O sneeuwmees, voel je niet slecht over je gevoel. Die gevoelens zijn heel normaal en herkenbaar. En heel stom, maar zelfs als je zwanger bent en je hoort van mensen dat het in 1 keer raak was voel ik soms nog jaloezie. ( dan wel zonder de tranen gelukkig, gewoon een klein steekje). Een hele dikke knuffel voor jou en ik vind ook dat het nu jou beurt is. ( en die van kitty en jordan en de meiden die ik nu vergeet).
Mooi Noekie! Sneeuwmees, heel herkenbaar. Ik heb t er ook erg moeilijk mee. Veel jonge meiden om me heen zwanger.... Tja, t blijft hard. Een potje janken geeft niets, lucht alleen maar op. Ik ben ook zo bang voor een teleurstelling deze ronde.... En omdat ik t ook zeer waarschijnlijk zelf moet betalen, je lichaam veranderd door al die hormonen, wordt het emotioneel ook steeds zwaarder. Let goed op jezelf en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen en moed houden natuurlijk, ondanks je leeftijd! Dikke knuf!
Ik heb er nog een paar in mijn album toegevoegd. We gaan nog een poging doen morgen. Ze zijn nog niet perfect genoeg. En ze passen niet op een canvas doek. Ik moet ze van verder af gaan nemen. Dus verwarming weer hoog en strippen maar!
@Ikke: dank je! Fijn dat je het begrijpt. Herken me helemaal niet zo, want meestal kan ik nieuwe zwangerschappen wel aardig handlen. Maar ja, het klokje tikt en je wilt het zo graag. Dus het ongeduld en de frustratie wordt alleen maar groter. @Kitty: jij morgen lekker op vakantie? Wel fijn om zo die rot wachtweken door te komen. Hopelijk met goed nieuws. Ja, die baby-booms zouden verboden moeten worden. Het voordeel van ouder zijn is dat je gelukkig niet veel mensen heel dichtbij hebt die zwanger worden (mijn leeftijdsgenoten hebben meestal al kinderen op de middelbare school). Maar ja, gisteren ging het luik even dicht. Vandaag overdag had ik mezelf een zp-verbod opgelegd, om even een beetje afstand te geven. Hoe voel je je verder? Het is nog te kort op de tp om er iets over te zeggen, hè? Krijg je in DD ook die utero? Ik hoorde laatst van iemand dat die na de tp nog 2 of 3 keer pregnyl moest spuiten ipv de utero. Vond ik ook wel goed klinken, beter dan die kliederzooi. @Noekie: had je foto's al op fb gezien en wat een prachtig fotomodel. Snap niet dat ze nog een keer over moeten, want ik vond ze nu al prachtig. Begrijp ik dat je die zelf gemaakt hebt? Je hebt talent.
Sneeuwmees: bij mij in het ziekenhuis doen ze vaak ook pregnyl ipv utro. De teerde keer kreeg ik wel utro, weet niet meer waarom. Pregnyl is veel fijner. Kitty: fijne vakantie, ik hoop dat het jullie goed zal doen.
@Sneeuwmees: Ik maak ze zelf ja. Het is een leuke hobby. @Kitty: Een hele fijne vakantie toegewenst! Met hopelijk leuk nieuws als je terug komt!
Sneeuwmees, lastig te zeggen hoe t gaat. Het is erg spannend, nog een week en dan testen... Op mijn vakantie! Ik gebruik idd utrogestan. Meiden, koffer is gepakt! Morgen vroeg weg, heerlijk, ik kan niet wachten! Tot over 2 wkn!
