@Ikke: ik merk wel dat de artsen er toch allerter op zijn (en maar goed ook). Mijn zoontje had met zijn voet bij mij tussen de spaak gezeten en toen ik hem mee nam naar de HAP, zag de arts blauwe plekken op z'n scheenbeen. Hij maakte er toen wel een opmerking over. Wij zeiden toen dat dat kwam omdat hij zo'n fietsje had waar hij steeds tegen de trapper aan kwam met zijn scheen been. Toen reageerde die arts gelijk, dat als dat zo was, het dan ook op het andere scheenbeen moest zitten. Dat was 'gelukkig' ook zo. Maar voelde me wel even aangesproken, ondanks dat ik zo'n grote moederkloek ben. @Lmommy: mijn man had dat ook. Had vorig jaar heel enthousiast zijn eigen risico verhoogd naar het max van 800 euro, omdat hij toch nooit wat had. Toen kwam de ellende met z'n apneu en moest hij een paar onderzoeken, bloedprikken ondergaan en uiteindelijk dat apparaat gekregen en eind dit jaar natuurlijk een hotline met de huisarts gehad met bloedprikken e.d. Dus dat was even een verkeerde gok. Hier vanmorgen weer naar de dierenarts geweest voor controle met de kat. Ze wilde toch maar even een fotootje maken voor de zekerheid. Dus 2 foto's verder en 110 euro lichter. Nu weer verder met de medicatie. Erg prettig om een kat 6 pillen per dag te moeten geven. Maar goed, het is voor het goede doel. Nu naar de kapper. Zo'n dag vliegt ook voorbij.
IkkeB, ja gekkenhuis inderdaad, alleen maar lopen rennen en vliegen. Vrijdag zat ik om 7:00 in de auto naar de RAI en liep ik om 20:30 pas weer terug naar de auto (21:30 thuis). Vandaag weer zo'n gekke dag. En deze hele week eigenlijk nog. Hopelijk daarna wat meer tijd om te komen buurten hahaha. Een cryo hoort op dag 3 normaal 8 cellig te zijn en moet op dag 4 zijn doorgedeeld dus 10 is heel netjes. Tori had blastos maar ik heb mijn arts om uitleg gevraagd en hij legde uit dat dit niet per see beter hoeft te zijn omdat het eigenlijk niet zou horen op een dag 4. Het zegt dus niet altijd wat, volgens zijn uitleg (ik vroeg het omdat ik mijn vorige poging Puregon heb gespoten en de tweede Menopur. Eerste poging had ik maar 4 embryo's waarvan steeds Morula bij terugplaatsen en nu had ik 10 embryo's maar steeds rond de 8 tot 12 cellen. Volgens hem helemaal volgens het model Sneeuwmees, lekker kapperbezoekje gehad? En 6 pillen is 6 x een gevecht, pffff. Lmommy, we hebben elkaar kort geleden gesproken Hier wel wat kwaaltjes inmiddels. Steekjes in mijn liezen, mega pijnlijke jeukende borsten (met bh doet pijn, zonder bh doet pijn), misselijk en moe. Gisteravond viel ik niet in slaap en veel plassen. Maar net ook een inimini beetje bloed. Ben benieuwd wat dat verder gaat doen. Ben nu al bang voor als het tegenvalt want om de e.o.a. reden sta ik er best hoopvol in
@Jordan: oh, wat spannend die kwaaltjes en ook wat bloedverlies. Laten we er vanuit gaan dat dat gewoon een innestelingsbloeding was. Wanneer mag je eigenlijk testen?
