Nog steeds geen Jordan, hahahaha. Ik ben zoooo benieuwd! Sneeuwmees, wat een rotonderzoek lijkt me dat. Maar wel weer een geruststelling dat alles goed is. Noekie en BE, vervelend dat jullie zoveel (bekken)klachten hebben/hadden. Ik hoop niet dat ik straks ook in die situatie kom. Lijkt me behoorlijk pijnlijk. Idd bespreken met de gyn, BE.
Ik heb trouwens een foto van de 1e echo in mijn album gezet. Ik heb er een stuk of 6, maar op deze foto zie je het beste dat het er twee zijn. Vanmiddag komt er nog een foto bij! En Jordan, laat jij ons zo ook een mooie foto zien zonder tuurstreepje .
Jordan waar ben je? Ik open zp speciaal voor jou. Kitty ik ga even spieken. Be: bij mij helpt zo'n speciale verstevigende buikband voor wandelen ook goed. Geeft minder druk op banden, rug en heb dan minder harde buiken. Ik gebruik hem wel zo mijn mogelijk, want wil mijn eigen spieren sterk houden
Nou, hier komt 'ie dan. 100% NIET zwanger! Ik zat die test te doen en kwam tot de ontdekking ongesteld te zijn geworden en de test bleef ook wit. Helaas Ik ben er flink verziekt van. Ik heb staan janken en moest me een kwartier laten weer bij mekaar rapen omdat ik vandaag echt naar de zaak moet ivm afspraken. Het is heel kinderachtig om te denken maar ik vraag me soms echt af wat ik in godsnaam verkeerd heb gedaan. Maar goed, we moeten door. Zo weer kliniek bellen, nieuwe ronde starten. Maar ik wil ook weer wat extra onderzoeken. Ik heb astma en allergieën en mijn lichaam gaat heel snel het gevecht aan met iets wat niet in mijn lichaam hoort. Oorbellen bijvoorbeeld, het maakt niet uit of het chirurgisch staal of titanium, mijn oren gaan ontsteken. Ik heb gelezen over auto immuun en het zou kunnen dat mijn lichaam een vruchtje er gewoon uit werkt. Dit is niet de eerste keer dat ik positieve tests had en dan negatief. Diepe zucht!
@Kitty: wat bijzonder. Normaal al bijzonder om 1 zo'n zwart vlekje met vruchtje te zien, maar er zit gewoon nog een extra beebje erbij. Ik zie dat je vandaag weer voor een echo mag? Leuk, hoor! Is je vriend ook al een beetje van de schrik bekomen? @BE: die pijn is vreselijk inderdaad. Bij het opstaan uit de stoel moest ik altijd even 'op gang komen', uit de auto stappen ging met de nodige pijn-kreten. Je herkent het allemaal. Bij mij begon het met 16 wkn al. De vk had in eerste instantie nog zoiets dat het alleen even een verweking was van het schaambot en dat het wel los zou gaan lopen. Nou, mooi niet, want vrij snel zat ik al bij de fysio tot aan het eind van de zwangerschap. De bekkenfysio gaf mij toen vooral oefeningen en tips hoe te zitten en opstaan en om te draaien. Wel nuttig, maar het blijft vooral erg pijnlijk. Voordeel was wel dat zodra mijn zoontje geboren was de pijn ineens weg was (dat was ook weer even wennen, zelfs ). Heb je niet zo'n bal thuis. Ik vond het heerlijk daar even op te gaan zitten. @Noekie: goh, dat jij zelfs op krukken gelopen hebt op het laatst. Had er nog niet bij stilgestaan, maar dat zou inderdaad de druk wat kunnen afnemen. Hoe is het nu met je bekkenpijn? Ik was er na de bevalling helemaal van verlost (die schaambotpijn). Maar 2 maanden na de bevalling kreeg ik pas echte bekkenpijn, die tot op de dag van vandaag nooit meer echt overgegaan is.
