Sneeuwmees, even in t kort; gesprek is goed verlopen mag volgende cyclus al beginnen. K verwacht mn menstruatie aankomend weekend. Dus volgende week donderdag heb k mn uitgangs echo en krijg ik de meds mee. Der is wel t een en ander veranderd in de afgelopen 2 jaar.
IkkeB, ach meissie, natuurlijk voelt dat net zo. Een kinderwens is een kinderwens of het nou om de eerst, tweede of van mijn part, vijfde gaat. Het is gewoon super oneerlijk dat er vrouwen zijn die al zwanger raken als er naar ze gekeken wordt. Om maar te zwijgen van zwangere junks en figuren die hun kinderen ellende aan doen. Het is gewoon kwetsend en confronterend. Logisch dat je de pest in hebt. Het is je in ieder geval enorm gegund, hoop dat jullie toch snel leuk nieuws hebben. Dikke knuffel. Sneeuwmees, graag gedaan hoop dat zijn bloedwaarden goed zijn. En hopelijk komt die bank er ook snel hihi. Lmommy, zó super spannend dat jullie ook weer gaan starten. Hopelijk snel ongi. Ga zo voor je duimen. En ik ben ongesteld. Morgen urine buisjes ophalen in het zhuis, ze doen daar ovulatietesten voor me, ben benieuwd.
Vanmorgen bij mijn arts geweest. Hij had eigenlijk geen spreekuur dus super fijn dat ik toch langs kon komen. Niet met urinebuisjes naar huis, toch met hormonen. Samen besloten dat we toch nog een keer de hormonen een kans willen geven. Aangezien ik gisteren al ongesteld was geworden heb ik daarnet mijn shot Deca gezet en dan morgen weer maar 3 uur later, overmorgen weer 3 uur later zodat ik uiteindelijk gewoon de avonden spuit. Morgen dus prikken op het werk. Oh joy. Even kijken hoe ik dat ga doen want alle kantoren hier hebben glazen deuren dus denk dat ik naar de wc moet maar hahahaha. Over een dag of 13 echo (ik kom dan uit op 3-2 en dan verwacht ik 8 of 9-2 de tp.
Meiden, wat een lieve antwoorden. Thanx. Lm; de mmm heeft mij behalve stress,verdriet en veel vervelende hormonen nooit opgeleverd waar we voor kwamen. Dus eerst nog even zo doorzetten. Van mijn man hoeft de mmm helemaal niet meer, ik wil de stap nog wel een keer zetten om alles weer eens te laten onderzoeken. Maar niet nu "al". Ik weet wat het de vorige keer met me deed en nu heb ik wel een kleine rondlopen die ik de aandacht wil geven die hij nodig heeft. Dus misschien over een tijdje. Ik hang er nu nog ff geen tijdsplanning aan. Het kan volgende maand zijn, maar ook volgend jaar of zo. Mijn gevoel zegt dat geduld weer de sleutel gaat zijn. Maar jullie dus wel weer de mmm in, spannend! O ja het speelt bij mij trouwens ook mee dat ik bij ivf en icsi steeds geen cryos had, dus een poging bestond bij mij uit steeds 1 tp en dan weer alles opnieuw qua hormonen en punctie. Jordan: jij ook al weer snel een tp. Ook weer spannend.
IkkeB, als jullie nu weer opnieuw de MMM in zouden gaan, zou IUI dan een optie kunnen zijn om te beginnen? Omdat het nu uiteindelijk ook 'zo' is gelukt kan IUI misschien ook wel de optie zijn dit x?
Ikke, ik heb ook nooit cryo's gehad, maar dat is niet iets wat mij tegen zou houden. (Maar dat komt mss ook omdat onze situatie is anders is.) Maar, nu hebben ze hier in nijmegen een ander invries systeem en daarbij wordt er hier nu ook de wat mindere kwaliteit ingevroren wat ik gister begreep uit het gesprek. Mss zou IUI nu idd een uitkomst voor jullie kunnen zijn, zou je daar niet eens met je gyn over kunnen praten? Aangeven dat jullie nog een wens hebben, het nu inmiddels al weer een jaar zelf proberen etc. Maar dat je niet gelijk in het diepe wil springen...
