Jordan: je zei vorig jaar al eens dat je graag in ibiza wilt wonen, dus een bevlieging zal het zeker niet zijn. Wat een lieve woorden had je weer. Ik wil/ ga de mmm zowieso niet meer in hoor. Het heeft ons de vorige keer namelijk ook niks gebracht. ( timo is een spontaan wonder) bij mij zit het meer in de angst voor weer de heftigheid. Gevoel en verstand spreken elkaar tegen. Ik geniet sowieso niet zo van lichamelijk contact, dus dat maakt dat gewoon genieten lastig is voor mij. Maar we zien wel. We gaan er voor en we zien wel waar het schip strand. Haha het schip strand misschien wel bij jou in de boot in ibiza. Kun je nog eens iets aan me verdienen ;P Wat maakt ibiza voor jullie the place to be?? En je ziekenhuisverhaal. Je gevoel klopte dus toch. Duimen dat je na een periode van rust toch weer nieuwe kansen mag hebben en dit uitgroeit tot een lieve kleine jordan. Ik begin vast met duimen. Stomme vraag misschien, maar zijn contactbloedingen bloedingen na gemeenschap? Goed dat je navraag gaat doen!!
@Noekie: hoe is het nu? Hopelijk zet de positieve tendens door. In ieder geval heerlijk weer en lange zomeravonden, dus veel buiten zitten (zonder tv) en veel wandelen. Wanneer gaan jullie op vakantie?
Hoe raar het ook klinkt en schrijft maar hier gaat het best wel goed eigenlijk... Na alles op tafel te hebben gegooid van vroeger en nu heeft het een hoop duidelijkheid gegeven. We zijn nu totaal eerlijk tegenover elkaar en alle onzekerheden uitgesproken. Zelfs ons 'nachtleven' is weer goed op dreef! Overdag weer sms-en en 's avonds weer samen naast elkaar op de bank doet wonderen... We zijn er nog niet maar in ieder geval goed onderweg... Na deze week nog 2 weken werken en dan meteen op vakantie. Hopelijk komt daar de rest tot rust. Aankomend weekend ook de kinderen een nachtje gedumpt en gaan we samen leuke dingen doen. Ik zie echt dat hij zijn best doet en dat doet mij ook goed. Ik merk ook dat de kids weer anders zijn...
Noekie: wow wat een goed nieuws!! Echt super fijn dat het 'open kaart spelen' zijn vruchten begint af te werpen! En wat fijn dat hij zo zijn best doet!! Daar kunnen vele stellen een voorbeeld aan nemen!
Noekie, wat fijn! Goed om te horen dat het op alle vlakken goed is geweest om uit te spreken hoe jij je voelde. Wauw. Word er blij van. Jullie zijn er nog niet maar op de goede weg en dat is al een heel veel waard. Alle wijsheid maar ook liefde en geluk voor de komende tijd. Geniet van komend weekend en nog ff doorbikkelen en dan lekker op vakantie! Sneeuwmees, heb je al wat beter kunnen slapen? En heeft de kleine zich door de warme dagen geworsteld? IkkeB, wat jammer dat je niet geniet van het lichamelijke, dan kan ik me die extra stress wel heel goed indenken. Ik hoop dat het nu een stuk makkelijker en sneller mag gaan dan hoe het jullie eerder is vergaan! Wat Ibiza the place to be maakt is heel moeilijk te verwoorden maar het ligt vooral aan de sfeer die het eiland uitademt. Weet niet hoe het anders te zeggen. Maar wij waren direct écht verliefd op Ibiza, dus dat speelt al jaren. Het fijnste plan B dat er maar zijn kan, dat maakt falen op gebied van zwanger blijven iets minder zwart gallig. Althans, momenteel. Misschien denk ik er over een paar maanden weer heeeeeeel anders over hahaha. Maar als we gaan, je bent welkom. Jullie allemaal trouwens natuurlijk Contactbloedingen is idd