@Jordan: 7 dagen ziek geweest. Dat is niet prettig, vooral als zo te horen het werk ook blijft liggen en opstapelen. Gelukkig nu weekend, dus gaan jullie (zoals meestal) leuke dingen ondernemen. Sterkte! @Unicorn: hoe is het nu met je? Gaat het langzaam aan al weer beter? Ik heb weer een akkefietje met mijn nieuwe tandarts. Ik heb 4 wortelkanaalbehandelingen gehad. Van 3 had ik al een rekening en moest ik steeds wat bijbetalen. De 4e lag afgelopen week op de mat. De meeste rekeningen waren rond de 150 euro (gemiddeld). Dus maakte hem niets vermoedend open tot ik, voor de laatste behandeling, een bedrag van 334 euro op de rekening zag staan. Snel verdiend binnen het uur. Ik heb die rekening zo eens door zitten kijken en daar stond een post van 13 euro twee keer op vermeld, maar ook een post van 50 euro voor uitleg en vaststellen behandelplan. Ik dacht nog, als je het behandelplan bij de 4e wortelkanaalbehandeling nog moet vaststellen, is het niet best... (het was immers de laatste behandeling om het gelijk af te vullen). Ik dus gebeld. Assistente wist dat niet, maar ging het navragen. Ze belde gisteren terug of ik mijn rekeningnummer wilde geven want die 13 euro was inderdaad dubbel op mijn factuur vermeld. Ik zei haar dat het mij niet zozeer om die 13 euro ging, maar wel om die post van 50 euro waar ik het niet mee eens ben. Ze zei dat de tandarts met mij had besproken wat er nog moest gebeuren in de toekomst. Dat klopte ook, maar dat was 2 min. toen ik nog in de stoel lag/zat van mijn wortelkanaalbehandeling. Hij zei gewoon, zoals ik van een tandarts gewend ben, dat er nog 3 vullingen vervangen moesten worden en hij adviseerde me bepaalde vullingen op te laten hogen omdat ik knars. Dat liet hij zien op de foto die gemaakt was en legde uit hoe dat in zijn werk ging. Hij vroeg of hij het even op papier mee moest geven (kostenindicatie). Dus ik heb ja, gezegd, want ik wilde weg en wilde nu geen afspraken maken voor allerlei dingen (die ik zelf moest gaan betalen en behoorlijk prijzig zouden zijn). Dat is dus bij hem een behandelplan bespreken en dat kost 50 euro. Ik heb de assistente gezegd dat ik dit een vreemde gang van zaken vond. Hij begon mij, wat ik beschouwde als goed bedoeld advies te geven wat hij nog zou aanraden om te laten doen en ik had er geen weet van dat op dat moment de geld-teller van hem begon te tikken. Ik zei dat ik op deze manier ook geen keuze had. Als hij had voorgesteld, zullen we het behandelplan bespreken, maar houd er rekening mee dat daar kosten aan verbonden zijn, dan heb ik een keuze van. Nee, nu niet, of ja, dat is goed. Maar dat had ik nu dus niet en nu zit ik met een rekening. Ik heb in ieder geval gezegd dat ik hier ook mijn beklag bij mijn verzekering over zou doen, dat deze tandarts royaal met declareren is. De assistente zou het nogmaals bespreken en me terugbellen. Maar goed, voor mij voelt deze tandarts niet goed meer. Ik wil gewoon een praatje over mijn gebit kunnen maken met mijn tandarts. En niet bang hoeven zijn dat als hij iets tegen me zegt, dat daar gelijk een prijskaartje aan hangt. Je zou niets meer durven zeggen tegen die man. Mijn zus is ook bij deze praktijk en heeft ook al van die rare fratsen meegemaakt. Zij moest naar de mondhygiëniste en kreeg ook een extra rekening van 24 euro voor 'uitleg', terwijl er echt niets uitgelegd is, alleen behandeld. Deze man wil dus blijkbaar snel verdienen. Ik heb de verzekering gebeld. Heb om advies gevraagd hoe hiermee om te gaan. Als de tandarts zegt ik heb 'een behandelplan besproken' en ik ben van mening dat dat niet zo is. Maar deze rekening moet ik zelf betalen, dus de verzekering kon daar weinig mee. Ze gaven me wel een nummer van een instantie die je kon bellen voor geschillen met een tandarts. Nu wil ik dus op zoek gaan naar een andere tandarts, maar ja, dan is de vraag welke. Ik heb niet zo'n best gebit, dus het is voor mij ook best een drempel een andere praktijk binnen te lopen. Maar goed, de komende maanden maar eens op bezinnen. Want dit voelt niet goed meer.
