Jordan: gek hè hoeveel sterker je soms bent dan dat je denkt. Hier net weer de eerste tekenen van menstruatie in zicht. We gaan naar Oostenrijk, naar mijn vader, zijn vrouw en mijn ( half) zusje. Zij is in die week ook jarig dus leuk dat we daar bij kunnen zijn. Lm; bij jou gebeurt weer van alles in je lichaam. Duimen op een mooi aantal eitjes
IkkeB, wat woont je vader ver uit de buurt. Wel leuk om bij je zusje haar verjaardag te zijn. En balen van die shit menstruatie want die had gewoon lekker weg moeten blijven!!! Hier vanmorgen ineens weer de zenuwen. Vorige week maandag is er ook een uitstrijkje gedaan en ik krijg pas maandag de uitslag. Ineens dacht ik vanmorgen 'wat nou als die weer niet goed is?'... Dus best even spannend weer. Denk dat het altijd spannend zal blijven. Verder vannacht gedroomd dat we een zoon kregen maar die werd te laat geboren en was ineens een kopie van mijn neefje van 4. Qua uiterlijk en qua gedrag (hij is moeilijk, heeft onvoorspelbare buien enz., zielig voor hem en mijn zusje en haar man). Ik was er gefrustreerd door, ook omdat ik het idee had dat ik het zoontje van mijn zusje had 'afgepakt' en mijn man was echt de rust zelve... Dan nog als de topping op mijn fantastische dag heb ik sinds gisteren al bultjes in mijn gezicht. Uitslag en ik denk van de zon. Zondag natuurlijk zonder SPF in de zon gezeten en dat kan dus overduidelijk niet. Het jeukt en ziet er niet uit dus dit wordt een super dag (ahem...) hahahaha. Bring it on!
@Jordan: wat kun je een rare dromen hebben. Hopelijk is dat je een zoon krijgt alvast een voorspellende droom. Maar de rest laten we dan maar even achterwege...hihi... Vervelend van je bultjes. Kan het ook geen reactie zijn van een bepaald medicijn (in combi met de zon)? En denk dat het met uitstrijkjes maken altijd spannend blijft. Maar blijf vertrouwen in je lichaam houden. Heb je nog veel last van tussentijds bloedverlies? @Ikke: lijkt me best zwaar als je vader zo ver weg woont (ik ben zelf nogal familieziek). Maar het voordeel is, dat als je hem ziet, het gelijk ook een echte vakantie is in een prachtige omgeving. @Lmom: als je nu al last van je buik hebt, zal het wel een dolle boel daarbinnen zijn. Ik vond die laatste dagen tot aan de punctie ook altijd zeer onprettig en dan had ik nog maar 5 follikels steeds. Kon je maar met een luikje even spieken, hè? (tenminste die neiging had ik altijd). @Tori: fijn dat het geen bekkeninstabiliteit is. Maar inderdaad toch maar goed op jezelf passen en korter werken helpt daar ook al bij. Zijn ze wel begripvol hiervoor op je werk? Ik ben zelf ook weer boven water, na een kaakonsteking, de hele familie aan de buikgriep en een zoon met waterpokken. Het wachten is nu op de jongste. De incubatietijd is 2 wkn en dat is a.s. zaterdag (een dag voor zijn verjaardag). Inmiddels het cadeau (een looopwagentje) binnen. We gingen naar een hele grote speelgoedwinkel omdat die daar verkrijgbaar was en toen bleken ze hem toch niet op voorraad meer te hebben. We zouden daarna nog even naar de makro gaan en ik baalde enorm dat we niet geslaagd waren. Had me erop verheugd wat te kopen en ook omdat de dagen erna tot zijn vakantie ook weer druk zouden zijn, wist ik ook even niet wanneer we dan erop uit konden. Toen we bij de makro aankwamen en toevallig langs het speelgoed liepen, bleken ze hem daar ook te hebben. Alleen een andere kleur. Maar dat maakt niet veel uit. Geluk bij een ongeluk, dus alsnog geslaagd. Gisteren weer naar de bekkenfysio geweest, voor de 16e behandeling alweer (van de 18 die ik vergoed krijg). Dus wel balen, want er is nog lang geen verbetering te zien. Ook het urineverlies blijft. Heb er oefeningen voor gekregen. Maar het is zo lastig om eerst al je bekkenbodemspieren aan te spannen (of in mijn geval te ontspannen) als je gaat staan, lopen. Dus steeds nadenken bij alles wat je doet is niet mijn sterkste punt. Want vaak vlieg je alweer overeind om iets te pakken e.d. En dan later bedacht ik me weer. Oh, ja, had eerst goed moeten gaan zitten, dan de spieren aanspannen, dan gaan staan. Dan weer even zorgen dat de spieren aangespannen zijn en dan gaan lopen. Ja, die knop zal dus in mijn hoofd om moeten, maar dat valt niet mee. Over 2 wkn gaat ze met een of ander apparaat van binnen kijken wat ik doe met mijn bekkenbodemspieren. Dat kan ze dan op een scherm zien, blijkbaar. Wie weet dat dat weer nieuwe inzichten geeft. Omdat mijn fysio behandelingen al bijna op zijn, stelt ze voor dat ik aan een speciaal trainingsprogramma mee gaan doen wat ze daar organiseren. Ze hebben dat voor zwangere vrouwen, maar ook voor vrouwen na de bevalling die met bekkenklachten blijven. Dus waarschijnlijk ga ik daar aan mee doen.
