Was ik alweer vergeten... Maar dat is dan wel spannend! Ik hoop voor je dat t goed gegroeid is en je wel op de normale manier kan bevallen.
@Tori: ben je nog met je werk bezig? @Ikke: fijn dat jouw controle ook weer goed was en ook goed dat ze je extra in de gaten houden ivm je placenta. Hier inderdaad ook niet veel nieuws, dus wilde ook het hele topic niet vervuilen met allemaal ego-verhalen. Wil deze periode eens een keer proberen utrogestan te gebruiken. Heb nog allemaal restanten liggen van de vorige 2 pogingen. Je weet nooit waar het goed voor is, en omdat ik al een paar keer zo'n aanloop heb van een paar dagen roze verlies en dan pas echt ongesteld wordt. Verder vroeg mijn baas vandaag of ik toch weer op de vrijdag wil gaan werken. Baal er enorm van. Ik had vorig jaar voorgesteld dat ik de ma-woe-vrij wilde werken, maar toen moest ik van haar juist ma t/m woe werken. In het begin vond ik dat niet fijn, omdat je zo'n gat in de werkweek moest overbruggen, maar later juist wel, omdat je dan wel 4 dagen helemaal los van je werk was. Maar nu kan die invalster van mij niet meer op vrijdag werken en zit ze dus omhoog. Komt er op neer dat ik uiteindelijk weer op de dagen werk die ik oorspronkelijk had gewild. Maar heb nog even de boot afgehouden. We hebben net de peuterspeelzaal geregeld en ik heb deze maand nog wat afspraken vooruit gepland.
Ja, heb sinds m'n verlof niet veel gedaan... En dus moet nog. Heb nu ook wel spijt dat ik gezegd heb dit deel nog af te maken. Maar als ik het niet helemaal af krijg is het geen ramp (vind ik), want als er een deel pas gedaan wordt als ik weer moet werken dan is dat zo. Het werk is iets wat elk jaar terug komt en normaal is een deel ook pas later in het jaar af. Maar sinds ze weten wanneer ik met verlof ging zijn ze gek geworden, haha. Nouja, zo lang t gaat... doe ik het en het houdt me ook n beetje bezig (kan toch niet zo goed niks doen). Wat irri van je baas zeg... Nu opeens kan het wel veranderd worden met de dagen omdat de invalster het anders wil, tss belachelijk. Maar goed, tzt kan je dus de dagen werken wat je in eerste instantie wilde, maar eerst ff zorgen dat je geen afspraken hebt waardoor t niet uit komt. En goed idee van de utro!
@Tori: lijkt me moeilijk concentreren als je eenmaal met verlof bent (was mijn ervaring tenminste). Ik had op mijn werk vrijdag voor het laatst gewerkt en maandags ging mijn verlof in. Op dinsdag hadden we een vervolg van een heisessie. En ik zei nog stoer dat ik daar gewoon bij was. Maar toen kwam ik 's maandags bij de vk en toen lag de kleine in een stuit en dinsdags moest ik al naar het zkh toe. Heb toen wel leren relativeren en gemerkt dat zo'n heisessie ook zonder mij door kon gaan. Ja, ik baal wel van mijn werkdagen. Op zich wilde ik het eerst zo, maar toen ik eenmaal gewend was aan 3 dagen werken, 4 dagen vrij vond ik dat achteraf veel prettiger. Had ook bedacht om een keer een lang weekend weg te gaan en dan is het wel handig als je de vrijdag vrij was. Maar ja, nu wordt het waarschijnlijk dus toch weer om en om. Maar goed, het is niet anders. In ieder geval deze maand nog even niets, want als ik iets wil laten veranderen is het pas per begin mei, want in april heb ik nog allemaal afspraken staan.
