Ze zal zich wel vergist hebben met de datum in ons lijstje... Morgen is trouwens een mooie dag om naar DD te gaan! (is onze trouwdag! 04-04-08)
Volgens mij moets Sneeuwmees op een donderdag....Sneeuwmees, ik vind de tijd tocht wel snel gegaan. Morgen dus de intake en dan krijg je te horen of je aan de DHEA moet. Ga je nog een nieuw recept halen en bij de apotheek in DD halen? IkkeB, ik weet niet of je dit nog leest, maar hele fijne laatste werkdag! Daarna lekker 19 weken vrij. Wauw, dus lekker vakantie erachteraan geplakt? Ergens begin september weer beginnen. Wauw, lekker de zomerperiode vrij! Jaloers . Noekie, ik ga ook stemmen hoor op Siem! Ik was vorige week bij de tandarts en ook geen gaatjes . Jordan, hoe is het met jou? BE, jeeeh, de 20 weken gepasseerd. Weer een mijlpaal. Tori, fijn dat jij je meldt. Het worden nu toch spannende dagen. Geniet er nog lekker van! Ik zal het schema zo even updaten. Ik ben de laatste dagen steeds meer aan het twijfelen of ik bij de gyn onder behandeling moet blijven, of naar de verloskundige moet gaan. Maar we zijn er voor 99% uit dat we toch naar de verloskundige gaan. Voor de 20 weken echo, GUO, moeten we dan naar het ziekenhuis. Als het verder niet nodig is, dan is de verloskundige toch wel fijner. Daar kan je ook vaak 's avonds terecht of in het weekend. En we gaan trouwens ook een combinatietest doen. Die staat gepland over 3 weken in het zkh. Hopelijk kunnen we ervoor nog een echo regelen, want een termijnecho die rond de 9-11 weken gedaan wordt, daar heb je toch recht op? Maar even navragen... BE, de extra echo's die jij doet, betaal je dat zelf? En doe je dat bij een verloskundige die ook echo's doet?
Situatie: Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 3 april: Mees intake DD 25 april: Cybell 6e hysteroscopie en 2e laprascopie (tussenschot definitief verwijderen Jippie!!) Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD 7 april: Mees Zwanger: Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI) Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje) Echo's en controle's: Tori3, 4 april: controle VK BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog Kitty17, 24 april echo Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1 Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)
@Kitty: Dank voor je stem! We hebben er nog wel wat meer nodig zie ik zo... Wij zijn ook naar de vk gegaan en dat is ons goed bevallen.
En al weer een slecht verhaal gehoord... Vorige week is er een 10 dagen oude baby overleden in het dorp waar een goede vriendin van mij woont. Moeder is in slaap gevallen tijdens de borstvoeding en kindje is gestikt. Traumahelicopter nog geweest maar mocht niet meer zo zijn... Dus in plaats van felicitatie kaartjes komen er nu rouwkaartjes binnen... Hoe bizar is dat!?! Vreselijk gewoon... de versieringen stonden nog in de tuin...
He bah noekie, dat is vervelend zeg... maar de baby is gestikt? Lag ze er mee in haar bed dan? Kitty ik krijg iedere 3 weken een echo bij de gyn. Medische indicatie dus vergoed. De echo's die wij tussendoor doen zoals bij jan de koning zijn pretecho's en dus voor eigen rekening.
@BE: Zittend in een stoel en het is gewoon overdag gebeurd. Maar niet in een goede borstvoedinghouding gevoed! Ze had beter moeten weten. Ze had al 3 kindjes....
Meiden, sorry voor de verwarring. Was er duidelijk niet bij met het aanpassen van het lijstje. Ik had steeds in gedachten dat het 3 april was (maar het is dus morgen, 4 april) dat ik naar DD moet. Ik denk dat ik in de war ben omdat ik kon kiezen tussen 3 of 4 april toen ik belde of omdat het 3 weken eerder was dan mijn eerdere afspraken. Hoe dan ook, er blijft maar een 3 in mijn kop spoken. Maar morgen is het dus D-day in DD. @Noekie: wat een vreselijk verhaal weer! Brr... om rillingen van te krijgen. Hopelijk brengt ons 4-4 ook hetzelfde geluk als jouw huwelijk (ik ga er tenminste vanuit dat je gelukkig getrouwd bent ). @Kitty: als een gyn of een vk een echo laat maken, wordt het volgens mij gewoon vergoed. Inderdaad de 'pretecho's' moet je zelf betalen, maar dat zijn op zich ook niet de kosten. Ik moest bij Jan de Koning 25 euro betalen. Dus dat is wel te overzien als je even een moment van twijfel hebt. Ik ben er zelf nog niet over uit, maar overweeg ook naar een vk te gaan als ik weer zwanger mocht raken. In mijn zkh voel je je erg een nummer en je hebt continue een ander. Dus ik ben er nog niet naar uit, het hoeft voor mij niet persé een gyn te zijn. Ik heb overigens wel een medische indicatie vanaf week 36, dus vanaf dat moment moet ik zeker weer onder behandeling van de gyn. Afhankelijk wat dr. S. morgen zal zeggen, wil ik inderdaad (als het kan) gelijk die pillen meenemen. Ik ben overigens al wel een klein weekje toch al begonnen met de Puritan's pride. Alle beetjes helpen.
