IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: Ik vond dr. S. erg warrig. Hij wilde veel dingen verduidelijken, maar merkte dat het juist daardoor nog onduidelijker werd. We konden een afspraak maken bij de patiëntenservice. Ik vroeg hem of ik dus moest bellen als ik ongesteld geworden was. Nou, volgens hem kon ik nu ook al bellen en dan zou ik een paar dagen voor ik ongesteld werd wel van hun horen. Maar vond dat onlogisch, want stel dat de ongesteldheid eerder of later komt, dan is het toch niet handig om de 'bal' bij hun te leggen. Ik vroeg nog of ik voor de uitgangsecho in DD moest komen en hij zei toen 'ja'. En ik krijg die neusspray omdat de Decap alles 'te plat' legt bij mij en die spray meer 'pulsen' geeft.
    Ik ben zelf nooit misselijk geweest tijdens mijn zwangerschap, maar het is inderdaad zo dat het vanaf de 12e week meestal afneemt. Ik hoop dat je snel een mooie echo hebt en daardoor ook je verdriet een plekje kan geven. Het is inderdaad dubbel. Maar ik heb bij mijn zoontje mijn eerste echo pas met 10 wkn gekregen. Als dat bij jou ook het geval was geweest, dan had je net wat Ikke zegt, helemaal nooit geweten dat je zwanger was van twee ukkies.
    @Jordan: vervelend die toestanden met je man. Hoop dat voor jullie allemaal de rust snel terug mag keren. En je gaat weer vals spelen met de high tea?? Als wij weer een date hebben, gaan we er streng op toezien dat jij echt zelf de keuken induikt.

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hahahaha Sneeuwmees, voor ieders bestwil laat je me beter de winkel induiken om kant en klaar te halen hoor. Morgen mag je testen hè? Heb je al het idee dat je ongesteld gaat worden of juist niet?

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: het voorstadium is er al van het ongi worden. Dus van mij geen leuke verrassing te verwachten, hoor! In ieder geval is het, ondanks het bruinverlies rond de innestelperiode, wel weer een cyclus van 27 dgn. Dus daar ben ik dan wel weer blij mee. Waar een mens al niet blij mee kan zijn, hè?:cool:

Net terug van de drogist. Mijn man en ik hadden van de arts in DD een lijst met vitamines meegekregen die we moesten gaan slikken. (Ook mijn man moet aan het foliumzuur). Het zijn 'normale' vitamines, alleen in hogere doseringen.
    Was even zo naïef om niet goed op de prijskaartjes te kijken. :) Was te druk met de verkoopster om naar potjes met de juiste doseringen te zoeken, dat ik bijna een hartverzakking kreeg bij het afrekenen. Ruim 80 euro voor al die potten vitamines :$. Zei nog tegen mijn man: als dat nog geen kindje oplevert?

4. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    De hele dag geen berichten hier, wat een stilte. Fijn weekend allemaal!!

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Ja, wat een stilte ... Is wel vaker zo in het weekend :).

Hier even mijn dagelijkse updat :D.
    Vannacht zelfs doorgeslaen zonder een plaspauze! Vond ik wel raar want had best veel gedronken savonds. Maar geen tekenen van weeën meer... Dus we moeten nog steeds wachten.

Gisteren naar auto's wezen kijken en toen we om kwart voor zes weer thuis waren kon ik niet meer lopen zonder dat t pijn deed... Echt niet fijn!
    Vandaag weer eruit geweest, foto's van m'n auto gemaakt en nog weer en proefrit gemaakt en vandaag gelukkig niet zo'n last van m'n bekken. Nu lekker relaxed op de bank en ik kan alleen maar denken 'wanneer komt ze nou?' Pfff, ff een dipje...

Fijne avond allemaal!

6. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad weekend maar zit er zelf ziekjes bij...
    Mijn buik is niet zo blij vandaag! :(

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Beterschap Noekie!

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori, 39 weken nu! Spannend hoor.