Situatie: Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 3 april: Mees intake DD Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD 7 april: Mees Zwanger: Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje) Echo's en controle's: BE, 25 maart 09.15 uur controle/groei echo gyn. Tori3, 27 maart: controle VK Kitty17, 27 maart echo en overleg met gynaecoloog Noekie, 29 maart: Na controle gynaecoloog Noekie, 2 april: Na controle VK BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1 Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)
IkkeB, dat is schrikken als de placenta voor de uitgang ligt. Gelukkig nog tijd genoeg tot de bevalling. En zo'n liggingsecho, wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Ze kunnen toch ook voelen hoe een kind ligt? Niet dat het erg is om de kleine zoveel te zien natuurlijk! En ik zag je foto's, je badkamer ziet er echt heel mooi uit! En je buikfoto ook . BE, Hoe was je echo? En hoe is het met de pijntjes? Heb je de buikband al binnen? Tori, ik ben ook wel zo'n typ die gaat werken in mijn vrije tijd. Maar als ik met verlof ga (als alles goed blijft gaan), dan zeg ik zwaai, tot over een paar maanden. Is het verder wel uit te houden? Het gaat nu wel snel de tijd, of gaat het juist langzaam nu je verlof hebt? Sneeuwmees, heb je DD al gebeld voor de uitslag? Of krijg je die volgende week pas te horen? Als jij utro wil proberen, gewoon doen. Het kan volgens mij weinig kwaad. Tenzij je veel last van bijwerkingen hebt? Een lf van 10-11 dagen zou overigens voldoende moeten zijn hoor! En wat betreft je werk, je neemt toch ouderschapsverlof op? Dat moet je toch voor een periode vastleggen? Als jij voor een jaar bijvoorbeeld een dag minder werkt en je baas na een paar maanden vraagt of je toch weer de vrijdag wil werken, dan zou ik gewoon nee zeggen. Je zou bijv ma - di en vr kunnen gaan werken, maar een extra dag erbij zou ik niet doen. Zeker niet in de situatie waarin jij je verkeerd. Als je straks weer met een poging gaat beginnen, dan heb je die rust echt nodig. Ik vond 4 dagen werken nl erg zwaar. Jordan, ik zie je niet op het schema staan, maar jij hebt vandaag toch weer een gesprek? Ik heb niet veel bijzonders te melden. Ik kom nu wel in een periode dat ik denk, moet ik het al aan mensen gaan vertellen, of zal ik nog even mijn mond houden. Ik heb morgen een echo en dan weet ik vrijwel zeker of ik nog zwanger ben van een tweeling of niet....Vandaag heb ik een gesprekje met personeelszaken en ik wil eigenlijk niets zeggen over mijn zwangerschao. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik heb vanavond bijv een etentje met collega's. Gisteren was ik echt helemaal gevloerd en ben ik om half 10 naar bed gegaan. Ik twijfel dus of ik vanavond wel mee moet gaan. Misschien ga ik wel naar de borrel, maar blijf ik niet eten, zoiets?
@Kitty: de eerste keer dat ik zwanger was, was ik ruim 10 wkn. Ik was van plan het met 12 wkn te vertellen, maar toen hadden we het bij het werkoverleg over personeelskosten en wat andere belangrijke zaken die toen op onze afdeling speelden en er hier belangrijke beslissingen over genomen gingen worden. Omdat ik, voor mijn gevoel, het idee had dat mijn zwangerschap en dus ook de vervanging die tijdens mijn zw.verlof nodig was, consequenties had voor de beslissing die ze op dat moment wilden nemen, ben ik na afloop van het overleg naar mijn baas gegaan en heb het toen verteld. Ik denk dat je gewoon even moet aanvoelen welk moment het voor jou het beste aanvoelt. Als je veel klachten hebt, zoals misselijkheid e.d. of vaker voor een echo moet, dan is het wel handig als ze het weten. Op mijn werk moesten wij ook vaak sjouwen met zware kratten en ook daarvoor vond ik het fijn verteld te hebben, zodat ik in dat opzicht ontzien zou worden. Als ik overigens op de vrijdag moet gaan werken, dan mag ik dat ruilen met een andere dag. Maar omdat een groot gat midden in de werkweek ook niet handig is, zal het dus wel weer om en om gaan vallen. Ben er nog steeds niet blij mee, want ik kon nu mooi de afspraken (zoals voetreflex en acupunctuur) lekker op 'mijn' vrije vrijdag plannen en ook was ik van plan een keer een lang weekend weg te boeken omdat ik toch de vrijdag al vrij was. Ben er dus nog niet gelukkig mee, maar gezien het de vorige keer zo'n gedoe geweest is om uberhaupt een dag vrij te krijgen, wil ik het ook niet op de spits drijven. Zeker omdat ik 'mijn rust' wel nodig heb, voor wat hopelijk komen gaat. Ik heb nog geen uitslag van DD. Ik had het juist laten prikken, zodat de uitslag bekend zou zijn bij onze intake. Ben dus nu wel erg zenuwachtig. Hoe is het verder met jou? Nog een beetje vol te houden met de zenuwen voor de echo morgen?
