IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Sneeuwmees, een tweeling vinden we leuk. Wel zwaar maar groot bijkomend voordeel is dan ook dat we dan in 1x klaar zijn ;) Niet nog een x die ellende door. Was je ontbijtje lekker?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: denk nog vaak aan je vriendin, ondanks dat ik haar niet ken. Maar meer omdat we ongeveer tegelijk ons kindje kregen. Kan me helemaal voorstellen dat het voor hun zo dubbel moet zijn. Lijkt me straks ook bij de bevalling enorm zwaar en emotioneel. Onvoorstelbaar dat mensen dat door moeten maken. Bah!
    @Jordan: een tweeling zal zeker pittig zijn, maar inderdaad je hebt het ook wel in een keer gehad. En volgens mij, als je er eenmaal in zit, fiks je dat gewoon (meestal pas later vraag je je af hoe je het allemaal toen toch gedaan hebt...hihi..). Ontbijtje was lekker, in ieder geval in alle rust kunnen eten, zonder dat er een aan je broekspijpen hangt of zit te jengelen of dat je ineens weer overeind moet vliegen omdat hij weer halsbrekende toeren uithaalt.Dat is op zich ook al een luxe.

3. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Ja het was zeer zeker erg lekker.. lijkt alweer lang geleden maar het is nog geen week geleden haha. Ohh Ibiza, wat heerlijk! Niks mis mee :D Super gaaf!

Yes, ben ongesteld, sinds woensdag. Veel pijn helaas maar hopelijk gaat dat snel wegtrekken nu ik weer mag stimuleren. Mijn 1e spuit is er vanochtend in gegaan. Vanavond komt de 2e erbij en dan zitten we weer helemaal in het ritme! Ik hoop op beter resultaat dit keer!

Hoe gaat het met jou? Nog steeds dinsdag je TP?

4. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    haha ik denk er nét zo over! Met een beetje geluk krijgen we deze ronde ook 2 terug. Maar de gyn is daar niet zo happig op dus dat is nog onduidelijk. Leuk hoor, de duimen draaien voor je!

5. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ze wordt nu extra goed in de gaten gehouden, en ze krijgt een geplande keizersnede. Hier heeft ze bewust voor gekozen, en dat is ook wel logisch vind ik. Na wat zij mee gemaakt hebben zou ik dezelfde keuze gemaakt hebben.

Hoe dan ook zal de bevalling zeker erg emotioneel voor ze zijn, maar dat is ook niet meer dan logisch. Hoop alleen wel dat ze het allemaal bewust mee kan maken. Emotie's kunnen natuurlijk op zo'n moment enorm veel met je doen.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hi meiden, gisteren de echo gehad en toch ook wel een drukke dag. Moest nog wat werk afmaken en we zijn op pad geweest om te kijken naar behang enzo voor de grote meidenkamer. Helaas is Yvi ziekjes dus dat ging niet helemaal goed, die wilde alleen maar naar huis vanaf dat we nog onderweg waren in de auto erheen.
    Nouja wel gekozen voor behang en gordijnstof.
    In de ochtend fysio en dat ging goed, het is al echt verbeterd dus de aanpak werkt! En daarna echo :D, leuk om hem weer te zien!
    Nu weet ik ook waarom ik dingen waar voel haha. Het is een echt acrobaat, zat steeds met beide benen bij z'n hoofd en ook wel met z'n handen erbij. Een voetje zat 2cm onder de buikwand, ja ik kan m bijna vasthouden had ik al gemerkt haha.
    Hij heeft veel van Yvi! Ben nu nog meer benieuwd naar hoe hij eruit ziet als hij eenmaal uit m'n buik is. Gelukkig gaan de weken best snel, nog maar 14 tot 40 weken.
    Ik zal zo op de pc een foto in m'n album zetten.
    We moeten hem nog vergelijken met die van Yvi trouwens.

LM, weet niet wat er met je vriendin aan de hand is maar klinkt niet fijn. Sterkte voor haar!!
    Super dat jij lekker aan het broeden bent. Iets van innesteling gevoeld?