bloedverlies na de gemeenschap. Ik kijk het toch nog maar ff aan. 16 september moet ik toch voor een uitstrijkje dus of die anderhalve maand nog het verschil maakt. Ik denk er nog ff over. Wel ga ik binnenkort met de fertiliteitsarts babbelen omdat die hormonen eigenlijk niet goed zijn voor de SLE. Het hele SLE verhaal is inmiddels binnen gekomen en steeds meer puzzelstukjes vallen op zijn plaats. Heb alleen erg veel last van de bijwerkingen van de medicatie. Schommelingen in suikerspiegel, duf, misselijk en buikpijn en door die vermoeidheid ook weer keelpijn en dikke klieren. Zucht, ik ben en blijf een nerd maar ja hahaha, iig weet ik nu wat mij een nerd maakt
@Noekie: wat geweldig om te horen. Het lijkt erop dat jullie elkaar in alle opzichten elkaar weer aan het ontdekken zijn. Vind het zo fijn om te lezen, want heb veel aan jou/jullie gedacht de laatste tijd. Jullie kunnen nu in ieder geval met nog een geruster hart op vakantie gaan. Blijf lekker genieten van elkaar. @Jordan: kan me voorstellen dat het lekker voelt een plan B te hebben als plan A niet mocht lukken. Bij ons was plan B een hondje en ik was vorig jaar al druk bezig op marktplaats te kijken op zoek naar leuke nestjes toen ik zwanger bleek en plan A toch uit bleek te komen. Hoop van harte dat dat bij jou ook zal zijn, dat plan A geheel onverwachts toch uit mag komen voor je (en dat je lekker met je gezin op vakantie kunt gaan naar Ibiza). @Ikke: gaan jullie nog op vakantie? Hier vliegen de dagen voorbij. Ben een echt zomer-mens, dus op zich vind ik de zomerse dagen wel lekker. Maar voor de kleinste vind ik het wel sneu. Hij kan zijn temperatuur nog niet zo regelen en ik vind het altijd lastig wat je zo'n kindje aan moet trekken. Zijn slaapkamertje is vreselijk warm, dus we zijn vooral bezig met luchten, doortochten. Maar 's nachts koelt het weer behoorlijk af of gaat het harder waaien, dus dan is het eerder weer te koud. Ben dus de afgelopen tijd, naast dat ik zelf al slechter en minder sliep door de warmte, ook nog eens druk met zorgen maken over mijn zoontje en dus meerdere keren per nacht aan het kijken, voelen e.d.
Sneeuwmees, gelukkig wordt het de komende dagen ietsje frisser. Ff de warmte uit huis en beter voor de kleine. En voor mij btw ook hahaha. Slaap er niet beter op al hou ik van warmte en zon. Ik ga dinsdag toch naar LUMC. Paar dagen expres geen seks gehad met man vanwege die bloedingen, had ik gisteren in de stad gelopen en hoppa, weer wat bloed. Nihil, maar toch bloed. Argh. Dus toch maar gebeld. Geen seks t/m dinsdag en dan word ik onderzocht. Benieuwd. Verder ben ik enorm verkouden. De bijwerkingen van die space pillen voor de SLE nemen gelukkig af (ff afkloppen ).
@Jordan: goed dat je er even naar laat kijken. Iedere keer schrikken van het bloeden is ook niet prettig. En om nu altijd maar aan geheelonthouding te doen is ook niet de manier... hihi. Kan je cyclus ook niet van slag zijn door de ingreep. Dat het vloeien daardoor komt? Het is hier nu ook wat grauw buiten en een stuk koeler. Om inderdaad de warmte uit het huis te krijgen is het wel lekker. Maar mis het zonnetje nu toch wel. Het is ook nooit goed, hè? Fijn ook dat de bijwerkingen minder beginnen te worden. Hoe kunnen ze merken dat de pillen hun werk doen. Moet je dan bloedprikken om de waardes te vergelijken? Of merk je er zelf lichamelijk al verbetering van?