@Jordan: jij mag dus morgen op je werk de junk uithangen. Ik heb ooit eens menopur moeten spuiten in een vergaderkamer (met alleen maar ramen) en waar de deur niet van dichtkon. In de haast heb ik me toen gesneden aan het openbreken van een ampul. Maar goed... de spuit zat er (op een pleister na) ongemerkt in. Wat is de reden dat ze nu toch weer wel met hormonen willen beginnen? @Lmom: fijn dat ze in Nijmegen nu ook 'mindere' kwaliteit eitjes in vriezen. Dat scheelt in jouw geval heel wat cryo's die je extra uit een poging kan halen. Welk medicijn ga je spuiten? @Ikke: net als de meiden zeggen, zou IUI misschien een mildere vorm van mmm kunnen zijn. Maar als afwachten voor jou (voor dit moment) goed voelt is dat ook prima natuurlijk. Want als je weer in die molen zit van de mmm vergt dat weer heel veel energie. Hier een zware k*t dag gehad. Ik ga tussen de middag naar huis om mijn zoontje te voeden. Vaak is het dan druk op de parkeerplaats van het werk en om tijd te besparen zet ik hem wel eens op een bezoekersparkeerplaats of op een van de invalideplekken. De receptie weet daar ook van en ik zeg altijd dat als ik in de weg sta voor een invalide dat ik de auto dan onmiddellijk weghaal. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat het hele parkeerterrein privé terrein is van mijn werk. Maar niets is minder waar. Ik hoorde vandaag dat ik een gele print onder mijn ruit had. Ik besteedde er weinig aandacht aan, omdat ik er toch niets meer aan kon veranderen en ik wist dat ik fout was geweest door daar te parkeren. Ik dus snel dat ding onder mijn ruit vandaan gegrist toen ik naar huis ging en onder het rijden proberen te achterhalen welk bedrag daar nu op stond. Nou, toen ik thuis kwam, werd mijn vermoeden bevestigd door mijn man. De bekeuring is 370 euro. Ik ben er gewoon ziek van. Ik ben volledig fout en had (ondanks dat het niet leuk is) er begrip voor gehad als ik bijv. 50 euro boete zou krijgen. Maar dit bedrag. Ik zei nog tegen mijn man dat ik beter een flinke neut had kunnen nemen en achter het stuur had moeten gaan zitten, dat ik dan nog schik had gehad (en waarschijnlijk goedkoper uit was geweest). Dit is toch zo belachelijk. Ook om als politie op een werkterrein (ondanks dat het blijkbaar openbare weg is) te controleren. Laat ze maar werk maken van mensen die echt het verkeer onveilig maken, dan op het werk op een invalideplek geparkeerd staan.:x Nou, dit was dus mijn einde werkweek. Alleen beseffend dat ik deze week voor niets gewerkt heb.
Zozo allemaal iui als advies. Daar heb ik er de vorige keer ook 5 van gehad. Ze hebben mij altijd verteld dat de kans op een natuurlijke zwangerschap net zo groot is als met mmm in onze situatie, dus mede daarom nu nog geen mmm. ( als ik niet natuurlijk zwanger was geworden, maar met mmm was ik uiteraard wel direct de mmm in gegaan). Ik zal zeker in de toekomst dit soort dingen met de huisarts en fertiliteitarts bespreken, zeker om ze te vragen of je met mogelijk slechte eitjes juist meer of minder kans hebt met icsi. Mij lijkt namelijk dat eitjes uit je lichaam halen die al niet zo best zijn vooral schade kan geven. En slechte eitjes onnatuurlijk laten groeien door hormonen, wat zal dat doen met de kwaliteit... O sneeuwmees. Wat vreselijk balen van die bekeuring! Ik begrijp overigens wel waarom het bekeuringsbedrag zo hoog is, maar in deze situatie snap ik jou gedachte ook. Helaas zijn bekeuringen niet per situatie, maar per soort overtreding...
Zo Sneeuwmees, dat is een pittige bekeuring zeg Zonde geld he. Maar ja, gebeurt is gebeurt al blijft het balen! IkkeB, sowieso moet je doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk maar als je de MMM ook een beetje eng vindt om weer in te stappen (wat ik me heel goed voor kan stellen) dan is IUI misschien wel een mooi moment om in te stappen. Ik heb net charmant op de wc op kantoor zitten spuiten.
@Jordan: jij dus als een junk je shot gespoten op het toilet...hihi.. Ik heb het zelfs wel eens tijdens een etentje moeten doen, ook in een van de toiletten van het restaurant. Ik nam mezelf altijd voor dat dat toch een mooi verhaal zou zijn voor later aan de keukentafel als je dan aan je kindje kon vertellen wat je er allemaal voor hebt moeten doen om hem/haar te krijgen. Hier een enorm pak sneeuw. En het kan een mooi gezicht zijn, maar ik haat sneeuw en kou. Moet nog boodschappen doen en 2 cadeautjes kopen. Baal als een stekker dat ik die cadeautjes kopen gisteren niet gedaan heb, maar ook die dag vulde zich al weer snel. Ben gisteren nog met mijn moeder mee gegaan voor haar controle bij de cardioloog. Wat een zakkenwasser is dat, zeg. Hij denkt zeker als mensen iets ouder zijn, dat ze dan ook debiel zijn of zo. Die man zat zo te articuleren en in heel eenvoudige dingen iets tegen mijn moeder te zeggen, dat ik me bijna op mijn tong moest bijten. Die man mag wel eens een lesje in communicatie hebben. De vorige keer gedroeg hij zich ook al zo onbeschoft. Maar goed, ipv om de 3 maanden, hoeft ze nu over een half jaar terug te komen en zijn we voorlopig even van deze kwal verlost.