Sneeuwmees, wat rot is het dat de behandelingen nog niet het ultieme resultaat hebben behaald. Maar heb je dit jaar al bijna 18 behandelingen gehad dan? Ik hoop dat het trainingsprogramma het gewenste resultaat zal brengen. En ach, ziekenboeg thuis Niet leuk. Hoop dat mini bespaart blijft van die rot waterpokken. Zo sneu. En ze jeuken echt vreselijk herinner ik me nog (ik was 11 toen ik ze had). Vwb tussentijds bloedverlies heb ik niet maar wel weer rare afscheiding dus dat maakt het extra spannend. We wachten maar 'rustig' af...
@Jordan: snap je ongerustheid als je weer andere afscheiding hebt, maar je hebt onlangs ook een miskraam gehad, dus wie weet komt het daar nog van. Maar snap dat je alarmbellen gelijk afgaan als je weer iets ziet. Ja, heb inderdaad al bijna 18 behandelingen gehad. Moest in het begin ook 2-3 keer per week, dus dan tikt het hard aan. Maar keek er zelf ook van op toen ze vorige week aangaf dat we even moesten kijken hoe we nu verder gingen. Ben helaas een beetje te zuinig geweest wat mijn extra verzekeringen betreft. Zat eerst bij PNO en heel ruim verzekerd, maar helaas ook erg duur per maand. Dus dacht lekker te kunnen besparen door eens goed verzekeringen onderling te vergelijken. Ben inderdaad nu per maand veel minder kwijt. Maar dus in de tweede maand al door mijn aanvullende verzekering heen van de tandarts (met dank aan die stomme tand) en moet dus nog zeker een behandeling van 285 euro ondergaan (en dus zelf betalen). En dan vanaf nu af en toe fysio zelf betalen en dus die mama-actief-cursus gaan volgen. Maar goed, het is niet anders. Ik heb gegokt en helaas verkeerd gegokt. It's all in the game.
Jordan en sneeuwmees; soms is het heel lastig dat mijn vader ver weg woont, maar soms is het ook prima. Hij is getrouwd met een bijzondere vrouw, als ik er een stempel op zou moeten plakken dan krijgt ze die vsn borderline... Alhoewel ze inmiddels langzaam iets rustiger wordt. Ze is geadopteerd en nooit echt geaccepteerd/ gewaardeerd. Dit heeft diepe wonden nagelaten en dat merk je sterk in de omgang. Dan ben ik ook nog eens de volwassen dochtend van haar man en ze had bijna mijn zus kunnen zijn zeg maar.... (Dat is wat overdreven, maar hun dochter had ook die van mijn broer kunnen zijn of zelfs die van mij). Mijn vader heefthaar wel eens. Omschreven als iemand die iemand in 1 zin kan doodknuffelen en doodknuppelen. En dat klopt. Zeer onvoorspelbaar dus. En laat ik daar nu net niet mee om kunnen gaan. ( wel in mijn werk, maar niet Prive) . Jullie begrijpen , daarheen gaan voelt dus niet helemaal als een ontspannen vakantie. Daar komt nog bij dat ze willen dat wij betalen voor de kamer die we daar hebben, ( althans we moeten haar deel van de kosten betalen en mijn vaders deel niet. Bizar hè....zeker als de kamers leeg staan. Ze bedenken niet dat we er al vakantie voor moeten opnemen en 300 euro aan benzine kwijt zijn om hun te zien. ) sinds afgelopen jaar hebben ze ook appartementen in een dorpje verderop. Daar gaan we nu heen. Dan hebben wij iets meer vrijheid en kunnen iets meer onze eigen gang gaan en toch elk moment daarheen om ze te bezoeken. Zo, lang verhaal hè, dat doe ik meestal niet, maar blijkbaar wilde ik het even kwijt. Jordan; de menstruatie is er nog niet, gister al wel een inimini beetje bloedverlies, maar het zette niet door. Ik voel wel dat het eraan zit te komen, al geeft het bloedverlies ook wat stiekeme valse hoop, want dat had ik bij timo ook. Mijn lijf zegt duidelijk dat ik ongesteld ga worden, maar toch.. Voor jou is het dus ook weer spannend. Nog tot maandag wachten tot de uitslag. En die droom, jeetje wat raar.
