Hi meiden, thanks voor jullie lieve berichtjes Sneeuwmees, nog kaartjes kunnen bemachtigen? Ikke, hoe gaat het met jou? En Tori inderdaad een dwarsligger? Ik ga inderdaad even wat afstand nemen. Heb behoefte aan pauze en rust en dat gaat niet goed lukken als ik op de achtergrond toch nog teveel bezig ben op het forum. Ik zal af en toe wel even komen spieken voor leuke nieuwtjes (IkkeB, LM, Unicorn) en voor andere belangrijke berichten (Tori, Sneeuwmees, Noekie) maar ik probeer het wel zoveel mogelijk te beperken en sowieso weten jullie me te vinden op FB Als we weer meer weten dan zal ik jullie zeker op de hoogte brengen maar voor nu moet ik echt even NIET bezig zijn met baby's, zwanger (willen) worden, zwanger blijven, behandelingen enz. Tot snel. Dikke knuf!
Ja helaas een dwarsligger in m'n buik, hij ligt al een hele tijd zo (in kleermakerszit). Volgens de vk gisteren draaien de meeste baby's pas rond deze week dus nog een klein beetje hoop. En heb n tip gekregen door 20 min ofzo op m'n knieën en ellebogen te liggen met m'n bips in de lucht kan hij getriggerd worden om te draaien. Maar tja zoals jullie waarschijnlijk hebben gezien heb ik nu een zeer knie dus ik kan t nu niet proberen. Nouja, misschien over n paar dagen kan ik weer op m'n knie. Sneeuwmees, kon jij daardoor niet natuurlijk bevallen? Ja ik heb inderdaad m'n postuur mee, dat vastpakken lukt ze wel, maar heb weinig vruchtwater en de placenta ligt ook aan de voorkant bovenin en dat maakt t juist lastiger. Jordan, begrijpelijk om het niet over zwanger worden of baby's/kindjes te hebben. Gewoon lekker genieten van de zomer en daarna komt t wel weer. Dikke knuffel en we houden elkaar via FB op de hoogte! Xxx
Hoi, Even spieken wat er allemaal weer gebeurd is... Al zien we genoeg op fb gelukkig! Hier gaat alles goed. Er is weer iemand in mijn leventje gekomen waar ik hopelijk weer een toekomst mee kan opbouwen. Ben zeer benieuwd... Hij is ook gescheiden en heeft 2 kinderen. Hoe dat straks gaat passen allemaal geen idee... En erge nog... hij wil graag meer kinderen! Haha.... Dus misschien over een paar jaartjes toch nog een poging wagen... Als het goed voelt! Maar dan zonder hormonen e.d. Als het spontaan lukt prima... maar geen behandelingen meer. Dat weiger ik! En gelukkig weet hij dat ook en is hij het er mee eens. Spannend!!!! @Tori: Auw!!!
@Jordan: heel begrijpelijk, meid, dat je even afstand wilt nemen. We weten elkaar te vinden en weet dat we er hoe dan ook voor je zijn en aan je denken. Knuffel! @Tori: op zich mag je wel met een stuit bevallen, maar mijn gyn zei dat het kindje dan wel extra small moest zijn. Mijn zoontje werd rond de 8 pond geschat en zijn hoofdje was groter dan gemiddeld. Heb een draaipoging gehad, maar die is mislukt (was eigenlijk al de verwachting van de gyn, maar hij wilde het toch geprobeerd hebben). Mijn zoontje lag in een onvolkomen stuit, dus met de beentjes omhoog. Heb wel eens gehoord dat kleintjes zelfs nog in de laatste dagen voor de bevalling ineens nog kunnen draaien. Dus wie weet... Overwegen ze bij jou ook een draaipoging te doen? @Noekie: fijn dat er weer iemand in je leven is en aan de plannen te horen, denk ik dat we je hier nog wel terug zullen zien over een tijdje. Zal inderdaad best spannend zijn als je allebei gescheiden bent en kinderen hebt. Go with the flow, meid en komt tijd, komt raad.