Sorry meiden voor de paar dagen stilte. M'n lover was zondag jarig en gisteren was het knaldruk op het werk (vandaag eigenlijk ook, ahem) en de avond was het meteen door naar schoonouders wat vrij laat werd dus nu schiet ik alsnog ff snel langs IkkeB, was is je badkamer mooi geworden zeg. Heerlijk he zo'n badkamer? Wij hebben het huis overgekocht van mijn schoonzus. Zo'n heerlijk huis. En zij hadden net de badkamer gedaan en ben ik nog steeds iedere dag verliefd op, zelfs na bijna 5 jaar nog hahaha. Lekker hoekbad, aparte douche en overal diep zwart steen met een glitter erin. Zucht... Gelukkig dat je controle bij de vk goed was en nu vandaag moet je weer toch? Tori, nog steeds betere en mindere dagen? Hopelijk de betere in overvloed hihi. Morgen controle he? Verwacht je dat ze misschien al iets gaan doen voor je? Sneeuwmees, wij hebben zelf niet heel lang met ovulatietesten gewerkt want wij werden er echt diep ongelukkig van. Zoals je al zegt, alle spontaniteit verdwijnt erdoor. Het wordt echt een moetje ipv een 'Goh ik heb zo'n zin jij ook' moment. Is je man nog verder ziek geworden? En met je werk, kun je niet aangeven dat het nu niet uitkomt? Het is geen eenrichtingsverkeer toch? Ze zijn wel heel makkelijk op je werk Kitty, morgen spannend dagje voor jou. Anders wacht je heel even af als alles stabiel is en goed gaat voor je het verteld? En als je te moe bent, je lichaam verteld het je wel dus als je tegen einde van de dag moe bent zou ik alleen gaan borrellen, je kunt aangeven dat je niet zo lekker bent en het is de waarheid Heel veel succes morgen. Denk aan je en duim voor je! Wij hebben vanavond gesprek bij de arts. Erg benieuwd en zelfs een tikkeltje zenuwachtig. Slaat nergens op maar ja hahaha. Gisteren trouwens heel raar en alvast sorry voor de details, maar ik had tot 2x toe creme achtige afscheiding met heel licht wat bloed erin. Beetje roze. Maar ik werd natuurlijk vorige week wo. ongesteld, vooral de ochtend was heavy, middag matig, 's nachts wel weer wat verloren terwijl ik dat 's nachts normaal nooit heb, do. ochtend bloed verloren, de middag amper en de nacht niets en vr. ochtend was het al praktisch voorbij. Al met al misschien totaal een dag bloed verloren. Niet enorm veel/lang dus en nu dit weer (beetje te volgen zo, mijn uitleg haha). Heb ik nooit net na ongesteld te zijn geweest. De hele boel lijkt wel van het pad te zijn dus zal het vanavond ook maar aankaarten. Ben benieuwd
Situatie: Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 3 april: Mees intake DD 26 maart: Jordan gesprek arts 29 maart: Jordan echo tbv cyclus check voor cryo tp Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD 7 april: Mees Zwanger: Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje) Echo's en controle's: BE, 25 maart 09.15 uur controle/groei echo gyn. Tori3, 27 maart: controle VK Kitty17, 27 maart echo en overleg met gynaecoloog Noekie, 29 maart: Na controle gynaecoloog Noekie, 2 april: Na controle VK BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1 Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)
@Sneeuwmees: Volgende week DD!!! Ik ben zo benieuwd wat er dan gaat gebeuren! @Jordan: Veel succes vanavond. Ik snap je zenuwen wel hoor! Elke afspraak blijft gewoon spannend. Maar het komt vast goed hoor! Op naar een nieuwe tp! @Kitty: Jij ook veel succes morgen! Hopelijk gaat alles met je de kleine spruitjes! En als je er dan klaar voor bent kun je het de wereld laten weten! Ik heb het al verteld toen ik 8 weken zwanger was. En dat was al zwaar genoeg voor mij. Zulke geheimen kan ik maar moeilijk voor mij houden. Mijn collega's/werk wisten het al wel vanaf week 5. Ze wisten ook van de ivf af en ze leefde elke dag zo met ons mee dat ik dit niet geheim voor ze wou houden. Hun reactie was ook zo top! Ze dachten nog dat ik in een pauze zat en hadden gewoon nooit gedacht dat het spontaan zou lukken.
@Jordan: een gesprek is altijd toch weer spannend. Ik hoop op een prettig gesprek (met goed resultaat). Als ik jouw klachtjes zo hoor zou ik er (voorafgaand aan het gesprek) nog even een testje tegenaan gooien. Als je maar zo weinig ongesteld geweest bent en rare roze/cremige afscheiding hebt, zou ik er toch bijna iets van gaan denken.... (en wie weet is die afspraak wel niet meer nodig vanavond). En je hebt gelijk dat op het werk het geen eenrichtingsverkeer zou moeten zijn. Dat heb ik met mijn vorige leidinggevende ook nooit zo gehad. Maar nu is dat toch iets anders en is er vaak maar een waarheid. Omdat ik de strijd niet aan wil, laat ik het maar zo (maar dat voelt natuurlijk ook niet helemaal goed).
@Noekie: inderdaad volgende week al. Ben nu best al wel zenuwachtig aan het worden. Wat als je zoveel maanden er naar toe 'geleefd' heb en dat hij dan volgende week zegt dat hij er geen brood meer in ziet. Nou ja, we gaan maar van het meest positieve uit. Maar ook als hij er wel voor wil gaan is het ook weer spannend omdat je dan ook weer actief met een poging gaat beginnen (in een nieuwe kliniek, met een andere arts en medicatie). Dus hoe dan ook een spannende tijd.
Noekie, dat is het inderdaad precies. En voor de echo's snap ik de zenuwen wel maar een gesprek met de arts kan ik dan weer niet helemaal bij voor mezelf hahaha. Maar ja, nog maar een uurtjes dan weten we meer. Sneeuwmees, heb ik ook nog aan gedacht maar ik geloof er niet zo in. Test woensdag was ik bijna helemaal negatief. Streepje was zo licht, echt 10x lichter dan die van zondag en maandag en die waren al erg licht Ik heb wel wat buikpijn rechtsonder dus ik vraag haar vanavond wel of ze even wil kijken of alles wel ok gaat daar En met je werk snap ik het wel hoor en goed dat je jezelf er bij neer kunt leggen. Ik word altijd giftig als ik het er echt niet mee eens ben. En over werk, ik heb trouwens nu kunnen regelen dat ik echo's enzo niet hoef te schrijven alleen voor een punctie neem ik wel tijd op, of als iets langer dan een dagdeel duurt. Wel oke toch?
@Sneeuwmees: Inderdaad positief blijven! We zullen er in ieder geval weer voor je zijn om je te ondersteunen! @Jordan: Goed geregeld zeg met je werk!