Ik heb gisteren trouwens een extra echo geregeld voor komende woensdag. Ik werd gek van het wachten en voel me zo onzeker, en om dan nog ruim 2,5 weken te wachten, daar hadden we geen zin in. Dus hopelijk komende woensdag bij 10 weken goed nieuws.

Jordan, als last van steekjes in je buik en je onderrug?

Fijne zondag meiden!

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Situatie:
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen pogingen tot afspraak in DD, 2e kindje

Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    3 april: Mees intake DD
    25 april: Cybell 6e hysteroscopie en 2e laprascopie (tussenschot definitief verwijderen Jippie!!)

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:
    4 april: Jordan

NOD
    7 april: Mees
    18 april: Jordan (15 april testdag)

Zwanger:
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)
    Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje)

Echo's en controle's:
    Tori3, 4 april: controle VK
    Kitty17, 10 april echo
    BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo
    BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog
    Kitty17, 24 april afspraak met gynaecoloog
    Kitty17, 25 april nekplooimeeting

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Situatie:
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Mei start IVF-3 in DD, 2e kindje

Cybell ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    25 april: Cybell 6e hysteroscopie en 2e laprascopie (tussenschot definitief verwijderen Jippie!!)
    begin mei: Mees uitgangsecho en behandelplan IVF-3

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:
    4 april: Jordan

NOD
    18 april: Jordan (15 april testdag)
    3 mei: Mees

Zwanger:
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BE: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)
    Kitty17: 6 november 2013 (ICSI-5, 1e kindje)

Echo's en controle's:
    Tori3, 4 april: controle VK
    Kitty17, 10 april echo
    BE, 16 april: 09.30 uur 20 wkn echo
    BE, 19 april: 16.00 controle/groei echo gynaecoloog
    Kitty17, 24 april afspraak met gynaecoloog
    Kitty17, 25 april nekplooimeeting

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1
    Noekie, 12 februari 2013, Zoon Siem (spontaan na 2 x mislukte ivf)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hier meld ik me ook even. Gisteren wel een paar keer gekeken of Tori voor verrassingen ging zorgen, maar had zelf ook niets te melden. Ik ben inderdaad, zoals verwacht, ongesteld geworden. Dus ondanks de spotting rondom de 'innestelperiode' toch gewoon weer op dag 27 ongesteld geworden.
    Mijn zoontje is op hoestbuien na aan het opknappen. Mijn man en ik zijn nog steeds verkouden en mijn man heeft waarschijnlijk wéér eventjes wat koorts gehad. Hij heeft het wel gelijk onderdrukt met de aspirines.
    Was ik net zo enthousiast dat we al sneller dan verwacht kunnen starten. Maar ik denk dat, als ik bel om mezelf aan te melden, toch even ga overleggen. Misschien dat ze bij de uitgangsecho die ik in DD moet doen, ook even zijn zaad kunnen controleren of het de moeite waard is te gaan beginnen. Ik zei tegen mijn man dat ik er weinig voor voelde om straks stijf van de hormonen te staan en dan op het laatste moment alles te moeten afblazen. Ik las wel dat vitamine C , omega3 en foliumzuur goed zijn voor de man als hij koorts heeft gehad en daarmee zijn we al begonnen in hoge dosering.

@Tori: nog 7 dagen meid! Het kunnen er ook 21 zijn, maar daar denken we maar even niet aan!
    @Kitty: goed dat je woensdag al een echo hebt kunnen regelen! We gaan natuurlijk uit van goed nieuws.
    @Noekie: jij ook al in de lappenmand. Beterschap en hopelijk voel je je snel weer beter!

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty; ach meissie toch, die onzekerheid is zo herkenbaar en nog logischer doordat er 1 niet in meegegroeid. Woensdag goed nieuws voor jou.

Sneeuwmees; heeft jou man normaal slechtervzaad? Zo niet dan zou ik me er niet te druk om proberen te maken. Als hij onder de miljoen zaadcellen produceert dan kunnen ze gewoon over stappen op icsi. ( gemiddeld is 20 miljoen en door griep kan het wel minder worden, maar niet uitsterven!)

