IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: jemig, dat is wel een enorme domper, zeg. Terwijl ook vrouwen goed zwanger kunnen raken van een iets minder adelijk embryootje ;). Ik vind dat zo onvoorstelbaar. Ze bezuinigen maar op de mmm, maar als ze toch meer in zouden vriezen zouden er volgens mij toch meer zwangerschappen kunnen ontstaan en hoeven veel vrouwen niet weer een hele (dure) poging vanaf 0 te beginnen. Maar ja, wij hebben het helaas niet voor het zeggen.:( Maar.... laten we positief denken! Je gaat van dit embryootje gewoon zwanger raken, dus heb je cryo nodig:)
    @Unicorn: veel succes, meid! Hopelijk doen de follikels al goed hun best!
    @Tori: verstandig om niet te lang te wachten. Tegen mij werd gezegd dat ik eerst maar eens moest ontzwangeren en dat dan de meeste klachten wel voorbij zouden zijn. Misschien daardoor toch te kostbare tijd laten liggen. Ga mijn pijlen daar nu dus maar op richten ipv op mijn bekkenklachten. Ik ben al door mijn behandelingen heen, maar wil straks toch nog een keer naar de verzekering bellen. Het staat wat krom bij de vergoedingen, dus misschien heb ik nog recht op 9 behandelingen vanwege incontinentie. Zal zo eens bellen en mezelf 'dom houden'. Moet niet al te moeilijk voor me zijn.

Zodadelijk gesprek met de school. Ben benieuwd wat eruit komt. Verder weer het huis grotendeels aan kant. Bovenverdieping moet hoognodig nog een keer gedaan worden. Meestal doe ik dat in de weekenden, maar ja, als het lekker weer is, ga ik er liever met de kinderen op uit, dan dat ik ga staan te poetsen. :) Maar ja.... uiteindelijk moet het toch wel een keer gedaan worden en nu met regenachtig weer heb ik geen excuus meer.;)

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Even vlug vlug:

Unicornbaby, hoe was de FM?

Sneeuwmees, ik hoop dat deze oefeningen je spier weer op scherp zetten. En hoe ging het gesprek op school?

Tori, ik heb geen Pregnyl gespoten. Ik heb een geregiseerde cyclus met Progynova en Utro (en 7 dagen Deca) en dus geen eisprong. ;) Hij was 9, toen 6 en is niet meer gaan delen voor de tp maar de resterende cellen zagen er goed uit. :D Hoe gaat het met je keel?

LM, ik zou echt rondbellen maar daar hebben we het al over gehad :D Maar wat een stom gedoe zeg.

3. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Hey Jordan, wat lief dat je aan me hebt gedacht!!
    het ziet er goed uit; zo'n 12 a 14 follikels die tussen de 12 en 14 mm zijn waarvan 1 zelfs al 18 mm is en een ander 15!! Door blijven duimen dat het goed blijft gaan en niet zoals vorige keer de grotere afsterven en er kleinere bijkomen (de cyclus reset zichzelf zeg maar)......... vrijdag terug naar DD!

Wat een gek bericht dat je cryo terug is gegaan in aantal cellen maar positief dat het er verder goed uitzag! Lekker broeden en ik ga heel, heel, heel hard voor jullie duimen <3

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Wauw dat klinkt goed. Is dit een beetje hetzelfde aantal als vorige keer? Goed zeg. Ik duim door hoor. Wie weet helpt het wel :) Dat van die cryo schijnt vaker te gebeuren dus ik wacht het maar rustig af. Volgende week vrijdag weten we meer. :D

5. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Nee, ivf 1 zat ik op fm1 op zo'n 8 grote follikels en ze waren toen iets van 12 mm dus het is nu al iets beter. Maar toch hoop ik dat de cyclus zich niet gaat resetten! Morgen weet ik het :)

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Jordan, oké ja dan is het wel anders zonder pregnyl :). Maar goed, het klopt inderdaad dat ze altijd eerst in cellen weer achteruit gaan. En nu lekker warm in je bm kan ie weer verder gaan delen. Mijn duimen draaien weer girl!

M'n keel gaat nog niet echt goed, vannacht steeds wakker met zere keel en maar weer water drinken en proberen te slapen. Maarja soms is dan de kleine in de buik wakker en dat helpt niet echt mee. Dus nu best wel brak, maar toch op m'n werk. Op zich gaat het wel. Maar begin toch wel erg moe te worden nu.

Unicorn, mooi aantal follikels. Succes morgen in DD en mijn duimen draaien ook voor jou.

