Net gebeld met een arts in het ziekenhuis. Zij gaf aan dat een hcg van 8 op 11 dagen ná een cryo terugplaatsing echt te weinig was (dat had eigenlijk rond de 50 moeten zijn zegt zij). Zij gaat uit van weer een vroege miskraam of heel misschien een bbm zwangerschap (dan hoop ik vooral op het eerste). De kans dat dit goed komt is volgens haar enorm klein. De stijging in het hcg, wat de test duidelijk laat zien, kan volgens haar komen doordat mijn lichaam nog in de zwanger modus staat. Klinkt dus niet bepaalt positief Morgen dus mijn eigen test en de bloedtest afwachten maar.
Jordan, nu zeker duidelijker de test. Oh, ik hoop dat het gewoon een late innestelling is en dat het niet iets anders is ; ookal is en mk natuurlijk wel beter dan een bbm, pff.. nee dat moet het in elk geval echt niet zijn!
Moet wel zeggen, dat mijn HCG bij de verse TP toen ook iets onder de 50 was ... en toen zeiden ze al tegen me dat het waarschijnlijk een mk werd. En dat was uiteindelijk ook zo . pff, vind het zo vervelend voor jullie!
@Jordan: dat zou wel heel kl*te zijn als dat het scenario is. Ik ben een optimist, vaak tegen beter in, maar hoop zo dat je embryootje de artsen toch nog versteld zal doen staan. Knuffel, meid! Hier weer terug van de tandarts. Heb een wortelkanaalbehandeling gehad en moet binnenkort weer terug. Ook zou hij dan een behandelplan maken voor de achterstallige dingen die nog gedaan moeten worden. Welke op korte termijn en welke op iets langere termijn met bijbehorend prijskaartje. Ik ben voorlopig dus nog niet van die man verlost.
Jordan, balen zeg!! Vandaag nog bloed prikken en dan heb je iig duidelijkheid. Je lichaam wilde iig zwanger worden, want het heeft hcg aangemaakt, maar het lijkt er op dat het te weinig was. Dit was vast de oefening voor de komende tp, want dat wordt hem! Big hug voor jou!
Thanks meiden. Mijn test week vandaag niet heel veel af van die van gisteren. Ik word rond einde van de middag gebeld met de uitslag van het bloed dus ben erg benieuwd. Ik had altijd dit soort testen en ik kreeg voorheen natuurlijk ook nooit een bloedtest (op 1 x na, toevallig de eerste x dat ik in LUMC kwam en toen hebben mijn testen uiteindelijk geknald als nooit tevoren) dus ik ging uit van mijn testen. Een streep is een streep maar ze waren altijd zo'n beetje als de testen die ik nu heb. Misschien maakt mijn lichaam te weinig hcg aan al vraag ik me af of dat kan...
Mijn hcg is meer dan verdubbeld, van 8 (7,7 oorspronkelijk zelfs) naar 20. Dat is mooi. Maar nog wel aan de lage kant. Hij vreest voor een miskraam maar geeft ook aan dat het zeker ook wel goed zou kunnen gaan al acht hij die kans kleiner. Ik ga dus wel mijn Utro verhogen naar 5x per dag 3 stuks en mijn Progynova naar 5 x 2 mg en ik blijf Fraxi spuiten. Wo. of Do. een nieuwe bloedtest.
