IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ja ben er echt blij mee. Hoop dat hij/zij nu bij mij het helemaal leuk vindt en lekker zo doorgaat :)

Qua testdatum, de arts die de tp deed, toevallig mijn eigen arts vandaag, zei dat ze altijd dag 11 aangaf als testdag. Dus niet afhankelijk van embryo maar omdat je bij tp al een aantal dagen na de eisprong zit en zij rekende vanaf dat moment. Lekker duidelijk haha. Vorige ronde had ik op dag 11 die (licht) positieve test en dag 14 was het voorbij :) Dus misschien wacht ik tot ik weet of ik niet ongesteld ben geworden maar misschien trek ik dat toch niet en test ik wel op dag 11 :D

2. cybell

cybell Niet meer actief

@Sneeuwmees: Klinkt goed allemaal meis! Nu dus op naar een top poging met een mooie plakker als resultaat! Ik ga voor je duimen meis!

@Jordan: Goed te lezen dat de tp goed is gegaan :) Mijn duimen draaien ook op volle toeren voor je!

@Tori: Spannend meis! Hopelijk kun je nu idd snel je mooie kleine wondertje in je armen gaan houden! Spannende laatste weken voor jou dus!

@All: Vandaag ff helemaal uit mn hum. Het kindje van de vrienden van mij is gisteren overleden. Ze hebben de behandeling gestopt en 3 uurtjes later blies ze haar laatste adem uit.
    Volgende week de begravenis. Zie er verschrikkelijk tegen op om eerlijk te zijn :(
    Verder tja qua zwanger worden, laag pitje :p... wachtend op mn ongi, nu CD 25... dus zal nog wel een dagje of 20 wachten worden. Hopelijk ben ik igg ongi geweest voor ik voor operatie moet.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: wat geweldig een blasto on board! Dit moet gewoon een positieve test gaan worden. Broedse!
    En ik heb nog wel gevraagd of het kwaad kon om die DHEA te slikken, maar hij zei dat dat in mijn geval helemaal niet nodig was. Nou, scheelt weer een potje doping minder in mijn keukenkastje.
    @Cybell: wat een vreselijk nieuws! Kippenvel! Dat soort begrafenissen van kinderen zijn inderdaad de meest vreselijke. Knuffel en heel veel sterkte.
    @Ikke: ik las op fb dat je geniet van je verlof! Heel goed! Alhoewel ik het zelf de eerste dagen even heel raar vond om ineens geen echt ritme meer te hebben (maar dat wende snel).
    @Tori: kan me niet voorstellen dat die kleine nog lang op zich laat wachten. Lijkt me wel verwarrend om steeds weeën te hebben, die dan ook weer ineens stoppen. Ik heb in DD wel aangegeven dat ik wat last had van spotting 2-3 dgn voor de NOD. Hij heeft het genoteerd. Hij zei dat dat te maken had met de kwaliteit van het eitje (en blijkbaar toch ook iets wat mijn lage amh en leeftijd te maken heeft). Hij besteedde er niet te veel aandacht aan maar heeft het wel genoteerd (en ik ook maar niet, omdat hij eerst zo terughoudend was en toen toch verder wilde behandelen). Ik dacht laat ik maar even geen slapende honden wakker maken.

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Cybell gecondoleerd en heel veel sterkte. Wat verschrikkelijk :( Ik kan me heel goed voorstellen dat je echt met een knoop in je maag aan volgende week denkt :(

Sneeuwmees, beter wat minder pillen inderdaad. Scheelt ook meteen weer een extra pil waarover je na moet denken.

Hier is huzband net boos richting ouders vertrokken omdat ze wat discussie hebben onderling en hij net ergens over werd gebeld (laaaaang verhaal) dus waar ik helemaal zen was zit ik nu weer te wachten hoe dit nu weer afloopt. Bluh. Ga maar lekker ff douchen ;) Fijne avond!!

5. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Cybell; wat verschrikkelijk!!! Echt dramatisch. Wat zullen de ouders het zwaar hebben. Voor jou ook gecondoleerd. Jeetje wat een heftigheid.

Jordan: o dat klinkt niet best. Probeer hoe dan ook toch zoveel mogelijk te blijven ontspannen. Douchen is goed plan. Ik hoop voor jullie dat je het een sisser af loopt. Als ik het zo lees is dit niet de eerste keer?? Sterkte.

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Helaas duurt dit gedoe al bijna 2 jaar. In het kort: hij werkte al bijna 17 jaar bij pa en ma in de zaak. Maar er ging veel fout plus dat mijn man echt te goed is voor iedereen en dat daar handig op werd ingespeeld. Op den duur trok hij het echt niet meer en stortte ie in. Overspannen en depri. Dat duurt nu al een aardige tijd en er was al besloten dat hij niet meer terug gaat. Nu gaat het slecht met de zaak en heeft hij eergisteren voorgesteld de komende maanden zichzelf opzij te zetten en te helpen met de zaak. Ze zouden er beiden goed over denken en nu wordt hij al gebeld of hij niet even kan komen helpen bij een klant... Dat schoot hem verkeerd maar je begrijpt dat het afgelopen tijd wel meer dan eens gedoe is door alles wat speelt omtrent de zaak. Ik ben van nature heel positief en vrolijk maar van dat gezeik krijg je soms echt de zenuwen en dat wil ik nu dus juist niet. Inmiddels is hij terug, hij heeft gezegd dat hij het echt bizar vindt hoe ze met hem omgaan. Nou ja, hij is iig voor zichzelf op gekomen maar leuk is anders ;) Ik ga nog even bankhangen en vroeg slapen dan is vandaag maar weer voorbij :)

7. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Cybell: Kippenvel! Sterkte meis! Wat een heftige tijd voor je!

8. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Cybell, gecondoleerd en veel sterkte. Wat heftig zeg :(

9. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan; wat vervelend zeg! Knap dat hij nu voor zichzelf op komt, maar jammer van het weinige begrip dat hij krijgt. Er is al weer 1 wachtdag voorbij. Nog 10 te gaan!!

10. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori: hoe is het bij jou??? Je blijft wel steeds langer en vaker weg ;)
    Hahaha.

Gisteren hier voor t eerst huishoudelijke hulp gehad :)
    Wat heerlijk zeg! Wel ff wennen dat een ander je dingen doet maar k vond r echt fijn en t werd nog goed gedaan ook. k ben zeer tevreden :)
    Vandaag verder een vrij rustige dag. ik krijg rond 10.00 uur visite en heb mijn zoontje vandaag thuis gehouden van school. Voor de zoveelste keer weer met pijn in zijn oren... Dat wordt weer naar de KNO en san wss weer opereren... pfff maar goed voor hem zal het wel weer mega prettig zijn na de operatie... t arme kind.

11. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Goedemorgen dames :). Hier alles weer rustig!!
    Vannacht prima geslapen samen met de buikbaby :).
    Werden allebei langzaam wakker om half 9.

Gisteren weer controle gehad bij de vk en alles was weer in orde (voor wie m'n blog leest, het staat daar allemaal :), schrijf nu elke dag een stukje).
    Gisterochtend dacht ik wel dat het ging beginnen, want had weeën smorgens vroeg en ben toen uit bed gegaan, maar eenmaal beneden op de bank met de weeën timer waren ze weer weg!!
    En nu dus weer een rustige nacht... geen idee wanneer het gaat gebeuren.

BE, lekker zeg een hulp in huis. Die kan jij wel gebruiken nu! Vervelend van je zoon dat ie zo'n last heeft van z'n oren ... ik had dat vroeger ook, dat was geen pretje!
    Haha, ja blijf ik vaker weg?! oeps, ik zal proberen vaker hier iets te schrijven (teveel topics waar ik wat op schrijf en soms vergeet ik waar ik wat nu wel / niet heb geschreven).

