@Bianca: als we jou toch niet hadden...hihi.. Weer een beetje bijgetankt? Hier de laatste loodjes voor de kerst op het werk. Moet deze week nog en volgende week twee dagen. Maar iedereen wil natuurlijk alles afgerond hebben en alles moet de deur uit zijn voordat de boeken sluiten. Mijn man zou morgen moeten werken. Vandaag belde zijn baas op, zoals hij altijd een dag van tevoren doet. Maar hij belde of mijn man niet de eerstvolgende dienst pas wilde beginnen. Een collega wil wat extra uren draaien en wilde graag de dienst van mijn man overnemen. Mijn man is boventallig, dus hij heeft er maar geen punt van gemaakt. Dan meldt hij zich wel 2 dagen later beter. Wel apart dat je een baan hebt, waarbij je baas je voorzichtig vraagt of je je niet nog 2 dagen langer ziek kan houden... Dus nog even uitstel van...
Noekie, sterkte lieverd. Wat enorm moeilijk. Ik hoop dat je snel de woorden en het moment vindt om de knoop door te hakken. Hoe moeilijk ook zal het je waarschijnlijk wel rust geven. Nogmaals sterkte en een dikke knuffel! Sneeuwmees, hoe gaat het nu met je man? Hij gaat dus wel werken, trekt hij dat? BE, hoe gaat het met je schouder? IkkeB, met jou alles goed? Ik heb grandioze koppijn, echt niet te harden. Migraine want ik kan zelfs geen licht en geluiden verdragen en het aanraken van mijn kop doet al zeer. Sta nu dus stijf onder de pijnstillers want ik MOET werken. Echt geen keuze nu, zo druk. Daarnaast misselijk (van de hoofdpijn?), moe en een soort spierpijn in mijn onderbuik alsof ik gesport heb wat ik dus niet heb gedaan. Ik denk dat het komt door de hormonen al die pijntjes en dingetjes. Maar goed, KLAAG en nu weer klaar. Voor een goed doel, hopelijk wordt het niet veel erger dan dit Ik ren weer door maar wilde even snel wat later horen! Knuffel voor jullie!
Jordan, lief dat je er naar vraagt. Ik heb mimenteel even mindere dagen met mn schouder. Maar heb t idee dat t ook komt doordat ik deze week oas laat in de week mn fysio krijg. Normaal iedere maandag/dinsdag en nu in ene van dinsdag vorige week naar deze donderdag. Denk dat hij toch iets stijf aan t worden is. K mocht de sling dus afbouwen/af doen. Fysio zei afbouwen en in de papieren van de arts staatmet 6 weken af doen en zelf zei hij met 5 weken. Dus ja... ik heb hem nu dus weer vaker om... Let goed op je zelf meis! En als t echt niet gaat heeft je baas gewoon pech meis...
@Jordan: pas goed op jezelf, meid! Hoofdpijn is al vreselijk, laat staan als het migraine is. Wat niet kan, dat kan niet, hoor. Kan het niet van de spanning zijn dat je zo lang hebben zitten hopen en wachten op je ongi en dat het een soort van ontlading is? Hopelijk gaat het snel beter. @Bianca: jij ook even een terugvalletje? Dat is balen. Maar kan me voorstellen als er zo lang tussen de fysio zit, dat dat net even te lang is geweest. Hopelijk doet de sling en de fysio weer wonderen, dat het bij jou ook snel weer beter zal gaan. Met mijn man gaat het goed, al zal het wel tegenvallen als hij weer moet werken na al die weken vrij. Wel moet hij nog een paar keer bloed laten prikken om te blijven zien of die waardes blijven zakken.
Sneeuwmees, idd even iets een terugval maar ik merk wel dat de sling weer helpt. Gister bij de arts geweest die me geopereerd heeft, ik was daar voor mn linkerschouder maar heb ook gelijk mn nacontrole gehad. Hij was er erg tevreden over :-D Ik was erg bang voor een frozen shoulder, dat gebeurd met regelmaat na deE operatie, maar nog voor ik er zelf iets over zei of vroeg gaf hij al aan dat t risico op n frozen shoulder nu enorm afgenomen is. Wat me helemaal blij maakte. Hij heeft ook naar mn linker schouder gekeken, en riep gelijk; maar opereren doe ik nu nog niet hahaha ja dat was ook nog niet de bedoeling. Ik heb nu twee injecties in die schouder gekregen voor de pijn. Mochten deze niet helpen zal ik over n week of 6 tot 8 ong weer terug moeten en dan gaat ie t aan prikken met de echo erbij. Pas als mn rechter arm echt goed is genezen wil hij overstappen tot een operatie. Maar goed voor nu ben ik weer geholpen. (Hoop ik ) Nadeel is wel dat ik nu weer een (vaginale) bloeding heb, dus mn cyclus zal wel weer naar de knoppe gaan en dat is eigenlijk t enige waar ik van baal. Zeker nu we de mmm qeer ingestapt zijn... Het zal idd weer even wennen zijn nu je man weer gaat werken. Om de hoeveel dagen en of weken moet hij nou prikken?
@Bianca: helemaal vergeten. Had je nu gisteren ook het gesprek in het zkh op de ferti-poli? Ben de dagen een beetje kwijt, vrees ik. Maar wat fijn dat je arts tevreden was en de kans op een frozen shoulder heel klein is en dat je voorlopig nog niet opnieuw geopereerd hoeft te worden. Wel balen dat het met je schouder nu beter gaat, maar dat je je cyclus weer in de war hebt. Dat kun je inderdaad net nu niet gebruiken. Hopelijk was het eenmalig en is het de volgende maand snel weer op orde. Mijn man moet deze week prikken (dan is het een week geleden met de vorige keer). En dan afhankelijk van de uitslagen horen of het dan nog eens per week moet of dat er een langere tijd tussen mag zitten. Ja, inderdaad balen dat hij moet werken. Morgen is ook nog eens de kerstviering van ons zoontje op school. Zijn baas had gebeld of hij een dienst terug wilde geven aan een collega die meer uren wilde en dat was afgelopen dinsdag. Toen mijn man neergelegd had, zei ik dat hij beter die donderdag 'kwijt' had gekund ivm die kerstviering. Dus ik stelde voor of hij niet nog een keer kon bellen of dat mogelijk was. Maar die collega werkte ook al de dag erna en dat ging niet lukken, maar zijn baas zei wel gelijk, dan begin je toch een uurtje later. Dus ook weer opgelost. Ik heb vanavond kerstdiner op mijn werk en we moeten foto's laten maken. Pieker me suf wat ik aan moet trekken. Vorig jaar was ik natuurlijk zwanger rond deze tijd en ik heb nog steeds een flink aantal kilo's die ik eraf wil hebben. Vandaar dus nog niet veel behoefte veel kleren te gaan kopen. Vanmiddag maar eens mijn kledingkast uitspitten.
Gister idd een afspraak gehad in t zh op de ferti-poli. Morgen weer naar nijmegen voor t zaadonderzoek. Deze willen ze nog een keer uitvoeren omdat Jayden wel op natuurlijke wijze is gekomen. Vanuit dat onderzoek wordt er gekeken wat de volgende stappen zijn. Zijn de uitslagen t zelfde als toen gaan we weer voor icsi zijn de uitslagen veranderd en dus verbeterd zullen we nog wel horen wat we gaan doen. Als nou blijkt dat de uitslagen echt goed zijn (wat ik niet verwacht door de uitslagen van t verleden) dan zal t er op neer komen dat we eerst 6 maanden zelf aan de gang moeten en nemen ze daarna andere stappen. Maar we zullen t zien... komt vast wel goed.
