@Ikke: kan me voorstellen dat je niet kunt wachten, zeker nu ook al de meubeltjes van de babykamer al binnen zijn. Maar als het goed is, zit je eerst heel erg in het stof en zie je het hopelijk snel in stijgende lijn mooier worden. En goed om het nu te doen, als je straks een kleintje hebt is verbouwen het laatste wat je zou willen. Ja, ik heb achteraf (ondanks dat ik niet genoeg voeding had) het redelijk lang volgehouden met bv. Toen mijn zoontje 7,5 maand was weigerde hij ineens aan de borst te drinken. Ik heb toen nog een maand alleen maar gekolfd en dat hebben we hem dan in de fles gegeven (of er pap van gemaakt). Maar merkte wel dat de bv toen snel terug begon te lopen. Met 8,5 maand was het daarom mooi geweest en kon ik ook langzaam weer een beetje mezelf worden. Ik had ook na de bevalling last gekregen van bekkenpijn en toen ik met de bv stopte werd ook dat stukken minder. Bv is hard werken!
Kitty, hoe gaat het met je? IkkeB, leuk donderdag de babykamer )) Ik ben nog steeds ziek thuis en dat gebeurt alleen als ik echt ziek ben met koorts (vandaag verhoging) en alles erop en eraan dus helaas nog steeds een drama. Meh. Maarrrr ik zat gisteravond eens te denken want dat gebeurt zo nu en dan als je niets kunt doen en toen besefte ik me dat het me allemaal niet zo lekker zit met dat terugplaatsdrama bij mij. Al 2x gemist maar voor mijn gevoel word er nu nog te laks mee omgegaan. En de tijd tikt door. Iedere keer bij een echo heb in heb ik het gevoel dat ik zsm naar buiten word gewerkt en dat er geen tijd is voor vragen. Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik een lastig geval ben en dat ze daar eigenlijk geen tijd voor hebben ofzo. Stel nou dat ook mijn eisprong/rare cyclus een rol speelt in het niet zwanger raken, moet dat niet onderzocht worden? Dus ik ga maar eens een gesprek aan met mijn arts, mijn nieuwe arts btw want dat werd me natuurlijk ook ff tussen neus en lippen medegedeeld, dat mijn eigen arts geen consulten meer deed. Nog een puntje waar ik van baal. Zo, ff klaagmomentje maar het zit me gewoon niet zo lekker. Hihi. Fijne dag, hoop dat het bij jullie ook zonnig is.
@Jordan: ik vroeg me dat ook eigenlijk al af, toen jij al 2 keer een smiley kreeg en toch geen eisprong bleek te hebben of er al eens onderzocht is of je wel een goede eisprong van jezelf hebt. Ik heb toen voordat we aan ivf begonnen voor en na de eisprong bloed moeten laten prikken om te zien of ik een (goede) eisprong had gehad. Misschien toch eens goed om na te vragen bij je nieuwe arts. Ik blijf het raar vinden dat je tot 2 keer toe een smiley krijgt en dat er in de verste verte nog geen eisprong in aantocht was. En ook dat de artsen je eisprong al 2 keer gemist hebben. Blijkbaar springt jouw eitje heel sneaky. Maar wel handig te weten wanneer dat dan is (en vooral waarom). Vervelend dat je nog ziek bent. Logisch dat er dan allerlei gedachtes de revue passeren. Knuffel en beterschap!
Jordan, balen dat je ziek bent. Hopelijk snel beter! Je hebt dus een mooie cyclus van jezelf. Is het niet een idee om deze met medicatie 'stil te leggen' en zodoende je eisprong niet te missen? Noekie, jammer van de bv, maar als het echt te veel moeite kost, dan zou ik er ook mee stoppen. Je hebt het iig geprobeerd. IkkeB, dus druk aan het klussen in huis? Maar even in de rotzooi en hopelijk over een paar weken een mooi eindresultaat. en sorry meiden dat ik nog helemaal niets heb gemeld over mn tp. Ik ben dus vrijdag naar DD geweest en ik heb een tweecellige type 1 kwaliteit en een 4 cellige type 2 kwaliteit teruggekregen (op dag 2 verwacht je een viercellige). Met Assist Hatching. Nu heb ik er iig twee aan boort en hopelijk groeit er iig een mooi door! Liever in mijn bm, dan in de kweekkast. Maar mocht deze poging mislukken, dan ga ik de volgende keer wel wachten tot dag 5. Nog 9 dagen wachten. En het wachten duurt lang. Afgelopen weekend vrijwel niets gedaan. Ik moest het rustig aan doen, hoe moeilijk ook niet sporten. Vanochtend voor het eerst weer wat gedaan in de sportschool. Rustig aan natuurlijk . Oh ja, en dit weekend heb ik mn vakantie geboekt! Komende donderdag naar de zon! Ik kan niet wachten .
