IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Lm nog 2 dagen voor het prikken weer start.

Jordan; spannend hoor, hoe voel je je? Ik slaap gelukkig al weer 2 nachten beter, al ben ik wel overdag erg moe.. Menstruatie is er ook weer. Dit keer een mooie cyclus, al komt mijn menstruatie wat vreemd op gang. Ben dus benieuwd hoe die verder zal verlopen.

Ik las het een en ander over kilo's teveel. Ik ben sinds augustus gestopt met ( geraffineerde) suikers te eten en sinds die ben ik flink wat kilo's kwijt. Ik weeg inmiddels zo'n 7 kilo minder als voor timo. Echt weer mijn gewicht van voor de mmm. Mijn lichaam zal nooit meer de oude worden na de zwangerschap, maar over mijn gewicht ben ik nu zeer tevreden. Ik was hieraan begonnen om zo bete in mijn energie te komen ( ok en voor weer een gezond bmi, maar daarvoor hoefde er maar een heel klein beetje af) , maar die kilo's die eraf vlogen waren helemaal super.

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    IkkeB, wat goed zeg!
    En waar let je dan precies op met die geraffineerde suikers?
    Of stel ik dan een stomme vraag?

En wat fijn dat je al weer twee nachten lekker hebt kunnen slapen!

Hier idd de laatste twee dagen aan t aftellen.
    We hebben een gezellige avond gehad met vrienden, enorm moe nu, dus maar lekker mijn bedje opzoeken.
    Welterusten dames ;)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: hoe is het met je? Morgen bloedtest, toch?
    @Lmom: morgen mag jij weer los gaan! Moet je weer Decap als platlegger spuiten? Wanneer heb je dan de eerste fm. Sorry, ben er een beetje uit, geloof ik.

De jongste is vandaag 11 maanden. De laatste maand tot zijn 1e verjaardag is ingegaan. Sta er zo versteld van, vergeleken van toen met de oudste, hoe snel dit jaar voorbij gevlogen is.
    Ook leuk om te zien dat de oudste en de jongste al echt een beetje samen spelen. Als de oudste iets aan het doen is, is de kleine man er als de kippen bij. En hij begint nu ook de oudste te roepen, maar kan de eerste letter nog niet zeggen, dus roept vaak hard 'Dees'. Het begint al een echt mannetje met karakter te worden. Erg druk, want het is een mannetje met een pittig karaktertje en eigen willetje.
    Op de school van mijn oudste heerst waterpokken. Dus ben benieuwd of dat hier ook zal komen. De oudste heeft het ook nog niet gehad. Zag net een bultje bij mijn jongste, maar twijfel of dat gewoon even een plekje van stoten of krabben is, of dat dat een beginnende waterpok is. Eind deze week moet hij nl. naar het cb voor controle en een prik en als hij waterpokken heeft, mag hij daar niet komen. Dus even goed in de gaten houden de komende dagen.

4. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik mag morgen idd starten met de deca om alles plat te leggen. Na ong 10-14 dgn deca spuiten verwacht ik mn menstruatie. Op 2 maart staat mijn uitgangsecho gepland. Die moet gedaan worden in de eerste 3 a 4 dgn van de menstruatie. Van daaruit bepalen ze de hoeveelheid gobal die ik noet gaan spuiten. Ong 7/8 dgn na t starten van de gonal zal ik de eerste fm hebben.