Brrr Noekie, wat weer een verschrikkelijk bericht!! Dat dit kan gebeuren, ik krijg er de kriebels van. Sneeuwmees, jij dus morgen naar DD. Hoop ook voor je dat jullie kleine man zich dan weer beter voelt, is toch een ritje daar heen! Kitty, als alles oke is kan je gewoon naar de vk toch? Lijkt mij het prettigste, dan is het gewoon een normale zwangerschap vanaf dat moment. Dat vond ik tenminste wel zo voelen. BE, jij hebt je twintig weken echo wel laat dan ... dan ben je al 22 weken. Ach dan kunnen ze nog beter zien hoe alles er uit ziet dus dat is ook niet erg natuurlijk. ikkeB, jippie je laatste werkdag ... hopelijk krijg jij wel alles af en hoef je thuis niets meer te doen ... zoals ik (nouja niks moet natuurlijk, maar goed... ik heb zelf aangegeven dat ik dat nog wel ging doen domdomdom). Echt niet tof van de badkamer deur zeg, dit is dan toch een productiefout lijkt mij?! als ie in je handen uit elkaar barst, kan dat niet anders. Vind het raar dat ze niets kunnen regelen bij de fabrikant (de winkel waar jullie 'm gekocht hebben). Hoop dat er toch een goede oplossing komt en het jullie niet nog meer geld gaat kosten. Cybell, nog druk op je werk? Hoe gaat het met je? Jordan, hopelijk valt het mee bij de tandarts vandaag... denk aan je hoor! @meldplicht, alles nog hetzelfde hier ... gisteravond wel behoorlijk last gehad van m'n bm maar dat kwam ook mede door een mega beweeglijk meisje. Vannacht heerlijk geslapen en maar 1x eruit om te plassen. Krijg nu wel steeds meer last van steken onderin als ik op sta / loop. Loop nu dus ook een beetje meer met m'n benen bij elkaar, haha ; ziet er niet uit denk ik!
Sneeuwmees, wat is je lichaam verwarrend bezig inderdaad. Je mag bijna testen toch? Met de zenuwen gaat het prima. Sterker nog. Ben extreem kalm en er amper mee bezig dat ik morgenochtend al gebeld word en evt. morgenmiddag al een tp heb. Ik reken nergens op dan kan het ook niet tegenvallen Tori, hoe gaat het met slapen? Ja jij had geluk vorige week Ik moest 4 kiezen links onder opnieuw laten vullen omdat de vullingen die er zaten waren gaan lekken. Ziet er nu wel top uit maar het nog steeds pijn hahaha. Dus ik wacht even af, misschien trekt het weg, anders ben ik opnieuw aan de beurt. Ik ga ook voor een goed resultaat van rietje 2 oh ja en de verkoudheid en keelpijn floreert hahaha. Ik ben echt bluh en zelfs een beetje koortsig. Wie weet draagt het bij! Noekie, goed ook! Geen gaatjes. Ik heb zo'n gaar gebit. Het ziet er mooi uit maar ik heb wel in zo'n beetje al mijn tanden en kiezen vullingen hahaha. IkkeB, lekker verhaal met die deur. Als hij heel duur was zou ik het er persoonlijk niet bij laten want die verkoper maakt zich er erg makkelijk van af. Rechtsbijstand erop maar Een deur mag niet zomaar kapot springen, dan onderzoekt hij maar hoe het volgens hem gegaan is maar hij kan niet mooi weer gaan spelen, jullie ervoor op laten draaien en dan beginnen over coulance, dan maakt 'ie zich er verdomd makkelijk van af. Be, hoe gaat het met jou? Hier dus vanmorgen onder handen genomen door de tandarts en morgenochtend de uitslag mbt het ontdooien. Als het goed is gegaan ben ik morgenmiddag weer aan de beurt. Probeer er niet mee bezig te zijn en tot nu toe lukt dat behoorlijk goed
