Sneeuwmees, lekkere gang van zaken daar bij de ikea... Wij hebben zo iets ooit eens bij de Babydump mee gemaakt. Ik was zwanger, ong 2 weken na de test een babykamer uitgezocht en besteld, en een week later kreeg ik mijn miskraam. Dus baby dump opgebeld en de bestelling geannuleerd. Zelfs nog een bevestiging gekregen via de mail omdat ik daar om had gevraagd, het was al een keer eerder mis gegaan bij hun. Enkele weken/maanden later staat de vrachtwagen van de babydump hier voor de deur... met de geannuleerde babykamer... uiteraard niet aangenomen, maar ze met een kopie van de bevestiging van de annulering naar "huis" gestuurd. Niet geheel t zelfde als bij jullie bank misschien, maar zo zie je maar weer dat het overal zo gebeurd... Een jeetje wat een figuur op je werk zeg... bah geen goede woorden voor...
Jordan, dat was t zeker, ben dan ook wel echt even fiks boos geweest... Sneeuwmees, hoe was et gesprek?
@LM: oeps, dat was een pijnlijke vergissing inderdaad. Gelukkig kon je het terugsturen, maar zal zeker even heel confronterend geweest zijn. Slordig. Ja, mijn man vroeg nog twee keer of die bestelling echt geannuleerd was. Ik dacht nog, doe niet zo wantrouwend. Maar bleek toch niet geheel onterecht. In ons geval een welkome bank, maar voor hetzelfde geld hadden we inmiddels al iets anders gekocht. We konden het ook nog weigeren als ze voor de deur stonden, maar voelt toch wat lulliger om ze dan weg te sturen. @Jordan: de bank zit lekker. We zitten alleen nog even met twee banken in huis. Omdat mijn man nachtdienst had, had hij de ene bank voor de andere gezet. Toen ik thuis kwam, vloog het me allemaal aan. De chaos. Dus toen hij naar het werk was, en de kinderen op bed lagen, zelf maar even aan het reorganiseren geweest. De nieuwe bank staat nu op z'n plek waar die hoort en de andere bank een stuk verderop. Dus voelt meer vertrouwd nu. Het gesprek ging alle kanten op. Had een heel lijstje met puntjes. Niet allemaal negatief, ook werkgerelateerde dingen. Een ding was weer dat collega's geklaagd hadden dat ik met het thuisfront bel. Doe dat echt heel minimaal en ga meestal ergens in de gang zitten met mijn mobiel. Maar nam dat al met een korreltje zout, omdat ik weet dat mijn collega's helemaal niet zouden klagen. Vaak ergert ze zich zelf aan dingen en spreekt dan namens 'collega's'. Toen een ander puntje en dat is toch weer de bv. Ze wil dat ik over een maand niet meer naar huis mag tussen de middag om te gaan voeden en vindt dat ze dan lang genoeg flexibel genoeg is geweest. Nou ja, als ze een ding niet is geweest in al die maanden is het flexibel, want vanaf dat ik een maand terug was van mijn verlof, vroeg ze al hoe lang het nog doorging en weer een maand later had ze me al op de kast omdat ze het kolfrecht even helemaal uit z'n verband had getrokken en eiste dat ik verlof op ging nemen. Uiteindelijk heb ik afgesproken dat ik na het kolfrecht (wat afgelopen december afliep) verlof op zou gaan nemen. Ik ging er dus vanuit dat ze hierover zou beginnen en bijv. zou vinden dat ik meer verlof af had moeten schrijven. Maar het was dus dit. Ze zei dat ze het idee had dat ik tussen twee vuren zat en dat ze het idee had dat mijn man mij daartoe 'dwong'. Dat heb ik haar even haarfijn uitgelegd, dat mijn man hier buiten stond. Dat ik naar huis ging voor mijn kind en dat mijn man me hierin steunt zo lang ik het zelf aankan. Maar dat de spagaat waar ik me steeds in bevindt is dat ik zo snel mogelijk weer terug naar mijn werk wil, omdat ik weet dat zij er moeite mee heeft. Maar ondanks dat ik haar uitgelegd heb, hoe het zat en dat ik gewoon er op hoopte dat mijn zoontje uit zichzelf ging stoppen met drinken (of een voeding ging minderen), ze zei toen ook niet dat ze het haar besluit weer wilde terugdraaien. Ik ben dus toen weggegaan, maar weet nog niet goed wat ik ermee moet. Als ik op mijn strepen sta, wat zijn dan weer de consequenties. Aan de andere kant voelt het ook zo klote dat ik mijn zoontje een voeding moet gaan ontnemen vanwege mijn baas.