Sneeuwmees, ik moest wel verwijzing van de huisarts geven, anders kostte het me een extra behandeling (de eerste), ook krom maar goed... de verwijzing kreeg ik heel makkelijk van de assistente! Hopelijk kan de bekkenfysio je helpen en wordt het langzaamaan weer beter. Je bent nu nog niet te oud hoor, dus goed dat je er nu wat aan doet.
    te snel na de bevalling mag trouwens niet, je moet 6 weken ofzo wachten. Ook met buikspieroefeningen, dan zelfs nog langer. En met een ks helemaal.

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Unicorn, ik spreek bij deze je follikels (+ inhoud) toe: Groeien, niet resetten, geen rare moves, blijf zitten waar je zit, nog maar even en jullie mogen écht aan het werk en uitgroeien tot een super beeb! Zo, we duimen nog ff door. Succes morgen!

Tori, wat irritant van je keel. Doet zo'n pijn :( Thee met honing? (Mag je honing als je zwanger bent?)

8. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Je bent een schat Jordan! Echt lief van je. Zullen de hormonen wel zijn haha maar ben echt zo ontroerd door je berichtje <3
    Ik probeer rustig te blijven maar ben heel erg zenuwachtig voor morgen. Ik hoop zo dat het nieuws goed is, thanks voor het duimen :)

Tori wat vervelend van je keel :( Mag/lust je gember? Verse gember schillen en in stukjes snijden, heet water opgieten en even laten trekken. Werkt ontstekingsremmend en antibacterieel. Als je honing mag kun je dat er ook in doen voor verzachtend effect. En een halve citroen uitknijpen werkt voor je dosis vit. c en weerstand ;) Ideale natuurlijke shot haha. Beterschap !

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: ik vind keelpijn altijd zo'n vreselijke rotpijn. En vooral als je zwanger bent, mag je ook veel dingen niet innemen daarvoor. Hopelijk wordt dat snel minder. Inderdaad maar veel drinken en verzachten voor zover mogelijk. Jammer alleen dat het nu wel even wat nachtrust kost, terwijl je je rust zo goed kan gebruiken.
    @Unicorn: spannend dagje morgen weer! Ik duim dat je mooie aantal follikeltjes lekker is doorgegroeid! Dit moet gewoon een succesvolle punctie gaan worden!
    @Jordan: is het broeden nog vol te houden (zonder op allerlei signalen te letten)? Leuke verjaardag gehad van je hubbie?

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Ik lees mee hoor meiden, ff geen energie om uitgebreid te reageren, kom op follikels blijf goed geoeien. Kom op emmy's blijf doordelen en ontwikkelen tot beeb. Net als de cryo !!

En keelopijn: jij bent niet welkom, dus verdwijn!

Knuffel voor jullie allemaal

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Unicorn: heel veel succes vandaag. Hopelijk weer veel mooie zwarte rondjes op het scherm!!
    @Ikke: weer thuis van je vakantie? Ik zag mooie kiekjes voorbij komen op fb!

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Jordan, ja mag wel honing en dat neem ik ook wel in de thee ; en ook basterdsuiker ; verzacht vind ik.

Unicorn, ja ik lust wel gember, maar heb dat nog nooit zo genomen ... alleen door het avondeten gebruik ik het eigenlijk.
    Bedankt voor de tips, ga dat vanavond meteen uitproberen!
    En citroen ben ik op zich gek op, maar zuur op m'n keel kan ik nu niet zo goed hebben ; zelfs fruit gaat moeilijk. Maar goed, dat neem ik wel hoor want dat moet nu toch ; des te meer vitaminen des te sneller ben ik er bovenop denk ik en de buikbeeb heeft het ook nodig natuurlijk.

Sneeuwmees, op zich zeggen ze geen strepsils omdat daar geen onderzoek naar is gedaan... maar met de vorige zwangerschap dat ook wel genomen bij keelpijn dus nu ook een paar keer gedaan want heb toch het idee dat het helpt. Hopelijk kan ik bijtanken van't weekend, m'n spieren zijn nog niet helemaal uitgerust nu.

ikkeB, komt wel weer! heb je een fijne vakantie gehad?

LM, nog lekker aan het broeden :).

Unicorn, succes vandaag!! Ik duim door!

Fijn weekend alvast allemaal :D

13. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Lm zit op dag 9 na de tp... nog steeds lichte testen en helaas ook bloedverlies... dus mocht t rustig zijn van mijn kant begrijpen jullie hopelijk waarom ;)

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    LM, een héle dikke knuffel voor jou meid! Ik blijf nog ff keihard door hopen dat het toch gewoon goed komt, zonder je valse hoop te willen geven want bloed is natuurlijk gewoon STOM! Máár het kan nog alle kanten op dus I keep my fingers crossed!!