@Ikke: dat klinkt inderdaad niet als een vakantie waar je heel erg naar uit kijkt. Lijkt me voor je vader ook niet makkelijk. En jij weer een ongi in aantocht (of hopelijk niet). Het zou mooi zijn als het lichte bloedverlies ook nu weer een mooie reden heeft. Ik ben vandaag zelf ook ongesteld geworden. Was helemaal kwijt hoever ik in de cyclus zat. Wist wel dat het niet lang meer kon duren, maar ja, wanneer precies wist ik niet. Nu maar gelijk een flinke rode stip in de agenda zetten, zodat ik de volgende keer geen hogere wiskunde meer hoef toe te passen om mijn cyclus proberen te ontrafelen.
Sneeuwmees, gewoon in je mobiel zetten, daar houd ik ook alles in bij. IkkeB, soms moet je toch even wat kwijt meis. Kan goed begrijpen dat het niet geheel een vakantie is waar je naar uitkijkt, maar ik denk wel dat t goed is, dat jullie ietsje verderop zitten, geeft je idd net iets meer vrijheid, en misschien wat minder verplichtingen. Wel apart dat je er voor een deel voor moet betalen... je bent immers directe familie... was je nou een nicht of een achternicht geweest had ik het wel kunnen begrijpen. Ik hoop dat je menstruatie niet doorzet, en dat je ander leuk nieuws mag brengen Jordan, spannende dagen voor jou... Ik hoop dat de uitslagen goed zijn meis. Vrijdag samen voor een echo, ben erg benieuwd. Als ik dit weekend nog de punctie krijg, hebben we mss wel op dezelfde dag een tp
@Lmom: bedankt voor de tip. Ik doe eigenlijk alles met de telefoon, behalve dingen als agenda e.d. Maar misschien toch maar eens proberen. Inderdaad spannend morgen weer een echo en dan hopelijk de datum voor de punctie. Wist je al hoeveel follikels je nu ongeveer had? Hier weer een nieuwe stap gezet. De box uit de kamer. De kleine man zat er toch al nooit meer in, en merkte dat wij hem steeds zelf gebruikten om spullen in te zetten. Dus nu toch maar weggedaan. Wel even slikken om weer iets van de babytijd af te sluiten (ondanks dat hij er niet meer in zat). Hij had al de nodige gebruikerssporen en de schroeven waren ook niet goed meer. Dus die is naar het stort gegaan. Voordeel is wel nu een lege hoek en dus een stukje meer woonkamer (van ons toch al mini-huisje).