Sneeuwmees, ben je nog gebeld? Wel aso dat ze daar gewoon geld voor vragen. Het is toch zijn baan om te adviseren en te behandelen. 50,-, hatsjeee. Ik heb vanmorgen echo gehad, bm slijmvlies mooi dik (tussen 8 en 9 mm), mooi uit 3 lagen opgebouwd, baarmoeder en eierstokken waren rustig. Bloed laten prikken en vanmiddag word ik gebeld. Ik verwacht vrijdag de tp.
Jordan, het duimen dat jou laatste Emmy goed ontdooid en zorgt voor een wonder is begonnen hier!! Hier last van mijn onderbuik. In deze dagen is ook mijn ovulatie dus ik denk dat ik die voel. Apart dat ik nu weer wat meer hoop het door de echo van vorige week. ( baarmoeder goed, een eitje wat aan het rijpen was en mooi baarmoedeslijmvlies 3 laags) gister flink geklust en morgen acupunctuur. We gebruiken nu ook pre seed, heeft een van jullie daar ervaring mee?
@Jordan: voor jou spannend weer a.s. vrijdag. Nu dus twee terugplaatsen, toch?? Ik ga voor je duimen dat er vrijdag twee goed ontdooid op je wachten! En nee, ben niet meer gebeld. Ik vind het ook aso. Ik verwacht dit soort adviezen gewoon tijdens een bezoekje, zonder dat daarbij gelijk de meter gaat lopen. Zou niet in mijn hersens opkomen daar geld voor te vragen (als ik hem was geweest). @Ikke: ik heb de maand dat ik spontaan zwanger geraakt ben, toevallig ook preseed gebruikt. Of dat het zetje is geweest weet ik niet, maar ik vond het wel heel toevallig na 2,5 jaar zonder resultaat. Zo te horen zijn de omstandigheden goed. Bm goed, goed geklust, accupunctuur èn preseed! Misschien vanavond nog een keer klussen, just to be sure. Ik ga voor je duimen.
Jordan, vrijdag de dag en dan twee mooie Emmy's in je bm! Ik duim ervoor. Je afweersysteem lag wel plat doordat je ziek was, wellicht geeft dat nog een extra positief effect! Wel mega spannend nu, omdat het ook de laatste cryos zijn. Hopelijk kan je de zenuwen de baas. Oh hier ook zo ziek... Donderdag nog naar het werk gegaan wat eigenlijk niet ging. Vrijdag had ik vrij genomen omdat m'n moeder kwam te klussen en zou ik ook meehelpen maar helaas, heb niets kunnen doen!! Het hele weekend niet, maar gelukkig had m'n moeder een vriendin mee en oh wat hebben ze veel gedaan. Ze zijn twee nachten gebleven (zouden eerst zaterdag weer naar huis gaan in de avond) en tot zondag 12:30 hebben ze gebikkeld! Het is nog niet af, maar het schiet nu wel op. Vandaag worden de radiatoren geplaatst en vrijdag wordt het vinyl gelegd en dan is het wel zo goed als af! Ohnee m'n moeder komt nog weer zaterdag om het laatste deel te behangen. En hopelijk kan ik dan nog wat kitten. Zondag vieren we de tweede verjaardag van onze peuter, oooh wat wordt ze al groot, niet normaal hoe ze al is / praat. Bah, ik blijf maar hoesten... Niks aan. Gelukkig slaap ik de laatste drie nachten wel weer goed dus het wordt nu langzaam aan beter. Donderdag hopelijk weer fit genoeg om te werken! Nog maar een paar weekjes voor m'n verlof en nog wel aardig wat dingen die ik af wil handelen! Unicorn, heb je blog gelezen. Zo heftig meid! ik weet nog dat ik na de laatste mk bedacht dat ik het niet meer wilde... Uiteindelijk na een half jaar rust toch nog weer een poging gedaan en die was succesvol. Hopelijk kan jij ook de rust weer vinden en dan beslissen hoe je verder wilt. Hele dikke knuffel!! Ik gun jou zo ook die positieve test en de wetenschap dat je wél zwanger kunt worden!!