Jordan, ja een te kort nachtje van wo op do, maar gelukkig ging die erna iets beter en vannacht weer een paar x eruit en om half 7 al beneden met een ziek meisje maar die kijkt nu Dora op haar schommelkoe dus die is nu weer fitter haha.
    En net het gordijn open gedaan en kan ze ook nog vliegtuigen kijken, helemaal gelukkig is ze. Maar goed heeft nog wel koorts en heeft wat oorpijn nog volgens mij.
    Jij dinsdag dus de TP van twee :D, dit moet gaan werken en als het dan een tweeling is... Dat kunnen jullie wel, want jullie zijn tot nu toe zo sterk geweest! Mijn duimen draaien zodat ze goed ontdooien en dat ze goed innestelen.

Sneeuwmees, m'n ouders waren dit keer niet mee. Op zich had ik m'n sm willen vragen, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan ... Op zich wel jammer want ze had t vast leuk gevonden.
    Yvi slaapt meestal nog wel in de middag, maar niet te lang anders is het in de nacht drama (klaar wakker om 4 uur ofzo).
    Je oudste is dus verlegen? Maar goed, wat LM zegt: niet te snel misschien gaan met hem en beter op deze leeftijd een klas over doen dan later. Maar kan me voorstellen dat het niet leuk is om van 'vreemden' meningen te horen over je eigen kind.

Yvi zegt tegen Dora 'ik krijg een broertje Dora!' Haha, tot nu toe vindt ze het nog hartstikke leuk, ook haar nieuwe kamer lijkt haar fantastisch. Hopelijk houdt ze deze vibe vast.

Bah vies weer, gelukkig hebben we gistermiddag nog wel kunnen genieten van het middagzonnetje buiten!

Ik zal nu de foto uploaden

7. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    #4807 Lovelymommy84, 21 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2015
    Tori, wat leuk zeg dat jullie manneke veel weg heeft van Yvi,
    Ik zal straks eens even een kijkje nemen in je album, ben wel erg benieuwd nu :D

Mijn vriendin is vorig jaar net voor sneeuwmees bevallen van een dochtertje. Hele heftige bevalling geweest en uiteindelijk is het een spoedkeizersnede geworden omdat ze er niet uit kon. Ze had enorm veel meconium binnen gekregen. Té veel, en daardoor ernstige hersenbeschadiging opgelopen, en is ze na 65 uur overleden. (Verloskundige heeft haar te lang thuis laten lopen terwijl ze wist dat er meconium in t vruchtwater zat)

Nu is ze zwanger van haar derde kindje en in juni uitgerekend.
    Maar dit is wel een mega dubbele en zware tijd voor hen.
    Ze geniet zeker wel van haar zwangerschap, maar er is ook enorm veel angst.

Ik heb gister wel wat vage steken gehad, en vanmorgen werd ik wakker met een menstruatieachtige buikpijn. Dus wie weet ;)
    Testen op pregnyl zijn inmiddels te zien als negatief ;)

Borsten staan letterlijk op springen. Jeuken als n gek.
    Net te gevoel stuwing te hebben.

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    LM, ja je moest nog vriendjes worden is ook zo :), om de foto's te kunnen zien. Maar dat heb ik net geaccepteerd en ook net de foto erin gezet!
    Oh wat erg voor die vriendin zeg, echt heftig. Knap dat ze het nog wel weer aan heeft gedurft een zwangerschap.
    Maar goed, de kans dat het weer zo gaat is heel klein (net zo klein als bij ons) dus dat gaat nu gewoon weer goed. Kan me wel heel goed voorstellen dat dit toch wel een hele zware belading geeft aan een nieuwe zwangerschap. Zij is dus ook in juni uitgeteld, net als ik!
    Ooh bij jou klinkt het wel erg goed... en wetende dat de pregnyl uit je lichaam is ook ... dan kan je al snel weer opnieuw testen en dan zou je het moeten kunnen zien! Oe, spannend!!!
    M'n duimen draaien ook voor jou.

9. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik kon je foto's idd niet zien zonder vriendschaps verzoek.
    Op mn oude account kan ik helemaal niet meer komen, maar kan nog wel alles lezen etc wat ik geschreven heb.

Maaaaar k heb je foto bekeken :D en wat is ie mooi!
    Kan me goed voorstellen dat je nu wel extra nieuwsgierig bent naar hem hoor!