@Jordan: succes met het telefoontje weer! Lijkt me lastig dit soort telefoontjes op je werk te moeten plegen en dan weer verder te gaan of er niets aan de hand is (of weten je collega's hiervan)? Sinds ze de kv-testen hebben vernieuwd, heb ik ook geen knaller gehad en vond ik mijn testen zelfs eng tuurderig voor een test op NOD en vlak erna. Het enige verschil was dat mijn testen sneller een streepje lieten zien met een of twee dagen later testen. Ik zal aan je denken straks!! Met mij gaat het goed. Heb zowel tijdens als erna geen pijn gehad van de wortelkanaalbehandeling, dus dat was wel prettig. Over 2 wkn mag ik weer en gaat hij weer een stukje verder en als het goed gaat definitief vullen. Dan hoor ik ook wat hij nog meer wil gaan doen op korte termijn en lange termijn. Heb een nieuwe tandarts en zijn handen jeuken natuurlijk om het werk van zijn voorganger natuurlijk even grondig aan te pakken. Zag ook zijn auto op de parkeerplaats staan en ja, ook die moet betaald worden natuurlijk. Ik wacht maar af en zie wel waar hij mee komt. Denk dat mijn kleine aanvullende verzekering in ieder geval niet afdoende zal zijn.
@Jordan: in ieder geval meer dan verdubbeld. Er gebeurd dus toch iets. Ik weet dat jij er geen voorstander van bent, maar zou een lichte dosering prednison niet iets voor jou zijn voor de eerste weken? Als jouw immuunsysteem wat te overenthousiast is, zou dat misschien toch eens aan te raden zijn om te proberen. Ik heb in het DD-topic (waaronder Bbibi) veel meiden gezien waar dat net de ontbrekende sleutel bleek te zijn.
Jeetje Jordan, het blijft dus nog even heel erg spannend. Tjonge jonge. Mijn duimen blijven draaien!!
Jordan, verdubbeling is al wel stap 1 ; en misschien met de ondersteuning dat dat het zetje is voor het vruchtje om te groeien zonder dat je lichaam het afstoot. Pas volgende week een nieuwe bloedtest, pfff ... dat lijkt me lang wachten voor je! Toch een beetje genieten van de kans dat het nu gaat gaat meid. Lekker rustig aan doen maar dit weekend. Sneeuwmees, ai wortelkanaalbehandling... Dat lijkt me geen pretje. Ik zou er ook eentje moeten voor een tand voorin, na de beugel is daar ruimte gekomen, maar goed ... ik heb het nog steeds niet gehad omdat ik niet durf. Het is nu ook nog goed dus niks aan de hand. Ego, hier een actieve jongen ... hij beweegt heel veel en voel het met de dag duidelijker. Ik zal binnenkort ff een buikfoto in m'n album zetten hier. Wel lekker hoor, het is toch steeds een bevestiging dat het goed gaat daarbinnen. Yvi gaat vanmorgen met haar papa naar de huisarts, ze heeft al 3 weken een rode plek op de wang en sinds een week ofzo ook allemaal pukkeletjes op haar hand, die zijn niet rood maar wel droge plekken ; en ook droge plekken op haar benen. Dus hopelijk krijgen we een goed zalfje waardoor het snel weg is nu. Ze heeft er geen last van hoor, het jeukt niet. Het lijkt wel een beetje op roodvonk ...
Tori, klinkt als atopisch eczeem. Jayden heeft dit (atopisch eczeem) ook... Rode droge plek op zn wangetje. In de holtes bij zn ellebogen, en knieholtes, en op zn hielen. En zo nu en daar een los plekje op bijv zn buik, arm of benen. Is goed te behandelen, mits je de goeie zalf mee krijgt. Bij jayden zijn we al aan t smeren sinds ie 3 maanden oud is, maar nu pas blijken we de goede mix van 2 zalfjes te hebben. Roodvonk is toch ook te herkennen aan de tong? De plekjes die je trouwens beschrijft op haar handen neigen ook naar eczeem. Goed dat man lief straks even met har naar de huisarts gaat. Hopelijk valt t allemaal mee.
Tori, zielig die uitslag Is roodvonk niet besmettelijk? IkkeB, bij ons zal het nooit vanzelf of normaal gaan ben ik bang. Sneeuwmees, in LUMC schrijven ze het niet voor omdat uit studies nooit is aangetoond dat het echt werkt en omdat het ook schadelijk kan zijn voor mama en kindje. En aangezien ze hier wel Fraxiparine voorschrijven ben ik wel geneigd ze te geloven. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als ik een ziek kindje op de wereld zet. Maar het is en blijft lastig. Van de wortelkanaal wel beter zeg dat je niks voelt. En hoe gaat het met je man? En met jou LM? Mijn test was weer wat donkerder. Lijntje breder en meer roze. Maar nog steeds geen knallers.
