Ach jordan, moppie toch. Natuurlijk ben je zenuwachtig!! Zou ik ook zijn. En over de uitslag wellicht nog veel meer. Wat klote dat je na plezier nog meer bloedverlies had. Dan is het plezier achteraf snel verdwenen... Wat lief dat je naar moederdag vraagt. Ik had op fb voor je een tekstje gezet, maar zonder naam. Voor mij was het de eerste echte moederdag. ( vorig jaar hoopte ik toen te bevallen) het is een bijzonder gevoel, maar het deed me ook denken aan de kinderloze moeders en ons proces om tot timo te komen. ( speelt ook mee dat hij nu bijna een jaar wordt, de bevalling komt ook steeds terug in mijn hoofd) Hoe lang duurt het voor jij de uitslag hebt? Ik denk aan je!
Sneeuwmees, als je een spiraaltje laat plaatsen bij de h.a is dat goedkoper. Ik heb alleen voor de spiraal betaald, het zetten werd vergoed. Ik geloof dat ik ongeveer 220 euro heb betaald voor de mirena. Lieve Jordan, Heel begrijpelijk dat je zenuwachtig bent meis. Ik denk erg veel aan je meis. We duimen voor een positieve uitslag meid! Hier niet veel aan moederdag gedaan. Onze middelste kwam smorgens vroeg (lees 7 uur) een kopje koffie brengen, 3 tekeningen en een grote doos merci. De lieverd! We hebben bewust dit jaar zelf niets aan moederdag gedaan. Wel heb ik gelukkig mijn vriendin ( die onlangs haar dochtertje verloren heeft) erg blij kunnen maken op moederdag. (Zie fb voor de foto's) Zij had bij ons een kitten uitgezocht, en zou deze pas a.s donderdag op komen halen. Echter kon ik voor haar deze moederdag niet zo maar voorbij laten gaan. Dus vorige week haar man al geappt en aangegeven haar te willen verrassen met het kitten op moederdag. Haar man was dol enthousiast. Hij wist alleen niet dat ik een complete mand voor haar had opgemaakt. Hier zaten 2 zakken kittenvoer in, kittenmelk, kittenzachtvoer zakjes, kitten snoepjes, diverse speeltjes. Grote doos Merci, Droste chocolade en 2 mooie roze vlinders een grote en een kleine. (Zo was hun dochtertje er voor mijn gevoel ook bij) Ik heb dit smorgens om 10.00 uur bij hen afgeleverd terwijl mijn vriendin nog lekker lag te slapen. Haar man en zoontje (2.5) en uiteraard het kitten hebben haar gewekt. Ze was totaal verrast! En super blij! Ik heb enorm lieve appjes gehad van haar en haar man, dat zelfs ik even een traantje heb gelaten. Zoiets maakt je dag helemaal goed. Daar heb ik dan geen kado's voor nodig. Ik ben blij dat ik haar en natuurlijk haar man op deze manier een fijne dag kon bezorgen.
Sneeuwmees, wat jammer dat je een saaie dag had. Wel heel lief dat je zoontje zijn mond kon houden over zijn kunstwerk Schattig! En wat fijn als je het spiraaltje vergoed krijgt. Scheelt aardig wat geld. Nog best duur. Zo'n staafje onder je huid vind ik ook wel interessant al is anticonceptie voor mij nu niet aan de orde natuurlijk IkkeB, ja de fun was er direct vanaf. Maar hopelijk is dat na vandaag verleden tijd. Ik zal zo eens op je FB kijken. Ben zondag zo min mogelijk op FB geweest Ik vind het leuk voor iedereen dat ze mama-dag hebben maar het is zo'n overload altijd, dat het voor mij een beetje too much is zo'n dag, teveel het besef van wat je zelf niet hebt maar daar weten jullie allemaal helaas ook alles vanaf. Heb je ontbijt op bed gekregen? Ik krijg de uitslag trouwens na anderhalf tot 2 weken. Zal het vanmiddag meteen horen. BE, wat super lief dat je dat hebt gedaan voor je vriendin. Mooi! En zelf koffie op bed Ik was aan het zorgen voor een zieken husband. Koorts en alles erop en eraan. Naar de apotheek geweest om medicijnen te halen zelfs. Dus ik had 'zorg voor je man dag' en ben ook niet naar mijn eigen mama geweest. Gelukkig komt ze morgen naar mij toe, krijgt ze rode rozen Ik ben aan het werk. Soms wel zo'n adrenaline stoor door m'n lijf maar de afleiding is welkom. Vanavond krijg ik een nieuwe telefoon. Heb ik zaterdag besteld en wordt vanavond bezorgd. Ben niet materialistisch maar ik focus me daar maar op i.p.v. op de activiteiten van vanmiddag hahaha. Ik laat jullie weten hoe het gegaan is! Liefs!
