IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Jordan... meid ik doe lekker zenuwactig met je mee hoor. Jeetje wat spannend zeg! Pfff nog twee en een half uur... hmmm afleiding zoeken ;) boodschappen doen? Badkamer schrobben? Zp'en :) op visite gaan bij iemand ;)

K hoop zo dat alles vandaag goed verloopt voor jullie! Mijn duimen draaien over uurtjes :D

En wat betreft die arts; mijn man maakte al de opmerking tegen hem: zo zo zeker lopende band werk hiero! Maar daar reageerde de arts niet op.
    Gelukkig zaterdag weer even gluren voor mijn gevoel is dat wel fijn. Als ik nu nog 3/4 weken moest wachten had ik er zeker gelijk melding van gemaakt.
    De volgende keer in het zh ga ik dat ook zeker nog wel doen hoor, hihihi voor ik op de tafel spring vraag ik dan of ze wel tijd voor me hebben ;)

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: die artsen in 'ons' zkh zijn altijd zo gehaast. Toen ik voor mijn zoontje kwam omdat die in een stuit lag, racete hij even snel met het echo-apparaat over mijn buik (kon het zelf nog niet eens bijhouden) en hij had het al gezien, zei hij. Hij gooide me letterlijk een handdoek toe, waar ik me mee schoon kon maken en hij zat al weer achter de pc om alles in te voeren. We stonden zo weer buiten. Zat vannacht nog te denken dat als ik ooit zwanger mocht raken, ik weer naar een vk-praktijk ga. Ik heb pas vanaf week 36 een medische indicatie.
    @Jordan: nou, stuiterbal, veel succes! En jammer dat ze wel zo meegaand zijn en dan toch zo zakelijk zijn met uren afschrijven. Misschien kun je een middenweg afspreken dat ze de helft van de uren afschrijven, dus een beetje van de baas en een beetje van jezelf. Al blijf ik nog steeds vinden dat ze in zulke situaties best wel over hun hart mogen strijken, want wat is het nu werkelijk op jaarbasis hoe vaak je weg bent. Als je een behoorlijke aandoening hebt, ben je bijv. met fysio-behandeling ook zo vaak van je werk weg.
    @Tori: bij wijze van afleiding van de kinderwens zijn we op zoek naar een hondje. Ook nog een hele klus, want mijn man en ik hebben allebei een favoriete hond (en dus niet dezelfde ;)). Ik zou graag een labrador willen, maar mijn man vind die te groot (met name voor mijn zoontje als hij bijv. de riem wil vasthouden). We waren nu als 'akkoord' op een labradoodle uitgekomen (zo'n Barak Obama-hond). Maar dit is een soort van kruising en je ziet zoveel 'rotzooi' die voor dat ras verkocht wordt. Je hebt er ook een kleinere versie van (die wij dan zouden willen), maar overal zijn er wachtlijsten voor een nestje. Dat vind ik al weer minder. Want als ik een leuk nest zie, dan wil ik daar naar toe kunnen bellen en kunnen gaan kijken en niet wachten of ik 'aan de beurt ben' en het idee heb geen keus te hebben. Dus lastig, maar wel een goede bezigheid (om op MP te zitten ipv ZP ;)).

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hihi Noekie, zit inmiddels al te puffen....en the big boss hier is ook al niet vrolijk dus dat zet me helemaal op scherp...Is het al tijd? :)

BE, dat is goed idee, gezellig ff op visite, denk alleen dat ik hier dan word afgeschoten op de zaak. Haha. Maar, het gaat er een keer van komen. Wat goed dat je man dat in ieder geval heeft gezegd. Ook al reageerde speedy arts niet, hij heeft het vast gehoord. En inderdaad volgende keer vragen of je gelegen komt hihi. :)

