IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Jordan, vanmorgen wakker geworden met een 'bloederig tintje' hoor :D (hoe blij kan men soms zijn met een menstruatie ;) )

Puregon en gonal f hebben de zelfde werking. Ze heeft t me vorige week tot in detail uitgelegd. Menopur is wel anders. Ook zit er echt wel verschil in qua werking hoor tussen puregon/gonal en menopur.

Ik ben ook enorm benieuwd hoe ik op de gonal ga reageren.

Ik heb nog nooit blasto's of morula's gehad. Weet alleen van mn A kwaliteit dat ie 8 cellig was. Dus de B's zullen wel 6 zijn geweest ofzo.
    Maar we zullen t zien.
    Ik hoop alleen wel dat ik donderdag ook nig even bij een van de assistentes kom, neem aan van wel hoor, neem aan dat zij de recepten etc mee geven, maar je weet t hier nooit. ( ik wil een volledige uitdraai van de onderzoeken van toen etc en ik wil een uitdraai hebben van t onderzoek naar mn placenta van Jayden)
    Ik heb trouwens de uitgangs echo bij de chagrijn van t ziekenhuis
    Das wel minder ;)

Jij dus nog steeds last van koppijn Jordan? Wat ontzettend balen zeg! Hopelijk helpt de paracetamol een beetje.

Sneeuwmees, het blijkt dus altijd al zo te zijn geweest de je de hele dag kan en mag bellen, maar als de assistentes met patienten zitten nemen ze de telefoon gewoon niet op. Ze gaf zelf ook al aan gister dat t half uurtje gewoon te weinig is en dat er veel klachten over binnen komen. Vaak komen mensen er niet door heen.

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEY!!! Goed nieuws LM. Daar zat ik de hele ochtend op te wachten. Super fijn. Dus nu wordt het officieel. Spanneeeeeend! :D Mijn arts legde me laatst uit dat een Morula of Blasto nou niet per see beter is dan een 8 cellige op dag 3 of 4. Kan juist ook te snel gaan zei hij. Dus die toppers van jou zijn gewoon perfect :)

En nog steeds hoofdpijn. De Paracetamol dempt het wel wat gelukkig. Mijn man heeft net bij LUMC een nieuw Deca spuitje meegekregen bij de IVF poli omdat ik het spuitje van gisteren onterecht aan zag voor 'spuit met zooi in de vloeistof' :D Nog maar 2 hoofdpijnveroorzakers inspuiten...

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: inderdaad, wat kan je blij worden van een rode veeg op de vroege morgen. Gonal F is inderdaad vergelijkbaar met puregon. En makkelijk in het gebruik. Maar goed dat je geen menopur hoeft te spuiten. Dat is zo'n geknutsel.
    @Jordan: ik had van decap ook altijd zo'n last. Hoofdpijn, zweterig en werd er ook wat down van. Hopelijk snel verlost van die rotzooi.

Ben nu in afwachting van berichtje van mijn man. Die zou nog een keer met mijn zoontje naar de huisarts gaan. Vandaag laatste dag van z'n kuur voor de oorontsteking. Dus we wilden even checken hoe het er nu uitzag.

4. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees weet je al wat meer betreft t oortje van je zoontje?
    Hopelijk heeft de kuur geholpen meis.
    Zo vervelend als ze pijn hebben...

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: het zag er goed uit. Een kant was helemaal over, de andere kant was nog wat rood maar zag er goed uit.

Mijn man gaat straks weer bloedprikken voor zijn virus. Hij heeft de laatste tijd steeds donkere urine, dus ben benieuwd wat er uit de bloedwaarden komt. Het blijft steeds spannend.

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees (volgens de voorspellingen zal je naam van de week aardig gaan matchen met het weer), wat spannend van je man. Donkere urine klinkt niet echt fantastisch. Maar ik kan ook uit ervaring vertellen dat Pfeiffer een behoorlijk langslepend ziektebeeld kan zijn. Fijn dat het met je zoontje beter gaat.