Unicorn, wilde je niet aan het huilen maken hoor ;) Hihi. Hoe was het vandaag?

Sneeuwmees, verjaardag was leuk. Lekker wezen eten maar hij heeft gewerkt en ik deels en daarna standje chill dus heel bijzonder was het niet en vieren doet 'ie het ook niet :D Hoe ging het gesprek op school of heb ik er nou overheen zitten lezen?

IkkeB, daar alles goed?

Tori, verse muntthee met honing. Vroeger kreeg ik anijsdrank maar weet ook niet of dat mag als je zwanger bent?

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: wat kl*te dat je bloedverlies hebt. Hopelijk 'hoort' het erbij, al willen we natuurlijk geen rood zien als je in die ellendige wachtweken zit. Ik blijf nog even voor je duimen. Mag je woensdag testen? En zouden die lichte streepjes op de testen niet van de pregnyl kunnen zijn? Wie weet lopen ze de komende dagen alsnog op.
    @Tori: is het geen keelontsteking als die keelpijn zo heftig blijft? Hopelijk met de huis-tuin en keuken middeltjes toch snel vooruitgang.
    @Unicorn: en... hoe is het gegaan vandaag?
    @Jordan: klinkt toch als een relaxte verjaardag voor iemand die het niet viert. Hoe voel je je? En het gesprek op school is best goed gegaan en zoals we al verwacht hadden, willen ze hem van school uit ook een jaar langer in groep 2 laten zitten. Dus in dat opzicht geen schok voor ons.

16. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik had al negatief getest op de pregnyl.
    Officieel mag ik pas 2 april testen.

Vandaag wel contact gehad met t zh. T weekend even aankijken, en bij nood (maandverband binnen een uur vol) bellen naar de nood lijn. Zo ie zo maandag weer even contact met ze opnemen.

17. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Oh nee LM, hopelijk is het innestelingsbloed!!! Ik ben hard aan het duimen!

Ego bericht... Hier een heel hectische dag. We werden door een andere dr. geholpen dan onze eigen arts. Deze man was een stuk ruwer en 'vergat' het bms te meten. (pff ben je arts of niet!) en zat daarna druk te mompelen en te gebaren met de vk. Toen ik vroeg of wij het ook mochten horen, werd er gemompeld dat het 'lastig' was. Uiteindelijk bleek het goed te zijn met de follikels, ongeveer 15 stuks van zo'n 18 a 19 mm. Maar het gaat/ging iets te hard. Ik moest gelijk bloedprikken want het lab was eigenlijk al dicht maar als ik NU ging kon ik nog 'mee'.. dus super snel daarheen en bloed prikken. Daarna kreeg ik te horen dat afhankelijk van mijn hormoonwaarden ik morgenavond decapeptyl of pregnyl moet spuiten maar dat ik in ieder geval morgenavond de prik moet gaan zetten om maandag de punctie te krijgen. Ook dat was lastig want eigenlijk kon ik niet meer ingepland worden maar ja, het moest 'maar'... pfff... Daarna kregen we een heel gesprek met weer een andere vk voor contract tekenen en ML die 'oh ja ook nog even snel bloed laten prikken'.. Met deze vk in enorme discussies terecht gekomen omdat de arts had gezegd een rem te willen gooien op de hormonen vandaag maar zij van mening was dat dit niet zo was en pas na 5 x aandringen ging ze het 'maar even vragen'... tevens bleef ze herhalen dat het bms 8 mm was terwijl ik het van de week 10 was en vandaag niet gemeten was omdat de arts dit was vergeten. Bleek (ook na meerdere malen aandringen en weer 'maar even vragen' en veel zuchten van haar kant) dat het ging om een aantal follikels en niet het bms. Grrr grrr Toen nog een hele discussie over het tijdstip van de prik morgenavond vanwege de zomertijd die ingaat en het tijdstip van bellen morgenochtend omdat ik niet weet of en wat ik moet spuiten. Het was echt zo verwarrend en zo chaotisch.. vreselijk vond ik het. Maar goed, het goede nieuws is dat maandag de punctie is en hopelijk.... hopelijk zitten alle eitjes er dan nog. Pff stress :(

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Unicorn: wat vervelend, meid! Je had dus een andere arts dan dr. S. of C.? Ik haat ook altijd artsen die weinig mededeelzaam zijn, maar waarvan je toch het idee hebt dat ze iets zien. Nou, vandaag maar gauw vergeten. Maandag de punctie, dat is het belangrijkste nieuws. Het ziet er goed uit qua aantal en gelijkmatige grootte! Dat moet goed komen a.s. maandag!
    @Lmom: heb je vaker last gehad dat je ongesteld werd door de utrogestan heen? Ik had dat wel altijd, vandaar dat ik in DD 3 x pregnyl moest naspuiten. Of is het niet zoveel bloedverlies? Zenuwslopend weer dat je niet weet waar je aan toe bent. Ik moest van het zkh altijd gewoon doorgaan met de utro, ondanks dat bij mij de sluizen echt open stonden en ik echt ongesteld geworden was. Was niet zo prettig om dan door te moeten proppen, maar ja, het was het beleid. Ik hoop van harte dat het bij jou geen ongesteldheid is.