Hier gaat t goed hoor lekker druk met de voorbereidingen voor de lente k ben der helemaal klaar voor Dat je testjes donkerder worden is een goed teken meis Ik blijf op mn hardst aan t duimen meis!
Het is krentenbaard dat plekje op haar wang. En een wonder dat het nog niet verder uitgebreid is. De pukkeltjes en droge plekken op haar handen en benen is een allergische reactie. Voor haar wang nu zurige creme gekregen en haar handen en benen moeten we insmeren met bepanthen. Krentenbaard is erg besmettelijk dus zit nu te denken dat mijn rode wangen ook dat is ... het lijkt er niet precies op maar is wel rood en droog. Misschien heeft ze het dan wel van mij gekregen ... Dus straks even bellen met de huisarts of ik langs kan komen volgende week. LM, oooh ja lente ; kom maar op!!! ik heb daar ook zo'n zin in! Dus met Jayden blijf je ook smeren? hmm, nou als de bepanthen niet helpt voor die droge plekken ga ik daar wel weer mee heen en moeten ze ook maar even de juiste zalf uitzoeken. Roodvonk zou ze dan al 3 weken terug hebben gehad, ze had toen ook koorts enzo. Daarna kwam dat plekje op haar wang. Door verminderde weerstand heeft die bacterie denk ik de kans gehad. Las trouwens dat krentenbaard geen krentenbaard heet als het niet rondom de mond/neus zit... maarja hoe heet het dan?! Jordan, toch een goed teken dat ze donkerder worden de testjes! Ik duim ook flink door!
@Tori: krentenbaard is inderdaad heel besmettelijk. Zit ze op een kdv? En zijn daar misschien meer gevallen? Hopelijk wordt het nu snel minder met de zalf. En een voetballertje in je buik? Heerlijk gevoel, hè? Kon ook altijd voor mijn gevoel even zo'n 'lijntje' met mijn kindje hebben in de buik. Tijdens een saai overleg op het werk. Even lekker porren en dan heerlijk getrappel in mijn buik voelen. Geniet ervan! @Jordan: ik vind hem ook iets donkerder (en breder en meer roze). Dus hopelijk zet de trend snel door. Morgen weer een test? Hoe is het met de misselijkheid? Las ik nu dat je 5 x 3 utrogestan moet gaan gebruiken. Jemig, dat wordt flink proppen. Maar alles voor het goede doel. @LM: oh, ben ook zo aan lente toe. Dus laat het goede weer en langer licht maar doorkomen. En als het beter weer wordt, wordt het toch een keer tijd voor een date, of niet? Hier gisteren iets te optimistisch geweest over mijn tand. Vandaag toch steeds een zeurend gevoel. Moet over 1,5 week pas terug, maar denk niet dat ik dat ga redden. Grr.... Verder vanmorgen naar het cb geweest met de jongste. Was erg teleurgesteld dat hij 'maar' 300 gram was aangekomen sinds de laatste controle. Had echt gedacht, gezien wat hij eet, dat het meer moest zijn. De curve boog nu ook af onder de lijn door. De arts deed er verder ook niet moelijk over. Maar gaf wel aan dat we nu echt meer calorierijk eten moeten gaan geven, omdat hij het toch nodig had. Ze snapte ook wel dat die dip logisch was rond deze tijd omdat ze dan gaan staan, kruipen en lopen. Maar dan moesten er in deze fase meer calorieën tegenover staan. Dus nu maar even opnieuw bezien wat we allemaal kunnen veranderen. Maar verder was ze tevreden. Hij doet het ook goed. Twee prikken rijker en een afspraak voor over 3 maanden, mochten we weer naar huis.