Ik ben moe, kwam mijn nest niet uit, was daardoor een kwartier te laat (maar gisteren ook 2 uur langer doorgewerkt dus dat maakt me dan weer niet zo veel uit), ik ben toe aan vakantie maar heb niet genoeg dagen dus sleep mezelf maar van weekend naar weekend... En als ik dit zo typ besef ik me dat ik gewoon toe ben aan zomer en zon... Heel veel zon!

7. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, fijn dat het er goed uit zag.
    Spannend ook dat je man weer bloed moet gaan prikken zeg.
    Wat zul jij blij zijn als ook dat achter de rug is denk ik.

Jordan, t is al bluh weer en dan begin jij over sneeuw?
    Oooh k heb t wel gehad met die winter hoor. Doe mij ook maar n fikse dosis zon!

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hahaha. Volgens de rampenkrant van NL wordt het dramatisch sneeuwweer. Ik moet er ook niet aan denken, dat ter zijde hahaha.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: zal inderdaad blij zijn als we gewoon eens allemaal 'niets' hebben...hihi... Hoe gaat het eigenlijk nu met je schouder?
    @Jordan: ik ben ook zo toe aan wat zonneschijn. Ik ben een zomermens en die periode van herfst en winter mogen ze er van mij uitknippen. Die kou, nattigheid en vooral dat donkere, depri-weer komt me echt de strot uit. Vrijdag laat ik mezelf weer eens (sinds meer als een jaar) verwennen met een voetreflex-behandeling. Omdat ik vond dat ik dat wel verdiend heb.;)

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Heerlijk, groot gelijk heb je. Ik ga misschien eens een relaxte gezichtsbehandeling doen. Doe ik zelden maar heb er zin in :D

11. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, lief dat je er naar vraagt.
    Met mijn schouder gaat t goed. Heb nu 2x dry needling gehad en nu toch echt begonnen met oefeningen en lichte krachttraining.
    Nog 2x naar de vervanger van mijn eigen fysio therapaut en dan is hij er zelf weer. We zijn er nu naar toe aan het werken dat ik straks bij hem kan gaan beginnen met gewichtjes.

Inmiddels kan ik weer goed slapen nu ik ook zonder problemen weer op die schouder kan liggen.

Andere schouder is tot nu toe vrij rustig. Dus mag echt niet klagen.

Ow wat lekker zeg dat jullie zulke dingen voor je eigen doen. T lijkt mij ook heerlijk maar ben niet t type omdat in mn eentje te gaan doen ;)

Ennuh laat die sneeuw ff lekker weg blijven. K wil gewoon lekker buiten in t zonnetje genieten van heerlijk weer :D

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ga je toch gezellig mee LM? :D

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: gun mezelf ook nooit de tijd, want meestal als ik een uurtje over heb, sta ik toch weer een wasmachine vol te duwen ipv even tijd voor mezelf. Maar laatst zat ik er zo doorheen. De nachtvoedingen, altijd maar dat huishouden en inderdaad het depri winterweer en heb toen toch maar een afspraak gemaakt. Bovendien heb ik haar voor het laatst gesproken toen ik 5 wkn zwanger was, dus we hebben een hoop bij te praten.;) Zij heeft me ook geholpen met allerlei voetreflex-behandelingen om zwanger te worden. Dus we hebben al een hoop samen 'meegemaakt'. Weet nog dat toen ik haar vertelde zwanger te zijn, zij met de tranen in haar ogen zat van blijdschap.
    Fijn dat het al beter gaat met je schouder. Die fysio van jou heeft dan ook lang vakantie gehad, of vergis ik me?
    @Jordan: oh, zo'n gezichtsbehandeling. Ook lekker. Je brengt me weer op een idee, voor als ik mezelf weer even verwentijd gun.;)

Hier net weer terug van de fysio. Moet vanaf nu ook oefeningen daar gaan doen (heel slim, want thuis komt het er gewoon niet van :)) en moet ook oefeningen met gewichten doen om de spieren te versterken en conditietraining. Kortom, hard werken voor die luie ambtenaar-spieren van mij. :):D

14. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees mijn fysio zou 3.5 week op vakantie zijn dus k moet 4x naar zijn collega. Hij zelf zit lekker in Zuid Afrika :)