Even alles tegen elkaar open en de hitte weglaten. Zonnetje komt wel weer hoor. Hahaha, het is in Nederland gewoon alles of niets dus dan krijg je dat het niet snel goed is hahaha. Qua bloedverlies is echt nihil, een druppie of een veegje bloed in een inlegkruisje. Net als gisteren, de hele dag niet en dan de avond ineens een druppel. Maar ja, het hoort gewoon niet. En de pillen moet ik echt gaan merken aan hoe ik me voel? Maar het zijn traagwerkende medicijnen dus duurt ca. 3 maanden voor je er iets van gaat merken. Kennelijk is het daardoor ook safe als je zwanger bent. In oktober mag ik me weer melden.
Jordan: wat denk je zelf waar het vandaan komt? Spannend weer dinsdag? Het blijft je tegenzitten zeg. Sneeuwmees: vandaag zon en regen en wind en warmte. Nu ben je vast tevreden. Je moest alleen ff goed inspelen op het weer van dat moment
IkkeB, ik had geen melding gekregen van je bericht. Hmmm Maar hierbij alsnog Ik denk zelf heel eerlijk gezegd dat het nog steeds niet goed zit ook omdat het i.c.m. afscheiding is. Dat is echt een symptoom van problemen met je bm-hals. Ik hoop niet dat het nog boven die snijranden zit (ze konden niet vertellen of de snijranden schoon waren want die waren te erg verschroeid) en als het daar wel zit hoop ik dat het niet veel verder is ontwikkeld. Eigenlijk geloof ik de theorie dat die wond nog niet helemaal is genezen niet zo. Het is al 2 en een halve maand geleden. Maar hopelijk kan ze me morgen van iets anders overtuigen En ik ben en blijf de opperkneus op gebied van gezondheid MAARRRR, beter alles tegelijk dan uitgesmeerd over langere tijd met steeds een paar maandjes ertussen. Laat maar komen die sneltrein, eens moet het ophouden toch!? Morgen eerst met husband naar kaakchirurg, dan zelf naar ziekenhuis en dan met mama naar het ziekenhuis die krijgt een onderzoek onder narcose, mag niet alleen zijn de eerste 24 uur dus die slaapt bij ons en ik taxi haar Lange dag dus!!
@Jordan: zo te horen heb je morgen een strippenkaart in het zkh. Een heel medisch circus dus morgen. Hoop dat je inderdaad wat meer duidelijkheid krijgt. Hoe zouden ze dat moeten onderzoeken? Weer een kweekje? Of kunnen ze dat inwendig zien? Geen idee en misschien een domme vraag, maar vroeg het me af. Ik had gisteren ook even enorme schrik. Ik was bij mijn zus op visite geweest en ging met beide zoontjes naar huis. Oudste op z'n fietsje, moeders achter de kinderwagen. Vlak bij het huis van mijn zus, zwikte of struikelde ik, waardoor ik hard voorover viel. In de paniek had ik het handvat van de kinderwagen vast en die knikte dus ook voorover. Ik keihard op mijn knie gevallen. Mijn zoontje gleed uit de kinderwagen. Godzijdank niet eruit of op zijn hoofdje. Alleen zijn beentje kwam net buiten de kinderwagen en daar had hij dus een behoorlijke schaafplek op. Ben toen jankend naar huis gestrompeld. Thuis gelijk mijn zoontje nagekeken. Op de schaafwond op zijn beentje, leek hij niets meer te hebben. Daarna mijn eigen knie schoongemaakt en een pleister erop. Schrik zat (en zit) er nog steeds in en heb gisteren ook continue lopen janken en vannacht er slecht van geslapen. Ben altijd zo voorzichtig (en overbezorgd had mijn middle name kunnen zijn). En dan doe je je eigen kind toch pijn. Ook de paniek van wat er nog meer allemaal had kunnen gebeuren. Voel me dan, hoe onterecht ook, even een hele slechte moeder. Ben er helemaal van van slag, ook al kon ik er niets aan doen.