Jordan heeft dinsdag de bloedtest ;)

Ja t afgelopen jaar is zeker hard gegaan, vind ik hier ook hoor, en dan te bedenken dat Jay dit jaar al weer 2 wordt :D

Waterpokken heersen momenteel op erg veel plaatsen. Bij onze oudste op school ook. Gelukkig hebben de oudste 2 het beiden al 2x gehad en ik zelf ook. Bij jay ontdekte ik van de week ook een plekje maar daar is t bij gebleven. Ik hoop ergens dat ie het nu nog niet krijgt want vaak als ze het zo vroeg al krijgen krijgen ze het nog een keer. Maar aan de andere kant, dan hebben we t wel gehad ;)

Ik moet van de week even t cb bellen. Ik zou in dec gebeld hebben voor een tussentijdse afspraak in januaro want die konden ze de laatste keer dat ik er was niet inplannen om de een of andere vage reden... dus moet even bellen om wat in te plannen.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: aan de ene kant zit ik ook niet op waterpokken te wachten, maar denk aan de andere kant ook maar, dan hebben het maar gehad.;)
    Ik kan me overigens niet herinneren dat ik al decap moest spuiten voordat ik weer ongesteld werd. Ik ben het echt helemaal kwijt.:) In DD moest ik op dag 1 met neusspray beginnen (platlegger) en op dag 3 met de hormonen, maar dat was het korte protocol en weet dat ze in ons zkh het langere protocol doen ivm inplannen in Nijmegen, omdat ze dat makkelijker kunnen bijsturen.
    Gaan jullie nog op vakantie de komende maanden? Dacht dat jullie met de mei-vakantie nog wel eens weg gingen?
    We zijn al aan het rondkijken voor de zomervakantie en hebben een camping gevonden in Frankrijk, die nog beschikbaarheid heeft, maar mijn man heeft nog niet echt goedkeuring van zijn baas gehad of we dan vrij konden nemen. Dus we durven nog niet echt te boeken.
    Volgende week moet mijn man met al zijn collega's samenkomen en komt ook de grotere baas van het hoofdkantoor.
    Mijn man snapte al niet wat er aan de hand is en wij zaten al te bedenken, reorganisatie, andere planning e.d. Maar mijn man sprak gisteren zijn directe baas en nu blijkt een collega van hem weer met 'irritaties' rond te lopen en schijnt de directeur gebeld te hebben. Die collega is heel nukkig en het probleem is dat hij zich niet uit. Hij ziet dingen, verbind er zijn eigen conclusies aan en gaat dan nukkig naar een collega doen. Terwijl als hij het gelijk even vraagt hoe het zit, hij gelijk duidelijkheid heeft en de sfeer goed blijft.
    Hij doet ook heel raar tegen mijn man (terwijl het vroeger beste maatjes waren). Hij vond dat mijn man te weinig werkte en hij moest dan wel hard werken. Toen bleek dat mijn man juist aan de kant gehouden was door zijn baas, omdat hij even wat minder uren had te verdelen, zodat de fulltimers (waaronder die collega) aan zijn uren zou komen. Dat is de afspraak die mijn man met zijn baas heeft, als de anderen maar hun uren kunnen maken en wat overblijft, werkt mijn man. Mijn man voelde toen dat er wat was, en heeft die collega toen gebeld. Toen kreeg hij allemaal dit soort verwijten. Met een goed gesprek heeft mijn man alles uit kunnen leggen en bleken de dingen toch anders te zijn, als die collega voor zichzelf had ingevuld dacht dat het was.
    Mijn man had toen afgesproken met hem dat als er weer eens wat was, dat hij mijn man gewoon moest bellen. Dat zou hij doen. Maar blijkbaar zit hem nu weer van alles dwars en kan hij blijkbaar wel de directeur bellen, maar niet zijn naaste collega's.
    Blijkbaar heeft de vakantie-aanvraag van mijn man daar ook mee te maken, want normaal keurt zijn baas vakanties altijd makkelijk goed. Mijn man heeft de vakantie nl. opgeschreven en die collega had dat natuurlijk weer gezien en blijkt dus ook al weer niet goed gevallen te zijn. Terwijl mijn man het altijd als 'verzoek' neerlegt en als het anders moet, dat hij dan schuift naar een periode waarin het wel beter uitkomt (als het maar in de schoolvakantie valt). Lastig werken met dat soort collega's.;)

6. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Lm; ik heb de 12 daagde training op ikeetsuikervrij.nl gedaan. Daar leer je veel over suikers, de werking enz( veel info wist ik wel maar toch ook nieuwe dingen erbij geleerd) vandaar uit mijn eet patroon aangepast. Vooral. Letten op toegevoegde suikers vermijden, dus we, fruit enz, want dat zijn natuurlijke suikers. Ook pasta mag, maar dan wel volkomen, rijst ook, maar wel zilvervliesrijst. Het gaat erg om verse producten en geen pakjes uit de supermarkt, want fabrikanten stoppen werkelijk overal suiker in. ( of zoetstoffen die ook erg slecht zijn) ook blijkt bv roomboter veel beter dan margarine, want het is veel minder bewerkt en dan kan je lichaam het veel beter verteren. ( net als volle melk en yoghurt, al is er over zuivel momenteel sowieso veel te doen, omdat ook zuivel uit de supermarkt behoorlijk bewerkt is.) volg je me nog? Als je het eenmaal weet is het niet meer zo moeilijk en kun je gewoon de hele dag eten, maar dan wel de juiste producten.

7. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, lastige collega's zeg... en ja helaas heb je er altijd wel 1 of 2 van dat soort types tussen zitten.
    Hopelijk kan je man dan alsnog vakantie krijgen.

Wij blijven dit jaar wss in NL. Ik ben onlangs wel opzoek geweest naar vakanties, maar kon niet echt iets vinden wat me ook echt aan stond, of t was echt mega duur. Naar Turkije wil ik voorlopig eigenlijk niet meer, daar komen we al jaren, ik wil ook wel eens iets anders zien :D

Wij wilden idd nog wel eens in de meivakantie weg gaan, en daar heb ik ook voor gekeken. Ik heb gekeken om een groot app. te huren midden in Barcelona, vlakbij Camp Nou (stadion van FC Barcelona) voor een weekje incl. zo ie zo een rondleiding in camp nou en wss het bezoeken van een wedstrijd van fc Barcelona. t enige nadeel is dat t erg ver rijden is, en vliegtickets los zijn best wel prijzig. Daarbij komt dan ook nog eens dat ik niet weet hoe deze icsi poging gaat verlopen... Wij kijken het dus nog wel even aan. Japan zit ook nog in de planning dit jaar... maar ja of dat nu ook nog soor gaat geen idee, dat zien we vanzelf wel... We wachten het allemaal nog wel even af.

Over de deca...
    Hier in t zh moest je je eigen aanmelden voor een poging als je ongesteld was geworden. 21 dgn later mag je starten met de deca. weer 2 weken later verwacht je je menstruatie, en vanaf dan mag je gaan stimuleren, mits de uitgangsecho tijdens die "2de" menstruatie goed is.
    In DD gebruiken ze idd het korte protocol.

IkkeB, dank je wel voor de info, ik snap het hoor! Ik zal morgen eens even op die site gaan kijken. Klinkt erg interessant.

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    LM, vandaag is de dag, dat jij je eerste shot van deze nieuwe ronde geven mag :) (het lijkt wel een Sinterklaas rijm hahaha). Spannend hoor. Zo benieuwd wat deze ronde gaat brengen voor jullie.

IkkeB, wat super goed zeg. Wauw!!! Ik was afgelopen voorjaar/zomer 9 kilo kwijt en toen kreeg ik Prednison en toen zat alles er weer aan o_O Faal. Dat was nogal ehm, spijtig hahaha. Maar heel knap!!

Sneeuwmees, waar in Frankrijk willen jullie naartoe? Anders weet ik ook nog wel een camping evt. Hopelijk gaat het wel lukken qua vakantie nu.