Sneeuwmees, wat raar van die tandarts zeg... Zo werk je toch niet?! Ja ik zou ook op zoek gaan naar een andere tandarts, misschien vrienden uit de beurt vragen waar zij 'lopen' en wat hun ervaring is. Ik zit nu bij eentje hier in het dorp en oh die is echt fijn! En die berekend geen rare bedragen voor rare dingen zoals informatie. Is iedereen nu weer gezond trouwens? Het mooie weer doet vast goed in elk geval!
Sneeuwmees: wat fijn om te horen dat pre seed bij jou mogelijk het zetje is geweest, ik las ook een verhaal van iemand die na 4 jaar en heel veel behandelingen met preses zwanger werd. En ook een vriendinnetje van me is net zwanger geworden met gebruik van preseed. En dat klussen is ook gelukt gister hihi, ik had of 1 ovulatietest liggen en dacht gister, ach ik doe die eens. Toen bleek deze mega positief, dus toen idd extra geklust. Vanavond accupunctuur en volgende week weer.
@Ikke: ik denk dat het bij ons zeker wat gedaan heeft. Ik merkte dat ik toen meer last had van vaginale droogte en het vrouwelijk vocht is toch de transporteur van de zaadjes. Dus ik dacht, baadt het niet, dan schaadt het ook niet. En tot mijn grote verbazing bleek ik zwanger. Ik had in eerste instantie niet aan die preseed gedacht, maar denk toch dat het meegeholpen heeft. Ik hoop van harte dat jij ook deze maand mag volgen. En een mega positieve ovulatietest. Dan vrees ik dat je je mannetje vanavond, of morgen toch nog maar een keer lief aan moet kijken. @Tori: wat vervelend dat je (na al dat hoesten) ook nog echt ziek geworden bent. Niet fijn als je van alles van plan was. En jouw meisje al weer bijna 2. Wat gaat het hard, hè? Ik kan me nog als de dag van gisteren de berichten hier herinneren dat je behoorlijk over tijd liep en het zo zat was. Je dacht zelfs nog dat ze eerder dan de 40 wkn geboren ging worden en moest uiteindelijk nog 2 wkn overtijd lopen. En de tandarts is inderdaad een vreemde vogel, waar het vertrouwen nu wel kwijt in is. Mijn zus zit ook met haar hele gezin bij hem en is ook overgestapt naar een andere tandarts bij ons in het dorp. Ik ga daar deze week ook eens naar toe bellen. Ben vanavond naar de verjaardag van mijn nichtje geweest. Het is altijd een beetje een beladen dag, want 3 jaar geleden kreeg ik op haar verjaardag een miskraam. Ben niet dagelijks daar meer mee in gedachten, maar op haar verjaardag moet ik er toch altijd nog even aan terugdenken. De kinderen liggen inmiddels op bed. En ik zit weer foto's uit te zoeken. Mijn zoontje had toevallig vandaag de logeerbeer weer mee en dan moet je in een schriftje de belevenissen van vandaag (met beer) beschrijven en het liefst met foto's erbij. Altijd handig die planning. Vorig jaar kregen we die beer toen ik amper 2 wkn daarvoor bevallen was (alsof je dan niets anders te doen hebt) en nu krijgen we hem net mee, op de meest drukke dag van de week en nu ik een verjaardag had en mijn man ook net nachtdienst heeft. Maar goed, de foto's zijn uitgezocht en geprint. Nu nog het verhaaltje schrijven en foto's plakken en dan heb ik ook avond.