Sneeuwmees, thanks :) Ik ben niet vaak zenuwachtig maar nu gewoon onbedwingbaar hihi. Ja ik vind het ook erg matig van ze. Ik heb vorig jaar juni een aanrijding gehad waar ik een whiplash van heb geerfd die ik nog steeds dagelijks gezellig mee zeul. Eigenlijk had ik toen niet full time aan de gang gemogen en nu zou ik eigenlijk part time moeten maar omdat ik zelf van werken hou en het druk genoeg is op de zaak dus om ze uit de brand te helpen ben ik (te) snel weer volledig aan de gang gegaan, dus het lijkt een beetje eenrichting verkeer dan. Maar goed, vd week gezellig praatje maken en het eens aankaarten :)

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: ik herken dat wel. Ik was ook altijd zo gek om over te werken, werk mee te nemen en inderdaad liever nog half ziek op mijn werk te zitten, dan thuis. Heb het ook wel eens gehad dat toen er een keer iets voorgevallen was, er net werd gedaan of ik de kantjes eraf liep. Bazen zijn maar rare wezens! Hoe is het met de zenuwen?

Hier vanmorgen eindelijk moed genoeg verzameld toch eens naar DD te bellen. Ik wil vragen of ik niet eerder bijv. alvast langs kan komen om bloed te laten prikken (in de hoop dat ik dan ook vast een recept voor DHEA krijg en dus minder tijdsverlies heb dan dat ik daarmee moet starten na de intake eind april). Hartslag van 180 en het nummer gedraaid. Zijn ze continue in gesprek.:( Een keer ging hij over (hartslag nog een tandje hoger) werd er niet opgenomen. En net belde ik en kreeg ik een Duitse dame aan de lijn.:$ Pfff... Was vroeger erg goed in mijn talen, maar het werd me wel duidelijk dat mijn schooltijd wel erg lang geleden was.:) Ze was heel aardig en die NL dame was even in bespreking. Ze vroeg nog heel aardig of zij me niet verder kon helpen. Maar heb maar vriendelijk bedankt dat ik het geen probleem vond iets later terug te bellen.;)

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, heb eindelijk iemand te pakken gehad in DD en er waren begin april nog wat gaatjes vrij. Ben nu 3 weken eerder aan de beurt voor de intake. En ik mag evt. wel alvast van tevoren bloed laten prikken, zodat dr. S. gelijk alle waardes bij de hand heeft bij de intake. Dus aan de ene kant toch wel heel spannend nu. En toch bijna een cyclus 'tijdswinst' door even te bellen. Over een maandje is het dus al zover. Brrrr.....

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, goed nieuws! Spannend joh. En goed dat je hebt gebeld :)

Nou, net geweest, bm slijmvlies mooi dik, follikel 15,8, vanavond Pregnyl prikken, woensdagochtend word ik gebeld of cryo goed is ontdooid en zo ja, dan wo. middag tp... Joehoeoe, eindelijk haha.

7. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Jordan: JIPPIE!!! Wat een goed nieuws! Owh meid wat gaan we voor je duimen zeg! Dit moet gewoon gaan lukken!

@Sneeuwmees: Trots op je dat je hebt durven te bellen! Met een super resultaat! Eerder aan de beurt en je mag al eerst bloed komen prikken!

8. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @IkkeB: Dank voor je kaartje!

9. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Noekie: geen dank, lag eerst ff thuis, toen twee dagen in mijn tas dus vandaar wat later hihi.

Jordan; yes!!! Over vrij nemen voor ivf. Er is idd wetterlijk niks geregeld helaas. Ik kon de echo's om mijn werk heen plannen en anders ff tussendoor gaan ( was voor mij maar 5 minuten fietsen) voor de punctie heb ik overlegd hoe ik het zou regelen. Ik kreeg uiteindelijk bijzonder verlof ( bij ziek melding komt het ook op de lijst met aantal ziekmeldingen op de afdeling) als het vrije uren waren geweest had ik me ziek gemeld, want na de punctie kun en mag je werken. Daarnaast is het psychisch natuurlijk ook zwaar. Ik werk gelukkig in de zorg, daar is veel aandacht voor persoonlijk welzijn zullen we maar zeggen. Omdat de eerste ivf zo viel dat ik die week maar 1 dag zou werken en het toen rustig was hebben mijn collega's zelfs tegen mijn baas gezegd dat ik die dag ook maar lekker thuis miest blijven. ( even emotioneel alles een plekje geven). Dat was echt fijn. Mijn tip aan jou; geef je wensen aan/ maak het bespreekbaar want dan krijg je meer respect en vrije uren. Mensen staan er anders ook niet bij stil wat het voor je betekent.

