Sneeuwmees, lekker hoor zo'n dagje uitwaaien :-D Fijn dat jullie er van genoten hebben alleen erg jammer van die files... Tsja mn schouder, hoe kom je er aan... Ik ben voor 4 jaar terug bij ons in de keuken uitgegleden op t laminaat wat er toen nog lag, en ben toen met mn volle gewicht vol op mn schouder gevallen. Ik had toen al tegen J.an gezegd dat er iets niet goed zat omdat t zo'n pijn deed... ah zei hij niet aanstellen die spieren hebben gewoon n optater gehad... das ook wel t meest logische dus ja me er maar bij neer gelegd. Maar die pijn ging niet meer weg... de ene na de andere onsteking en uiteindwlijk die kalkhaard. Die kalkhaard wordt vaak veroorzaakt door schade aan je pezen/spieren. Dus zodoende. Ja n mama in de lappenmand is niks eigenlijk maar laat ik er niets aan doen kan ik helemaal niets meer. Neem bijv even vannacht... k heb t vanmorgen 6 uur zien worden. K kon niet in slaap komen van de pijn, kon me geen houding vinden om goed lekker en pijnvrij te liggen. En toen ik eenmaal sliep werd k weer wakker van de pijn. Was blij dat t zondag was en J.an me lekker heeft laten liggen tot 11.30 uur. Wat dat aangaat nu wel even fijn dat de kids vakantie hebben Van Tori wist ik het idd al maar bewust niet hier geplaatst omdat ze dat mss zelf nog had willen doen Ook ik wist verder niets af van een evt poging o.i.d. maar las het per toeval omdat ik even nieuwsgierig was naar babbel en zonnestraal die hier in heel t begin ook mee schreven. Ik zal echt weer proberen meer mee te schrijven. Maar idd ik doe hier ook meer dan dat men soms ziet, maar goed volgens mij is dat in ieder huisje zo
Grrr al twee keer hele tekst getypt die nu weg is omdat de ipad vast liep.... Laatste poging met kortere tekst Tori zwanger? Wat een verasssing nadat ze nog niet zo lang geleden is gestopt met hier typen omdat haar man geen tweede wilde...
Be; ja temperaturen voor accupunctuur. Dit om mijn cyclus goed t volgen qua temperatuur. Ik moet dit ook de hele syclus doen. Daarnaast ook kruiden en natuurlijk de sessies. Mijn mild doet het niet zo goed, dus die behandeld ze steeds. De mild zorgt voor een goede doorbloeding naar beneden. De laatste keer heeft ze zich daarnaast gefocust op het verwarmen van de baarmoeder enz, lekker nestje creeeren, hihi
@Bianca: zo zie je maar wat een ellende door een zo'n 'domme' val. Ik ben van de zomer met de kinderwagen gevallen en op mijn knie. Na al die tijd is het nog steeds gevoelig dat ik niet echt op mijn knie kan zitten. Zou me niks verbazen als dat ook zo'n langdurend iets blijft. En je hebt groots gelijk dat je het nu aan laat pakken. Met zoveel pijn (wat alleen maar erger wordt), kun je straks helemaal niks meer. Dus dan maar een keer echt in de lappenmand en er hopelijk helemaal vanaf. Ook met het oog op evt. nog een zwangerschap en een kleintje. @Ikke: ik ben toen ook lekgeprikt omdat bij mij ook stagnaties zaten en alles goed doorbloed moest zijn en blijven. Ik kreeg toen ook van die chinese kruidencapsules die ik maar met moeite in kon nemen. Zelfs toen ik zwanger was moest ik ze blijven gebruiken. Ik heb dat tot de 17e week volgehouden tot ik kokhalzend boven de wasbak hing en ze echt niet meer weg kon krijgen. Maar ja, alles voor het goede doel. Ik kreeg van de accupunctuur ook altijd zo'n moxastaafje mee waarmee ik dan mijn buikstreek kon verwarmen na de eisprong of tp.
Vergeten doe ik jullie nooit maar de tijd om te reageren is er gewoon niet meer. Het is dat BE mij nu even appt dus dacht meteen even bijlezen... En tori zwanger! Whaaaa dat zag ik dus ook even niet aankomen! Maar wat fijn voor haar!
@Noekie: je bent ook nog niet vergeten, hoor! Gaat alles goed met jullie? We moeten binnenkort maar eens een date afspreken. Kunnen we lekker bijkletsen!