Oh IkkeB, wat spannend weer. Hoop zo dat het snel raak mag zijn. Ik blijf het maar zeggen maar ja, helaas heeft mijn wil niet zoveel invloed hihi. Maar ik duim voor je. Hier worden vrijdagochtend 2 emmy's ontdooit en ik het zó dat ze het allebei overleven en hartstikke goed zullen doen Sneeuwmees, mijn nichtje kwam ook eens thuis met een logeerbeer. Hihi, mijn zusje gooide hem direct de wasmachine in. Ieuw. En die tandarts van jou is echt een eikel. Bah! Tori, toch ziek geworden dus. Bluh. Je loopt al een tijdje te kwakkelen. Hopelijk is dat hierna wel over. Hoe voel je je nu? Unicorn, LM en Noekie, hoe gaat het met jullie? Willen jullie vrijdagochtend ook keihard denken aan mijn embryotjes, hoop zo dat het goed doen. De ontdooing valt de laatste tijd wat tegen. Ik ben toe aan goed nieuws, leuk nieuws en sowieso is deze tp erop of eronder want een nieuwe poging ga ik pas aan beginnen als mijn bm-hals goed is dus met wat geluk ergens in de zomer en met wat pech pas ergens begin volgend jaar.
@Jordan: natuurlijk duim ik net zo lang, desnoods tot ik de vellen van mijn vingers heb liggen. Kan me voorstellen dat dat ontdooi-proces steeds enorm spannend is. Maar we gaan ervan uit dat ze allebei goed ontdooien en op je liggen wachten a.s. vrijdag.
Vergeet ook mijn duimpjes niet Jordan! Die zijn deze week overuren aan het maken speciaal voor jou! En zal morgen alle positieve energie die ik heb naar je emmy's toe sturen! Denk aan je en een hele dikke knuffel! X
Super lief <3 Geen idee óf het helpt maar niet geschoten... En na de tp lekker 3 dagen vrij dus dat moet toch ook wel meehelpen.
Sneeuwverstuiving, ja gaat echt snel ... Twee alweer! Vanmorgen vroeg ze toen ik bij haar bedje kwam 'mama, ben ik nu jarig'? Hihi, zo lief! Pff ja zo'n verjaardag is dan wel beladen, daar kom je ook niet zomaar weer van af. De tijd moet t laten slijten. Logeerbeer? Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Maar op zich wel goed dat ze willen weten wat je zoon heeft beleefd. Yvi heeft een schriftje, maar vaak schrijven ze er niet meer in... Ik zelf schrijf daar nooit in. Moet trouwens ook nog foto's geven, want op de deur hebben ze n fotocollage van alle kindjes in die groep en nu hangt er niks van ons meisje. Misschien straks even bestellen. IkkeB, goed geklust!! M'n duimen draaien voor jou, jij kan spontaan zwanger worden dus het kan nu es goed raak zijn, zeker net zo'n duidelijke ovu test. Spannende komende twee weken. Jordan, ooh ja mijn duimen draaien ook al en morgen extra voor jou!! De ontdooiing moet nu gewoon weer es goed gaan en dat ze dan lekker doordelen en elkaar ondersteunen in je bm. Straks een tweeling en hop in 1x klaar mocht je meer dan 1 kindje willen. Al ben jij op dit moment, zoals de meesten hier (ik ook) al superblij met 1 kindje. Ja, ik ben flink ziek geweest, nu nog niet goed ... Dus blijf de hele week thuis, even rustig aan. Heb vanmorgen wel even ingelogd voor m'n werk. Gelukkig snappen ze het en proberen ze zoveel mogelijk van mijn werk op te pakken. Ik kwakkel al ruim 3 weken, niks aan! En dat terwijl ik juist nog zoveel wil doen. Nu ook de voorbereiding voor Yvi haar verjaardag en de verbouwing boven... Ik heb maar weinig gedaan de afgelopen weken. M'n vriend hoest 'gezellig' mee trouwens ... Die komt er ook maar niet bovenop. Maar gelukkig hoeft hij geen dwarsliggende buikbaby mee te sjouwen dus die kan nog wel wat doen.
@Jordan: duim, duim!!! Veel succes straks. Krijg je nu al prednison na de tp? Of pas vanaf positieve test? Ik denk aan je!! @Tori: grappig hoe jouw woordenboek mij noemt.. Hihi. Hopelijk doet een paar dagen rust je goed. Je kwakkelt inderdaad al een paar weekjes en zo aan het einde heb je normaal al genoeg aan jezelf. Ik ben nu ook vrij tot dinsdag en vind het heerlijk. We gaan volgend weekend weg en ik zit continue de weerberichten in de gaten te houden. Eerst zou het slecht worden, toen toch weer beter en nu geeft hij weer alleen maar regen aan. Ik troost me maar dat ze het nog geen dag van tevoren kunnen voorspellen.