Sneeuwmees, wat vervelend dat zij zich steeds zo onhebbelijk opstelt. Je moet er toch maar dagelijks mee dealen. Even voor mijn beeldvorming (ben er, zoals bekend, helemaal niet in thuis) maar is kolven geen optie en dat iemand hem dan overdag de fles geeft? Of werkt dat niet zo (misschien verhaaltje klok horen luiden...hahaha)? Hoop dat je tot een oplossing kunt komen want van wat ik er van heb gehoord is bv wel heel belangrijk voor de gezondheid van een kind. En mooi dat de bank wel bevalt!!! Ik heb om 15:30 tp. Ze hebben er maar 1 hoeven ontdooien.
Jordan; wat fijn dat er weer maar 1 ontdooid hoefde te worden succes straks. Wat betreft mijn cyclus, deze loopt deze maand weer gewoon goed, het was eenmalig dus dat het wat gek liep. Kwam vast door stress en slechte voeding in de maand december. Deze maand een extra keer acupunctuur gehad. Die vrouw deed het zelfs gratis, omdat het haar idee was dat ik extra moest komen. De schat. Dat scheelt flink in de kosten
Wat super lief IkkeB. En ik heb echt mazzel met mijn cryo's maar bij MCK zeiden ze 30% kans op geslaagde ontdooiing, hier zeggen ze 75% kans dat de ontdooing goed gaat. Hopelijk gaat komende cyclus jou leuk nieuws brengen. Ik heb net een 4 dagen oude embryo van 12 cellen teruggeplaatst gekregen. Vanavond weer Fraxiparine spuiten.
Hihi. Thanks. Hoop dat het helpt. Heb me voorgenomen positief te zijn en blijven dus dit gaat hem/haar worden. Yeeeeey! Hihi.
@Jordan: goed dat je positief bent. Met al ons geduim en onze positiviteit moet dit hem gewoon gaan worden! Broedse!! En het was geen domme vraag van jou, hoor. Normaal kolf je ook op je werk en geef je dat in flesvorm. Alleen heeft mijn zoontje lang de fles geweigerd, waardoor ik hem zelf ben gaan voeden. Dus het is nu ook een beetje 'ons' momentje geworden als ik hem aan het voeden ben. En ik kan het accepteren als hij daar zelf op een gegeven moment klaar mee ben. Maar niet dat mijn baas dat moment bepaald.
Pfff wat een vrouw sneeuwmees... blegh... En wat er al eerder gezegd is je moet toch zelf weten wat je in je lunch pauze of iets doet? T lijkt mij een dametje van de papiertjes alles moet en zal volgens de regels gebeuren... heeft die vrouw dan geen gevoel of iets? Ik snap zo iets niet hoor... Is het mss niet een optie voor je om naar een andere baan te gaan kijken? Of idd even een nog hoger iemand er op aan te spreken? Ikke, wat lief dat je een keer extra mocht komen en nog voor niks ook. Nu hopen dat t gaat helpen meis. Noekie, lieverd hoe is het met je meis? Zag dat je vandaag een dubbele dag had... Jordan, wil t een beetje lukken met de fraxi? Hier aan t aftellen naar de 16de... eerlijk gezegd duurt t me nu allemaal al te lang gelukkig een drukke week voor de boeg. :-D
Sneeuwmees, nou dat is zeker jullie eigen keuze en niet die van die gefrustreerde muts. Heeft zij niemand boven zich om daar eens mee te gaan praten? Vervelend zeg. LM, Fraxi gaat goed. Nu 3x gespoten en ik tel af. Nog 8 injecties voordat ik mijn test krijg en nog 7 injecties voor jij aan de meds mag Spannend. We gaan samen hopen dat deze week voorbij vliegt. Hier gisteren weer een kl@te bericht. Mijn ex vriend is een paar jaar geleden overleden aan Melanoom kanker. Hij was toen 27. Nu heeft zijn broertje (die nu 28 is) ook kanker. Heel bizar. Hij heeft het aan zijn schildklier. Erg, ook voor zijn ouders... Hoe extreem kan het je tegen zitten in het leven.
Jordan, jeetje zeg... ben er stil van. Wat erg zeg! En idd hoe erg kan het tegen zitten in het leven....
@Jordan: bah, wat een rotbericht. En inderdaad hoe vreselijk voor die ouders. Brrr.... krijg kippenvel van zulke berichten. Sterkte, meis! @Lmom: het is dat ik het werk en de (overige) collega's zo leuk vindt, maar anders... Heb wel eens tegen mijn man gezegd dat ik soms best wel eens naar een lekker relaxed baantje verlang (bij een receptie). Zodat als het tijd is, je lekker de computer uit kan doen, lamp uit en dat je ook echt klaar ben met je werk. Hier blijft het allemaal maar rondmanen. Vooral ook dit soort getreiter. Ik zei vandaag nog tegen iemand dat het wel lijkt dat het bij haar altijd een beetje 'pijn' moet doen bij haar medewerkers. Een collega die gaat trouwen en graag vakantie rondom haar bruiloft op wil nemen. Doet ze moeilijk over en heeft al gevraagd of ze niet eerder kon gaan trouwen. De brutaliteit wat ze soms durft te vragen van haar medewerkers... En het probleem dat hogerop inderdaad gelijk de hele grote baas is. En ze heeft naar buiten toe zo'n aardig gezicht, zo anders dan op de afdeling. Dus niemand zal je daardoor makkelijk geloven. En nog maar een weekje, dan gaat het voor jou ook weer beginnen. Spannend, lijkt me weer die eerste spuit te moeten gaan zetten, of niet?
Sneeuwmees, dan zou ik eens een gesprek met haar aangaan en het opnemen... t is toch te bizar voor woorden dat ze zo omgaat met mensen? En zeker als jullie als werknemers niet eens geloofd worden door de grote baas. Ik had t wel geweten meid, leuke baan en collega's of niet, maar ik was toch stiekem eens verder gaan kijken... Zeker spannend om weer de eerste spuit te mogen gaan zetten, ben ook erg benieuwd hoe ik er dit keer op ga reageren. Maar gaat vast wel goed komen
@Lmom: lijkt mij ook weer spannend al die hormonen. Weer spannend hoeveel follikels je zult hebben. Hopelijk hoef je die ellende maar een keer mee te maken. Ja, en een andere baan. Heb vorige week voor het eerst eens naar interne vacatures gekeken. Moest zelfs heel erg zoeken waar ik die kon vinden, want heb daar werkelijk nog nooit naar gekeken. Maar er waren geen banen voor mij helaas.
Sneeuwmees, ik ben idd ook wel weer erg benieuwd naar het aantal follikels. Hoop ergens op t zelfde aantal als de vorige pogingen, dan is er mss nog een kans dat ik cryo's krijg. Wat betreft je baan/vacatures, wil je perse binnen dat bedrijf blijven?
@Lmom: ja, ik werk al ruim 25 jaar voor deze organisatie en alles is gewoon goed geregeld. Dit soort gedoe zou op andere afdelingen ook niet voorkomen, omdat onze organisatie juist bekend staat dat het zo'n goede werkgever is voor vrouwen met kinderen en dat er veel mogelijkheden zijn om werk en gezin te combineren (met parttime werken, thuiswerken e.d.). Mijn vorige leidinggevende was een man en als je merkte hoe die meedenkend was als het om zoiets onbenulligs als bv ging. Denk dat dit soort gedoe bij hem gewoon niet voorgekomen zou zijn. Ik ga er nog steeds vanuit dat 'het' probleem zich vanzelf oplost. Heb vaker moeilijke leidinggevende gehad, maar die waren wel eerlijk en duidelijk. Maar hoe dan ook, zulke mensen wisselen toch regelmatig van baan. Dus hoop maar dat er voor haar snel een leuke vacature voorbij komt ipv voor mezelf.
pfff 25 jaar al?! Doe je netjes. Ja je kunt er idd vanuit gaan dat het probleem zich vanzelf oplost, maar ik heb t idee dat je er zelf wel erg mee zit, en dat hoort niet. Dan had ik toch de poging gewaagd om desnoods je baas even schriftelijk hiervan op de hoogte te stellen, en toch de klacht bij hem neer leggen. Zeker als ze ook zo tegen anderen doet. Als niemand dit doet, blijft ze zo doen...