Kitty, zo spannend he dat wachten Maar wel lekker vooruitzicht om lekker eruit te gaan en van de zon te gaan genieten. Kun je ons van onder de zon wel beetje op de hoogte houden? Hoop zo dat ze het goed doen bij je! Ik wil gaan voorstellen de boel dan inderdaad maar plat te leggen. Kijken wat ze daarvan denken. Meesje, ik heb 2x bloedonderzoek gehad en daaruit bleek dat alles in orde is maar ja, het schiet gewoon niet op zo. Heb ook lang genoeg geduld gehad vind ik hihi. Ik had vanmorgen pijn in mijn onderbuik rechts dus heb gebeld of ik mocht langskomen vandaag ipv morgen, toen zei ze dat ik om half 2 even moet bellen met verpleegkundig spreekuur. Dus ik zei ook van ja, misschien ben ik panisch maar wil niet weer missen toen zei ze. Ja maar als ze zien dat je eisprong is geweest doen ze 5 dagen later tp inplaatsen maar ik snap het dan dus niet want vorige cyclus zag ze dat mijn eisprong nét was geweest maar wist ze niet of het die ochtend of de vorige avond was en dat was een risico. Dus dan geldt nu toch hetzelfde op heb ik ze nou niet helemaal op een rijtje? Waarom zou het dan nu ineens niet uitmaken wanneer die eisprong is? Doesn't make sence... Nou ja, wordt vervolgd...
Vandaag ons diepte punt bereikt van de kraamweek. We zijn gestopt met de borstvoeding. Met pijn in mijn hart.... Het gaat gewoon niet lukken en het vergt gewoon te veel van mij. Dus de kraamtraantjes zijn volop aanwezig vandaag. Ik zal het even een plekje moeten gaan geven. Hij heeft iig het belangrijkste binnen gekregen. Siem doet het voor de rest super goed. Hij kan erg goed mosterd luiers produceren!
Ah Noekie, balen. Kan me best voorstellen dat je daar ff van ondersteboven bent maar het is zoals je zegt inderdaad beter als het echt niet wil! Knuffel!! Ik ben net weer geweest, bij mijn eigen arts die overig wel vriendelijk is. De buikpijn zal door de griep komen want er is nog steeds niets gegroeid. Ik mocht kiezen, donderdag terug of deze ronde afbreken hoewel ze ook aangaf dat het door ziek zijn ook wat langer kon duren allemaal dusss donderdag weer die kant en als er dan nog niks te zien is kap er mee voor deze cyclus...
@Noekie: meid, ik snap je tranen helemaal. Toch een teleurstelling, want je wilde het zo graag. maar iedere dag dat je hem wel bv hebt kunnen geven is weer meegenomen, en vooral die eerste moedermelk is het meest belangrijk (en die heb je hem gelukkig kunnen geven). Het voeden van je kindje moet een leuke gebeurtenis zijn (zonder stress), dus Siem zal er alleen maar bij gebaat zijn een ontspannen en blije moeder te hebben terwijl hij zijn flesje krijgt. Logisch dat je even nu door die zure appel moet bijten. Maar je hebt de juiste beslissing genomen. Een dikke knuffel, meid! @Jordan: wist niet dat door griep je eitje ook vertraagd kon zijn (weer wat geleerd ). Nou, ik hoop dat je eitje zich donderdag dan eindelijk laat zien dat je niet weer een verloren maand hebt. Ik ga voor je duimen. @Kitty: ik benijd je. Lekker naar de zon! Geniet ervan. Je hebt weer een stressvolle tijd achter de rug (met DD, de behandeling en de tp), dus goed dat jullie er even tussenuit gaan. En hopelijk kom je zwanger terug.
@Sneeuwmees: Dank je wel voor je knuffel. Ik kan vandaag maar niet ophouden met huilen. Het lijkt wel of alles er uit komt van de afgelopen 4 jaar. Die hormonen toch ook! Ze gieren door mijn lijf heen... @Kitty: Alvast een hele fijne vakantie toegewenst en hopelijk kom je met goed nieuws weer thuis! Hopelijk doet de rust, ontspanning en zon je erg goed. @Jordan: Ik had ook vaak positieve testen terwijl er niks gebeurde. Behalve dan de laatste cyclus want daar is Siem uit voort gekomen. Volgens mijn gyn kwam dat door mijn PCO syndroom trouwens. Hopelijk donderdag beter nieuws voor jou!
@Jordan: Misschien is het een idee om een cryo op de manier terug te plaatsen zoals ik moet doen. Ik spuit decapeptyl, slik progynova en gebruik utrogestan. Ik kom voor echo's terug om alleen mijn baarmoederslijmvlies te meten ivm de decapeptyl want dan groeit er toch geen eitje. De progynova is voor je baarmoederslijmvlies. Op het moment dat mijn slijmvlies dik genoeg is word ik voor cryo tp ingepland, niets van doen dus met eisprongen e.d. aangezien mijn cyclus zeer onregelmatig is (35/90 dagen). Voor mij heeft dat nu dus tot 2x tot een zwangerschap geleid helaas alleen 2x ook mis gegaan.. maar dat lag niet daaraan maar aan puur pech en mijn baarmoeder afwijking. Misschien is het het overleggen waard! @All: Hier niet echt lekker... flink verkouden pff..