Jakkes, de voorweeën zijn hier nu begonnen ... dat is wel even weer een onprettig gevoel. Hij ligt nog steeds met z'n hoofd naar boven en met z'n billen bovenop m'n bekken. Indalen gaat hij zo ook niet doen, dat past niet! Dus hij moet gewoon draaien. Ik ga vanavond die ene truc proberen met op de knieën en ellebogen op de grond. Als m'n knie het toe laat want die is nog steeds gevoelig. Maar zou wel erg prettig zijn als hij nu met z'n hoofd naar beneden gaat, dan is het allemaal weer meer in balans. Hij groeit ook als kool volgens mij, ik voel nu elke beweging die hij maakt. Sneeuwmees, ja volgende keer als hij dan nog zo ligt gaan we bespreken of en wanneer we dan naar het ziekenhuis gaan om de draaipoging te laten doen door twee verloskundigen. Ooh, zou fijn zijn als het niet nodig is! Maar in stuit bevallen is volgens mij sowieso niet prettig ... dus misschien wel zo fijn dat je het niet hoefde te proberen. Noekie, fijn dat je weer iemand hebt waarmee je dingen kunt delen! En ohjee hij wil ook nog meer kinderen misschien... ach kan nog toch? En van jullie samen een kindje is ook leuk natuurlijk. Hopelijk is dit de man voor de rest van je leven!
Noekie: weer iemand in je leven. Wat spannend!! Weten de jongens dat ook al? Het leven met met een gescheiden man met kinderen is weer een hele nieuwe ervaring en zeker met 'stief' kinderen. Dat kan best even zoeken worden voor iedereen, maar vooral is het ook heel fijn om weer je leven met iemand te delen en dan de rijkdom van nog 2 extra kindjes. Hopelijk mogen we het hier een beetje volgen. Tori; jeetje al voorweeen . Zijn het dan geen indalingsweeen.? (zoals je merkt ben ik er weer helemaal uit, ik heb ook nooit echt voorweeen gehad) is het gelukt om op je knieën te gaan zitten? Ik duim dat hij nog gaan draaien!!
@Tori: weet nog dat bij je eerste je ook al vroeg voorweeën had en zelfs nog overtuigd was dat je echt de 40 wkn niet ging halen. Voorweeën heb ik nooit gehad, wel indalingsweeën. Dat waren van die venijnige steken down under. Nou, hopelijk hoef je nu niet tot de 42ste week te wachten. Zou mooi zijn als de kleine alsnog vanzelf gaat draaien. Een draaipoging vond ik zelf niet al te prettig, ook al duurt het maar kort. Maar in het DD-topic is een hoogzwangere waar ze het ook gedaan hebben en bij haar is het wel gelukt (en zij vond het erg meevallen). Dus wie weet draait die kleine vent van jou ook met een zetje van de gyn.
Ja klopt, ik had de vorige keer ook al vroeg voorweeën. En misschien is het wel voor het indalen, want Yvi was ook al vroeg ingedaald... maar goed met de bips kan hij moeilijk indalen dus die weeën hebben nu niet echt veel effect lijkt me. Steken down under heb ik gelukkig niet en ook geen druk op m'n blaas want hij ligt op m'n bekken, niet op m'n blaas! Dat is dan weer een voordeeltje, haha. Hopelijk vind ik het ook meevallen dat draaien. Gisteren geprobeerd met op m'n knieën en ellebogen maar er gebeurde vrij weinig, hij ging juist weer heel stilletjes liggen terwijl hij daarvoor mega actief was. Daarna was hij ook weer actief, haha. Hij zal wel gedacht hebben 'oei wat gebeurt er nu'.
@Tori: denk dat hij lekker voorover in een heerlijk 'hangmatje' van jouw buik lag en lekker in slaap gewiegd werd. Dus niks in actie komen en een koprol maken, maar lekker slapen (en geef hem eens ongelijk...hihi). Hoe is het nu met je knie? Zag wel een foto op fb, maar hoe is het eigenlijk gebeurd? Het zit je ook niet mee, hè? De oudste van mij bleek bij een echo met 32 wkn in onvolkomen stuit te zitten. Zo rond de 34e week kreeg ik die steken, terwijl hij dus nooit ingedaald is geweest. Mijn 'onderbuik' was ook leeg, want hij zat heel hoog. Heel apart. De tweede lag al met 28 wkn met het hoofdje naar beneden, maar heb bij hem nooit steken van het indalen gehad. Overigens heb ik ook nooit, bij geen van twee, oefenweeën of harde buiken gehad.