Sneeuwmees, erg he van die eikels van artsen waar je soms mee moet dealen. Bluh. Spuit avontuur op de zaak overleefd maar ben blij dat ik nu weer gewoon op de avonden zit qua tijd en lekker thuis op mijn gemakje kan prikken. Qua verhaal later aan je kinderen, ik ben natuurlijk verre van dat moment, maar stel dat wij toch een kindje mogen krijgen vraag ik me af of, hoe en wanneer je verteld hoe het verwekt is. Vind dat best een beetje lastig omdat er mensen zijn met een keiharde (negatieve) mening over IVF, ICSI enz. Wij gaan nog een stapje verder met de medicijnkast die erbij komt kijken Ik zou niet willen dat het leven van een kind er door beinvloed zou worden maar vind ook dat het recht heeft om te weten hoe het zit mocht er in de toekomst toch iets mee blijken te zijn...
@Jordan: je moet doen waar jullie je goed bij voelen als je jullie toekomstige kindje verteld hoe het ooit begon. Als ze heel jong zijn hoeven ze dat ook niet in detail te horen. Als jij zwanger raakt is het nog steeds een kindje wat in jouw buik heeft gezeten en van jouw man is. Kan me voorstellen als je een kindje geadopteerd hebt die een andere huidskleur heeft dat je dan eerder vragen van een kindje krijgt. Er zullen ongetwijfeld ook boekjes zijn die je kunnen helpen dingen aan kinderen uit te leggen. Maar denk dat een kind genoeg info heeft als je later zegt dat het moeilijk was zwanger te raken en dat een dokter in het ziekenhuis daarbij geholpen heeft. Afhankelijk van leeftijd en behoefte aan meer informatie kun je dat ook wat gedetailleerder aanvullen. Maar mijn ervaring bij mijn oudste is dat ze vaak met een eenvoudige uitleg ook al genoegen nemen. @lmom: al ongesteld geworden? Wanneer moet je voor de uitgangsecho? Welke hormonen moet je spuiten? Toen ik daar de laatste keer was zeiden ze me dat ze verplicht waren het goedkoopste hormoon voor te schrijven en dat menopur en puregon dan waarschijnlijk niet meer kon.
Sneeuwmees, neej helaas nog niet ongesteld geworden... zal mss toch ergens door de spanningen komen. Ik heb donderdag de uitgangsecho. Mocht ik woensdag nog niet ongesteld zijn kan ik gewoon bellen en tillen ze de echo over t weekend heen. Ik ga Gonal f spuiten. Vanwege de bezuinigingen aantal eenheden blijft t zelfde als voorheen met de puregon. Ben benieuwd.
@Lmom: dat had ik ook altijd. Altijd een cyclus waar je de klok gelijk op kon zetten. Behalve als ik in afwachting was om aan een poging te beginnen. Dan ineens een late ongi of juist eerder dan gepland. Stom lijf van ons ook, hè? Gonal F is volgens mij wel een goed hormoon (vergelijkbaar met Puregon volgens mij). Toen ik er was, zei C. me dat ze Fostimon zouden gaan gebruiken, maar blijkbaar zijn ze daar al weer van teruggekomen. Ben heel benieuwd hoeveel eitjes je nu hebt (jij had er toch altijd veel met deze dosering, toch)?
Sneeuwmees, ze moeten elk jaar kijken wat het goedkoopste is en dat moeten ze gaan gebruiken/voorschrijven. Qua follikels had ik er bij de vorige pogingen ong 20, eitjes zelf rond de 17. en ik spoot toen der tijd 150ie Puregon. Ze gaf nu ook al aan dat ik van de Gonal ook weer 150 zou gaan spuiten. Wel fijne pennen trouwens, mocht in t zh even proberen tsja altijd als je menstruatie moet komen komt ie niet... maar k heb nog even de tijd, en anders tillen we de uitgangs echo over t weekend heen. Qua bellen kan en mag je ze trouwens de hele dag bellen. Dat half uurtje wat ze hebben heeft er puur mee te maken dat er dan echt iemand speciaal voor bij de foon zit. Heb er vandaag toch even om gevraagd hoe dat nou precies zit. Dus dat is wel een fijn idee. (ik belde trouwens vandaag om 17.00 uur)
@Lmom: dat is wel fijn dat je de hele dag mag en kan bellen. Ik vond het altijd zo'n geplan om precies in dat half uurtje te bellen en dan moest je vaak ook nog eens tig keer blijven proberen, omdat iedereen natuurlijk in dat half uurtje ging bellen. Goh, 17 eitjes. Ik had al een top-poging als ik '5' follikels had.
LM, ik ben benieuwd of je vanmorgen wakker werd met een 'bloederig tintje' Ik moest bij de vorige poging over op Menopur. Daarvoor had ik ook Puregon gespoten. Bij Puregon had ik minder eitjes maar dat waren wel echt steeds Morulas bij het terugplaatsen, nu had ik behoorlijk wat eitjes (en bevruchtingen) en heb ik steeds rond de 8, 10 of 12 cellen bij de tp. Volgens mijn arts is dat toeval en zou dat niet te maken kunnen hebben met het verschil in merknaam/medicijn. Ben iig benieuwd wat de Gonal F bij jou gaat doen. Sneeuwmees, heb jij het de oudste al uitgelegd? Ik heb koppijn van de Deca. Dus ga maar weer een Paracetamol in m'n gezicht proppen.