@Kitty: jij zit nu waarschijnlijk op het vliegveld of misschien al in het vliegtuig. Heerlijk, hoor! Toen ik vanmorgen naar buiten keek en mijn vooruit bevroren zag, moet ik zeggen dat ik wel stiekem jaloers op je was. En over 2 weekjes als je terug komt begint het hopelijk al weer voorzichtig lente te worden hier. @Noekie: succes met de shoot! Fotograferen is ook mijn hobby. Zou ooit graag nog wel eens een cursus willen volgen, want volgens mij benut ik nog niet 20% van de mogelijkheden van mijn camera. Hoe gaat het nu zonder je kraamhulp? @Ikke: hoe gaat het met de verbouwing? Ergste stofhappen weer achter de rug? @Bianca: hoe gaat het nu met je? Hier lekker weekend. Heerlijk. Moest er eerst erg aan wennen om 3 dagen achter elkaar te werken en dan ineens weekend te hebben, maar moet zeggen dat ik het nu wel prima vind. Was heerlijk om gisteren (op woensdag) naar huis te rijden en te bedenken dat ik al weekend heb. Baal er wel van dat het maar tot 1 augustus is en ik dan weer een dag extra moet werken (dus weer 4x9), maar dat zijn zorgen voor later. En stiekem hoop ik nog steeds een keer zwanger te raken de komende maanden zodat ik al weer iets heb om naar uit te kijken. Maar de komende maanden maar even niet aan denken en genieten van mijn lange weekend. Mijn baas presteerde het alleen om ons gisterenmiddag om 5 uur een huiswerkopdracht te sturen voor een bijeenkomst van maandag. En de antwoorden op die vragen moeten we uiterlijk morgenvroeg aanleveren.:x Maar goed, dat zie ik vanavond wel even. Baal er wel van dat ik dus toch nog even met het werk bezig moet zijn. Nou, ontbijtje zit erin. Zometeen maar weer een wasmachine volproppen. Want helemaal vrij ben je als vrouw nu eenmaal nooit, hè? Zit ook nog te denken of ik nog eens naar DD zou bellen of ik misschien eerder terecht kan. Heb gisteren nog een zitten rekenen met mijn ongi's de komende maanden, maar dan moet ik ook wel een flink aantal weken eerder kunnen (in maart al), wil ik er wat aan hebben om echt tijdswinst te maken. Als het bijv. maar 1 of 2 weken is, blijf ik in mijn zelfde cyclus zitten, dus als ik dan bijv. 2 maanden later mag starten als ik ongi wordt, dan moet ik gewoon wat langer op mijn ongi wachten, maar scheelt het qua tijd niets. Ook vind ik het wel spannend om te bellen, want het is natuurlijk weer spannend een nieuwe arts, een nieuwe kliniek en gewoon weer het starten straks van een behandeling vind ik ook wel weer spannend. Op zich is het nu ook wel lekker even onze eigen regie te hebben en even niet aan spuiten, follikels of zaadkwaliteit te denken. Dus ik ben er nog niet over uit.
Kitty, hoe voel jij je? Sneeuwmees, wist ook niet dat griep de boel kon ophouden hoor hahaha. Nog nooit van gehoord En dat gevoel waardoor je een off moment had van de week kennen we denken allemaal hoor meid. Het is geen kwestie van misgunnen maar vooral de pijn van het zelf moeten missen. Dikke knuffel ook al zul je jezelf inmiddels alweer beter voelen Ben je er al uit met DD? En de vragen nog beantwoord? Lekkere actie weer van die ....! Noekie, raar toch, je zou denken dat zo'n test alleen op LH reageert maar kennelijk zijn ze dus met meerdere stofjes in de mailing te nemen. Hihi. En 4 kilo nog maar, dat is super netjes! En wat een mooie foto van Siem!!!! Cybell, balen van die verkoudheid. Hoop dat het niet doorzet. Ik ben vandaag weer aan het werk na griep maar ben nog aardig bluh, zeg maar De arts zei dat ik misschien eoa pil moest gaan slikken om toch dat bmslijmvlies te laten groeien. Gebeurt nu helemaal niks namelijk. Zo, ik was er dus ook weer eens. Ik kreeg een buikgriep er overheen, heb af en toe op Facebook gekeken maar dat was de max. Ik was echt helemaal kapot. Vandaag wel de middag aan het werk geweesy (ga zo maar weer naar huis) en morgen nog een dagje dan kan ik het weekend bijtanken. Ik ben gewoon 3 kilo kwijt geraakt in no time, pffff. En vandaag naar MCK geweest. En nog steeds groeit er niets. Bm slijmvlies 4,5 mm en follikels 8. Dus helaas. Dinsdag weer terug. Zij snappen er helemaal niets van. En ik nog minder. Kijken wat er dinsdag uitkomt maar hou deze cyclus maar als niet gelukt. Ze had het er wel over dat ze de boel 'voor de gek konden houden', door me eoa pil te laten slikken die het bmslijmvlies laat groeien maar we horen het volgende week! Fijne avond ik ga VROEG slapen! Hihi.