haha, niet gezien ; dat heeft hij mooi zelf veranderd (was even snel op de ipad, dat typt ook niet zo prettig). Sneeuwmees kon hij waarschijnlijk niet. Meestal log ik even in op de pc, dat typt sneller en prettiger. Lekker dat je ook vrij hebt tot dinsdag, genieten! Met het weer blijft het afwachten, vandaag in elk geval weer een warme dag! Hopelijk zondag en maandag niet zoals ze voorspeld hebben met regen. Laat de regen in de nacht maar vallen niet overdag! Hier is vanmorgen het vinyl gelegd dus we kunnen nu dingen een plek gaan geven ; als we puf hebben. Jordan, ik denk ook aan je ; vandaag is jullie dag!! 2 mooi emmy's aan boord vandaag, daar duim ik voor!! Spannende dag en de dagen erna als ze goed zijn ontdooid. Dikke knuffel voor je want het is niet niks!
@Jordan: ben benieuwd hoe het gegaan is. Hopelijk zit je in de broedstand na een succesvolle tp (van 2)!! @Tori: mijn woordenboek van de telefoon is ook erg creatief en in de haast of een onbewaakt moment kan hij ook de gekste woorden ervan maken. Het is je ipad vergeven....hihi. Vandaag inderdaad heerlijk weer. Voor de kinderen wel prettig, want die moesten buiten spelletjes doen op school. Fijn dat het vinyl ligt en nu het inrichten kan beginnen. Misschien dit weekend nog even niet (ook ivm de verjaardag van je dochtertje), maar binnenkort maar eens rustig een begin maken. Ik wilde van de babykamer toen toch iets anders maken dan toen bij mijn zoontje, maar het was lastig omdat we het geslacht niet wisten. Wekenlang zitten piekeren en op gordijnenjacht geweest. Heb uiteindelijk gordijnstof met draakjes erop gekocht. Was er nog niet geheel gelukkig mee, maar kon echt niets beters vinden. Ik baalde zo dat ik zo lang op deze zwangerschap gewacht had en nu het zover was, ik me geen raad wist met de babykamer. Op een middag waren we bij een grote prenatal. En ineens zag ik daar allemaal draken-dingen. Prenatal heeft daar blijkbaar een lijn van. Ineens zag ik het licht en kreeg ik allemaal ideeën. Kon toen met een gerust hart aan het kamertje beginnen. Ben vanmiddag naar de huisarts geweest. Ik heb de laatste dagen weer meer last van hartkloppingen. Heb ik de afgelopen jaren wel vaker last van gehad, maar het ging al lange tijd goed. Het vorige recept was al van heel lang geleden en ik wist ook niet of het met bv kon. Dus ik moest toch maar langskomen. Gelukkig kent de huisarts me goed en kent mijn probleem, dus kreeg zonder probleem een nieuw recept. Weet niet of ik het vaak ga gebruiken, maar het geeft al een prettig gevoel iets in huis te hebben. Probeer in ieder geval de komende dagen ook wat meer mijn rust te pakken. Heb toen gelijk gevraagd over ovulatiebloedingen. Ik heb sinds de bevalling ineens in de week van de eisprong wat bloedverlies en vermoed dat dat dus ovulatiebloedingen moeten zijn. Ook is de eisprongpijn anders. Eerst had ik het echt links of rechts en nu vaak urenlang middenvoor in mijn buik. Ze stelde voor om een keer een echo te laten maken van het spiraaltje en een kweekje te maken. Dus daar mag ik binnenkort een afspraak voor maken. Angsthaas die ik ben, heb ik altijd liever dat de huisarts me gerust kan stellen en uitleg kan geven. Maar als je weer door gaat verwijzen, vind ik het toch altijd wat spannend.
Ben steeds niet bij een computer dus dan even tussendoor via mobiel. Ze belden de ochtend met de mededeling dat er 2 goed ontdooit waren, ik helemaal blij kwamen we daar aan was 1 van de 2 helemaal niet goed ontdooit, was van 7 naar 2 cellen gegaan. Zucht. Teleurstelling. Maar nu dus 1 terug geplaatst. Die was van 7 naar 6 cellen gegaan...