@Jordan: ach, meid, toch! Ik dacht echt dat het een 'inkoppertje' zou worden vanochtend. Hè, dat jij dat weer moet meemaken. Snap je gevoel helemaal en leef enorm met je mee. Ik heb zelf ook wel eens het idee dat mijn lichaam na een tp dat embryootje als een lichaamvreemd iets ziet en dat dat er uit gewerkt moet worden. Inderdaad goed dat eens na te vragen (en evt. te onderzoeken). Voor nu een dikke knuffel en snel maar even lekker onder een steen kruipen, zodra het kan op je werk.
Ow Jordan... lieverd toch... woorden schieten te kort... het zag er zo goed uit! Meissie... vanaf hier een hele dikke knuffel! Ik denk aan je!
Ikke, waar haal je zo'n band? Of waar zou ik die het beste kunnen halen? En waar moet ik dan bijv. op letten? Kitty, wat ontzettend mooi om te zien zeg! Vandaag alweer een echo spannend zeg
Wat toevallig zeg, mijn man zei gister ook al; kun je niet beter de lange stukken met krukken lopen? Of moet ik een rolstoel voor je bestellen? En bedankt he schatje? Hahaha Toen ik mn dochter gister op ging halen bij t voetballen werd ik ook al meerdere keren aangesproken hmmm... mss toch idd maar eens rond gaan kijken en vragen... Maar t lijkt me zo stom staan... net op de helft zeg maar en er dan al zo bij lopen...
@BE: Ik had zo'n band ook(Prenatal) maar deed alleen niets bij mij. En er liever een paar maanden 'stom' bij lopen dat straks de rest van je leven...
@Jordan: Meisie toch.. wat zonde! We hadden zo veel hoop voor jou! Wat een rotdag! Een hele dikke knuffel toegewenst!
@Sneeuwmees: Met de bekken gaat het al weer een stuk beter. Vanaf afgelopen maandag mag ik al weer wat meer doen van de fysio en heb nu oefeningen voor elke dag. Ik heb zo'n bal thuis waar ik alles mee kan doen. Voelt nog steeds goed al heb ik veel spierpijn nu! Maar tis voor een goed doel! Die pijn van het schaambot was inderdaad na de bevalling meteen weg. Kind eruit en pijn weg! Heerlijk moment was dat! Nog 1,8 kilo en zit weer op mijn oude gewicht trouwens! Maar die paaseitjes deze paar weken maken het mij er niet gemakkelijker op! Vanaf 2 april serieus lijnen want wil er nog 5 kilo extra af zodat ik weer een gezond bmi heb. Nu nog even wat beter weer zodat ik weer lekker kan wandelen met Siem en kan fietsen met Tobie.
@Noekie: beter weer mag het wat mij betreft ook wel worden. Merk het al aan mijn zoontje als het koud en slecht weer is dat hij al bijna gek wordt van een dag binnen zitten (laat staan wij). Fijn dat je al weer bijna op het oude gewicht zit. Ik schommel ook nog een beetje. Was flink afgevallen, ruim 10 kilo, toen weer 2 kilo erbij. Nu weer 1 kilo eraf. Wil in ieder geval nog zeker 1 kilo afvallen voor de intake in DD. Weet dat die arts daar er soms nog wel eens een opmerking over kan maken. Dus alle beetjes (eraf) helpen.
Jordan, dit nieuws had ik niet verwacht. Getsie zeg, heb je geen eens tijd om het te verwerken. Heel veel sterkte vandaag en idd eens vragen of het met je imuunsysteem te maken kan hebben. Ik weet dat ze in DD daar ook naar kijken. Sneeuwmees, jij vandaag weer laatste dagje werken? Went het een beetje de kantoortuin? BE, wat Noekie zegt, denk aan jezelf. Als jij voelt dat je eraan toe bent, gewoon aan overgeven als het echt niet meer gaat. Desnoods maar met krukken, buikband, jogabal, of weet ik veel wat. Noekie, hoeveel was je precies aangekomen? Ik vind het knap hoor dat de kilo's er toch af netjes afgaan. Dan ben je straks weer 'zomer' proof en kan je lekker gaan wandelen/fietsen met je mannetjes. Het is echt koud buiten zeg! Ik hoop ook dat het snel beter wordt, maar ik denk niet voor Pasen. Zo dus nog een echo. Ik hoop al wat meer te zien als zaterdag. En ik weet dat ik in mijn handen mag knijpen met de echo's en een lieve vriendin die dat voor mij kan regelen. Vandaag dus naar het ziekenhuis. Ik ben erg benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen.