Zijn al aardig wat babys geboren in het April baby's topic! Dus ben daar heel erg op gefocussed nu denk ik, hihi.

Cybell, wat verschrikkelijk van de baby van je vrienden. Kan me voorstellen dat je tegen de begrafenis op ziet, dat is echt zwaar! Ik kan dat soort verhalen nu helemaal niet goed horen ... dus ik probeer er nu ff niet meer over na te denken. Sterkte wil ik je wel wensen voor volgende week!

Jordan, lastig dat je man z'n ouders een eigen bedrijf hebben... helaas kan ik ook daarover mee praten met hem (net als de cola ;)). Mijn ouders hebben dat ook en m'n broers werken daar beide. Ik eerst ook maar ben verhuisd naar het westen en ben nu weg van die stress daar! En nu in deze slechte economische tijden is het ook lastig je hoofd boven water te houden, m'n ouders hebben ook heel wat mensen moeten ontslaan omdat ze anders kopje onder zouden gaan. Geen gemakkelijke tijden. Jammer dat ze hem er zo in meezuigen, dat heeft toch geen nut zou ik zeggen. Ik hoop voor jullie dat er snel betere tijden aanbreken bij het bedrijf van je schoonfamilie, dan ben jij ook weer geruster en dat is beter voor de groei van jullie kleintje!
    Hoe voel je je, al wat geprik gevoelt in je bm??

ikkeB, al helemaal gewend aan vrij zijn en rustig aan je dag te kunnen beginnen?

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    oh ik had wel geschreven over de weeen ... oeps
    Duidelijk vergeetachtig ... jullie schrijven ook zoveel op een dag ;)

13. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori, fijn weer ietsbvan je te horen :D hahahaha
    al krijgen we natuurlijk liever het nieuws dat je kleine meid is geboren ;)

pfff wat zul jij in spanning zitten... zeker als er al meiden in t april topic bevallen zijn... dan komt het voor je gevoel denk ik toch wel heeeel erg dichtbij :)
    spannend hoor!

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Tori; volgens mij ben je er net zo vaak als altijd hoor. Over controle en weeeen had je idd al netjes geschreven haha. Ook ik kan nu de verhalen van verbrande, overleden en zeer zieke kinderen slecht lezen. Het maakt me zeer omzeker!! Ik probeer rustig aan te doen, maar voel toch dat ik veel moet, slaat echt nergens op hoor, maar gebeurt gewoon. Komt denk ik omdat ik vanavond eters krijg en dat graag oed geregeld wil hebben. Heb bijna alles in huis. Zo de laatste boodschappen en dan toetje gaan maken. Morgen komt mijn nichtje van 4 maanden logeren. Dus wordt een nachtje oefenen met slapeloze nacht ;) hihi.

Be: heerlijk zo'n hulp,in huis! En slim in jou 'toestand'. Balen van de ooroijn van je zoon.

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, jammer dat je zo lang moest wachten in DD. En dan verwacht je heel wat van zo'n gesprek en dan valt het toch een beetje tegen. Bij ons vroeg hij alles uit, maar toen zei manlief, het dossier hebben we meegenomen, kijk daar maar in. En bij jou dus de uitslag van de bloedtest niet meegenomen. En dan is je AMH toch hoger dan verwacht! Dat is dan weer een geluk dat je niet eerst 6 tot 8 weken DHEA moet gaan slikken. Je krijgt een hogere dosis dan mij, zeker 2x per dag spuiten? Spannend meid, in mei dus beginnen!

Tori, kan me voorstellen dat het nu spannend gaat worden. Zeker als andere meiden al zijn bevallen. Controle bij vk was dus goed. Kunnen ze al iets zeggen hoe lang het nog gaat duren?