Net de echo gehad.(Ivm enorme pijn) Ze heeft uitgebreid naar mn keizersnede litteken gekeken omdat daar nog wel eens een open holte wil zitten en dat mag niet met de tp. Ivm extra hoog risico op bbz. Maar alles was mooi dicht en genezen. Rechter eierstok gaat achteruit. Maar dat idee had ik zelf al. Rechts zaten nu 3 follikels van 2 van 11mm en één 10mm en nog een zooitje hele kleintjes. Links zaten er 10. Kleinste daarvan was 16mm grootste 18. ik had mn favo arts zelf en aangegeven door haar verstrooitheid tijdens de uitgangsecho een dag eerder te zijn begonnen. Maar dat was geen probleem. Ik blijk nu nog sneller te gaan dan icsi 1. Ze hebben geen vocht gevonden, (wat een goed teken was voor nu) maar ze is wel bang voor overstimulatie. K moet rustig aan doen en extra veel gaan drinken. Moet gewoon door gaan met de 150 gonal. Vrijdag ochtend vroeg bloedprikken. Daarna de echo en dan wordt de punctie afgesproken. Wordt toch zondag of maandag. In ieder geval niet later
Sneeuwmees, dat is al vlot zeg, de box er uit. Hier staat hij nog steeds. Hij zit er wel steeds minder in, maar hij vind t ook nog erg lekker om er in te zitten/liggen en dan een dvdtje kijken Onze favo assistente gaat na 30 jaar werken op de (fert.) afdeling weg. Ze gaat met pensioen. Zag vanmorgen twee A4tjes liggen. Een met tekst en de ander met een grote foto van der. Ann zei al dat ze haar enorm gaan missen. Ooojaaa en wat betreft het slecht bereikbaar zijn... Ik had aangegeven dat de "gewone" afdeling je van t kastje naar de muur stuurt etc. Dat mag dus blijkbaar echt niet. Ze zijn nu een nieuw systeem aan t ontwikkelen dat je binnen 15 sec iemand aan de telefoon moet krijgen, dr. C. had onlangs onder de nieuwe patienten een enquete uitgedeeld en ook daaruit kwam de slechte bereikbaarheid. En daar baalt zij zelf echt van. Ben benieuwd hoe en wanneer dat nieuwe systeem gaat draaien. Mocht ik ze nu weer n keer nodig hebben en mochten ze weer niet te bereiken zijn moest k de gewone gyn bellen en gewoon maar aangeven dat het spoed was. Dan moeten ze je door verbinden of binnen no time terug bellen. Ben benieuwd maar hoop t niet nodig te hebben natuurlijk.
IkkeB, wat bizar dat jullie moeten betalen. 1. de boel staat leeg, 2. je bent zijn dochter. Maar kan me voorstellen dat het dan inderdaad niet ontspannend werkt. Ik kan meepraten over vaders en hun achterlijke gedrag want die van mij kan er ook wat van hoor. Heeft een grietje die 3 jaar ouder is dan ik ben. Maar hij ging al vreemd met haar toen ik 16 of 17 was. Samen hebben ze mijn moeder belazerd (een aantal jaar lang) waar ik al pissig over ben maar mijn vader dringt haar echt bij me op. Ik wil niets met haar te maken hebben maar hij probeert haar maar in ons (en in dat van mijn zusje en broertje) leven toe te voegen. En als ik dan zeg dat ik dat niet wil zegt hij dat zij (en noemt haar naam dan liefkozend afgekort) er helemaal geen problemen mee heeft. Zucht. En dat is maar een halve procent van alle streken die hij levert. Nou is hij ook nog eens alcoholist maar hij heeft duidelijk haar boven zijn kinderen verkozen. Dus als ik hem zie is het ook altijd awkward. Maarem.... Die menstruatie nog niet doorgezet? Ik hoop hoop hoop hoop...! Sneeuwmees, agenda in telefoon = ideaal. Balen dat je toevallig dit jaar verkeerd gegokt hebt. Tip, kijk volgend jaar bij DSW. Mijn man zit daar nu. 129,- per maand ofzo incl. 500 of 750,- tandarts per jaar en uitgebreid pakket er bovenop. Als we klaar zijn met de behandelingen stap ik ook over. LM, gaat zoooo snel nu. Spannend joh. Ik hoor vrijdag ook hoe en wat verder. Maar klinkt goed qua aantallen!!
Inmiddels ongestleld Jordan: die van mij belazerde ons ook met haar. ( toen ik 17 was) En helaas wordt zij ook boven ons verkozen. Toen ik21 was zei hij; ben jij nu maar de verstandigste, nadat ze me met de grond gelijk had gemaakt met haar geschreeuw.. Grrrrr gelukkig is mijn vader geen alcoholist, (al drinken ze wel veel. )Wat heftig moet het voor jullie zijn, klinkt niet als de relatie die je hoopt te hebben met je vader.
