Zo te horen hebben jullie de economie weer een aardige oppepper gegeven met jullie koopgedrag! Ik wens jullie in ieder geval allemaal fijne paasdagen toe! Mijn zoontje werd vanmorgen snotverkouden wakker. Ik had hem de hele nacht al horen geeuwen en hoesten. Vanmorgen toch maar even getemperatuurd en jawel, 38,4 koorts. We zijn toch maar even naar de peutergym geweest, omdat ze een speciale paas-gym zouden hebben. Maar halverwege vond hij het wel welletjes en hebben we de rest van de tijd maar wat toegekeken naar de anderen. Inmiddels zit hij, met knuffels en al, geïnstalleerd op de bank. Ik hoop maar dat hij zo nog even in slaap valt. Ik ga de strijkplank maar eens uitklappen om mijn dag toch nog nuttig te maken.
M'n zoontje was gisteren snotverkouden en met 38,4 koorts wakker geworden. In eerste instantie leek het wel aardig te gaan. Hij was duidelijk niet lekker, maar het ging. 's Middags is hij in slaap gevallen op de bank. Toen hij wakker werd, was hij erg sloom en bleek hij 40,6 koorts te hebben. Zo hoog heeft hij het nog nooit gehad en ondanks dat iedereen zegt dat kinderen altijd hoge koorts kunnen hebben, was het toch even schrikken. Toch maar even (voor overleg) de huisartsenpost gebeld. Altijd lastig te bepalen of je nu juist wel of geen paracetamol moet geven, daar zijn de meningen nog over verdeeld. Of onderdrukken of juist 'het' eruit laten komen. We mochten langskomen, dus gisteren om half 6 zaten we nog bij de huisartsenpost. M'n zoontje bleek een keelonsteking en ontstoken keelamandelen te hebben. Logisch dat hij dus niet lekker is en niet echt wil eten of drinken. Had hem nog meerdere keren gevraagd of hij keelpijn had, maar daarop zei hij steeds van niet. In overleg met de huisarts toch maar afgesproken hem zeker paracetamol te gaan geven en dat hebben we gelijk ook maar gedaan. Vanmorgen is hij koortsvrij wakker geworden, maar is duidelijk nog niet lekker en fit. Hij slaapt inmiddels ook al weer. Zelf ook in een pesthumeur, want had vanmorgen weer bloedverlies bij het afvegen. Een week voor mijn NOD. Had deze maand juist een keer na de eisprong mutsenbollen gebruikt, om eens te kijken of ik daarmee het spotten tegen kon houden, maar nu heb ik er juist nog eerder dan de vorige 2 maanden last van. Het liefst zou ik dus ook, net als mijn zoontje, de deken maar even flink over me heen willen trekken.
Sneeuwmees, beterschap voor je zoontje. Hopelijk komt ie er nu es goed van af! En niet tof dat je bloedverlies had terwijl je NOD pas over een week is. Maar probeer je te focussen op DD meid. Dan straks 9 maanden geen ogs!!! Als je zoontje straks wakker is gezellig een spelletje met hem doen. Dikke knuffel!
Situatie: Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 29 maart: Jordan echo tbv cyclus check voor cryo tp 3 april: Mees intake DD 25 april: Cybell 6e hysteroscopie en 2e laprascopie (tussenschot definitief verwijderen Jippie!!) Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD 7 april: Mees Zwanger: Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje) Echo's en controle's: Noekie, 2 april: Na controle VK Tori3, 4 april: controle VK BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog Kitty17, ... april echo Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1 Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)
ja het is ook spannend, maar geen tekenen dat t vandaag gaat gebeuren. De baby is wel lekker actief... M'n buik voelt niet echt prettig daardoor. Ben er een beetje misselijk van.
Gister toch even een bizar eng verhaal gehoord over een hielprik: Een verloskundige met een stagaire moesten een hielprik doen bij een 4 dagen oude baby. (waarschijnlijk de vk waar ik ook bij zit en die hadden ook inderdaad een stagaire... de baby was geboren in dezelfde week als Siem) Het lukte niet goed en de vk gaf de stagaire opdracht warm water te halen om de voetjes even in te doen. Je raad het waarschijnijk al.... te heet water! Die mensen hadden een kookwaterkraan (of hoe noem je zo iets??) Niet eerst gevoeld en de voetjes er zo maar in gedaan. Kindje krijsde het uit maar ze dacht dat dat kwam door het vasthouden van de beentjes. Ze hadden daarna wel door dat het te warm water was maar toch de hielprik gedaan en daarna gekoeld in lauw water. 's Avonds waren de voetjes hartstikke rood en de vader toch maar de huisarts gebeld voor een brandzalfje. Die vertrouwde het gelukkig niet en stuurde hun meteen door naar het ziekenhuis in Doetinchem Daar op de eerste hulp meteen een ambulance gebeld en het kindje is naar Beverwijk vervoerd. Conclusie: Kindje kan waarschijnlijk nooit meer lopen en de voetjes zijn totaal misvormd nu. Dus voor de zwangere: Let alsjeblief op dat er lauw water gebruikt wordt!! Maar het liefst gewoon een warme kruik er tegen aan een half uurtje van te voren met een extra handdoek ertussen!!
Noekie, wat een eng verhaal!! Een Quooker is het (hebben wij ook, maar daarvoor mag hij niet gebruikt worden!). Ik wilde al geen stagiaire erbij, maar nu helemaal niet meer, jaiks. Hoe kan iemand dat doen, zo dom! Oh, brr ... Wat erg voor dat jochie en de ouders...