Jordan, ik ben zo blij voor je dat je emmy goed ontdooit is! Een blasto is een heel goed teken! Een sterke emmy en nu blijven plakken! Hopelijk over 11 dagen een mooie testuitslag.

BE, fijn zeg dat je nu hulp hebt in huis. Kan jij lekker rustig aan doen. Hoewel, je zoontje is nu thuis, dus die moet je ook zien te vermaken. En sneu hoor als hij last van zijn oortjes heeft. Misschien toch maar aan de buisjes?

IkkeB, heerlijk dat je verlof in is gegaan. Nu mag het dan eindelijk mooi weer gaan worden, kan je nog lekker ervan genieten!

Cybell, jeetje meid, wat verschikkelijk van het babytje! Sterkte!

Helaas hier gisteren ook een naar verhaal gehoord. Gelukkig niet een goede vriend of kennis, maar wel iemand die je van gezicht kent en deze persoon heeft waarschijnlijk zelfmoord gepleegd. Niemand zag het aankomen. Het leek zo goed te gaan, een leuke eigen zaak, een gelukkig gezin en dan dit.....

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: ja, was in eerste instantie wel even een afknapper. Ik had er zoveel maanden naar toe geleefd en toen leek het even alsof hij ons ook al niet verder wilde helpen. Ik had een kopie van mijn medisch dossier meegenomen en dat heeft hij doorgenomen en zo nodig wat vragen gesteld. Nu wil hij het toch gaan proberen en zei dat er toch nog wel een kans voor ons moest zijn. Ik zei tegen hem dat ik wel eens gehoord had dat 'oudere' vrouwen beter op Menopur zouden reageren en hij zei gelijk dat dat zeker het geval is. Ik krijg dus alleen Menopur voorgeschreven en dan is het de bedoeling dat ik 2 x per dag moet spuiten (450 IE in totaal). Verder krijg ik neusspray. Dat is volgens mij ipv de Decapeptyl. Verder weet ik het niet eigenlijk. Ja, die 2 maanden dat ik geen DHEA hoef te slikken is wel prettig. Ik hoop niet dat het kwaad kan dat ik al een kleine week begonnen was. Ik heb een visitekaartje meegekregen van de patiëntenservice en ik kon bellen om me aan te melden en dan zou ik vlak voor mijn (volgende) ongi ingepland worden voor de uitgangsecho. Weet jij wanneer je die uitgangsecho krijgt? Mijn ongi zal de volgende keer net voor of in het weekend vallen en ik begreep dat ze op zondag dichtzitten. Hoe voel jij je verder? Heb je het verdriet en teleurstelling van het tweede ukkie al een beetje een plekje kunnen geven?
    @Bianca: goed dat je nu hulp krijgt. Lijkt me zelf ook wel moeilijk, hoor, om iemand anders je huis schoon te zien maken.
    @Tori: je had je inderdaad al netjes gemeld gisteren. Gelukkig heb je een heel geldig excuus om af en toe dement te zijn.
    @Ikke: dat wordt inderdaad al een 'generale repetitie' door je nichtje van 4 mnd te logeren te krijgen. Jij komt straks goed beslagen ten ijs!

17. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty mijn zoontje is er al eerder aan geholpen ook al buisjes gehad maar dat werkt maar tijdelijk. Bij ons in de familie komen deze oorproblemen veel voor en waarschijnlijk zullen ze hem nu vanaf de achterkant van zijn oren gaan opereren. dit was bij mijn broertjes en neefjes net zo.
    Ik moest dit eigenlijk ook maar wou het nooit en nog steeds niet ;)

18. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, moet je alleen voor de uitgangsecho naar DD? Of heb je dan nog een gesprek met de arts en krijg jij je recepten mee? Want kan die uitgangsecho niet in NL? Mijn uitgangsecho had ik voor ik ongesteld werd. Erna kan ook, t/m dag 3 want dan moet je met Menopur beginnen. Ik heb overigens Decapeptyl gebruikt ipv Suprafact. Neusspray vind ik niets...
    Ik voel me verder redelijk. Veel moe en misselijk. Hoort er allemaal bij, maar ik wist niet dat het zo zwaar zou zijn. Wanneer hield dit bij jullie op?
    En voor mijn gevoel heb ik het nog niet echt verwerkt. De klap is ook niet echt aangekomen. Misschien komt dat nog, omdat we best wel in spanning zijn of we de 12 weken door komen en we een goede uitslag krijgen van de combitest. En als je er straks met familie, vrienden, collega's ed erover praat, het dan wel gaat doordringen.

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty: de misselijkheid is bij iedereen anders. In de 12 de week neemt je hcg weer af, dit kan zorgen voor minder misselijkheid. Bij mij werd het toen alleen maar erger, na 16 weken ging het beter. Dan stabiliseerd je hcg. Maar sommige mensen hebben er hun hele zwangerschap last van. Bij mij komt het zo nu en dan terug, maar niet zo heftig als in het begin gelukkig.
    Het zou goed kunnen dat je de klap nog krijgt als iedereen het weet. Als je niet via de medische weg zwanger was geweest had je misschien nooit geweten dat je zwanger was van een tweeling. Het lijkt me allemaal mega dubbel. Geluk en verdriet. Hopelijk kun je na week 12 echt gaan genieten. Het is je zoo gegund!!

Sneeuwmees: ik heb nooit uitgangsecho gehad, dus kan het je niet vertellen

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Tori, was ik helemaal vergeten, vond je berichtje super lief gisteren :) Bij deze ;) Vergeetachtig zijn hoort er ook bij toch dus dan gaat het goed hihi. En ja, werken bij ouders kan echt lastig zijn. Dat merken we de afgelopen tijd echt volop. Vermoeiend hoor. Zeker omdat het zo dichtbij is. Overspannen/depri zijn is 1 maar dan ook nog zo'n verhaal erbij maakt niet gelukkig. Gelukkig hebben we nog cola ;) Echt stom maar bij tp tot ik weet of ik zwanger ben drink ik geen cola btw :D Ik heb trouwens nog niks gevoeld alleen gisteren had ik buikpijn rechts onder. Had ik vorige x ook dag van tp maar vorige keer heftiger dan nu. Vandaag wat druk rechtsonder en that's it.

IkkeB, hihi. Klinkt lekker zo, nog maar 10 dagen. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken want ik maak mezelf helemaal gek hihi. En leuk, logeetje. Have fun!

BE, heerlijk hulp thuis! Wel zielig van je zoontje en zijn oorpijn :(

Kitty, wat heftig van je kennis :( Soms is het ook niet te bevatten. En hopelijk kun je snel beginnen met jullie eigen verliesje verwerken straks en geven jullie het snel een plekje. Wel fijn dat verder alles goed lijkt te gaan. Misselijk en moe is minder maar wel een goed teken. :) En mbt die test hoop ik dat het zo gaat als je zegt. Zou mooi zijn!

Sneeuwmees, die neusspray is idd ter vervanging van de Deca. Wel lekker, geen botte naalden voor jou. Dit uitgangsecho heb ik wel gehad maar weet niet meer hoe het zat...Sorry!

Hier gaat het goed, ben er zo min mogelijk mee bezig, ook bang dat als ik weer hoop krijg de teleurstelling straks zo groot is maar daardoor ook het idee dat het deze keer op niets gaat uitlopen. Nou ja, we wachten rustig af want iets anders kun je niet doen hahaha. Nog leuke plannen? Ik besefte me net dat ik zondag die high tea heb en dus te laat ben om spullen te bestellen (warhoofd) dus ga ik vals spelen en kant en klaar kopen hahaha. Wel beter, vergiftig ik niemand ;)

Deel Deze Pagina