Wat een heftige verhalen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Mijn man wel met een nieuwe stiefmoeder. Zijn vader gedroeg zich vier maanden na de dood van zijn moeder als een verliefde puber en had geen oog voor het verdriet van mijn man. Zij maakte ook nog eens de fout door tegen mijn man te zeggen dat hij een nieuwe moeder had. Kortom, mijn man was ook niet gelukkig met de situatie en zijn vader nam hem kwalijk dat mijn man hem geen geluk gunde. Mijn man had erop aangedrongen het rustig aan te doen en financieel alles goed te regelen. Daar werd natuurlijk niet naar geluisterd. Er werd natuurlijk al snel samengewoond en getrouwd. Nu zijn ze jaren verder en nu is zijn vader de zielige persoon, omdat het huwelijk niet was wat hij ervan gehoopt had. Ze hebben heel veel ruzie. Hij dacht een vervanging voor zijn overleden vrouw te hebben, maar komt er nu achter dat deze vrouw compleet anders is dan zijn eerste vrouw. Zijn vader begint nu met rouwen, heeft het erover dat hij mijn man's moeder zo mist, maar ja, mijn man heeft dat verdriet direct na de dood van zijn moeder gehad en verwerkt en is twee jaar flink verdrietig geweest, maar kon daarna toch weer verder. Hij voelt er nu weinig voor weer in dat verdriet te gaan hangen. En nu blijken ook de financien ook nog eens zo door elkaar te lopen, dat ze ook niet zo makkelijk uit elkaar kunnen. Mijn man heeft nu zoiets van... Zie je nu wel. Maar ja, lastig is het wel.
IkkeB, nee had het echt graag heel anders gezien. Hij heeft weinig zin in een warme band zolang we zijn prinses niet accepteren (en met alle respect maar als het nou een mooie meid was geweest had ik hem misschien nog kunnen begrijpen maar het is een viezerd). Maar... Wat BALEN van die kl#te menstruatie weer. Je hoopt dan toch een beetje. Bluh. Sneeuwmees, ook wel zwaar voor je schoonvader én jullie. Sneu. Hier vandaag gebeld voor de uitslag van mijn uitstrijkje omdat als ik morgen te horen krijg dat ik dinsdag de tp heb ze maandag gaan ontdooien. Als de arts dan maandagmiddag belt en het is zodanig fout dat ik niet door mag ben ik twee embryo's kwijt. De arts belde terug... Pap2. Verdrietig Ik mag wel voor een tp maar als ik niet zwanger ben krijg ik over 3 maanden weer een check. Balen balen balen dus. had gewoon pap1 moeten zijn. Zucht!
@Jordan: bah, meid. Houd het nu nooit eens op. Gaat de tp dus door, of wil je zelf nu wachten? Knuffel van mij in ieder geval!
Hey meiden... met pech gaat hier het feest (voorlopig) niet door. Echo was dus niet zo mooi Rechts 3 follikels rond de 15mm en een zooitje kleiner dan 10mm. Links 14 follikels waarvan4 stuks 10mm of kleiner. De andere 10 ruim boven de 20mm. De grootste is 30mm! Geen wonder die pijn. Ze denken aan overstimulatie. Als mn waardes torenhoog zijn gaan ze coasting doen. Houd in deca doorspuiten, iedere dag echo's en bloedprikken. En géén punctie. Punctie mag pas al mn waardes goed zijn... Ze hopen rond 11 uur meer te weten ze zetten er vaart achter ondanks dat ik al met spoed bloed heb geprikt. Jeetje wat spannend zeg!
Oh LM, hoop zo dat ze je snel informeren. Dat afwachten is ruk. Hopelijk goed bericht. Sneeuwmees, de arts zegt dat ik gewoon voor een tp kan dus dat doe ik maar dan al ben ik er zelf stukken minder gerust op maar goed. We zien het maar weer. Ik heb vanmorgen ook de echo gehad. BM-slijmvlies is 6,5 mm, moet minstens 7 zijn en was de afgelopen keren 8. Ik heb hormonen laten prikken en word vanmiddag gebeld over hoe en wat nu verder. Verder heb ik vannacht geen oog dicht gedaan. Rot spanning. Maar ja, moet het loslaten want moet ook verder. Kan niet 3 maanden slecht gaan slapen...
Yesss! Net gebeld mag zondag voor de punctie. Vanmiddag na 15.00 uur naar t zh voor de formulieren en de tijdstippen van de pregnyl en de punctie en dan wordt ook gelijk mn pregnyl klaar gemaakt 😄 Me is helemaal happy 😄 Jordan, benieuwd wanneer jij wat hoort meis!