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    LM, oooh neee geen bloed!! En dan ook nog geen cryo's, niet tof!
    Ik vind het ook wel een heel raar ziekenhuis, dat ze zeggen dat als je nog nooit cryo's hebt gehad je dat toch ook niet zal krijgen... pfff, wat een onzin!
    Wat als het nu niet is gelukt, ga je dan wel door in hetzelfde ziekenhuis?
    Dikke knuffel voor je en hopelijk heb je niet al teveel pijn van dat stomme bloeden.

Unicorn, oh ja dat uur tijdverschil maakt het wel lekker lastig ook, maar goed... als zij maar aanhouden zoveel uur na prikken gaat het goed komen. En ze hebben het bms vergeten te meten, gaat ook lekker bij dus... pff, not!
    Maar denk dat het goed gaat komen met de punctie, ik duim voor mooie eitjes die allemaal bevrucht worden.

Sneeuwmees, ja het zou wel eens keelontsteking kunnen zijn. Ook omdat ik geen hese stem krijg of schor wordt. Kan dat vanzelf weer over gaan? Ik ga vandaag maar eens weer pcm nemen, als het wel een ontsteking is dan moet het daarna wel beter worden.
    Bedankt voor de eye opener, hihi.

Jordan, verse muntthee drink ik wel eens maar thuis eigenlijk nooit. Heb nu wel munt gezaaid... maar goed, voordat dat groot is hihi.
    Zou anijsdrank ook helpen? Ik kreeg dat vroeger ook wel eens in de melk... maar waarom weet ik eigenlijk niet meer.
    Ik vind dat wel lekker op zich, volgens mij mag je dat wel als je zwanger bent. Ik ga het weer eens kopen, tijdens de eerste zwangerschap heb ik dat ook genomen herinner ik me.
    Thanks voor de tip!

Wij gaan zo naar de sample sale in Amsterdam, ff kijken of ze een leuke (stoere) jas voor mij en Yvi hebben :).

20. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ub, meis wat een hectische dag hebben jullie achter de rug zeg!
    Bah...

Tori lekker shoppen meis, ik hoop dat je kunt slagen voor leuke jassen ;)

Sneeuwmees,

Bij Icsi 1 kreeg ik bloedverlies op dag 8 na de tp maar bleef positief testen, pas twee weken na de testdatum ging het alsnog mis.

Bij Icsi 2 kreeg ik bloedverlies op dag 7 na de tp

En nu op dag 9 na de tp.

Ik heb juist t idee dat die utro bij mij weinig of niets doet.
    Zo positief dat ik was over deze poging, zo negatief ben ik nu.
    Ze kunnen in t zh zoveel vertellen, maar wie kent mijn lichaam beter als ik zelf?! Ik geloof er niet in dat dit nog goed komt en een innestelings bloeding is.

Mocht t dus mislukt zijn hebben we zo ie zo nog n gesprek in t zh.
    Ik wil dan van alle uitslagen, incl de verslagen van de embryo's per post of per mail ontvangen, ik wil toch kijken wat een ander zh denkt, zegt en evt wil proberen.
    Voor nu zijn Gent en DD nog wel even een "ver van mn bed show",
    Dus willen we eigenlijk eerst eens bij t LUMC gaan kijken.

Tevens wil ik bij mn eigen gyn aangeven te willen proberen om na de tp pregnyl te spuiten. Willen ze er helemaal niet aan mee werken is de keuze snel gemaakt ;) en zullen wij daar zeker niet nog een poging doen.
    Ze zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet mee willen werken voor een second opinion, dus maandag na mijn (telefonisch) gesprek zal ik ook een afspraak maken bij mijn huisarts. Eens kijken wat hij hier in voor ons kan betekenen. (Alvast op voorhand, want er zal ook nog een gesprek met de arts olaats gaan vinden in t zh zelf ipv alleen over de foon)

De utro moet ik idd nog blijven gebruiken, niet erg fris, maar t is even niet anders.

Gelukkig hebben we hier wel een redelijk druk weekend voor de boeg. Vandaag open huis in ons andere huis wat te koop staat, en morgen lekker naar de koishow :)

Deel Deze Pagina