Wat een rust hier, toch maar even een update van ons. Vorige week bij het ziekenhuis geweest voor een gesprek nadat ze onze situatie hadden besproken in de fertilitietsvergadering. Daaruit komt de conclusie dat geen enkele behandeling zinvol voor ons in. Het probleem is dat we geen goede embryo's maken. ( iig buiten het lichaam bij ivm/icsi, binnen het lichaam kunnen ze niet testen) dat we timo hebben is het bewijs dat het mogelijk is, maar we hebben met hem echt mazzel gehad.. Als wij het echt graag zouden willen willen zo voor ons gevoel nog wel alle behandelingen herhalen, maar het zal geen meerwaarde hebben. En wij Willen die heisa niet aangaan voor niks. Heel misschien ooit, maar niet nu. Tot januari kunnen we zonder de huisarts het ziekenhuis bellen als we toch iets willen. ( ze wil ook mijn cyclus nog wel een keertje volgen, misschien dat ik dat aan het einde van het jaar nog wel een keer wil.) en mocht er een wonder gebeuren en toch zwanger raken dan wel ff ziekenhuis bellen en mogen we daar ook een echo. Voor nu voelt een nieuwe zwangerschap mijlen ver weg... Hoe is het met jullie?
@Ikke: jemig, meid, dat is niet het nieuws wat je verwacht had. Baseren ze dit op basis van de kwaliteit van de embryo's van je vorige pogingen? Gelukkig heb je het bewijs dat er wel goede embryo's tussen zitten, dus hoop van harte dat jullie de komende maanden weer zo'n lucky shot mogen hebben. Dikke knuffel en sterkte!
IkkeB, meis toch... idd niet iets wat je zou verwachten en wil horen... En ik vroeg me idd ook af waar ze het op gebasseerd hebben... Ik hoop echt met heel mijn hart dat jullie een brusje is gegund voor jullie kleine grote man! Hier ligt momenteel alles nog steeds even stil. Zit nu in onze wachtweken, van een eigen poging Naar veel goede verhalen gelezen te hebben over de preseed hebben wij die ook maar aangeschaft en uiteraard gebruikt
Alles is voor hun onverklaarbaar, maar logisch gedacht is het binnen het lichaam net als buiten het lichaam. Buiten het lichaam gebaseerd op de ivf en icsi waaruit weinig en slechte emmy's uit kwamen. ( ivf zelfs beter als icsi) omdat een natuurlijke zwangerschap uit blijft is de gedachte dat dit ook binnen het lichaam gebeurd, maar dat zullen ze/we nooit zeker weten. Lm; wij gebruiken ook Preeseed sinds een paar maanden. Bij vriendinnetje van mij was het na de derde poging raak me Preeseed. ( maar zij heeft geen vergelijking zonder. ) baad het niet, da schaad het ook niet.
@Ikke: ik heb ooit eens een kaartje gezien van iemand van mijn leeftijd. Heel veel rode stippen en af en toe nog maar een groene. De rode staan voor slechte en onbruikbare eitjes en de groene natuurlijk voor een goed embryo. Op het kaartje van mijn leeftijd waren die groene stippen natuurlijk zeer dun bezaaid, maar ze waren er wel. Hopelijk lukt het jullie, net als bij T.imo nog zo'n groene stip te pakken te krijgen (met behulp van preseed). Ik weet dat jullie de mmm niet meer in willen, maar in DD wordt bij sommige vrouwen een combi van 2 hormonen gebruikt (menopur en puregon) om de kwaliteit van de eitjes iets te verbeteren. Maar snap en respecteer ook jullie keuze dat jullie dat hele circus niet meer in willen. @Lmom: heb veel aan je gedacht en me afgevraagd hoe het met je ging. Ik had er niet meer bij stilgestaan, maar achteraf bleek ik de maand dat ik spontaan zwanger raakte van M.orris ook preseed gebruikt te hebben. Dus wie weet heeft het bij ons net dat ene zetje gegeven. Hebben jullie nog een evaluatiegesprek in het zkh? @Tori: hoe is het met je? Met je knie en met het kleine eigenwijsje in je buik?