@Jordan: heel veel succes voor straks! Ik denk aan je. En moet zeggen, dat ondanks dat ik ook zo'n knutselwerk heb gekregen (en daar ook wel een traantje om gelaten heb van ontroering), ikzelf de overload op fb ook wel too much vond. Ik zag de hele dag door foto's van hetzelfde soort kistje met inhoud op fb verschijnen van andere moeders uit de klas van mijn zoontje. Dus ik kan me voorstellen dat dat voor jou heel schrijnend zou zijn. En jij dus zondag Florence Nightingale mogen spelen. Het is ook wat met mannen die ziek zijn, hè? Hopelijk heb je nog wat afleiding voordat je aan de beurt bent. Wat moet je laat trouwens dat je nog om 17.00 uur een afspraak hebt. Knuffel voor straks! @Bianca: wat lief dat je je vriendin op zo'n manier verwend heb. Zal voor haar niet makkelijk zijn geweest zo'n eerste Moederdag (en dan met lege handen). Ik ken haar niet, maar denk nog vaak aan haar. Ik heb de foto's gezien en wat een schattig katje. Ben je ze nu allemaal kwijt eigenlijk? Heb zelf ook zitten denken het spiraaltje bij de ha laten plaatsen. Maar de eerste keer heeft ze die ook geplaatst en toen heb ik 2 weken lang zoveel pijn en bloedverlies gehad, dat ik er ook een beetje huiverig voor ben dat zich dat weer herhaald. Kan zijn omdat ik toen nog geen kinderen had gekregen en het dan pijnlijker schijnt te zijn. Maar vond het wel typisch dat toen de gyn de tweede plaatste naar de geboorte van mijn zoontje, ik alleen op de dag van plaatsen minimaal bloedverlies had. Dus dat houdt me wat tegen. Ik ben overigens vrij royaal verzekerd, dus waar ik hem ook laat plaatsen, ik krijg in ieder geval alles vergoed. Zal zo ook de bekkenfysio weer eens bellen. Heb last dat mijn rechterheup af en toe vastzit, dus tijd dat dat weer een beetje losgemaakt wordt. Verder kan ik moeilijk mijn plas ophouden, dus vrees dat er ook wat dat betreft wat geoefend moet gaan worden. Daarnaast moet ik nog een afspraak maken bij de tandarts voor tandvleesbehandeling en waarschijnlijk een gaatje. De komende weken dus maar even druk in de revisie voordat ik weer moet werken.
Sneeuwmees, alle kittens zijn we kwijt ja. Al toen ze n Week oud waren waren ze gereserveerd. Dat je spiraal waar dan ook geplaatst wordt vergoed wordt is top. Maar als je m bij de h.a laat plaatsen kost t je weer minder eigen risico denk ik... of je moet daar al helemaal door heen zijn dan maakt t niks uit. Geloof dat je aangaf dat t pas met 12 weken kon? Spiraal mag 6 weken na de bevalling geplaatst worden...
Sneeuwmees, lijkt me voor jou ook storend, al die kistjes. Terwijl jij de mooiste had liepen al die moeder er zo mee te patsen Thanks Jippietje De lysexcisie is gedaan. Iedereen, inclusief de artsen (er stond weer een hele collectie mensen om me heen), deed enorm spastisch over de verdovingsprikken dus ik lag al helemaal verkrampt af te wachten, voelde ik alleen wat druk. Nou jaaaaa.... De lys, die heel heet is, heb ik wel soms gevoeld, de hitte dus zeg maar, dat was minder fijn maar niet om het uit te gillen. Het viel dus mee. Alleen die lucht -_- Er moesten 2 grotere stukken worden weg gehaald, onder en boven. Ik heb ze, uiteraard, bekeken en ze waren ca. 7mm dik dus best wat. Omtrek weet ik niet precies, was moeilijk in te schatten, ze zaten in een potje. Wel bloedde ik als een rund. Nu krijg ik volgende week woensdag de uitslag. Ik krijg dan te horen of het alleen het voorstadium is, dus CIN III, of dat er toch kankercellen zijn aangetroffen. In het laatste geval kan het zijn dat alles ook al weg is gehaald met de lys, of dat ik toch voor verdere behandeling moet terug komen. Hopen op de CIN III dit keer dus Nu buikpijn en bloedverlies (ze schroeien de wond trouwens dicht maar door o.a. lopen gaan er toch stukjes open) en mag dus pas maandag weer kijken of ik kan gaan werken. Nu dus rust en de week doorkomen. Wordt vervolgd! Oooooh ja. Vergeet ik helemaal, de kans op miskramen is door deze lys niet groter, dat is pas na het maximaal aantal lys behandelingen van 3. Wel is de kans groter op vroeggeboorte hierdoor. Ik heb gevraagd of dit ook invloed kan hebben gehad op de hh miskramen maar dat is niet zo. Daarvoor houden ze het echt op de auto immuun.