Mijn nicht is vanmorgen bevallen van een 2de dochter: Flinn Julla. Ben ik nou gek of is dit nu wel een hele vreemde naam??? Ik moet er echt even aan wennen... @IkkeB: Mijn nicht woont in Amersfoort dus misschien zie je die naam nog wel een keer ergens voorbij komen...
Noekie, gefeliciteerd!! Het is inderdaad een aparte naam. Ik ken de naam Finn voor een jongen wel maar Flinn is ook voor mij helemaal nieuw
@Noekie: inderdaad even wennen die naam. Heb nog niet echt een wow-gevoel erbij. Hoop dat het is omdat de naam (nog) niet bekend is. Maar als ze er zelf maar gelukkig mee zijn, toch? @Jordan: fijn dat het zkh gebeuren nu beter geregeld is op je werk. Scheelt weer de nodige verlofuren (die je op een veel leukere manier kunt invullen). Veel succes vanavond!
Noekie, ja een beetje vreemde naam ; maar went vast wel! Het is wel een unieke naam en dat is wel leuk natuurlijk. Sneeuwmees, niet zenuwachtig zijn hoor ... komt helemaal goed. Deze poging gaat succesvol zijn!! Tuurlijk is het spannend hoe het allemaal gaat, maar you can do it! Jordan, klinkt goed hoor dat je alleen voor de punctie tijd op neemt, dat heb ik ook gedaan. Voor de echo's niet omdat dit altijd in de ochtend was en dan was ik soms wat later, maar ik werk ook vaak wel meer op een dag dus dat moest ook geen probleem zijn. Succes vanavond bij de gyn, gewoon vragen wat je wilt en dan komt het gesprek vanzelf goed op gang. Jullie komen er vast uit en dan al zo weer een nieuwe poging. Hier verschilt het idd nog steeds per dag hoe het gaat. Gisteren best een goede dag gehad en vandaag ook wel, alleen wel weer oefenweeen nadat we naar de Prenatal en de supermarkt waren geweest. Even liggen en toen waren ze gelukkig snel verdwenen. Nu ook last van m'n rug dus ik ga denk ik niet verder met werken vanmiddag, gelukkig vanochtend wel weer wat kunnen doen. Yep, morgen controle. Nee, ze gaan niets voor me doen al hoor. Wil ik op zich ook niet ; zolang de kleine nog veel beweegt gaat het goed met haar en ze gaat het volgens de natuur zelf aangeven als de tijd daar is dat ze naar buiten wil. Ik vertrouw daar op (en dat ze ook besluit iets eerder te komen, dat dan wel weer haha). Kitty, heb niet echt gevoel bij de tijd nu ... komt ook omdat je niet weet wanneer de bevalling begint. De dag gaat wel snel voorbij, opeens is het alweer avond. Ik hou het nog wel vol, maar moet er echt niet aan denken dat het nog meer dan 4 weken duurt! Ik heb het best snel verteld aan mensen omdat mijn HCG zo hoog was en ik er zo'n goed gevoel over had... maar kan me voorstellen dat je liever nog even wacht. Dat etentje zou ik overslaan als ik jou was, is toch erg vermoeiend. Jij morgen weer echo, spannend! Ik duim voor je dat het met beide kleintjes goed gaat. Sterkte met wachten tot morgen en tot het moment dat je weet hoe het er voor staat. Vandaag bij de prenatal een leuk slaap pakje gekocht en ook een bad inzet, zie m'n fotoalbum babykleertjes enzo . Ook hebben we besloten een Tripp Trapp te kopen, dus dat gaan we ook een dezer dagen doen, nu ze korting hebben bij de Prenatal.
@Tori: Mama mazzeldagen!!! Ik ga vrijdag met een zwangere vriendin. Ze moet nog de laatste spulletjes kopen en dan ga ik natuurlijk graag mee!