@Sneeuwmees: Spannend dat je bijna mag testen meis, ik duim voor je! @Jordan: Morgen de tp... wat snel alweer! Maar ook hartstikke fijn! Mijn duimen gaan overuren voor je draaien! @All: Wilde graag eerder reageren maar we hebben een turbulent weekend achter de rug. Vrienden van ons zijn afgelopen donderdag voor het eerst ouders geworden alleen ligt hun kleine meisje met zeer ernstige hersen beschadiging in het Sofia. Ze is direct na de geboorte gereanimeerd en nu is de beschadiging zo groot dat ze vandaag het gesprek hebben om de behandeling te gaan staken. Zo verschrikkelijk oneerlijk Verder gaat het hier wel goed, aftellen naar de operatie van 25 april... als ik daarna hersteld ben kunnen we ook eindelijk weer eens verder met een cryo. Moet in ieder geval 6 weken een spiraaltje hebben om verklevingen te voorkomen na de operatie en dan moeten we daarna nog een cyclus rust houden. Nou in mijn geval is dat dus zon dag of 40. Tegen die tijd gaan we heerlijk dus eerst op vakantie in juli en dan ergens in augustus als het mee zit kunnen we weer contact opnemen met het UMC. Kijk er ondertussen om eerlijk te zijn wel weer naar uit! Fijne dag iedereen in ieder geval
@Cybell: eerst Noekie en jij nu ook al zo'n naar bericht. Wat is het leven soms hard en oneerlijk. Jij inderdaad nog een weekje of 3 wachten tot de ingreep. En fijn dat je (ondanks dat je nog even rust moet houden erna) er over een tijdje wel weer tegenaan kan. Wel lekker (en goed ook) om eerst nog even lekker op vakantie te gaan. @Jordan: fijn dat het stresslevel nog onder controle is. Ben benieuwd hoe het morgen is. Gelukkig ben je voorlopig van tandartsperikelen verlost, zodat je je vanaf morgen volledig op het broeden kan richten. Ik heb vanmorgen hier op het werk even een kopietje (voor mezelf) gemaakt van het medisch dossier. Ik had dat van mijn eigen zkh gekregen om mee te nemen naar DD. Altijd handig om zelf een exemplaar te houden, je weet maar nooit waar het goed voor is. Toen ik dat aan het kopieëren was, begon ik hem toch wel weer aardig te knijpen voor morgen. Gelukkig moeten we vroeg genoeg vertrekken, zodat ik morgen niet teveel piekertijd heb (behalve tijdens de autorit).
@Sneeuwmees: Het komt vast allemaal goed! IK ben benieuwd naar je nieuwe behandelplan en naar je uitslagen van het bloedprikken. Dikke knuf!
@Sneeuwmees: Spannend lijkt het me idd wel! Maar gaat vast allemaal goed komen! Ben heel benieuwd naar hoe het daar zal gaan en hoop gewoon heel hard dat het nu allemaal goed gaat komen daar!
@Noekie: dank je! Laten we hopen dat ik het, net als jij, uiteindelijk niet nodig zal hebben. Wat ik me net wel zat te bedenken (sorry, ik denk nogal veel de laatste dagen) is dat ik altijd toenemende jeuk van onderen (sorry voor het detail) krijg richting NOD. Dat was nu ook een van de redenen om eens die utro te gebruiken na mijn eisprong. Die jeuk wordt door hormoonschommelingen veroorzaakt. En ik dacht misschien keldert die progesteron-waarde wel, waardoor ik a) jeuk krijg en b) misschien wel daardoor moeilijk zwanger kan raken. Ik gebruik momenteel alleen 's avonds nog maar 2 utro's. In het begin leek het niet veel te doen, maar ik moet zeggen, nu ik zo zat te denken, dat ik nu eigenlijk helemaal geen jeuk heb, terwijl dat meestal rond deze periode toch wel begint te komen (even heeeel hard afkloppen). Zou de jeuk dan toch veroorzaakt worden door progesteron-tekort?
Cybell; wat mega oneerlijk!!! En mega heftig!! Noekie; jeetje wat een verhaal, zeker voor die moeder! Wat zal zij zich slecht voelen. Elke moeder schijnt wel eens in slaap te vallen tijdens het voeden. Pfff heftig!! Badkamer; haha ik reageerde net als jullie, maar het schijnt zo te werken bijmveiligeidsglas dat het heel sterk is, behalve als je het ergens op zet. Dan kan een zandkorrel al genoeg zijn. ( wel vreemd dan dat er zo'n blokje bij zit!! ) ach de klacht ligt nu bij de verzekering, we zulllen wel zien! Dames; IK HEB VERLOF!!!!! Seeuwmees; heel veel succes morgen. Jordan: ik duim ook,voor jou! Hopelijk een super terugplaatsing!
Genieten IkkeB!!! Ga duimen voor mooi weer haha net zo lekker nu je virj bent! Alles al helemaal klaar met de babykamer e.d.? Noekie ik ga ff op je mooie zoontje stemmen