Haha, en nu nog 4 berichtjes na dit berichtje! Met mij gaat het vandaag best goed, maar het zijn wel echt de laatste loodjes zeg. Vooral omdat hij in stuit ligt / lag ... Ik kreeg zelfs kramp erbij in m'n bil als ik maar een beetje een 'verkeerde' beweging maakte en gisteren in m'n lies toen ik de trap op liep. Ik ben ook nog met m'n bips de lucht in gegaan een paar dagen terug en daardoor is hij wel anders gedraaid, daardoor met z'n benen bij de uitgang ... au, want oh wat kan hij hard trappelen! Gisteravond de moxa stick gedaan en nu voelt het wel prettiger hoe hij ligt ... maar hoe hij nu ligt durf ik niet te zeggen. Volgens mij nog wel steeds met z'n hoofd naar boven hoor. Aan het eind van de middag heb ik een afspraak bij de verloskundige en dan doet ze een liggingsecho. En tja als hij dan nog verkeerd ligt gaan we een afspraak inplannen om te draaien. Doen ze niet zelf overigens. M'n knie doet nog pijn maar dat komt door de mega korst die erop zit. Weet niet hoe lang het duurt voordat hij los laat ... zal niet zo lang meer duren denk ik. Verder gaat het goed met m'n knie hoor, ben er niet heel hard op gevallen ; ik viel in slow motion met de (heren)fiets en had een capri broek aan dus m'n knie kwam op de tegels. Heb de kleine meid zonet weer van de opvang gehaald, ze had koorts (al een paar dagen) en had nergens zin in. Maar goed nu thuis is ze weer in haar nopjes en wil geen middagslaapje doen. Eten ook niet echt, maar goed wel drinken dus prima. Ze is lekker aan het spelen en ondertussen kijkt ze wat tv. Ik laat haar maar even, ze is duidelijk niet fit en vermaakt zichzelf nu wel prima. Haar papa ligt op de bank, die is ook niet fit ; mega verkouden! Dussss, net al de deur weer voor hem uit voor neusspray (die was net op). Ik moet dus twee verzorgen nu ... Gelukkig heb ik een goede dag!! ikkeB, jeetje dat is ook even tegen een muur aan lopen in het zh. Niet leuk om te horen dat de kans nihil is op een goede embryo. Maar goed Timo is er ook dus het kan wel! En er zitten dus ook zeker goede eitjes bij die samen met een mooie zaadcel een mooi kindje kunnen creëren. Hopelijk werkt de Preseed en hebben jullie dit jaar gewoon nog weer een keer heel veel geluk (zoals ze dat noemen in het zh)! LM, jullie dus zelf aan de klus ; en ook met Preseed. Straks weer nieuwe zwangeren hier, ik vind dat een goed plan!
@Tori: spannend dus hoe de kleine straks ligt. De jongste kon ik ook af en toe op de gekste plekken voelen en die had altijd een voorkeur om tegen mijn ribben aan te liggen, wat niet handig was als je op je werk achter je bureau zat. Hopelijk heeft het gewiebel en de moxa toch al iets gedaan. En zo te horen een ziekenboeg bij jullie thuis. Hoor zoveel op fb die ook ziek en verkouden zijn. Maar even afkloppen, hier nog geen last. We waren vorige week met de jongste weer even naar de huisarts geweest. Hij wrijft vaak aan zijn oortjes en at en dronk slecht(er). Maar ook had ik het vermoeden dat er een tandje doorkwam, dus wilde ook niet voor niets met neusspray en paracetamol door blijven gaan, als het tandjes zouden zijn. Maar de oortjes waren nog wel rood en geïrriteerd, maar volgens de dokter kon dat wel mede veroorzaakt worden door doorkomende tandjes, omdat dan de weerstand minder is en infecties op de loer liggen. Dus we moeten doorgaan met paracetamol en neusspray. Het eten gaat gelukkig nu weer wat beter. Sinds een paar dagen weigert hij vaker de borst. Weet niet of dat een tijdelijke fase is en dat het misschien niet lekker aanvoelt voor zij oortjes. Of het betekent nu toch het einde van de bv-tijd. Op zich houd je er rekening mee, maar als het dan dichterbij komt, doet het me toch meer dan ik had gedacht.
Bedankt voor je lieve berichtje sneeuwmees. En voor de goed tip. Ik zal hem zeker onthouden voor de toekomst als we het toch nog eens willen proberen met mmm.
Jullie hebben bijna het maximale aantal 5.000 berichten bereikt. Daarom doen we dit deel dicht. Maken jullie een nieuw deel aan? Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl