@Ikke: heb er wel eens aan gedacht, maar het is ook weer lastig als je het zo gewend bent. Ik heb een hele korte lh-piek en mijn man werkt onregelmatig (en nog een zoontje die continue rondloopt), dat om de dag klussen bij ons soms niet zo vanzelfsprekend is. Door die ovutesten te doen kan ik mijn ei een beetje 'aan zien komen' en voor mijn gevoel nog wat bijsturen met wanneer we klussen. Ik weet dat het loslaten het beste medicijn is, maar dat valt helaas niet mee.
Sneeuwmees, wat n gedoe met die ovu testen en man di juist op hét moment zegt dat ie zich niet lekker voelt. Lijkt wel alsof ie er ook flink last van heeft dat t allemaal zo moeilijk gaat. Net makkelijk voor jullie. Maar net lang meer en dan start de behandeling n DD toch? Focus je daar op meid, des te relaxer jullie zijn als dat gaat beginnen des te groter de kans dat het meteen slaagt met tp1. Jordan, ff weekend en dan gaan jullie er vlgd week weer voor! Ik duim voor een blasto TP zodat Emmy zich niet kan laten afstoten. Hier ging het gisteren weer iets beter, wel veel gelegen maar toch ook wasjes gedraaid en heb de enveloppen voor de kaartjes besteld. Alle kleine kleertjes zijn nu gewassen en dat ligt nu allemaal netjes in de bovenste la vd commode. En ook de handdoeken met hoofdstuk liggen nu netjes in de onderste la. Alles wat we nog niet nodig hebben en wat nog gewassen moet worden ligt in de middelste la. Dat komt later wel. De vluchttas is al behoorlijk gevuld en gisteravond heeft m'n vriend het bed omhoog gezet. Voel me nu net klein duimpje als ik zit, m'n voeten raken de grond niet meer! Hoefde er gelukkig niet af om te plassen vannacht . Ook de baby heeft mooi doorgeslapen tot 8 uur. Nu is ze zachtjes aan het wurmen. Onze plannen voor vandaag: langzaam opstarten en straks langs de prenatal (voor pyama setje en misschien versiering) en vrienden en dan als lunch naar de visboer , mm lekker! Jullie nog plannen?
@Tori: zo te horen ben je er helemaal klaar voor! Nu de kleine meid nog die graag de wereld wil gaan verkennen. Echt plannen heb ik niet vandaag. Vanmorgen weer de peutergym gehad en vanmiddag even naar de intratuin met mijn zoontje en moeder. Mijn man voelt zich weer beter. Hij had afgelopen nacht eigenlijk ook moeten werken, maar zijn baas kon vervanging regelen. Maar vannacht moet hij wel werken, dus vanmiddag gaat hij weer even slapen. Zwanger worden is inderdaad een gedoe en mijn man heeft het er ook moeilijk mee dat het maar niet wil lukken. De spontaniteit en het ongedwongene die we bij beide zwangerschappen hadden is er inderdaad wel vanaf en dat is jammer (maar helaas realiteit). Het valt ook niet mee als je klokje zo hard in je nek tikt. Als ik 10 jaar jonger was geweest, had ik zeker even een time out ingelast, maar helaas hebben we die tijd niet. Terwijl je ook weet dat teveel er mee bezig zijn, ook funest is. Heel dubbel dus. Nou ja, eisprong is weer achter de rug en we wachten het maar weer af. Mijn volgende NOD valt net 1-2 dgn na ons gesprek in DD. 4 april moeten we dus zeker naar DD toe.