Aaaah dat was ik dus gister vergeten, om even over een date te beginnen lijkt me idd erg leuk elkaar weer eens te zien en te spreken. Dus ik ben voor hoor Ikke, ik had het ook totaal niet aan zien komen, (van Tori) maar ze blijken echt hele goede gesprekken te hebben gehad. T is ze ook van harte gegund hoor Ik ben erg benieuwd of het voor jullie gaat werken Ikke. Ook jullie is een brusje voor T.imo enorm gegund Sneeuwmees, ja soms kun je echt net ongelukkig terecht komen als je valt hoor. Wat betreft je knie, ik zal dit even aankijken nog en anders toch even langs de ha gaan. Liever ergens vroeg erbij zijn dan straks 'te laat' en dat ze er dan evt. niets of weinig meer aan kunnen doen. Je knieën zijn zo enorm belangrijk. Noekie, kijk je wel uit dat je je zelf niet voorbij loopt meid? En wat een mooie foto's zie ik toch steeds voorbij komen ben jarloers
Sneeuwmees: ik heb geen capsules, maar een poeder wat ik 3 keer per dag moe nemen. Vorige maand waren ze echt heel vies. Deze maand lijkt de samenstelling minder vervelend. Tijdens de eerste fase krijg ik weer andere. Tijdens mijn wangerschao hoefde ik ze niet te nemen. ( gelukkig hihi) Noekie; leuk om van jou ook weer even iets te horen. Be: super bedankt voor je woorden dat een brusje voor timo ons gegund is.
IkkeB, wel spannend allemaal. Blijf toch wel hopen dat er snel wat gaat gebeuren bij je. Zou zo leuk zijn! En ik voel me matig. Veel buikpijn en super moe. Ik had het er gisteren met mijn man over dat ik er ZO van baal hoe ik me voel. Ik durf amper te zeggen als ik weer wat mankeer zoveel is er gebeurd en speelt er nog steeds. Iedere x als we denken dat we alles hebben gehad duikt er weer wat op. BE, voor jou is het aftellen met je schouder. Hopelijk komt de datum snel dichterbij. Die pijn is niks. Zorgpad...nog niets. Ik zit nu in spanning te wachten tot mijn arts belt. Hij moet me bellen voor het bloedverlies van vorige week, de hevige buikpijnen die niet weg gaan en vanwege de utinodiging van het zorgpad die ik dus nog steeds niet heb. En ik wil zo graag DOOOOOR! Sneeuwmees, zag je Madurodam foto's. Leuk! Ik woon er vlak bij maar ben er nog nooit geweest hahaha. Noekie, gaat het goed met je? En wat een super bericht van Tori! Echt heel leuk! Ik heb naast buikpijn ook enorme kramp de afgelopen dagen. Ik word er 's nachts zwetend en kotsmisselijk wakker van maar het komt echt uit mijn onderbuik dus ik betwijfel of het mijn darmen zijn mede omdat er niets raars gebeurd. Ik kan dan niet zitten, liggen op lopen zo'n pijn doet het. Maak me er best zorgen om mede met die idiote voorgeschiedenis van mij!
Update, even de tekst uit een ander topic overgenomen want het is best een verhaal: Mijn arts heeft gebeld. Hij heeft ook nog even apart mijn situatie besproken met de man die het Zorgpad coördineert (een Nefroloog) om te bepalen welke artsen e.d. De man zou mij volgende week gaan uitnodigen want hij is nu op vakantie maar mijn arts spreekt dinsdag met hem en belt mij dan woensdag over hoe nu verder. Ik heb aangegeven dat ik blij ben met de uitgebreide onderzoeken (voor de miskramen maar ook voor mijn eigen gezondheid, het is fijn als alle aspecten van de SLE uitgebreid onderzocht worden) maar dat ik ook wel weer toe ben aan doorgaan met de terugplaatsingen. Sta al langer dan 9 maanden stil. Hij gaat de druk opvoeren. M.b.t. mijn buikpijn moet ik morgen langskomen voor een echo. Ben benieuwd of er iets te zien is.
Jordan; ach meisje toch... Zucht wat moet jij veel doorstaan zeg, die pijn klinkt echt niet goed. Fijn dat je morgen een echo krijgt. Ik ken jou echt als een uber positief mens en nu hoor ik je echt zorgen maken, dat zegt veel. Ik wil niet bemoederen, maar misschien is het toch verstandig ook je werk nog eens onder de loep te nemen. Je lichaam begint nu echt grenzen aan te geven.. Een hele dikke knuffel en succes morgen.
@Jordan: heel veel succes morgen! Fijn dat je arts in ieder geval moeite doet om door te pakken. Hopelijk snel een oorzaak (en oplossing) van je buikpijn. Ja, en Madurodam. Op zich wel aardig om een keer heen te gaan. Het was dat we kortingskaartjes hadden, want het is niet zo heel groot en dan vind ik de 'normale' prijs best duur. En meestal werkt het zo dat hoe dichterbij je woont, hoe minder vaak je ergens naar toe gaat. Wij wonen dichtbij allerlei bossen. We kunnen zelfs kiezen welk bos we in willen lopen. Allebei op loopafstand van ons huis. Daar zit ook een hotel in de buurt waar veel mensen uit de Randstad komen. Wij gingen altijd 2 keer per dag met de honden het bos in, maar voor ons was dat normaal en vaak 'noodzaak'. Tot we een keer mensen uit de Randstad spraken die zeiden dat wij toch zo boften om in zo'n groene omgeving met lekker bos te wonen. Dan besef je pas dat wij dit al 'normaal' vinden en niet meer zien.
Thanks meiden. Ga zo de auto in. 'Gelukkig' heb ik buikpijn dus ik kan het goed aangeven Wordt vervolgd.
Ik ben in het zhuis geweest. Bekeken, bevoeld en be-echo'd. Wond van lys was nu net een herstellende schaafwond vertelde hij. Zag er netjes uit. Bm-mond wat netjes gesloten. Met de echo bleek alles er goed uit te zien máár ik zou deze week ongesteld moeten worden maar het zag er uit alsof ik nu juist ieder moment mijn eisprong kan gaan krijgen. 1 follikel 14 mm, bm-slijmvlies 7 mm. Da's raar want ik had 4 weken terug een redelijk op tijd menstruatie. Maar ja. Hij heeft bloed geprikt (hormonen enzo) en ik bel hem zodra ik ongesteld ben geworden. Die bloeding lijkt toch een miskraam al lijkt me dat sterk maar goed. Die buikpijn komt dus niet door een gynaecologisch probleem, als het aanhoud dus maar naar de huisarts. Hij denkt dat dit ook door de SLE kan komen omdat SLE op zoveel vlakken vervelende dingen kan veroorzaken. Maar dat gaan ze verder uitdiepen bij dat zorgpad. Daarvoor sta ik nu overigens op de lijst en krijg ik naar verwachting op korte termijn een uitnodiging.
@Jordan: zo te horen hebben ze in korte tijd alles goed nagekeken. Gelukkig geen gynaecologisch probleem. Ik vroeg me al af of het niet door SLE kon komen, maar dacht dat dat wel een domme vraag van me zou zijn. En ja, eisprong of ongesteld, het blijft dus nog even onzeker welke kant het op gaat.
@Bianca: hihi... misschien niet, maar vond het zelf toch te dom om te vragen. @Jordan: weet je al of het een eisprong of een aankomende ongi was? Ik ben zelf ook in afwachting van mijn ongi. Raar dat je ruim een jaar geleden je NOD kon dromen. Je leefde van eisprong tot NOD en dan weer van eisprong tot NOD enz. Nu heb ik de laatste keer een kruisje in de agenda gezet, want anders zou ik het echt niet meer weten. Afgelopen week zitten kijken en als alles klopt (en regelmatig is) zou ik het morgen kunnen verwachten. Ik heb deze keer gelukkig niet al ruim een week 'aanloop' gehad met bloedverlies, dus dat is positief. Alleen wat spotting en buikpijn aan het begin van de cyclus gehad. Mag zometeen weer met de kat naar de dierenarts. Die heeft steeds last van een soort bronchitis. Eerst kreeg hij een kuurtje en kwam het 4 maanden later weer terug en dan kreeg hij weer een kuurtje enz. Je kon de klok er bijna op gelijk zetten. Maar de laatste maanden komt het sneller terug. En ze wil nu toch een keer een foto laten maken om toch eens te zien wat daar van binnen aan de hand is. Vindt het zelf wel raar, want twee weken geleden had hij er veel last van en ben ik langs geweest. Het had me logischer geleken als je, op het moment dat zo'n ontsteking het heftigst is, dan een foto gaat maken en niet 2 wkn nadat die weer met een kuur de kop in hebt gedrukt. Maar goed ze zullen het wel weten. We zullen zien.
Sneeuwmees, inderdaad bestaan domme vragen niet. Ik had er zelf ook aan gedacht, ook omdat er eiwitten zijn aangetroffen in mijn urine wat kan duiden op nieraandoeningen (moet nog verder worden onderzocht) maar ik wilde niet meteen zo ver gaan anders lijkt het straks nog of ik zelf al die ellende verzin en mezelf zo gek maak dat ik van alles ga mankeren hahahaha. Ik ben nog niet ongesteld maar de buikpijn voelt inmiddels wel echt alsof ik dat wel ben. Morgen heeft mijn beste dinnetje haar babyshower. En ik ga niet. Voel me er best rot over maar ik weet ook dat het voor mij de juiste keuze is. De hele dag tussen baby gedoetjes zitten is momenteel niet aan mij besteed. En aangezien ik de laatste dagen echt een 'wijf' ben (jankerig, emotioneel enzo) en er om me heen bosjes vrouwen bevallen of zwanger blijken te zijn ben ik helemaal in status verdrietig. Ik wil ZO graag dat geluk van een kindje. ZO ZO graag. En husband staat er ook zo in dus die zit er ook best mee. En dat vind ik nog vervelender dan voor mezelf omdat hij er in het begin vrij neutraal in stond maar nu het langer duurt en de kans steeds kleiner lijkt raakt het hem des te meer. Ah well, ik heb lieve dinnetje een kaartje gestuurd met mijn excuus al weet ik dat ze het begrijpt en ik geloof dat ik het er moeilijker mee heb dan zij dat zal hebben. Morgen zal wel ff een matige dag worden maar mijn lieve man kwam al met allemaal leuke afleidingsmanoeuvres dus het MOET goed komen Fijn weekend!
O jordan, grrrr je gevoel is zo goed te begrijpen. En wees maar lekker even een 'wijf' dat is belangrijk. Het lijkt me heel dubbel dat je morgen niet gaat, ik hoop dat je beste vriendin het zal begrijpen, maar het is niet voor niks je beste vriendin. Een hele dikke knuffel voor jou!!!