Jullie hebben samen idd "veel mee gemaakt" dan. Dan is even lekker bij kletsen ook wel zo leuk :D

Jordan, ja k zou graag mee willen maar geen tijd ;) hahaha
    Denk ik trouwens gedurig hoor en als k dan savonds denk wat k gedaan heb is t eigenlijk niks :D hahaha

K zou ook nog steeds een keer met 2 vriendinnen van me naar de zwaluwhoeve gaan dus wie weet. Mss heb k daarna wel de slag te pakken ;)

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: kijk er inderdaad naar uit haar weer eens te spreken. Toen ze hoorde dat het maar niet lukte zwanger te raken, deed ze op haar beurt alle mogelijke moeite om mee 'te helpen' met het zwanger worden. Ze had ergens over een hormoonbehandeling gelezen, zodat je een maand lang iedere week behandeld moest worden en dat ze dan gedurende de cyclus steeds andere punten masseerde die dan wat extra aandacht nodig hadden. De verwachtingen zijn dan extra hoog gespannen en de teleurstelling des te groter (ook bij haar) toen ik niet zwanger bleek. Verder gebruikt ze ook verschillende oliën en zo af en toe had ze weer een flesje voor me klaar gemaakt met allemaal oliën die weer bepaalde organen (met name natuurlijk baarmoeder e.d.) ondersteunden. Dus dat was altijd heel attent van haar. Ik ben na die 5 wkn niet meer geweest, omdat er steeds wat tussen kwam en ik het toch wel spannend vond. Voetreflex wordt ook gebruikt om de bevalling op te wekken. Ze zei wel dat ze bepaalde gebieden niet masseerde vanwege dat. Maar ik vond het toch wat te spannend. Als je na zo'n lange tijd eindelijk zwanger bent, wil je niets doen wat het ook maar weer mogelijk in gevaar kan brengen. Later had ik het zo druk op mijn werk, bekkenklachten dat ik niet meer geweest ben. Ze heeft me af en toe nog wel eens een mailtje gestuurd om te vragen hoe het was en ik heb natuurlijk wel een geboortekaartje gestuurd (en eentje van haar teruggekregen).
    Misschien moet je je vriendinnen gewoon maar eens appen om tot een afspraak te komen om er even lekker op uit te gaan. Zeker als je weer met een behandeling gaat beginnen, mag je best lief voor jezelf zijn.

16. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ze klinkt als een hele fijne en meelevende vrouw!

Wat betreft mn vriendinnen... k spreek ze beiden met regelmaat. De ene iedere week als ze me hier in huis komt helpen en de andere dagelijks via de app. Het zijn de 2 meiden waar mee ik vaak wat ga eten wat je gezien kunt hebben op fb ;)
    Maar beiden werken ze in de zorg en hebben dus wisselende roosters. Wat lastig is om iets in te plannen. Maar mss dat t ergens in mei wel kan dan krijgt 1 van de 2 zwangerschaps verlof. ;)

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: was ook niet belerend van mij bedoeld, hoor. Maar als ik naar mezelf kijk, moet ik ook altijd nog bellen om afspraken te maken en als ik dan 's avonds op bed lig, blijkt dat ik het weer niet gedaan heb (en er eigenlijk natuurlijk best wel eens tijd voor heb gehad die dag). Net zoals de voetreflex. Ik nam het mezelf al zo vaak voor en natuurlijk heb ik in dat jaar tijd echt wel tijd gehad om naar haar toe te gaan (maar gunde mezelf geen tijd voor mezelf blijkbaar). Maar zo te horen is er dit voorjaar weer meer tijd voor elkaar bij jullie. Alhoewel de kans bestaat dat jij dan weer zwanger bent, natuurlijk. ;)

