Goede morgen meiden, Vanmorgen om 08.45 uur had ik eindelijk iemand aan de telefoon van de fert. afdeling. Ook deze vroeg om de vragenlijsten... aangegeven dat er vorige week was gezegd dat deze niet nodig waren i.v.m. hernieuwde wens. Ze pakte mn dossier erbij voor de verwijs brief en idd. Dat was niet nodig. Er kon gelijk een afspraak gemaakt worden bij de arts. Ze gaf gelijk aan dat ze dat al op korte termijn wou doen... De afspraak is gepland voor volgende week dinsdag de 16de om 11.15 uur bij mijn favoriete gyn/fert. arts. Ben erg benieuwd. Zij heeft bij de zwangerschap van Jayden ook mijn eerste echo gemaakt omdat ik zo onzeker was. Spannend meiden! Zeker nu de eerste afspraak weer gepland staat
@BE: wat fijn dat er al een afspraak staat en ook dat het al zo snel is. Ja, C. is zo'n schat. Ik had toen ik vorig jaar zwanger was, gevraagd om een echo en ze deden daar zo moeilijk over. Uiteindelijk kon ik met veel moeite een echo bij dr. P. krijgen. Ik had bijna zoiets van stik er maar in en laat maar. Maar toen ik daar kwam, deed C. de deur open en deed ze de echo zelf. Zo lief (en gemeend blij) ze toen was bij de echo en ook daarna nog bijna een uur zitten praten over DD en de zwangerschap. Ze bood aan dat als ik me onzeker voelde ik altijd mocht bellen voor een echo en zelfs bij haar onder behandeling mocht blijven als ik dat zou willen. Heb haar ook een geboortekaartje gestuurd, omdat er natuurlijk na zo'n eerste echo van alles mis kon gaan en haar wilde laten weten dat de zwangerschap goed gegaan was. Kreeg toen zelfs een kaartje van haar terug met een hele lieve tekst. Ja, zulke artsen zijn zeldzaam en verdienen echt een lintje. En jij weer eigenwijs...hihi... Kan ik me nou helemaal niet voorstellen bij jou...hihi... Maar denk dat de ene sneller geneest dan de ander, dus als het goed voelt om die swing al af te doen (en de fysio is het daar ook mee eens ), dan is het toch goed.
Jordan echt wel spannend nu hoor Is jouw menstruatie er al??? Ja Sneeuwmees t is een echte lieverd C. Hoop ook echt dat ik niet bij P. hoef te komen... ik heb gewoon echt niks met haar en zij niets met haar patienten. Ben ook wrg benieuwd of assistente M. er nog zit, daar kon ik altijd zo goed mee overweg. Zij maakte ook altijd de pregnyl spuit voor me klaar vond k zelf niks om te doen. Ik weet niet eens meer of ik ze een geboorte kaartje heb gestuurd toen... Ben benieuwd wat de fysio vanmiddag gaat zeggen... maar ik moet nog eventjes geduld hebben
Maar dames.... wel leuk dat t hier op t topic weer wat actiever wordt In onze omgeving laten we trouwens vrijwel niemand weten dat we er weer voor gaan en het traject weer in stappen. Jullie weten het plus 2 vriendinnen van mij en mn zwagertje i.v.m. t oppassen.
@BE: onze naam is haas. Van ons hoort niemand wat...hihihi! M. werkte er in maart in ieder geval nog wel. Ik had toen dat geboortekaartje gestuurd en toen belde ze me persoonlijk even op. Was daar echt zo door geraakt, dat ze die moeite even nam om bij te kletsen. En toen kwam even later dat kaartje van C. ook nog. Echt bijzonder.
Ik zeg niksssss Op FB praat ik sowieso niet 'en publiek' over zwanger willen worden, blijven of zijn De artsen van jullie ken ik niet. Kan er niets over zeggen hahaha. Kan alleen zeggen dat mijn arts waanzinnig is maar ja, daar hebben jullie niets aan. En nee, geen spatje bloed nog getraceerd. Mijn lichaam kennende wordt dat gewoon pas de 19e.
Ik ging net dus naar de wc.... Ik veeg af.... Wat ouwe meuk bloed.... Maar wel bloed. En zo begint het vaak. Zou het dan toch? Ik sta weer op standje pogo want nu maar hopen dat het nog kan allemaal. Ze zouden volgens mij berekening 3 dagen moeten rekken dan. Dan kan het tussen kerst en oud en nieuw. Oeiiii.... Nou, we gaan het ondervinden
Hihihi toppie meiden Jordan, dat jouw arts waanzinnig is heb ik wel begrepen uit de vele gesprekken die we hebben gehad. Ook als ik alleen al kijk naar wat ze nu weer allemaal hebben gedaan vior je is gewoon super. En voor mijn gevoel hier in NL ook erg bijzonder daar ze bijv hier in t zh nergens aan mij willen werken.
Sneeuwmees, wat super dat ze je ook even gebeld heeft. K vind haar echt de beste assistent die ze in dat zh hebben lopen! Maar sat komt mss ook door haar leeftijd en leef ervaringen...