Situatie: Kitty17 ICSI-5, 1e kindje Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 13 maart: Cybell Hysteroscopie nr 5 25 april: Mees intake DD Punctie/Eisprong: 13-02: Kitty Terugplaatsing: NOD 10 maart: Mees 13 maart: Cybell zwanger: Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Echo's en controle's: BE, 8 februari: 10.15 uur Nekplooi meting Tori3, 19 februari: 8.45 controle VK BE, 25 februari: 14.50 uur controle/groei echo gynaecoloog BE, 2 maart: 11.15 uur geslachtsbepaling echo Jan de Koning Noekie, 29 maart: Na controle gynaecoloog Noekie, 2 april: Na controle VK BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1 Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)
Zo... nog even 2 laatste afspraakjes toegevoegd. En dan zal ik in het lijstje er voorlopig niet meer tussen komen te staan. Vreemd idee eigenlijk...
@Jordan: raar dat de follikels deze maand niet mee willen werken. Frustrerend en zelfs een geval apart als je zelf de artsen voor een raadsel stelt. Mijn vragenlijstje van het werk heb ik net ingevuld. De computer kan dan in ieder geval uitblijven tot maandagmorgen. Dan zijn ze de eerste weer. @Noekie: is het nog gelukt met de nieuwe fotoshoot van vandaag? En misschien raar dat je straks geen afspraken meer hebt voor het lijstje, maar we horen graag je belevenissen met de kleine. Dus we kunnen nog lang niet zonder je. Mijn man, zoontje en ik zijn vanmiddag even naar de peuteropvang bij ons in de buurt gaan kijken. Hoe graag we hem ook om ons heen hebben. We merken toch dat hij echt meer uitdaging wil en graag met andere kinderen speelt. We waren het al langer van plan (ondanks dat mijn man en ik het best moeilijk vonden ), maar de laatste weken was steeds mijn man aan het werk, of ik of mijn zoontje waren grieperig. Vandaag was het dan toch zover. Vond het toch wel spannend, maar het gevoel was gelijk goed. Ons zoontje ging, terwijl wij aan het praten waren, gelijk aan het spelen. Volgende week zouden we van start gaan. Maar toen wilde ons zoontje niet mee naar huis. Ik zei toen nog voor de gein, dat ik geloofde dat we het deze week al maar in moesten laten gaan. De leidster zei toen dat we ook over een uurtje terug konden komen om het gewoon eens te laten 'gebeuren' om te zien hoe hij erop zou reageren. Daar gingen mijn man en ik dus 'met lege handen' naar huis. Wel raar, ook om samen in een stil huis thuis te komen. We waren amper binnen en hadden de jas nog aan, toen de telefoon ging. We zeiden nog tegen elkaar. Nou, daar zul je ze al hebben. Maar het bleek de Etos te zijn, die onze luiers binnen had, die vorige week niet leverbaar waren. De hele tijd hebben we op de telefoon gelet, maar er werd niet gebeld (het ging dus goed). Ben maar lekker gaan poetsen, want vond het toch wel vreemd en onwennig . Aan de andere kant ook blij en opgelucht dat ons zoontje het zo naar z'n zin had en dus niet mee naar huis wilde. Een goed teken dus. Beter dan huilend aan je been hangen als je weg moet gaan. Mijn man en ik hebben in een half uur nog nooit zoveel in en om huis gedaan. Want meestal lukt dat niet zo makkelijk met ons zoontje erbij (die altijd overal mee wil helpen). Om 3 uur konden we hem weer ophalen. Dus vol verwachting gingen we er weer heen. Toen we binnenkwamen keek ons zoontje wat verbaasd dat we er ineens weer waren. Maar weer wilde hij niet mee. De leidsters zeiden ook dat het heel goed gegaan was en dat het leek of hij al maanden daar was. Volgende week mag hij weer. Bij thuiskomst heeft hij ruim een uur geslapen, toch wel vermoeiend al die indrukken. Maar ben toch wel heel erg trots op hem (en stiekem ook wel trots op mezelf, want het was ook wel een overwinning voor mezelf ).