Jordan, elkaar idd vandaag nog even gesproken Erg spannend meis! Je klachten klinken erg hoop vol. T bloedverlies maakt je mss ergens wel een klein beetje onzeker. Blijf / probeer er lekker positief in te blijven staan. Mijn duimen blijven draaien meis! En jeetje wat maak jij veel uren pfff hoe hou je t vol! T ziet er erg mooi op de foto's btw :-D Hier vandaag weerlijk heerlijk bij de fysio geweest en weer lekker afgebeuld met dry needling. Nu hopen dat hij dat niet meer hoeft te doen want t is geen pretje Helaas gaat mn eigen fysio therapeut nu voor 3.5 week op vakantie en wordt ik overgenomen door zn collega. Heb duidelijk aangegeven dat hij haar moest vertellen wat ze wel en niet mag doen voor ze de boel verprutst en ik weer van voor af aan kan beginnen. Daar zit ik nu echt niet op te wachten. En verder ben ik lekker aan t aftellen naar de 21ste...
@Lmommy: ben vanavond ook naar de fysio geweest, maar heb alleen maar vragenlijsten in moeten vullen. Dus de eerste behandeling ben ik al kwijt. Ze wil er in ieder geval gas op zetten, want moet woensdag al weer en dan maandag weer. Ben benieuwd. Ze legde alles wel goed en duidelijk uit. Balen dat die van jou met vakantie gaat. Ik zou dat ook niet fijn vinden een vervanger, alleen ontkom jij er niet aan. En nog maar 9 dagen, gaat dus hartstikke snel (al denk jij er waarschijnlijk anders over).
Kijks eens aan. Klinkt goed meid! Erg benieuwd hoe je het daar ervaart. Die 9 dgn zijn zo voorbij hoor. De dagen gaan ook lekker snel dus dat komt wel goed. Merk wel dat ik langzaam aan een soort van zenuwachtig wordt hahaha maar ja dat is denk ook n beetje ongeduld.
@Lmom: ja, ben lekker op dreef. Morgen een inwendig onderzoek om mijn bekkenbodemspieren te voelen (of ze te strak of te slap zijn). Dus weer niet echt een behandeling, maar wel nodig om de rest te bepalen. Nu moet ik nog naar de tandarts en had als goed voornemen ook daarvoor een afspraak te maken. Maar weet nu al dat ik 2 lekkende vullingen heb, dus het is ook gelijk een behandeling. En angsthaas die ik ben, merk ik dat toch makkelijk nog vooruit schuif. Vanmiddag met mijn oudste naar de logopediste geweest. Ze gaan nu meerdere dingen onderzoeken en proberen dan te zien of ze hem op een of andere manier kunnen ondersteunen. Vanmorgen heeft hij op school weer diverse huilbuien gehad. We hebben hem vanmiddag maar even thuis gehouden. Even bijtanken en wat ontprikkelen. Denk dat het vrijblijvende er een beetje van af is en dat er meer van hem gevraagd wordt. Dus hij is enorm gespannen, moe. De logopediste begon ook al of we probeerden hem te laten stoppen met duimen. Nou, mooi niet. Als zo'n jochie al zo gespannen is en dat geeft hem wat ontspanning, dan ga ik hem dat niet ook nog eens afnemen. Wel sneu om te zien dat hij zo graag naar school ging en dat dat nu een soort van spanningsveld is. Nou ja, zal best goedkomen.
Sneeuwmees: gespannen kindjes zijn nooit fijn. Is hij een beetje bijgekomen van een middagje thuis? Be: balen dat je fysio vakantie heeft, maar er zal vast een goede overdracht zijn. Jordan: oef wat is het weer spannend. Kwaaltjes klinken super goed, bloedverlies klinkt spannend, maar kan zoveel betekenen ( ook goede dingen) door de drukte goede afleiding denk wel om jezelf nu. Ook ik ben benieuwd wanneer je mag testen.
Ja lmommy, is voor jou nu echt aftellen Sneeuwmees hoe gaat het nu met je zoon? Heeft het geholpen hem thuis te houden? Ik hoop dat de logopedie ook helpt. IkkeB, hoe gaat het nu bij jullie? Je moet wel weer geduld hebben he? Ik moet vrijdagochtend bloed prikken (hcg én tromobocyten om te zien of de bloedverdunners niets doen met mijn bloedplaatjes). Vrijdagmiddag krijg ik de uitslagen. Ik wilde eigenlijk vanmorgen testen maar heb besloten het toch niet te doen. Wilde mezelf niet gek maken dus toch maar gelaten. Bloed heb ik niet meer gezien. Ik heb wel wat buikpijn maar ja dat kan van alles betekenen. We wachten nog even af
@Jordan: spannend! Kunnen ze vrijdag niet gelijk op hcg prikken. Scheelt je weer streepjes turen en je hebt gelijk duidelijkheid. Ons zoontje gaat weer naar school. Is gisteravond nog vier keer uit bed geweest tot half twaalf aan toe. Heb toen wel iets meer uit hem los gekregen en hij blijkt sommige oefeningen moeilijk te vinden. Heb toen aangeboden met de juffrouw te gaan praten of we misschien thuis wat kunnen oefenen en dat wij hem daarbij zullen helpen. Dat vond hij een goed idee. Dus vanmorgen aan de juf gevraagd, maar wat hij moeilijk vond blijkt de cito toets te zijn, dus dat mogen ze niet meegeven. Maar ze ging kijken of er wat oefeningen waren die daar op leken. Nu bij de fysio. Krijg een inwendig onderzoek ivm mijn bekkenbodem. En net sinds gisterenavond begint mijn ongi eraan te komen. Het is nog een aanloop en niet echt maar toch.
Sneeuwmeesje.... net wakker??? Hahaha Jordan gaat dan op hcg prikken staat er toch echt bij of zijn t de zenuwen voor t inwendige onderzoek? Wat betreft je zoontje als hij moeite heeft met de citotoets kan het zijn dat het komt omdat er voor zijn gevoel te veel druk op staat. Ze moeten die test binnen enkele minuten tot een uur maken. Onze dochter had okk altijd moeite met dit soort toesten omdat ze echt te moeilijk voor haar waren. Dit begon bij haar ook al in groep 1. En doordat er te veel druk op staat wpu zij toen der tijd ook slecht naar school en merkten we thuis vanalles aan haar. Misschien een optie voor evt de volgende toets om hem apart te nemen voor de toets. Zo dat de begeleiding 1 op 1 is en hij er meer vertrouwen in krijgt. Ik weet natuurlijk niet hoe de juf bij jullie de cito toets ter sprake brengt en hoe zij alles uitlegt aan de kinderen, maar dit kan een wereld van verschil maken. Jordan, ja ja voor jou is t aftellen, maar voor mij ook. Ik zit momenteel ook te wachten op t mailtje dat mn bril klaar ligt om opgehaald te worden ben benieuwd
@Lmom: hihi.... een kleuter naar school proberen te krijgen en op zp is geen goede combi... Ik wist wel dat ze de cito kregen binnenkort, maar niet dat ze er nu al mee bezig waren. Weet wel dat ze er nog niet teveel waarde aan hechten wat de uitslag zal zijn. Maar toch... Ik herken het wel van mezelf dat zodra ik het woord examen maar hoorde ik al op slot sloeg vroeger. Dus zal nog eens met de juf praten. Misschien kan ze inderdaad wat meer met hem 1-1 oefenen, zodat hij iets meer zelfvertrouwen krijgt. Vanmorgen ging het wat hectisch, maar wilde er nog een keer apart op terugkomen. Hier inwendig onderzoek weer gehad. Die vrouw ging het helemaal uitleggen en moest een verklaring ondertekenen dat ik toestemming gaf voor een inwendig onderzoek. Zulke mensen snappen niet dat als je in de mmm hebt gezeten, je wel wat gewend bent down under en niet onder de indruk bent van zo'n 'simpel' onderzoek. Zoals verwacht doet mijn bekkenbodemspier weinig (terwijl ik voor mijn gevoel wel veel aanspan). Ze heeft dus een goed idee wat we moeten gaan aanpakken. Heb wel de indruk, vergeleken met mijn vorige fysio, dat deze het wel wat uitgebreider aanpakt en je niet alleen maar met oefeningen naar huis stuurt. Volgende week mag ik al weer 2 keer.