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; super dat je hebt gebeld. En met resultaat :) top!

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ga morgen lezen maar ff snel berichtje, de Pregnyl zit erin. In tegenstelling tot het ge-emmer vorige keren had ik de naald er binnen 2 minuten in (zijn eerste 10 minuten wel bezig geweest de lucht uit spuit te krijgen haha), m'n huzband heeft de spuit leeg gespoten want kreeg dat ding weer niet ingedrukt maar, geregeld! :)

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, super dat je eerder terecht kunt!

Jordan, jij ook goed nieuws :D YES! Nu ga ik duimen dat je cryo goed ontdooit en lekker door deelt. Op naar de tp woensdag!

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Haha, teamwork bij jullie dus Jordan. Well done!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: fijn dat de spuit er weer in zit! Ik had de luxe dat de spuit in mijn zkh klaargemaakt werd. Ik hoefde hem alleen nog maar te prikken. Zo te horen viel het dus mee me die enorme naald?
    @Tori: ja, ben stiekem wel blij dat ik eerder terecht kan, maar het gaat nu ook wel heel erg snel. Dus spannend!

15. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Tori, ja vooral heeeeel veel doordelen en anders dat ze er op tijd bij zijn nog een andere te ontdooien mocht het niet goed gaan. Ja wij zijn echt super team. Jut en Jul, allebei bang voor naalden hahaha. Hij heeft de spuit ingedrukt over mijn schouder zodat hij de naald niet zag zitten whahaha. Maar wel super lief want ik weet hoe eng hij het ook vindt.

Sneeuwmees, dat mengen enzo is allemaal wel leuk om te doen zelfs maar die bel die er in zat. Heb denk ik tussen de 5 en 10 druppels Pregnyl verspild voordat die mega bel eruit was. Hoop dat het verder niet erg is... En de naald, ik heb gisteren kleinere naaldjes gekregen bij MCK, gelukkig! :)

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-5, 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje
    Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    13 maart: Cybell Hysteroscopie nr 5
    25 april: Mees intake DD

Punctie/Eisprong:
    13-02: Kitty
    1 maart:Jordan (Eisprong)

Terugplaatsing:
    6 maart: Jordan (Cryo)

NOD
    10 maart: Mees
    13 maart: Cybell

zwanger:
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)

Echo's en controle's:
    BE, 8 februari: 10.15 uur Nekplooi meting
    Tori3, 19 februari: 8.45 controle VK
    BE, 25 februari: 14.50 uur controle/groei echo gynaecoloog
    BE, 2 maart: 11.15 uur geslachtsbepaling echo Jan de Koning
    Noekie, 29 maart: Na controle gynaecoloog
    Noekie, 2 april: Na controle VK
    BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo
    BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Situatie:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD

zwanger:

Echo's en controle's:
    Tori3, 7 maart: 's middags controle VK

Bevallen:
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Weten jullie hoe dat zit met cryo ontdooiing? Stel dat de eerste die ze ontdooien het niet overleefd, ontdooien ze er dan meteen nog 1 of is deze ronde dan verkeken?

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: volgens mij bellen ze je dan en vragen je om toestemming om de tweede te laten ontdooien. Dat gaat volgens mij wel gelijk, zodat deze poging niet verloren gaat.

20. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    14617279]Situatie:

Afspraken ziekenhuis:

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD

zwanger:

Echo's en controle's:
    Ikkeb, 4 maart: 8.10 uur controle vk
    Tori3, 7 maart: 's middags controle VK

Bevallen:
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)[/QUOTE]

Deel Deze Pagina