Jordan:: grrr het zit je ook niet mee! Sneeuwmees: weer eren nieuwe stap in het ouderschap. Lijkt me idd een vreemd en lastig moment. Hier gaat de verbouwing weg goed. Een grote stof zooi, maar ze gaan zo hard dat ze misschien een week eerder klaar zijn. Dat zou heel erg fijn zijn. Het was wel een heel vermoeiende week voor me. Nu snel slapen, morgen weer vroeg bouwvakkers.
Ego; pffffff ik ben echt te moe. Moet nog wat voor het werk doen, maar ben echt kapot. Die verbouwing breekt me nu al op. Gelukkig mag ik morgen uitslapen en zijn er even geen bouwvakkers. Het wordt wel echt mooi als het af is. Over 1,5 week hoop ik dat het af is. Ligt nu weer aan stucadoors die na de tegelzetter het plafond nog gaan doen. Daarna moeten we die nog witten en dan kan ik eindelijk genieten van de badkamer en kunnen we beginnen aan de gister geleverde babykamer. Die staat nu in dozen in de huiskamer, omdat er boven geen plek is en daar echt alles stoffig en vies is.
@Sneeuwmees: Fotoshoot nog niet gelukt. Het moet zonnig weer zijn anders is het licht niet goed op de kamer van Siem. De nog even afwachten... De eerste paar keer is altijd moeilijk om de kleine achter te laten. Maar het is denk ik wel een goede beslissing om hem op de peuteropvang te doen. Daar heb je straks ook weer gemak van als hij naar school gaat. Ze leren zo veel van elkaar! En fijn dat hij het wel super naar zijn zin heeft daar. Dat geeft al weer een heel ander gevoel dan dat je hem huilend achter moet laten. @IkkeB: Spannend de nieuwe babykamer! Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Nog even doorzetten en straks ook genieten van de nieuwe badkamer.
Sneeuwmees, best knap he hahaha. Gewoon een apart gevalletje ben ik Maar de vorige cyclus had ik het natuurlijk helemaal gehad en toen zei ik tegen mijn man, het lijkt wel alsof IETS alles uit de kast trekt om te zorgen dat we er niet mee door kunnen. Nu er helemaal niets gebeurt begon zelfs hij, nuchter als maar kan, hier zelfs over te denken hahahaha. Wat goed dat jullie je zoontje naar de psz hebben gebracht omdat het beter is voor hem. Kan me er iets bij voorstellen dat het raar is hem weg te brengen maar echt super dat hij zich meteen thuis voelt. Scheelt een hoop gedoe. IkkeB, balen iedere ochtend op te staan met een zwerm herrie makende bouwvakkers om je heen maar nog ff volhouden, morgen genieten van het uitslapen en straks genieten van het eindresultaat Noekie, is het niet zo dat je op een wolk drijft?