@Jordan: fijn dat het achter de rug is. Lijkt me inderdaad allemaal geen pretje, maar je hebt het met vlag en wimpel doorstaan. De komende dagen maar lekker rustig aan doen en lekker bankhangen. We duimen voor een goede uitslag volgende week woensdag. Knuffel! @Bianca: ik weet niet waarom er zoveel verschil zit in het plaatsen van een spiraaltje. Die 12 wkn houden ze in het zkh aan. Bij mijn oudste zoontje heb ik er ook pas een gekregen met 12 wkn (ook in ons zkh). En nu zei die assistente het weer (en ze heeft het zelfs nog even nagevraagd terwijl ik met haar aan de telefoon zat). En ik denk dat ik mijn eigen risico al wel aardig opgemaakt heb.
Lieve Jordan, meis ik leef met je mee en ik denk heel hard aan je!!! Doe lekker rustig aan en laat je verwennen! Moet allemaal goed komen, ik stuur alle posi energie die ik heb jou kant op! Je kunt het goed gebruiken meis!! Dikke knuf!! Srry meiden, ben erg weinig online, vooral omdat het allemaal niet erg top verloopt. Erg veel harde buiken nog steeds en nu 2 dagen ook daadwerkelijk weeen gehad die niet door hebben gezet. Slapen is ruk, heb hier nu slaappillen voor gekregen omdat ik letterlijk niet meer dan 1 a 2 uurtjes per nacht kon maken door pijn in mn heupen, onderrug en harde buiken. De temazepam helpt wel iets, slaap nu max 4 uurtjes dus rust in ieder geval ietsje uit. Volgende week weer op controle.
@MMMmeisje: nou, meid, je krijgt het ook niet cadeau, hè? Wat een zware zwangerschap heb je. En niet slapen, sloopt je echt. Dus goed dat je er iets voor gekregen hebt en dat het iets meer rust geeft. Jij werd toch ook eerder ingeleid, of niet? Als dat zo is, kun je in ieder geval voorzichtig al gaan aftellen. Sterkte en een knuffel!
Mmm meisje, ik vroeg me al een tijdje af hoe het ging. Je dacht zelf dat de kleine misschien eerder zou komen, dus ik dacht dat dat misschien het geval was. Niet dus.. Je zit bijna op de 37 weken. Misschien kun je gaan overleggen of ze je kunnen inleiden bij 37 of 38 weken. Het is een cadeautje, maar je krijgt het niet cadeau.. Echt balen. Kop op, nog even doorzetten. Heeel snel heb jij je kleine wondertje in je armen. Fijn dat de medicatie een klein beetje helpt. 4 uur is nog veel te weinig, maar iig het dubbele van 2.. Slaap je overdag een beetje bij? Je hebt je energie straks nog hard nodig. Kop op!! Ik was vorig jaar vandaag uitgerekend van timo. Pff wat wilde ik toen graag dat hij geboren werd. Nog een week en dan wordt de kleine man al weer 1. Jordan, hoe voel jij je? Rustig aan doen en laat je verwennen!!!!
MMMmeisje, hoe gaat het? Ik ben vandaag weer aan het werk gegaan maar ik kan met recht zeggen dat ik al kapot was toen ik hier de trap op klom. Maar ben wel blij om weer bezig te zijn. Gisteren nog in het zhuis geweest ivm buikpijn even een check of het er goed uit zag. Het herstel loopt op schema maar ik mag de komende tijd niet tillen, niet teveel bukken, niet teveel lopen, kalm aan zeg maar. Gisteren voelde ik me emotioneel weer wat beter maar toen belde gisteravond mijn vriendin (ken haar al van kind af aan) dat ze zwanger is. Ik heb voor haar heel blij gedaan natuurlijk. Ze gaf aan dat ik ook echt mocht balen en heb gezegd dat ik natuurlijk ook verdriet ervan had omdat alles doorgaat en wij maar stil blijven staan maar dat ik voor haar oprecht blij ben. Maar toen we opgingen kwam de tranenstroom natuurlijk weer op gang. Denk ook dat de vermoeidheid die ik voel niet alléén van de ingreep komt maar dat de CINIII weer iets is wat kan worden toegevoegd aan het ellende rijtje en alles bij elkaar is het eigenlijk wat téveel. Nu nog morgen afwachten en ik ben echt benieuwd. Hoop op het beste maar ben ook beetje bangig. Ik ga wat doen, gedachten verzetten Liefs!
