine wel steeds bewegen. Maar gisterenavond was ik op de bank in slaap gevallen en toen ik naar bed ging, begon ik ineens te twijfelen dat ik het wel erg rustig vond. Dan slaat gelijk de paniek weer toe. We hebben met de angelsound geluisterd en dat klonk goed allemaal. Maar vannacht zat het me toch niet lekker, dus even beneden op de bank gaan liggen en de kleine flink zitten porren. Zo af en toe voelde ik wat. De kleine lag ook heel raar, helemaal naar links, want daar had ik een enorme bult bijna in mijn zij. Vermoed dat het daardoor kwam. Nu ligt het weer rechts en voel ik weer meer actie. Maar ik houd het even in de gaten vandaag.

6. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, hoe is het gegaan vandaag?
    Hier een drukke dag achter de rug.
    K kom morgen echt even wat meer/langer schrijven.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: het was weer een lange zit in het zkh. Had een pre-operatief onderzoek om 14.40 uur en om 15.00 uur bij de gyn. Had bij de afspraak maken al mijn zorg geuit of dat ging lukken, maar volgens die dame sloot dat mooi op elkaar aan. Maar wat ik al verwachtte gebeurde dus, het liep gigantisch uit. Eerst wegen en mijn bloeddruk. Zat daar een beetje over in, want ik had al 2-3 dagen 's avonds wat hoofdpijn en was bang dat mijn bloeddruk veel te hoog zou zijn (en dat ik misschien wel zou moeten blijven).
    De bloeddruk was bij de anesthesist 144/94. Dus wel hoog, maar het viel me nog mee met de afgelopen keren, want toen was het 140/90. De anesthesist zei er ook niet veel van, gelukkig.
    Ik was pas om 15.00 uur aan de beurt bij de anesthesist, terwijl ik om 15.00 uur dus al bij de gyn had moeten zijn. Heb dus even gebeld en ik moest maar zo snel mogelijk komen als ik daar klaar was en dan zouden ze wel kijken.
    Uiteindelijk was ik ruim half 4 bij de gyn. Kaartje in de bus gegooid. Even later kwam de assistente dat mijn polikaart toch wel erg oud was en of ik even een nieuwe kon laten maken. Dus weer naar de balie gewaggeld voor een nieuw kaartje. Toen weer het nieuwe kaartje in de bus gegooid.
    Ik moest weer bloeddruk opmeten ondanks dat dat net ervoor gedaan was. Bij de gyn was de bloeddruk toen 130/80. Vreemd.
    Ik zou dr. K. hebben (een vrouwelijke gyn), maar werd toen weer door dr. S. geroepen. Ik zei nog maar een keer dat mijn bloeddruk wat hoger was en dat ik hoofdpijn had. Hij zei dat de bloeddruk goed was en geen aanleiding zag dat de hoofdpijn van de bloeddruk kon komen. Kon bij de zwangerschap horen. Heb het een paar keer ter sprake gebracht. Niet dat ze straks zouden zeggen, had het maar gezegd. Maar hij vond het niet verontrustend. Kleine uk ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden. Dr. S. was er blijkbaar niet zo bij met z'n gedachten. Want ik vroeg voor de gein of het nog steeds een flinkerd was. Maar toen zei hij dat het buikje gewoon gemiddeld was, terwijl hij vorige week nog zei, dat het een hele flinkerd was.
    Nou ja, maakt ook niets uit, we moeten toch gewoon maar afwachten.

8. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Gewoon maar afwachten... jaja... En ondertussen al zeker de datum vast gezet of niet??
    We houden je in de gaten hoor! :D

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: de datum staat inderdaad! :D Dus jullie mogen me in de gaten houden....hihi... Wel weer onhandig. Het tijdstip weten we pas de dag van tevoren. Lekker handig. Alsof mensen niets te regelen hebben als ze al een kind hebben. ;)

10. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Je weet dat ik niet zo van de geheimpjes ben he!!!
    Zwaar irritant dat jij het nu weet en wij niet! :D

En nee ik heb geen geduld....

11. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; wat spannend wordt het nu! Ik ben op vakantie en heb even snel zitten lezen. (. Ik wilde ff checken hoe het net jou ging) lees ik nu dat jij weet wanneer de kleine komt?? Ik heb respect voor je hoor, dikke enkels en nog een verbouwing. Wanneer denken ze klaar te zijn?

Be: het fb bericht zag ik ook voorbij komen, ook ik besefte wat een geluk wij hebben en hoe oneerlijk het is voor je vriendin en haar gezin.. Ik krijg weer dat nare gevoel nu ik er aan denk..

Ik zit in Oostenrijk bij mijn vader. Morgen weer naar huis, dan lees ik weer frequenter

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: ik vroeg me al af waar je was. Dacht dat je even ZP-moe was. Maar in Oostenrijk is het beter vertoeven. We hebben inderdaad een datum. Dus (voor ons) kan het aftellen beginnen. Voor jullie ook, alleen weten jullie niet tot hoever.;):D Geniet nog van je laatste vakantiedag daar.
    @Noekie: ik ben heel gemeen. Sorry, ik weet het...hihi.. Bij ons weten alleen de beide ouders het en de zus/broer van ons.

Hier vandaag een beetje een off day. Denk een soort terugslag van de laatste (drukke) dagen. De verbouwing zou vandaag klaar zijn, maar degene die de verbouwing doet ging al om half 2 weg omdat er ergens een lekkage was. Grrr....:x Ik denk als hij nog 2 uurtjes bezig was geweest dat alles hier klaar was. Nu komt hij morgen nóg een keer terug.
    Ben een begin gaan maken met de keukenkastjes uitsoppen, maar verder dan 3 kastjes ben ik niet gekomen. Nou, morgen is er weer een dag.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Lieve meiden. Wilde jullie even laten weten dat ik vanochtend geheel onverwachts en eerder dan gepland (de keizersnee stond nl. gepland voor 21 maart), bevallen ben van een zoon. Zijn naam is M.orris!

Vannacht om 5 uur voelde ik iets knappen onderin mijn buik en toen bleken mijn vliezen gebroken te zijn. Hele bed nat, dikke paniek.:$ Ziekenhuis gebeld en we moesten natuurlijk komen. Om een uur of 6 waren we daar en toen voelde ik al lichte weeën-activiteit opkomen. In verband met de wisseling van de ploegen, moest ik tot 8 uur wachten. Dus tot die tijd weeën wegpuffen die steeds heftiger werden. Om 8 uur zou de overdracht plaatsvinden en dat duurde maar en duurde maar. Ik kon het bijna niet meer volhouden. Om half 9 kwam dan eindelijk de gynaecoloog. Ze zei dat ik aangemeld zou worden voor de keizersnee en dat we daarop moesten wachten. Ineens, terwijl de gyn nog naast mij bed stond, riep ik dat ik persdrang kreeg. Toen gingen ze mij toucheren en bleek ik 9,5 cm ontsluiting te hebben.:$ De gynaecoloog zei toen dat ik 'gewoon' moest gaan bevallen. Ik was helemaal in paniek en gilde en huilde dat ik dat niet kon en dat ik dat niet wilde.
    Maar ze zei dat ze in mijn toestand echt geen keizersnee meer kon doen, omdat dat te veel risico op complicaties zou geven. Ik was helemaal over de rooie van angst. Maar ze was onverbiddelijk en ik had zoveel persdrang dat ik, of ik het wilde of niet, eraan moest geloven.
    Uiteindelijk was met 15-20 min. en 4 persweeën ons zoontje geboren. Wel wat ingescheurd en heb nu hechtingen, maar alles is verder prima. Vanmiddag zijn we thuisgekomen.
    Nu dus wat onwennig ineens thuis met een kindje erbij. Even schakelen omdat het zo'n turbobevalling is geweest en ik nu al weer thuis ben. Maar ik voel me goed, op de pijn van de hechtingen na.
    De kraamhulp is nu net weg, dus even bijkomen. Ik zal zo snel mogelijk wat foto's in mijn album zetten.

14. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Wauw sneeuwmees, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje M.orris! Wat een mooi manneke!
    En wat een bevalling meid. Kan me voorstellen dat t onwennig is zeker als je uitkeek naar de 21ste.

Je hebt t mooi gefikst zo! Hahaha Geniet er maar lekker van meid.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: maar goed dat ik zo overvallen werd, want als ik van tevoren geweten had dat ik zo had moeten bevallen had ik geen oog meer dichtgedaan. De gyn zei nog dat ze nog nooit had meegemaakt dat een 42-jarige zo snel bevallen was. Dus naast hechtingen ook een paar veren in mijn kont. ;)

16. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: super gefeliciteerd. Wat een verhaal zeg. eren natuurlijke bevalling is voor je herstel wel veel prettiger en zo 'lekker' snel. Leuke foto's. En stoere grote broer. Die zag er trots uit, voor hem ook wel bizar. Hopelijk is het wel te doen in jullie huis met de badkamer enzo., laat maar lekker goed voor je zorgen. Je bent weer mama en jullie gezin is compleet. Super blij voor jullie. (en tja die hechtingen doen nog wel ff pijn,.maar de eind van een is je bespaard gebleven :) )

17. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Meisie toch! Het was al zo verdacht dat je niets gepost had op zp...

Van harte proficiat met jullie prachtige zoon! Wat een mooie en originele naam!

Knap gedaan hoor! Ik kan mij die angst goed voorstellen maar des de mooier hoe je het toch ff zo gefikst hebt!

Maar goed dat de badkamer net af was dan! Hij heeft er gewoon op gewacht!

Zat ik er toch aardig dicht bij met de 14de! :D

18. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Lengte en gewicht?

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: ja, moet wel toegeven dat het heel waar is, dat je zoveel mobieler bent na een natuurlijke bevalling. De hechtingen voelen niet prettig. Terwijl ik die persdrang had, voelde ik al dat het ging scheuren, dus wist al dat ik er niet zonder kleerscheuren vanaf ging komen. Dus dat is even minder. Maar de bekkenpijn is wel ineens zo goed als weg. Dus dat scheelt ook al weer.
    @Noekie: ja, het had zo moeten zijn. Gisteren was de badkamer klaar. We waren gisteren eind van de middag nog een rolgordijntje voor de badkamer gaan kopen en dat liep nogal uit. Baalde toen nog hoe weinig puf ik nog had om iets te ondernemen en was blij thuis te zijn. Maar thuis was ik op de een of andere manier heel onrustig. Alles zat in de weg en mijn buik voelde ook wat strak aan. Ook had ik een rare punt in mijn buik. Ik weet nog dat toen ik naar bed ging, ik even dacht. Ik ga dit niet tot de 21e redden. Volgens mij komt het gewoon eerder.
    Niet wetend dat dat diezelfde nacht al was. Toen ik die knap onderin mijn buik voelde, dacht ik nog...Oh jee, zie je nu wel.. Maar dit turbo-slot had ik niet kunnen vermoeden. Nu stiekem toch wel trots op mezelf. Lengte weet ik niet, wordt in ons zkh niet meer opgemeten, maar het gewicht is 3810 gram (20 gram lichter dan M.ees).

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Mooi gewicht meid!
    Ben er helemaal stil van... hahaha dacht ecjt huh? Nu al? Hahaha hartsikke leuk zeg!

Jayden en M.orris schelen nu precies 8 maanden :)
    Jayden is vandaag 8 maanden ;)
    (15/7)

Leuk leuk leuk meid. K kom binnenkort jullie manneke graag bewonderen hoor :D

Deel Deze Pagina