Sneeuwmees; loslaten klinkt makkelijk, maar is gewoon onhaalbaar als je in dit proces zit. Tori; mmm lekker dagje inc. Vis. Hier vandaag de babykamer in elkaar gezet. Zo leuk!! Helaas is de schommelstoel bij het in elkaar zetten gebroke, bizar slechte kwaliteit, volgende week kijken wat ze in de winkel zeggen. Vanaf nu ga ik elke dag even in het kamertje kijken. Morgen komen de gordijnen dus dan wordt het helemaal leuk. Morgen beginnen met de aankleding. ( nu kan dat helaas niet meer, want mijn rug is echt op en doet mega zeer)
@Ikke: fijn dat het kamertje al bijna klaar is. Alleen jammer van de stoel. Hopelijk kan de winkel hem nog repareren of zorgen voor een nieuwe (betere) stoel. Ook ik ging iedere keer even in het kamertje kijken, al was het alleen maar om te gaan 'wennen' om wat komen gaat. Het wordt nu ineens wel helemaal echt, of niet?
Sneeuwmees: ja klopt het wordt nu wel echt. Ik heb net wat foto's geplaatst van de badkamer. Van de babykamer staan ze nog niet op de ipad. Komt nog. Ik had ook geen buik foto. Volgt ook nog.
@Ikke: wow, wat een mooie (en luxe) badkamer. Het lijkt wel zo'n badkamer die je in luxe hotels ziet. Kan me voorstellen dat je er heel blij mee bent (al zou ik - met alleen maar een douchehokje - ook al een moord doen voor jouw oude badkamer ).
Sneeuwmees; dank je. Het voelt ook wel alsof ik in een hotel ben als ik er loop hihi. Wat voor douchehok heb jij dan? Bij ons was de badkamer ook niet groot, maar wel te doen. Nu is hij mega groot!
@Ikke: wij wonen maar in een klein jaren zestig hoekhuis, waar alleen maar een douche ruimte in zit. Voor ons zoontje hebben we nu zo'n half hoog/laag badje erin gezet (en met een beetje vouwwerk passen wij daar ook in). Onze droom is ook nog steeds een échte badkamer te laten maken (met een echt bad en tweede toilet boven), maar dan moeten we een slaapkamer ervoor opofferen.
ikkeB, ja echt mooi geworden jullie badkamer SUPERSTRAK! Zo eentje wil ik ook!! haha Die van ons is erg onlogisch ingedeeld en op zich wel modern (toen we het huis kochten was de badkamer 2 jaar oud), maar nu ik die van jullie heb gezien wil ik er ook echt iets mee gaan doen. Wellicht niet dit jaar maar volgend jaar ofzo. Leuk dat jullie met de babykamer bezig zijn geweest, wel balen van die stoel! Ben ook benieuwd wat ze zeggen bij de winkel. Ik loop elke dag ook door het kamertje, soms wel een paar keer hihi . De baby is wat gedraaid, hoe precies weet ik niet, maar voelt niet echt fijn bovenin. Als ze maar niet bedacht heeft om met haar hoofd uit het bekken te gaan!! Las net op het internet dat dat tot op het laatst toch kan ongeacht of ze ingedaald zijn. Jaiks! Werd vanochtend wakker met lage rugpijn, ook niet prettig. Hopelijk wordt vandaag niet zo'n nutteloze dag als gisteren (kreeg voor de middag erg veel last van m'n rug en wist niet hoe ik moest zitten of liggen). Ga nu even m'n blog bijwerken, nu zitten nog goed gaat.
@Ikke: we hebben nu maar 3 slaapkamers, dus in principe nog een over (al hopen we dat over een tijdje niet meer te kunnen zeggen). We zouden het slaapkamertje van ons zoontje ervoor op willen offeren, omdat dat het kleinste kamertje is (en meest geschikt ervoor). Maar dat betekent dus, dat hij naar een andere kamer moet, dat weer uitgeruimd en geschilderd moet worden en hij natuurlijk weer zal moeten wennen aan zijn nieuwe kamer. Als er ooit nog eens gezinsuitbreiding mocht komen, moeten we een dakkapel laten plaatsen, zodat we daar een extra slaapkamer krijgen. Dus op zich zijn er mogelijkheden genoeg, maar welke we ook kiezen, het heeft nogal voeten in de aarde (en daarom stellen we het onbewust steeds uit ). Maar als ik jouw heerlijke nieuwe bad weer zie..... begin ik toch weer te twijfelen. @Tori: vervelend die rugpijn en dat ze nu weer anders ligt (wat ook niet prettig is). Wanneer moet je weer voor controle bij de vk? Hoop dat het vandaag mee zal vallen. Zo is je verlof ook niet prettig als je alleen maar pijn hebt.