Aaaach Sneeuwmeesje, wat logisch dat je schrok. Je eigen schrik en dan ook nog de schrik voor de kleine erbij. Maar je kon er inderdaad niets aan doen. Het feit dat je schrok is al meeeeeer dan genoeg bewijs dat je een supermama bent. Kan niets anders zeggen. Straf jezelf niet zo hard af, dat is niet goed. Je bent top! En dan nog even over je vraag om maar van de hak op de tak te gaan ze gaat morgen gewoon via de eendebek kijken of ze wat ziet. In principe krijg ik september controle uitstrijkje maar als er nu geen wondje zit krijg ik die wellicht nu al. Weet alleen niet of dat het te snel na de lysexcisie is maar ja. En morgen idd strippenkaart maar raar genoeg stemt het me zo intens kalm dat ik niet naar mijn werk hoef. Heb het duidelijk niet naar mijn zin. Ik ga binnenkort met de big boss praten wat het me kost als ik 1 dag minder ga werken
@Jordan: wat lief om te zeggen. Weet dat ik er niets aan kan doen en toch neem ik het mezelf kwalijk. Mijn man vroeg gisteren ook al hoe lang ik mezelf nog een schuldgevoel ging aanpraten. Zal nog wel even moeten slijten. Je zei laatst dat je na het vrijen contactbloedingen hebt, maar vroeg me af of het vrijen ook pijn doet. Kan me voorstellen dat als ze huid hebben weg geschroeid dat je wondjes van binnen hebt of dat die huid daar heel dun is. En je hebt het zwaar op je werk? Bevalt de functie je wel en wil je een dag minder werken? Je hebt ook erg veel op je bordje gekregen dus onderschat dat ook niet, hè?
Ik meen het ook echt. Roerend eens met je man. Vallen doe je niet expres toch. En die kleine weet heus dat je een super mama bent. Slechte mama's zijn de types die hun kinderen in een snikhete auto laten zitten, kinderen slaan, vergeten hun kinds eten te geven of die nog ergere dingen doen. Jij bent géén slechte mama! Ik heb tijdens het vrijen geen pijn. Ook niet echt gehad geloof ik. Maar dat schroeien was begin mei dus al 2 en een halve maand terug. Ik herstel altijd wel snel dus dit zal ook wel dicht zijn denk ik. Staat 2 tot 6 weken voor. Nahja, kijken wat de experts morgen zeggen Op mijn werk heb ik het slecht naar mijn zin omdat ik vind dat ik te weinig creatieve vrijheid heb. Mijn baas drukt er graag zijn stempel op waardoor ik vaak zijn ideeën uitvoer of laat uitvoeren. Daarnaast heb ik veel collega's en maar een paar waar ik het wel redelijk mee kan vinden maar het grootste gros vind zichzelf superior en kijkt neer op andere collega's zoals monteurs en de schoonmaak. Vreselijk. Ze proberen hun rot klusjes bij anderen te dumpen en zijn heel egocentrisch. Lastig. Ik word er niet gelukkig. Het bedrijf past niet bij mij, óf ik pas niet bij het bedrijf Maar goed ze zijn erg coulant als het gaat om de mmm. Ik ben best moe steeds dus denk dat 4 dagen me goed doen mits ik mijn functie kan behouden maar denk het wel. Dochter van de baas werkt ook 4 dagen in een management functie
@Jordan: veel succes vandaag (met man, moeder en jezelf)! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt wat het kan zijn. Vorig jaar heb ik ook een half jaar lang een dag per week ouderschapsverlof opgenomen. Dat was ook de periode dat we toen naar DD zouden gaan. Ik wilde daar even alle energie voor kunnen hebben, zonder dat het even allemaal tussendoor moest, met alle bijwerkingen. Moet zeggen dat dat toen de beste beslissing ooit was. Een dag minder werken kan al zoveel 'lucht' geven. Dus, als het kan, gelijk heb je. Lijkt me inderdaad geen prettige sfeer. Ken het helaas hier ook maar al te goed. Zit nu alleen op kantoor, iedereen is met vakantie. Had even dingen voor mezelf willen doen om alles weer een beetje te ordenen na mijn verlof. Ik mis voor mijn gevoel nog steeds zoveel informatie hier van die 4 maanden dat ik verlof had, dat ik de vakantieperiode wilde benutten om even 'bij te werken' zodat ik weer goed beslagen ten ijs zou zijn voor het najaar. Maar helaas. Al mijn collega's hebben heerlijk bakken vol werk over de schutting gegooid, waar ze nog niet aan toegekomen waren voor hun eigen vakantie. Bovendien heb ik ook een baas die voor alels maar zegt dat ze dingen niet zelf moeten doen, maar door mij, de secretaresse. Ik word dus ook gezien als een of andere 'voetveeg' en vergaarbak, waar iedereen maar alles neer kan kwakken. En aangezien dit mijn laatste werkweek is voor mijn vakantie, vrees ik dat ik na mijn vakantie weer volop in alle hectiek val en nog steeds een zwart gat heb van een maand of 4.