Hier inmiddels weekend. Was wel apart, want ik werk op 5 km afstand van mijn werk en bij mijn werk heeft het de hele dag geregend en bij mij thuis was het wit want het had gesneeuwd. Gelukkig was het merendeel al wel weer verdwenen toen ik naar huis ging, want ik haat rijden in de sneeuw.
    Ben de laatste weken druk geweest met het maken van een fotoboek (een jaarboek van ons gezin). Is een beetje een verslaving van mij. Een hele klus, want het was vorig jaar een druk jaar met vele hoogtepunten. Dus het terugbrengen van duizenden foto's was al een hele toer en toen moest ik het boek nog maken. Uiteindelijk is het een boek geworden van 120 pagina's.:)
    Dinsdag besteld en nu al in huis. Nu weer op naar het volgende boek!;)

18. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik heb het ook niet als belerend opgevat hoor ;) wees maar niet bang :) het jezelf de tijd niet gunnen komt mij heel bekend voor hoor ;)
    Maar ach t zal vast wel een keer komen :) en ook al zou ik zwanger zijn dan kan ik daar als nog heen gaan hoor, alleen niet de sauna in.
    Maar ik kan al even heerlijk genieten en ontspannen als k bij de fysio ben geweest :D

En jeetje meid een fotoboek van 120 pagina's???
    Daar ben je wel even zoet mee geweest. :D
    Leuk hoor :D

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: ja, digitale fotoboeken maken is een soort van verslaving van mij. :) Daar kan ik me heerlijk mee ontspannen en kan ik 's avonds uren mee bezig zijn. Vind ik het dan bijna jammer dat ik naar bed moet. En herken het ook wel dat soms een uurtje al lekker is. Ik ga eens per maand naar de nagelstudio en dat is ook lekker. Een uurtje tutten. Kopje koffie erbij... hihi...
    Hoe is het met je zwangere vriendin? Gaat het goed met haar?

Vanmiddag even naar babypark geweest. Wel apart, want de laatste keren was toen ik nog zwanger was. Dus het was al even geleden. Mijn man zei nog voor de gein, zullen we toch nog maar voor een derde proberen. Hij had een hele mooie (en vooral hele dure) kinderwagen gezien. Ach, als je zoiets hoort, maakt mijn hart nog steeds een sprongetje:p (zeker als je weer al die zwangere buiken ziet). Maar moet reëel zijn en vanavond had ik er weer letterlijk mijn handen vol aan er twee naar bed te krijgen en weer puin te ruimen. Dus mijn man mag dromen van zijn dure kinderwagen (en ik van een derde). Maar bedacht me nog maar eens dat twee echt meer dan genoeg is.;)

20. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik moet er ook echt een keer tijd voor maken om foto albums te gaan maken... maar moet er echt even de moed voor zoeken omdat er best wel veel tijd in gaat zitten. En als ik er dan al aan begin, moet t ook gewoon perfect worden :D

Met mijn zwangere vriendin gaat het goed. Ze is bijna 20 weken zwanger. Aankomende week heeft ze haar 20 weken echo, en ze heeft echt enorme angst dat er iets niet goed zit. Wat ook wel begrijpelijk is na wat zij hebben mee gemaakt. Dat is nu al weer bijna een jaar geleden... wat is de tijd toch verschrikkelijk snel gegaan. Ik app bijna dagelijks met haar en leef ook nu deze zwangerschap weer erg met hun mee. Gelukkig is ze nu in goede handen van het wkz.

Babypark is voor mij al een hele poos geleden dat ik daar geweest ben ;) wel een ontzettend leuke winkel om even lekker rond te struinen.

Ik kan idd geloven dat je hart een sprongetje maakt als je je man zoiets hoort zeggen.
    Jij dus je handen vol om je twee kids naar bed te krijgen? Hihihi zie t al helemaal voor me. Kom kids we gaan naar bed, en dan vliegen ze alle kanten op door t huis en mams er maar achteraan rennen :D

Wat dan aan gaat mogen wij echt niet klagen, Jayden is echt een makkelijk kind om naar bed te brengen.
    Onze meid is soms wat lastiger omdat ze het niet eerlijk vind dat haar broer langer mag opblijven. Maar nu ze er 15 minuutjes bij heeft gekregen gaat het al stukken beter. Zij heeft echt haar slaap erg hard nodig. Wat dat betreft lijkt zij erg veel op mij en haar grote broer op papa. :D

Deel Deze Pagina