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: wat schattig je zoontje met dat handje voor z'n gezichtje. Is dit geen 4d echo, omdat die wat roze van kleur is? Ik werd vanaf die echo inderdaad nog nieuwsgieriger, omdat het kindje ineens een gezicht kreeg. Het gekke was dat ons tweede zoontje bij de 3d echo heel veel op z'n oudere broer leek, en ook wel net na de geboorte, maar nu totaal verschillende kinderen zijn. Fijn dat je gisteren, ondanks zieke Y.vi toch nog wat hebt kunnen doen. Vandaag nodigt het in ieder geval niet uit om erop uit te gaan.
    @Lmom: zat me gisteren nog te bedenken dat het in haar geval misschien wel prettiger zou zijn een geplande ks te krijgen. Gelukkig hebben ze daar al voor gekozen. Maar hoe dan ook blijft die hele periode heel beladen. Hopelijk kunnen jullie nog een gedeelte samen zwanger optrekken. Klachtjes klinken hoopvol.;)

Hier gisteren naar de logopedie geweest. Qua logopedie dingen is er weinig uitgekomen. Had ik ook wel verwacht, want op zich zijn praattechniek is het probleem niet en zijn woordenschat was ook prima. Wel scoorde hij laag op zins-ontwikkeling/opbouw. En dat is dus het verraderlijke. Omdat hij daar geen problemen mee heeft in een vertrouwde omgeving, maar wel als hij gespannen is en verlegen. Dan gaat hij hele korte en kromme zinnen maken, waardoor het lijkt dat hij dat niet kan. Dus de score die eruit kwam bij zijn test (net als op school) is maar een deel van de werkelijkheid, afhankelijk hoe gespannen hij is. We hebben nog veel gesproken over het hoe en wat en ook zij denkt dat een weerbaarheidscursus zo gek nog niet zou zijn voor hem. Ze gaat in ieder geval een verslag maken dat naar de huisarts gaat en een kopie kunnen we naar de school op sturen.
    Het toeval wil dat we gisteren de wekelijke nieuwsbrief kregen van school en dat daar toevallig instond dat ze de mogelijkheid willen bieden onder schooltijd die weerbaarheids-training te volgen. Die mensen komen wekelijks naar de school toe en je kan je daarvoor aanmelden voor een 10-weekse cursus. Dus dat overwegen we nu ook te doen, zodat hij daar gelijk (en met klasgenootjes) in kan mee stromen.
    Verder begon hij gisteren heel toevallig over dat kinderen van groep 2 naar groep 3 gingen. Moet zeggen dat mijn man en ik er allebei een beetje van schrokken. Ik heb toen maar heel neutraal op koetjes/kalfjes toon gezegd dat sommige kinderen soms nog wat langer in groep 2 moesten blijven. Hij ging er niet teveel op in en knikte instemmend. Maar vanmorgen had hij het er weer over en nu wel op zo'n toon dat hij er helemaal van overtuigd is dat hij naar groep 3 gaat. Dus nog maar een keer terloops gezegd dat soms kinderen die nog niet zo lang 5 jaar zijn, nog even in groep 2 moesten blijven. Maar hij voelde zich daar duidelijk niet door aangesproken omdat volgens zijn idee hij al heeel lang 5 is en dat dus voor hem niet geldt.
    Op zulke momenten breekt mijn hart echt in duizend stukjes. We laten het onderwerp voorlopig ook rusten, tenzij er zelf weer een keer over begint.

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Helloww,

Kreeg rond twaalven een telefoontje (vond het al zo vroeg) dat 1 van de 2 cryo's het ontdooien niet heeft overleefd. Balen. Dat is tot noch toe niet eerder gebeurd maar ja, eens moet de eerste keer zijn schijnt. Ik had vanmorgen voor het ontdooien nog 4 cryo's dus nu nog maar 2. De vraag was dus, gaan we er nog 1 ontdooien zodat ik deze keer tot 2 teruggeplaatst krijg, of plaats ik er maar 1 terug en hou ik er 2 in de vriezer. Heb gekozen voor 1 nu laten terugplaatsen en 2 bewaren om een aantal redenen:

1. Als ik nu wederom een mk. krijg dan krijg ik bij de volgende tp Prednison en dus plaats ik er dan liever 2 terug met Prednison nu het aantal ineens minder luxe is dan eerst gedacht.
    2. Als ik wel zwanger raak en blijf dan heb ik er nog 2 over voor een broertje/zusje alvorens weer een punctie te moeten.
    3. Als ik weer een mk. krijg of ik word niet zwanger dan heb ik er iig. nog 2 die we gaan proberen, mocht er dan weer 1 afvallen dan heb ik er tenminste nog 1 over...