Ik ben benieuwd Sneeuwmees, hopelijk helpt t je nu wel. En wat apart dat je een verklaring moest ondertekenen, nog nooit van gehoord, ook niet van t inwendige onderzoek wat betreft de bekkenbodemspier. Ik zou eerder denken dat je hiervoor naar een gyn moet... Maar fijn dat zij dit ook kan en mag.
Sneeuwmees, fijn dat het achter de rug is en dat ze een goed idee heeft voor het plan van aanpak. En inderdaad, vrijdag prikken ze zowel hCG als trombocyten. In LUMC moet je altijd bloed laten prikken op hCG na een tp. Oh ja, en een verklaring?? Apart. Lmommy, nou voor jou wordt het minstens zo spannend. Nieuw begin weer. Hopelijk mag je snel om je bril. Ik zeg: Foto zodra je hem hebt...
@LMom: ja, vond het ook apart. Ik heb bij mijn vorige fysio ook een inwendig onderzoek gehad voor mijn bekkenbodem, dus daar keek ik niet raar van op. Maar daar heb ik nooit wat voor moeten ondertekenen. Bij deze praktijk hangt het van formulieren aan elkaar. De screening waren al allemaal vragenlijsten en toen kreeg ik dus 2 formulieren mee om in te vullen en te ondertekenen. Nou ja, ze kunnen het krijgen. @Jordan: zal een spannend dagje voor je zijn a.s. vrijdag. Je gebruikt nu dus al de bloedverdunners, toch? Zijn die trombocyten bedoeld (ben niet zo bekend met alles) om te zien of het bloed 'dun' genoeg is? Bij de overburen wordt weer een pakketje bezorgd, maar die zijn weer niet thuis, zoals het lijkt. Alle bezorgservices kennen ons onderhand al, dat wij de vergaarbak zijn voor alle pakketjes die ze niet kwijt kunnen. Ik verwacht dat die man zo weer hier aan de deur staat. Dat is zeker zo'n 3 keer per week dat wij met dozen van de buren zitten. Het zijn twee buren die van alles bestellen, maar bij aflevering nooit thuis zijn. Zometeen even een boodschap doen. De kleine man ligt er weer in. Hij is sinds deze week zijn hele schema in de war aan het schoppen. Dus dat wordt nog een uitdaging hoe we dat volgende week moeten gaan doen als mijn man weer nachtdiensten heeft. Pfff...
Sneeuwmees, gewoon een paar x niet open doen of je buren vragen of ze het niet op hun werk kunnen later afleveren omdat jij er steeds mee zit. Bloed irritant is dat. Ik spuit Fraxiparine sinds de terugplaatsing (lekker blauwe plekken buik al haha). Die trombocyten prikken ze niet om te zien of het bloed dun genoeg is maar om te zien of er geen afname van mijn bloedplaatjes aan is waar te nemen want dat kan Fraxi veroorzaken (bluh) en da's niet goed
Toch maar getest, zat zo te twijfelen tussen wel of niet. Toch maar gedaan en negatief (heb ook expres niet staan turen en draaien, een zichtbaar lijntje zou zo ook zichtbaar moeten zijn). Nu morgen de bloedtest afwachten. Ik neem morgen vrij, ik heb zo'n vermoeden dat het hem niet gaat worden dit keer.
@Jordan: ach, meid. Hoop dat je gevoel er naast zit. Ik dacht dat testen en jij toch geen goede combi was. Ik dacht dat jij al eens zwanger bleek te zijn terwijl je test dat nog niet aangaf, toch. Inderdaad maar lekker vrij nemen morgen. Hoef je ook geen nep glimlach op je gezicht te plakken.
Jordan, misschien wel slim om morgen vrij te nemen... ongeacht de uitslag. Ook ik hoop echt dat je gevoel er naast zit meis.
Thanks meiden. Hoop het ook. Ik heb met Action getest. Ik lees op ZP heel vaak dat die minder gevoelig zijn en vaker negatief uitslaan terwijl KV wel positief laat zijn dus ik ga proberen straks naar de KV te scheuren en testen te scoren!