@Noekie: dat zijn de leuke kaartjes om te versturen, hè! Dus graag gedaan. En wat een leuke foto van Siem. En dat mutsje. Grappig dat je het daar laatst over had dat je die besteld had en dat we nu je kindje zien MET mutsje. Ik vind hem in die paar dagen ook al wel weer erg veranderd in zijn gezicht, zeg! Is je zoontje nog steeds de trotse grote broer? @Cybell: vervelend dat je grieperig bent. Het lijkt wel of we elkaar zelfs via het forum nog aansteken. Beterschap!
@Sneeuwmees: Tobie is nog steeds de trotse grote broer. Hij wil alleen maar kusjes geven. Zo schattig! Hij heeft vandaag al een keer de fles mogen geven aan Siem. Wat een feest vond hij dat. En net bij het naar bed gaan hebben we Siem even bij Tobie in bed gelegd. (zie foto album) Dat wou hij zo graag een keertje.
@Noekie: wat een schattige foto. Echt een rijkdom zo bij elkaar, hè? Vond de blik van Siem ook zo schattig. Hoe hij zo belangstellend naar z'n grote broer kijkt. Mijn zoontje zei afgelopen weekend ook tegen mij: 'zullen wij ook een kindje kopen?' Toen brak mijn hart wel even. Als je zoiets kon kopen stond het met stip gelijk bovenaan mijn boodschappenlijstje.
Kitty, sterkte met de wachtweken. Hoop dat je lekker kunt ontspannen op vakantie. Ik duim weer voor je! Noekie, wat jammer dat je moest stoppen met bv. Maar je doet je best, dus voel je niet schuldig! Geef Siem maar heel veel knuffels, dat is nog veel belangrijker dan borstvoeding. En wat is het een schatje zeg, net even de foto's bekeken. De kraamperiode is zwaar, tranen van verdriet, wanhoop, maar ook van geluk. Doe lekker rustig aan, en laat je verwennen. Want het herstel, lichamelijk en emotioneel, dat duurt wel even heb ik gemerkt!
Siem is al weer een week oud! Ik wou dat ik de tijd even kon stoppen zeg! Pfff... wat gaat dat snel! Morgen laatste dagje kraamhulp en ik ga haar echt zo missen! Ze is echt geweldig! Zo'n lieve vrouw! Ik kan er echt om janken gewoon. @Aislyn: Het is inderdaad zwaar! Lichamelijk en geestelijk. Ik heb geen andere keus dan rustig aan doen want mijn bekken laten mij nog vreselijk in de steek. @Sneeuwmees: Een kindje kopen? Wat een schat is Mees toch ook! Ik had er dan nog wel 10 willen kopen! Ik hoop toch zo dat er voor jullie nog eentje komt. Dat gun ik jullie enorm! (typ ik nu met tranen in mijn ogen!) Ik gun het trouwens iedereen hier! Het is zo speciaal om mee te mogen maken! Ik weet in ieder geval nu zeker dat ik voor een derde wil gaan! Maar dan wel zonder mmm. Als het weer spontaan lukt is het goed en als het niet lukt is het ook goed. Vanaf 1 maart weer afvallen en kijken of ik mijn cyclus weer op gang kan krijgen. (nog 4 kilo en ik ben al weer op mijn oude gewicht van toen ik zwanger werd.) Maar we wachten nog wel een paar jaartjes hoor! Eerst goed herstellen! Morgen gaan we trouwens zelf nog een fotoshoot doen met Siem hier thuis. Hopelijk gaat dat lukken. Naakt op een koeie dekentje... Nou... ik heb wel weer genoeg getypt hier...
O noekie, je zit echt in je kraamtijd. Traantjes om alles. Lekker laten gaan, huilen is verwerken en dat hoort erbij na een zwangerschap en bevalling en in jou geval, de hele periode ervoor. Dat de bv niet lukt is balen, maar dat je grote kleine man nu een fles mocht geven is ook heel bijzonder!! En geweldigenfoto's. Leuk mannetje hoor!!
@Noekie: jammer dat je kraamhulp al weer weg gaat, zeker als het zo'n enorm fijn iemand is! Zal vast even wennen zijn. Hopelijk kunnen jullie nog eens contact houden. @Jordan: hoe is het nu met je? Weer een beetje opgeknapt? Hier vanavond even een off moment. In een ander topic waar ik meeschrijf waren er al 2 nieuwe zwangeren in de afgelopen twee dagen. Op zich gun ik het hun ook enorm en had ik daar geen 'last' van. Maar toen ik vanavond facebook opende en nog een kennis van me haar zwangerschap aankondigde, brak er wel even wat in me en schoot ik vol. En tegelijkertijd voel ik me dan zo slecht, want ik gun het iedereen zo van harte. Ik ben ook niet jaloers op de personen zelf, maar op het overweldigende gevoel van ontdekken dat je zwanger bent, het gevoel van een positieve test zien. Vraag me dan wel eens af, waarom ik niet onderhand eens een keer aan de beurt mag zijn.