Sneeuwmees: wat balen. Bij mij kwam de menstruatie volgens mij ook sneller bij de bollen. Stoppen dus, blik vooruit naar dd!! Kop op, je kunt het!!! Noekie: wat een verhaal! Gelukkig een zeer grote uitzondering. Tori; er zij ook verhalen dat ( de meestal nog gedreven stagiaires) net iets oplettender zijn ( in ziekenhuis) en daardoor levens hebben gered!! Nog ff doorbijten, voor je het weet is het zover.
IkkeB, ah oké . Maar goed, het was ook niet de reden dat ik hervindt wilde... In eerste instantie wil ik liever geen stagiaire erbij omdat ik het liefst zo weinig mogelijk mensen/hulp bij m'n bed wil. Misschien bij een tweede dat ik er geen moeite mee heb trouwens. Ja, nog ff doorbijten... Net weer mega last onderin, maar het kwam niet weer terug dus nog niets aan de hand .
Tori: kan ik me goed voorstellen hoor!! Whaa het wordt nu zo spannend bij jou. Volgens mij denk je bij elk trekje/ steekje dat het zou kunnen beginnen en aan de andere kant weet je ook dat het nog 'heel lang' kan duren.
Ja, daar denk ik steeds aan... Ook omdat je niet weet wat je wachten staat, hoe snel t straks gaat met die weeën. M'n vriend heeft vandaag de Easyfix in de auto gemaakt, dus ook dat staat klaar, stel we moeten toch naar t zh. Nu weer last van maagzuur, de vla helpt niet en ook t zure snoepje niet, bah. We liggen al lekker op bed, maar zodra ik dus ga liggen drukt de kleine haar billen lekker omhoog en daardoor komt t denk ik.
Tori: volgens de ' planning ' is het nog 13 dagen doorbijten. Als je vandaag denkt dat het begint dan moet je er wel rekening mee houden dat jullie kleine nu al een grapjas is. trouwens goed nieuws voor jou, hoe dan ook wordt je deze maand moeder!!!!
Goedemorgen. Haha, ikkeB grapjas! Denk niet dat ze vandaag gaat komen, ze ligt nog lekker te slapen nu terwijl ik ontbijt . Vannacht een tijdje wakker geweest en ik ook mét maagzuur helaas. En volgens mij heb ik een (beginnende) koortslip... Hele zwangerschap niet gehad! M'n schoonmoeder zei, bedenk ik nu, toen ze weg ging dat ze er last van had... Hm ... Had ze beter kunnen zeggen toen ze kwam! Jaa, deze maand word ik mama
@Tori: je maakt het wel spannend. Vervelend van het maagzuur. Ik had toen een abonnement op rennies. Die hebben mij er doorheen geholpen. Ikzelf wilde er toen ook geen stagiaire bij hebben, omdat ik het al spannend genoeg vond en omdat er op onze slaapkamer niet zoveel ruimte was. Uiteindelijk ben ik in het zkh belandt en heb bij alles een arts in opleiding gehad. Maar bij alles wat ze deden, kregen ze het niet voor elkaar en moest er steeds alsnog een arts bij geroepen worden. @Noekie: wat een vreselijk verhaal. Gelukkig hoor je het maar zelden, maar je zal het maar overkomen. En innestelingsbloeding? Hoop het van harte, maar moet reëel genoeg zijn dat het de vorige keren ook zo begon. Eerst een dag bloedverlies, en dan even niks en dan alsnog de ongi (al hoop ik natuurlijk liever dat het de innestelingsbloeding is). @Ikke: voor mij de volgende maand idd eens puur natuur. Weet niet waar mijn lijf zo van slag door is. Maar leuk is anders.
oja...Siem doet mee voor baby van de maand! We zullen vast niet winnen maar toch wel leuk om mee te doen.
@Noekie: ik heb gestemd! M'n zoontje heeft nog steeds koorts en heeft vanaf zaterdag al niet meer gegeten. Weet dat dat niet het belangrijkste is, maar toch... Geeft aan dat hij niet lekker is. We hebben vandaag een afspraak met de oude buren van mijn man. Hij (en nog twee buurvrouwen) hebben zich gelijktijdig ingeschreven op relatieplanet (zo'n 5 jaar geleden) en daar zijn allemaal relaties uit voortgekomen en iedereen is daardoor overal uitgewaaid. Mijn man is naar mij verhuisd in Gelderland. De andere buurvrouw naar haar vriend in de kop van Noord-Holland en de andere buuf pendelt nog op en neer tussen haar huis en die van haar vriend. Daardoor komt het er niet echt meer van elkaar vaak te zien. De afspraak van vandaag stond dus al maanden. En nu zul je net zien dat ons zoontje ziek is. Ik twijfel dus nog wat we moeten doen. Misschien dat verandering van omgeving even lekker is voor hem (en dan maar iets korter). En als het niet gaat, dan moet mijn man maar alleen gaan. Het is niet anders. We hebben nog twee uurtjes om te beslissen.
@Sneeuwmees: Dank je wel! Zo vervelend dat hij nu net weer ziek wordt. Het zit dat knulletje ook niet mee he! Misschien toch gewoon gaan en anders maar heel kort. Dan heb je ze in ieder geval even gezien.