Moeilijke keuze maar heb er zo wel vrede mee. Al is het jammer van die ene die het niet overleefd heeft. Morgen om 12:00 krijg ik de tp.

Unicornbaby, overmorgen dus je eerste FM weer. Spannend. Duim voor heeeeeel veel follikels :D

Sneeuwmees, als je zoontje die 10-daagse training krijgt, zou hem dat wel genoeg helpen voor een overstap naar groep 3?

IkkeB, lekkere vakantie?

Tori, is Yvi al beter of nog steeds niet helemaal?

LM, ik duim me een ongeluk :D

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: wat balen dat nu net die ene het niet gered heeft. Lastig om dan alle opties af te moeten wegen. Maar kan je redenering wel begrijpen en op zich is zwanger worden (ook al is het maar van 1 embryo) het probleem bij jou niet. Ga weer hard voor je duimen, meid!
    En geen idee of 10 uur training het verschil kan gaan maken om toch naar groep 3 te kunnen. Weet ook niet hoe school zelf er tegen aan kijkt dat hij daar aan mee zou moeten gaan doen. Dat horen we, als het goed is, woensdag. Want dan hebben we een gesprek. Krijg er weinig hoogte van hoe goed (of slecht) hij het nu eigenlijk doet in de klas. Als je een juffrouw vraagt zeggen ze dat het goed gaat. Maar ja, dan blijkt dat later toch niet zo goed te gaan als dat ze eerst lieten geloven.

13. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    @Jordan, jee wat sneu dat die ene het niet gered heeft :( je hebt er wel erg goed over nagedacht.. je argumenten zijn allemaal hele goede argumenten. Volgens mij doe je het goede nu!!! En ik ga heeeeeeeeeeeel hard voor jou duimen!!!!!

Ja, overmorgen de 1e FM!! Ik ben heel, heel, heel benieuwd!! Ik hoop natuurlijk op super goed nieuws. We gaan het zien.

@LM, duimen draaien ook voor jou meis!!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: heel veel succes vandaag! Zag dat je man jarig was vandaag. Hopelijk is vandaag het begin van een onvergetelijk verjaardagscadeau!

15. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Jordan succes vandaag!!! Als je man idd jarig is (zie het bericht van SM) dan natuurlijk ook van harte gefeliciteerd! :D hoop op een heel mooi verjaardagscadeau voor jullie!

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Jordan, dat nu net een cryo het ontdooiproces niet heeft doorstaan is wel balen zeg! Maar je redenen om dan toch nu voor tp van 1 te gaan snap ik helemaal. Succes vandaag bij de tp enneh dit is wel een heel mooi cadeau: deze x goed raak en zwanger!! M'n duimen draaien.
    Gefeliciteerd aan je man!

Yvi is weer beter sinds gisteren. Goed geslapen overdag en ook de hele nacht op een kort stukje verdriet in de nacht (geen idee waarom dat was, maar een ze bleef liggen en wilde alleen wat melk). Had niet een meer zetpil gegeven, omdat ze weer zo goed was vergeten ... Maar uiteindelijk is het toch niet nodig geweest dus maar goed!
    Nu is ze naar de opvang en ze gaan vandaag naar de kinderboerderij. Ik ben thuis, voel me niet fit. Wel weer bijgeslapen vannacht gelukkig. Maar doordat ik vroeg erin was gegaan wel om 1 uur eruit om te plassen. Enorm last van m'n keel, net strepsil genomen.

Ja leuke foto wel van de kleine he?
    Hij mag graag met z'n benen naar z'n hoofd gaan, dat voel ik ook wel in m'n buik, ondanks dat de placenta aan de voorkant ligt.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    #4817 Jordan, 24 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2015
    Cryo teruggeplaatst. Kwam uit de vriezer als een 9-cellige en was ondertussen een 6-cellige :-/ Maar volgens de arts hoefde dat helemaal geen probleem te zijn. Dacht altijd dat ze moesten doordelen maar ja, we zien het wel ;) Straks mijn shotje Fraxi maar weer naar binnen werken...