Zo ook lekker collegiaal dat ze allemaal vakantie vieren terwijl jij net terug bent. Wanneer komen er weer wat terug? Ja die dag lijkt me rustgevend. Meer tijd om uit te rusten. Die pillen die ik heb werken langzaam aan maar ik voel nu al verschil. Lijk meer energie te hebben, dus of toeval, of power pillen Man moet operatie kaakchirurg volgende week. Mama heeft nu onderzoek. Ze was zo nerveus en wilde liefst dat ik mee naar binnen ging maar dat mag niet duszit nu in het restaurant. Bij mij bleek dat het wondje dicht was maar er zijn cellen die 'uit mijn baarmoedermond hangen'. Dat kan de bloedingen veroorzaken. De cellen kunnen daar zitten omdat ze fout zijn maar het kan ook dat ze goed zijn en door de lys naar buiten zijn gegroeid (er groeien namelijk wat nieuwe cellen). Ze kon nog geen uitstrijkje doen dus ik moet wachten tot september. Als september en de daarop volgende uitstrijkjes goed zijn gaan komt het idd door de lys en gaan ze die cellen wegvriezen, als het wel foute boel is gaan ze sowieso weg. Afwachten dus weer.
@Jordan: toch goed dat je even geweest bent. Je weet nu in ieder geval hoe het kan komen (en wat ze eraan doen kunnen). Het is toevallig dat hier alle collega's tegelijk vakantie hebben. Van het secretariaat moet er altijd een aanwezig zijn, dus mijn collega of ik. Blijkbaar hoeft dat voor de overige collega's niet. Ik vind het op zich wel lekker dat ik alleen zit (lekker met het 'foute uur' aan de hele dag). Alleen de hoeveelheid werk die ze over de schutting gegooid hebben is wat minder. Dit is mijn laatste week en dan heb ik twee weken vakantie. In die twee weken beginnen ze weer binnen te druppelen. Als ik dus na mijn vakantie terug kom, val ik weer midden in de hectiek (dus geniet nog maar even extra van mijn rust). Hopelijk valt het mee voor je moeder. Zal een heel gehang zijn in zo'n ziekenhuis, maar hoor al dat je in ieder geval lekker in het restaurant bent gaan zitten ipv zo'n wachtkamer-stoel.
Oooooh zo, je dat klinkt wel logisch dat jullie er dan moeten zijn al blijft het apart dat de hele gemeenschap verder pleitte is. Wel lekker, dat foute uur. En lekker bijna vakantie! Fijn vooruitzicht. Gisteren was echt een ziekenhuis dag. Heel wat wachtkamers moeten doorstaan. Mijn moeder weet wat er fout zit dus daar gaan ze nu wat mee doen. Ik ben weer @ work. Moooootivatie = zoek!