Sneeuwmees, wij hebben ook maar 2 slaapkamers op de 1e verdieping (voor onze slaapkamer hebben wij de kleinste kamer opgeofferd, nouja de vorige bewoners als) en net als bij jullie moeten wij bij een evt. tweede ook de zolderkamer verbouwen met een dakkapel. Dus op zich is dat een mogelijkheid! Denk dat je zoontje het uiteindelijk wel leuk vindt dat de zolderkamer zijn kamer is. Maar goed, kan me voorstellen dat je erover twijfelt. Eerst maar naar DD en dan zwanger en dan genoeg tijd om daar over na te denken . Woensdag weer controle bij de vk. De kleine ligt nu weer rustig in mijn buik dus dat is wel prettiger. Zo maar lekker onder de douche e hopelijk ligt ze straks weer met haar beentjes naar rechts en haar kont wat minder strak omhoog.
@Tori: fijn dat alles weer rustig (en houdbaar) voor je is. Ben benieuwd of de kleine uk nog ingedaald ligt, maar meestal als ze al vast in het bekken zit, dan kan het nog wel, maar is de kans wel klein dat ze dan nog van gedachten veranderen. Ja, we hebben op zich nog plannen zat. Mijn man wil ook de keuken nog helemaal anders maken. Ik zie altijd vooral tegen alle rotzooi op (en weet dan nooit goed waar te beginnen). Met als gevolg dat ik meestal dingen daardoor teveel voor me uitschuif. Voor nu dus vooral even dagdromen van alles wat we anders zouden willen. Ook leuk overigens! Als we het zouden veranderen, dan zouden wij de zolderkamer nemen (denk ik). Maar dat zou dan weer niet handig zijn als je net een baby hebt, waarvoor je 's nachts er regelmatig uit moet en dan steeds de zoldertrap op en af moet. Je ziet, ik heb mijn excuses al weer klaar om het nog maar even voor me uit te schuiven.
Situatie: Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 3 april: Mees intake DD Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD 7 april: Mees Zwanger: Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje) Echo's en controle's: BE, 25 maart 09.15 uur controle/groei echo gyn. Tori3, 27 maart: controle VK Noekie, 29 maart: Na controle gynaecoloog Noekie, 2 april: Na controle VK BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1 Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)
Noekie; ja he, heel stil. Hoe is het met je? Hier alles goed. Vanmorgen controle vk gehad. Weer helemaal goed gekeurd,morgen avond echo voor plecenta en over 2 weken liggingsecho.
Ja, heel stil... Geen nieuwtjes denk ik . Maar ben ook benieuwd hoe de echo was van BE. IkkeB, jij hebt je afspraken niet in het lijstje staan! Maar dus ook controle had vandaag. En waarom krijg jij speciaal en echo voor d placenta? Ligt ie dicht bij het geboortekanaal? Bij jou schiet het nu ook al op, over twee weken al de liggingsecho . Vandaag best goed door gekomen. Heb ook flink wat af kunnen maken voor m'n werk, morgen weer verder. Heb nu steeds vaker steekjes onderin m'n bekken. En had geen last meer van maagzuur, maar vandaag toch wel weer meer.
Tori; ja mijn plecenta lag voor de uitgang, dus nu weer kijken. In 99 procent van de gevallen groeit dat nog goed. We zullen het zien morgen.