Nou.... Het is nog niet doorgezet maar ik heb voor de zekerheid toch maar gebeld met LUMC. Even vraag neergelegd of, als het vanavond door zet, ik dan mag starten met spuiten of dat ik dan de volgende dag pas begin. Ze ging even overleggen met een arts. En die vond het toch te kritiek als ik nu zou starten. Grrrrr.... Ik heb een heel arsenaal aan scheldwoorden klaar staan die ik dus voor me hou maar die kunnen jullie wel zelf invullen toch? Zucht! Maar ja, mocht het toch niet doorzetten en is het weer gewoon loos bloedverlies (vast niet) en komt het alsnog op de 19e dan mag ik dan wel gaan starten anders wordt het januari en waarom ook niet. Zou bijna eng worden als het zomaar in 1x goed gaat. Anyhoe, ze stelde ook voor dat ik de pil mag gebruiken als ik nu zwanger wordt zodat ze de boel precies een maand kunnen uitstellen maar toen ik stopte na de pil 12 jaar geleden (die had ik toen 8 jaar geslikt) ben ik 2 jaar lang niet ongesteld geworden dus stel nou dat de boel zo van slag raakt dat ik dus niet direct ongesteld word? Wat zouden jullie doen? Ik weet ff niet meer wat verstandig is en wat niet...
@Jordan: ach, meid! Ik werd al blij van je eerste berichtje. Hoe blij kun je al worden van oude meuk aan bloed. Maar toen toch weer het bericht dat het allemaal wat krap gaat worden. Grrr... Kan me helemaal voorstellen welke woorden je waarschijnlijk al in de aanslag had. Knuffel, meid! Dan misschien niet zwanger het jaar uit, maar hopelijk wel snel zwanger het jaar beginnen. Mijn man heeft vanmorgen weer contact gehad met de huisarts. De uitslagen bleken al binnen en ze vermoeden nu de ziekte van pfeiffer. Hierdoor kunnen ook de leverwaardes verhoogd zijn. Mijn man heeft dat al een keer gehad en normaal wordt gezegd dat je het niet voor een tweede keer kunt krijgen, maar dat blijkt dus toch wel te kunnen (blijkbaar). Mijn man had gevraagd om contact te hebben met de huisarts zelf en hij zou vanmiddag teruggebeld worden. Maar hij is niet teruggebeld. Morgen dus maar weer achteraan bellen. We willen graag de risico's weten (voor mij en evt. de kinderen). Ook al heb ik al zitten googlen dat kleine kinderen hier weinig tot geen last van hoeven te hebben. Morgen maar even afwachten.
Jordan, nu ik bovenstaand stukje lees denk ik dat je echt niet aan de pil moet beginnen.... als ik even heel eerlijk mag en moet zijn...
Sneeuwmees t gaat bij jullie alle kanten op zo te zien... vervelend zeg! Hopelijk weten jullie snel meer!
@Jordan: en is de oude meuk al overgegaan naar een echte ongi? @Bianca: ja, inderdaad een heel gedoe met mijn man. Zijn baas zal ook wel niet blij zijn, want begin dit jaar moest hij ook al verplicht 3 maanden aan de kant ivm zijn apneu. Gisteren zou hij teruggebeld worden door de huisarts, maar dat gebeurde niet. Om 5 uur belde hij zelf op, maar toen waren ze al vertrokken. Vanmorgen weer gebeld en toen kreeg hij te horen dat hij zonder reden niet was komen opdagen op de afspraak gisteren. Mijn man zei dat hij helemaal geen afspraak had gehad, maar dat hij door de huisarts gebeld zou worden eind van de middag. Ja, toen ze nog verder keek, bleek dat ook in de computer te staan. Miscommunicatie op de praktijk dus. Vandaag weer nieuwe poging voor een belafspraak. Ben dus benieuwd.
Sneeuwmees, pfeiffer is niet leuk en kan ook zéker zorgen voor ellende aan je lever. Ik heb ook 2x pfeiffer gehad, sommige mensen zijn drager van het EBV (Epstein-Barrvirus = Herpes btw) en kunnen het daardoor vaker krijgen. Wakkert dan ineens op als je weerstand laag is. Als jij ooit al pfeiffer hebt gehad zul je het waarschijnlijk niet krijgen en anders nu al hebben. Voor de kids durf ik het niet te zeggen maar je man moet zich echt rustig houden en uitrusten en uitzieken. En je voelt je inderdaad ZO beroerd door die shit pfeiffer. Bluh. BE, thanks! En eerlijk? Graag, dat weet je Ik heb ook besloten niet aan de pil te gaan. En aangezien er nog steeds niets is doorgezet ga ik er voor nu nog maar vanuit dat het misschien toch de 19e nog kan komen. Over ruim 3 uur ga ik afsluiten op de zaak, mijn mama bij mij thuis oppikken en dan naar Leiden voor het uitgebreide gesprek n.a.v. zorgpad.
Ik denk dat je een goede keus maakt door niet aan de pil te beginnen. En idd hopen dat nu de ongi de 19de komt. Afsluiten op de zaak? En dan vakantie? Of is t alleen voor vandaag? Wel spannend denk ik he t gesprek van vanmiddag. Heb je al enig idee wat je er van kunt verwachten? Of wat je er zelf al van verwacht?
Vraag me alleen wel af wat deze bloeding was en die van 2 en een halve week terug. Ga afsluiten om vanmiddag weg te gaan. Vakantie duurt nog 2 weken (helaas) En uitslag weet ik natuurlijk al gedeeltelijk maar benieuwd wat hun adviezen zijn.