Thanks meiden, had het zelf ook echt niet verwacht, was er vanmorgen beetje verdoofd door. Om half 2 ga ik bellen met de verpleegkundigen, kijken wat zij zeggen en volgende week vrijdag in principe weer een echo voor een nieuwe tp maar weer. Ik lees snel bij maar ben beetje bluh!
@Kitty: jij veel succes zo bij de echo! Ik hoop dat de kleintjes weer flink gegroeid zijn (ook al gaat het in deze periode nog om mm's). De kantoortuin went op zich wel. Merk wel dat je je makkelijker met elkaar 'bemoeit', omdat je sneller in een gesprek mengt. Dus dat moet ik nog 'afleren'. En het is maar 3 dagen per week, dus die kom ik wel door....hihihi... Over 3 uurtjes weer weekend. Yes! @Jordan: hoop dat je er snel weer voor kunt gaan en hopelijk kan de verpleegkundige je verder helpen. Weet niet op welke termijn evt. vervolgonderzoeken kunnen plaatsvinden. Dikke knuffel! @Noekie: 11 kilo, wat een luxe! Bij mij viel het in eerste instantie mee, maar aan het eind van de zwangerschap zaten er toch wel 17-18 kilootjes extra gaan. Gelukkig wel veel vocht, dus dat was vrij snel na de geboorte al weer weg. Mijn man had gisteren weer een soort van korte griep-aanval. Dit was vorige maand ook al zo toen ik een positieve ovutest had. Nu zit ik er nog een paar dagen voor, maar of de duvel ermee speelt, belde hij gisteren op dat hij weer even koorts had gehad. Hij krijgt dan gewrichtsklachten (als bij griep), hoofdpijn en opgezette klieren. De temperatuur gaat dan eventjes naar 38,1 en vervolgens zakt het weer (ook dankzij paracetamol.). Gisterenavond en vandaag weer nergens last van en geen koorts meer. Weet niet of zo'n kort koorts-piekje ook al gevolgen heeft voor de kwaliteit. Las wel dat het goed is, als een man koorts heeft gelijk paracetamol moet innemen. Gelukkig heb ik een echte man , die zich bij geringe temperatuurswisselingen al gelijk onderdompeld in paracetamol . We wachten het maar weer af....
Sneeuwmees, ik heb me laten vertellen dat een man het nu pas merkt in zijn zaad als hij bijv. 6 maanden terug koorts had of bepaalde medicijnen. Dus het zou geen direct invloed mogen hebben. Weet er het fijne niet van maar misschien weet oom Google er meer over? Wel balen iig Ik heb dinsdagavond een gesprek met mijn arts en haar net ter voorbereiding een inleidende mail gestuurd. Volgende week vrijdag dan wel weer echo voor tp, ga maar gewoon door ipv stil staan anders durf ik straks niet meer
Hey meiden! Ik ben weer thuis. Echo viel een beetje tegen. Uk 1 groeit goed en ligt mooi op schema. Uk 2 ligt achter. Een stuk kleiner en de hartslag is slecht te zien, onregelmatig, te langzaam. Dus volgende week terugkomen en hopen dat uk 2 dan wel is doorgegroeid, of misschien het toch niet heeft gered. Dat is wel weer een domper. Maar ik ben heel blij dat het iig met uk 1 goed gaat! Positief blijven, hoe moeilijk het ook is.