Ik lag gisteren in bed, super pijnlijke voorgevel en een enorm opgezette buik. Kon er gewoon niet op liggen. En misselijk!!!! Herken dit wel echt van de keren dat ik zwanger was, net als dat trekken in mijn lies en dan adernetwerk van borsten tot aan mijn schouders en nek. Zei gisteren in bed tegen mijn man 'Het kan toch bijna niet anders dan dat ik zwanger ben?' waarop hij zei 'Lijkt me niet' maar die gedachte is zo eng dat ik hem maar heb weggeveegd. Morgen weten we alles. Ik heb nog steeds niet getest dus ben erg benieuwd ;)

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ok ok ok eerlijk is eerlijk, begin nu toch een beetje de zenuwen te krijgen.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: succes inderdaad met het eerste shot. Ik kreeg weer even een flashback van mijn poging en het klopt inderdaad dat ik tijdens het prikken ook nog ongesteld werd.;) Dus ik ben weer 'bij'...hihi.. Zet hem op, meid! En succes ook voor je man. Van decap werd ik er nl. niet bepaald gezelliger op.:D
    @Jordan: oh, meid, wat spannend. Toen ik je naam zag, dacht ik gelijk. Oh, ze heeft getest... Maar je hebt je keurig weten te beheersen. Lijkt me wel lastig met zulke klachtjes. Oh, meid, ik hoop het zo voor je. Samen met Lmom zwanger zijn! Hoe mooi zou dat zijn.
    We zoeken overigens een camping die niet al te ver rijden is. We hadden er nu eentje in Bretagne en gaan dan ca. 400 km rijden en dan overnachten en dan weer 400 km. Denk dat dat met kinderen een beetje de max is op een dag. Maar suggesties zijn uiteraard welkom.;)

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, dan hou ik mijn suggestie voor me want die camping is een 'stukkie' verder rijden. Wel ideaal met kinderen trouwens maar als je voor dichtbij gaat is dit geen optie :)

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: suggesties zijn altijd welkom, misschien niet voor dit jaar, maar dan voor volgend jaar. Op internet zien die campings er altijd zo gelikt uit en ik vind het altijd fijner als er mensen echt zelf geweest zijn, zodat ik weet hoe een camping bevalt.

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Camping Au Paradis Des Campeurs in Les Isambres. Paradis des Campeurs | Les Issambres French Riviera

Ideaal, ligt redelijk dichtbij Nice, Monaco, Saint Tropez en Frejus. Super omgeving. Geen zwembad máár je kunt onder de weg doorlopen (onder een viaduct door) en dan sta je op het heerlijke strand aan de Middellandse Zee. Van de keren dat ik er geweest ben was het er super schoon, er zijn 2 speeltuinen, plekken zijn ruim en je kunt evt. ook stacaravan huren.

14. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Vnv om 19.00 uur is t zo ver :D

Leuk rijmpje Jordan ;)
    Dat je zo'n ongelofelijk pijnlijke voorgevel hebt en er niet op kon liggen doet me aan de zwangerschap van Jay denken... ooooh meis k hoop t zo voor je! T is jullie echt gegunt meis!

Sneeuwmees, al eens hier gekeken bij vakantie en vrije tijd? Daar staan ook n hoop tips voor auto reizen met kleine kids.
    Zorg voor veel vermaak en hapjes in de auto, zorg ervoor dat de reis op zich al een vakantie is. Hebben jullie dvd voor in de auto?
    Tipndie ik je mee kan geven, ga niet volop overdags rijden ivm de warmte en de drukte als je echt in t hoogseizoen gaat. Ook al heb je airco, kids kunnen daar vrij snel ziek, nou ja verkouden van worden.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: thanks! Ga er zometeen even naar kijken! Franse Riviera klinkt goed en chique!

Heb even mijn achterstallige administratie weggewerkt. Een afspraak gemaakt voor de APK en voor de tandarts. Kan alleen bij de tandarts al a.s. woensdag terecht. Brrr.... Had gehoopt dat nog even vooruit te kunnen schuiven, angsthaas die ik ben. :) Maar goed, dan heb ik het ook weer even gehad.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: we hebben inderdaad een dubbele dvd voor in de auto. Dat is inderdaad een hele uitkomst. ;) Voor mij is de weg ernaar toe inderdaad ook al vakantie. Als wij de snelweg opdraaien bij onze woonplaats, heb ik al het idee op vakantie te zijn. We rijden daarom altijd zo relaxed mogelijk, stoppen veel (mede door kleine blaas van mijn oudste en van mij en de kleine gastank van de auto..hihi). En verder heb ik altijd een tas met drinken, broodjes e.d. bij me, waar ik de hele weg van alles uit tevoorschijn tover. Dus die 400 km smeren we zo over de hele dag uit. Ook als we ergens stoppen waar toevallig wat leuks te zien is, maken we een uitgebreidere stop, omdat we toch alle tijd hebben.

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Oooh ladies, jullie kletsen hier ook nog steeds :)
    gezellig!

Ik ben druk aan het aan het duimen voor Jordan, zo spannend!
    En aan het werk... ohja dat ook haha.

Sneeuwmees, jouw mannetjes zijn echt zulke cuties! En wat is dat jaar snel gegaan inderdaad. Onze kleine meid ook alweer bijna 2.

ikkeB, jij nog steeds geen baby nieuws, dat is jammer! Zou zo leuk zijn, je wilt het wel zo graag. Nouja wie weet brengt 2015 een mooie brusje voor jullie zoontje.
    Wel fijn dat het goed gaat met je gewicht, lekker bezig!

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Tori, kletsen hier wel door, wat meer schrijf ruimte :D Echt leuk joh, jongetje en meisje. En al bijna 22 weken, wat gaat het super snel! Wanneer ben je nu uitgerekend? Als ik zelf reken kom ik uit op 25 juni. Klopt dat ongeveer? Leuk een zomerkindje. En hoe gaat het op je werk en met Yvi?

Sneeuwmees, is ook echt heerlijk daar. Sowieso het weer maar ook echt de subtropische omgeving!

LM, ja goed he die rijmpjes van mij. Hahaha.

Ik: BEN ZENUWACHTIG. En de tijd gaat wel snel maar lijkt toch ook tegelijk zo langzaam. Pffffff! Was het maar al morgen! Rond deze tijd weet ik het wel denk ik.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: leuk van je te horen! Ja, de ivf-ers van 2012 kletsen nog gewoon door in 2015...hihi.. Ik had al af en toe naar je banner gespiekt om te zien hoe het met je gaat. Wat geweldig dat het gelijk een plakker bleek te zijn, zeker ook omdat je vriend niet weer de mmm in wilde, toch. En een jongetje, wat leuk! (kan ik uit ervaring zeggen). Zie op fb inderdaad prachtige filmpjes van jullie (erg slimme) meisje! Wat kan ze al veel op haar jonge leeftijd. Dat belooft nog wat.;)
    @Jordan: weet je dat ik zelfs de zenuwen voel, omdat ik weet dat jij morgen de uitslag krijgt. Voel zo met je mee en krijg de bibbers al bij het idee dat je op zo'n telefoontje moet zitten wachten, waar zoveel van af hangt. Ik vond het altijd heel dubbel richting de testdatum. Aan de ene kant wil je het zo snel mogelijk weten, maar ook weer de angst dat je uit die droom wakker gerukt wordt. Dus ik vond eigenlijk die onwetendheid (en stiekem dromend van...) ook wel prettig.:) Meid, ik ga zo hard voor je duimen dat ik morgen de vellen erbij heb hangen. Sterkte met de laatste avond stressen!

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Lief Sneeuwmees, dank je wel. En precies dat. Ik ben ook gewoon bang voor de waarheid, mede omdat de vorige keer ineens negatief was. Maar omdat ik zoveel voel wil ik gewoon dat dit een goed teken is. Helaas heb ik het niet voor het zeggen. Zucht. Gelukkig is de dag bijna op z'n eind. Op naar de avond, nacht en dan....D-Day!

Deel Deze Pagina