@Bianca: ik wilde je nog steeds vragen waarom jullie weer via ons zkh gaan starten. Jij zei ooit dat jij altijd heel veel eitjes had, maar b-kwaliteit en dat die altijd vernietigd werden omdat ze in Nijmegen alleen a-kwaliteit invriezen. Geen verwijt, hoor, maar vroeg het me af. Zou zonde zijn als dat weer zo zou zijn en dat er zoveel eitjes weggegooid worden. Maar goed, we duimen en hopen gewoon op veel a-kwaliteit eitjes. (en je kunt altijd nog je embryo's naar DD over laten brengen en daar laten invriezen en tp). Hier kan de jongste sinds gisteren ineens tijgeren. Denk dat met de tandjes die doorgekomen zijn, ook een ontdekkingsreizigers-gen is vrijgekomen. Hij is niet meer te houden en we komen handen, ogen en oren te kort, want hij zit overal aan en in. Net weer een mijlpaal. Had hem op de grond gelegd met wat speelgoed en we keken net opzij en zit hij ineens. Het gaat hard en snel allemaal nu.
Sneeuwmees, tijdens de vorige pogingen hebben we idd overwogen om naar DD te gaan, maar heel eerlijk gezegd zie ik dat nu niet zitten. Met drie kinderen is het dan gewoon enorm lastig om vanalles te plannen en te doen en zeker qua oppas... Maar mss kijken we straks wel weer anders tegen aan...
@Bianca: snap ik helemaal, hoor. Het is een enorme aanslag op je gezin als je soms wel 3 keer in een week naar DD moet. Maar mocht je weer veel eitjes van b-kwaliteit hebben zou ik misschien wel overwegen die naar DD (of een andere kliniek) over te laten brengen zodat ze niet allemaal verloren gaan. Gelukkig raak jij wel makkelijk zwanger. Dus hopelijk hoef je daar niet over in te zitten.
Kun je overgebleven embryo's overbrengen naar een ander zh om ze in te laten vriezen zonder dat je daar patient bent? Als dat zo is zo iedereen dat dan toch doen?
Volgens mij kan dat, maar dan moet je tp ook in DD laten doen (dus ben je voor de cryo's patiënt in DD).
Klein probleempje is wel dat ik geen duits spreek... anders had ik even kunnen bellen en kunnen vragen....
@Bianca: ze hebben een NL team aan assistentes. Dus die spreken NL. Heb zelfs ook nog een mailadres van die NL dames. Dus als je dat ooit wil hebben dan geef je maar een gil.
Hoi Meiden, Hier is de stap gemaakt. We zijn sinds zondag uit elkaar. Hij is ook direct het huis uit gegaan. Opluchting! En het gaat super goed eigenlijk nu! De kindjes zijn zo veranderd in hun gedrag nu de spanning weg is. Trots op ze! @BE: Je kunt ook de echo's in NL doen dacht ik. Bv bij Rijnstate, die werken ook samen met DD. Zie dat vaak genoeg langs komen aan de balie.
@Noekie: goh, meid, wat een stap! Maar snap dat het naast de spanning voorafgaand nu ook een soort van opluchting geeft. Fijn ook dat de kinderen het zo goed oppakken. Ze krijgen onbewust toch vaak meer mee als je zou willen, hè? Ik wens je veel sterkte toe de komende tijd. Je gaat het zeker te weten redden met de kids! Hoop dat jij en je (ex) man samen een goede modus vinden om normaal met elkaar om te blijven gaan tbv de kinderen (en elkaar). Dikke knuffel. @Bianca: you've got whatsapp!
Noekie, ik heb je even een whatsappje gestuurd meis. Ik heb nu t mail adres van DD, dus ga daar deze week nog even voor zitten. Sneeuwmees, k heb je whatsapp gehad Hier vanmorgen n drukke ochtend gehad. Eerst fysio en vervolgens gelijk door sjezen naar Nijmegen voor de semenanalyse. We hadden Jayden ook mee genomen, en kregen bij het lab de vraag; is tie ook van ons??? Uhhh neej van ons hihihi leuke vrouw. T verhaal eventjes uitgelegd en daarna zijn we weer lekker naar huis gegaan. Ede heeft volgens t lab de uitslagen volgende week binnen, dus ik ga even kijken of ik de afspraak van 21 januari een weekje kan vervroegen...