Jordan, jeetje weer aan het werk, terwijl je lijf eigenlijk een grens aan geeft.. Als werk een goede afleiding is moet je het zeker doen, maar anders mag je ook naar je lijf luisteren. Je was niet voor niks gister nog naar het ziekenhuis. En weer een vriendin zwanger.. Zo bijzonder voor haar, maar ook zo oneenrlijk voor jou.. Grrr waarom moeten jullie toch steeds stil staan. Ik hoop voor je dat de uitslag morgen minder negatief is als je nu zelf vreest... Dikke knuffel
@Jordan: klinkt inderdaad alsof je lichaam nog niet echt aan werken of lichamelijke inspanning toe was. Maar snap dat je gedachten verzetten ook prettig kan zijn. Hopelijk ben je de dag een beetje doorgekomen. En ja, dat soort telefoontjes kunnen hard binnenkomen. Knap dat je je nog groot hebt kunnen houden. Logisch dat de traantjes alsnog komen. Je gunt het een ander, maar jezelf net iets meer. Ik zal morgen aan je denken en duim voor een goede uitslag! Knuffel!!
Wel een beeeeetje eigenwijs maar ik heb een zittend beroep en een lieve collega die thee voor me haalt en voor me loopt Ik ben raar genoeg wat kalmer al kan ik niet wachten tot ik de uitslag heb en dan met name een goede uitslag. Mijn man is nog zenuwachtiger dan ik ben. Hahahaha. Ik hou jullie op de hoogte
Gelukkig belde de arts me al om 10:30! Echt super fijn. Ze had gedeeltelijk goed nieuws. Goede nieuws: Geen kankercellen ontwikkeld (YEEEEEEY wat was ik daar bang voor). Minder nieuws: Het was wel echt het voorstadium en ze zijn er op tijd bij. Had er dus niet veel langer mee door moeten lopen. Nadeel is dus dat mijn lichaam echt ruimte heeft gegeven aan die cellen om te ontwikkelen. Hoe dan ook, super opgelucht dat er geen kanker is aangetroffen. Aangezien de ontwikkeling vrij snel is gegaan (in minder 3 jaar van Pap1 naar Pap3a naar een CIN3) is de controle wel wat strikter. Ik krijg nu al over 4 maanden een uitstrijkje ipv over 6 maanden. Als het Pap1 is (en dus goed) mag ik weer verder met tp, als het een andere, wederom afwijkende uitslag is gaan ze of nog 2 maanden aankijken of meteen weer onderzoeken doen. Als het Pap1 is krijg ik eerst halfjaarlijks, dan jaarlijks controle, dat 5 jaar lang en dan mag ik weer mee in het bevolkingsonderzoek. Spannend allemaal.
Jordan: wat een opluchting dat er geen echt kankercellen gevonden zijn!! Het voorstadium is ook niet fijn. Dat je het weg hebt laten snijden is voor nu dan voldoende? Of krijg je nog iets? Ik duim voor oap 1 over 4 maanden. Kan dat zo snel?
@Jordan: wat fijn dat er geen kankercellen zijn aangetroffen. Een hele geruststelling. Goed dat je gelijk aan de bel getrokken hebt en er zo snel bij was. Ook prettig dat je vanaf nu goed in de gaten gehouden wordt. Ik duim voor pap1 bij de volgende controle. Doe rustig aan!
@Ikke: van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je zoontje! Ik vond dat toch wel een bijzondere mijlpaal en had die dag veel flashbacks aan hoe het was een jaar geleden... Ik hoop dat jullie een leuke dag zullen hebben met natuurlijk verplicht met de handen taart eten (kliederen) voor je zoontje!
IkkeB, gefeliciteerd met je zoon. 1 alweer. Wat gaat dat snel he! M.b.t. het wegsnijden hopen ze nu voldoende te hebben gedaan maar ze kunnen niet met zekerheid zeggen of de snijranden schoon zijn (die waren verschroeid) en het is ook afwachten hoe hardnekkig het virus dat het veroorzaakt is. Maarrrr, ik heb weer wat positiviteit gevonden door de uitslag dus we gaan gewoon voor een feestje na iedere controle. Ik wil gewoon alle controles een PAP1 te horen krijgen Sneeuwmees, ben mijn fertiliteitsarts heel dankbaar. Hij wilde echt dat er verder gekeken werd dus daar heb ik een hoop aan te danken. Stel je voor dat hij had gezegd 'Voor Pap3a staat normaal controle over een half jaar'... moet er niet aan denken wat we dan te horen hadden gekregen na dat half jaar. Hoe gaat het met jullie en de kids?