Unicornbaby, ik duim voor je morgen. Ben heeeeeeel benieuwd :)

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: voor jou is het broedseizoen dus weer begonnen! Geen idee hoe dat precies met die aantal cellen zit en hoeveel beter is. Ik heb meiden meegemaakt die van toppers van embryo's niet zwanger raakten en meiden die van een tweecellige wel zwanger raakten. Het is volgens mij soms ook een beetje russisch roulette dat zwanger worden. Je weet soms niet wat het verschil nu gemaakt heeft. Sterkte weer de komende 2 wkn!
    @Tori: fijn dat je meisje weer wat beter geslapen heeft. Nu jij nog wat bijtanken en je beter voelen. Ik heb ook al 2 wkn kriebelhoest en af en toe weer wat keelpijn. Heel irritant.
    @Lmom: hoe is het met je? Nog een weekje tot de testdatum?? Heb je al gehoord of je andere embryo's ingevroren konden worden?

Ik heb maandag een onderzoek gehad bij de bekkenfysio. Ze stelde laatst voor een keer een inwendig onderzoek met een probe te doen die wordt ingebracht. Ze kan dan met een speciaal apparaat precies zien wat de bekkenbodemspier doet. Daar was ik eigenlijk ook wel eens benieuwd naar. Dus ik heb ingestemd met dat onderzoek.
    Op zich bevestigde dat al wat we vermoeden en was het toch wel verhelderend om het op beeld te zien. Mijn bekkenbodemspier staat eigenlijk continue op spanning. En die spanning is behoorlijk hoog. Het onderzoek werd liggend gedaan, dus het zal nog vele malen hoger zijn als het onderzoek zittend of staand uitgevoerd wordt. Verder liet de activiteit van de spier zien dat het geen rechte lijn was, maar een kartelrandje. Dus duidelijk een gestresste spier.
    Ik moest een paar oefeningen doen en dan kon je letterlijk zien wat er 'van binnen' gebeurde. Als ik een paar keer zo'n oefening moest doen, zag je gewoon dat bij de 3e keer de spier niet meer de kracht had om samen te trekken en dat er dan eigenlijk niets meer gebeurde. Dus ja, als je nodig moet plassen, kun je dan wel nagaan wat er gebeurd.:) Die spier is de hele dag en nacht aan het werk, dat als die echt aan het werk moet, die snel uitgeput is en ik dus urine ga verliezen.:) Erg charmant.;) Nu dus weer oefeningen mee gekregen om zo gedurende de dag weer te proberen.

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Jordan, weer zo goed als je kunt broeden! Een embryo verliest altijd eerst cellen na het ontdooien en daarna groeit hij weer. Lijkt me dat hij dus weer is gaan delen, anders hadden ze m niet terug geplaatst. Op welke dag na Pregnyl heb je hem terug geplaatst gekregen?
    Succes met de shotjes! :) mijn duimen draaien.

Sneeuwmees, ja zo'n onderzoek laat ik ook doen na de bevalling. Dat heb ik nu al afgesproken met mijn bekken fysio. Ik heb geen zin om, net als m'n moeder, m'n plas niet meer op te kunnen houden als ik straks 50 ben.
    Ben nu ook druk met elke dag om m'n bekkenbodem te denken, 2x per dag 15x de bekkenbodemspier liften (gewoon 1 tel) en dan ook als ik til of moet niezen hem bewust aan te spannen (dat vind ik nog wel lastig).

Oh m'n keel doet echt pijn met slikken, niks aan. Voel me helaas nog niet topfit, maar weer doorslapen in de nacht zonder Yvi te troosten is wel erg fijn. Heb nu toch ook genoeg aan mezelf (want wordt wel wakker een paar x per nacht).

Straks ga ik naar de bieb met m'n meisje en nog wat dingen halen bij de Hema, hopelijk wordt het droog want nu regent het hier!

20. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Even kort hoor;

Jordan, lekker broeden meis!

Sneeuwmees, ik had afgelopen zaterdag de brief al in huis.
    Helaas weer geen cryo's. Ik heb gister ook contact gehad met ons zh. Helaas blijkt er niets waar te zijn van wat ze gezegd hebben over de wat slechtere kwaliteit embryo's invriezen. Het is zelfs zo dat de eisen nu dus nog strenger zijn geworden.

Eerder met invriezen op dag 3 had 1 op de 4 stellen cryo's.
    Nu met invriezen op dag 5 heeft nog maar 1 op de 7 paren cryo's.

De embryo's moeten nu dus blijkbaar echt van adel zijn om ingevroren te worden :$ ;)

Ze gaf tevens ook aan dat als ik nog nooit cryo's heb gehad ik deze hier dus ook nooit ga krijgen. Niet bepaald motiverend zeg maar :p

Deel Deze Pagina