Tori; ga er maar van uit dat het nog ff duurt, dan valt het alleen maar mee. Je moet officieel nog een week. Dus geduld, hoe mega moeilijk dat ook is.

Noekie; beterschap meid!!

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Beterschap voor jou Noekie!

Kitty, wat goed dat je gebeld hebt en wat fijn dat je woensdag terecht kan al!

Tori, ook vandaag niets? Misschien gister stilte voor de storm? Wanneer ga je weer naar de vk?

Sneeuwmees, vitaminen shoppen is duur he. Hopelijk voor een goed doel inderdaad :)

IkkeB en BE, bij jullie alles goed?

Hier weer dat trekkerige gevoel links maar met name rechts onderin mijn buik. Gisteravond maagzuur, gister hoofdpijn en weer moe. Zegt allemaal nog weinig maar lijkt een herhaling van vorige maand. Zo high tea en als er trouwens rare zinnen in mijn tekst staan...ik typ via mijn mobiel :) Fijne dag!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: mijn man heeft goed zaad. Maar had gelezen dat dat niets zegt, omdat het niet om de hoeveelheid gaat. Ik dacht ook, als hij normaal bijv. 20 miljoen zaadjes heeft en nu 10 miljoen bijv. is het nog steeds goed en moet er toch wat goeds tussen zitten. Maar dat was wat te simpel van mij gedacht, want het schijnt dus echt het zaad compleet dood te kunnen maken. Ik verwacht niet dat DD het daarom zou uitstellen. Ze doen daar bijv. ook IMSI, waarbij ze de beste zaadjes eruit halen en samenvoegen met de beste eitjes. Maar ik wil het wel overlegd hebben. Dan heb ik 'mijn plicht' gedaan, vind ik zelf.
    @Jordan: ik hoop dat je blastootje een lekker plekje heeft gevonden en dat dat dat trekkerige gevoel veroorzaakt. Veel plezier bij de high tea!

15. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Noekie, beterschap meis!

Tori; ik wordt n beetje nenuwachtig hoor hahaha ik kom hier ook regelmatig even langs, ik bekijk even je blog of je facebook pagina ;)
    Erg he? Hahaha ik ben ook niets te nieuwsgierig naar jullie kleine meid hoor ;)

Jordan hier gaat alles goed hoor.
    Lekker genieten van het zonnetje vandaag...
    En ben nog steeds voor je aan t duimen meid.

16. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan: spannend alles wat je voelt! Hier gaat het prima hoor, erg moe, maar heb verlof dus dat geeft niks. Wel steeds meer rugpijn. Ik zag dat tori typte dat ze van de week niet zonder pijn kon lope, ik heb ook geen dag dat ik pijnloos loop. Maar ach, ik blijf genieten van dit prachtige wonder in mijn buik.

Tori: hoe gaat het vandaag. En met je dipje? Hopelijk is die weer weg en kun je genieten.

Be: waren het ei en de tosti's lekker vanmorgen? Hoe is het met jou bekken op het moment?

Sneeuwmees: heel goed hoor dat je het ff checkt!! Ik wist ook niet dat het geheel dood ging. Mijn man had 1 keer minder goed zaad en toen werd er gevraagd of hij griep of koorts had gehad.

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    He meiden, wat lief dat jullie aan me denken. Dat doet me wel goed.
    Nog steeds een dip, maar probeer eruit te komen door dingen te doen. Was gedaan en straks gaan we lekker van de zo'n genieten buiten. Wellicht leuke foto's van ons samen maken nu het buien minder koud is.
    Vannacht niet zo'n lekker nacht gehad, last van maagzuur en kon niet goed slapen. Zat ook in m'n hoofd met het verkopen van m'n auto, vind dat zo moeilijk.... Alsof ik m'n 'kindje' moet verkopen. Denk dat dit niet het juiste moment is om het te doen... Met die hormonen!
    Stom he?

Kitty, fijn dat je een extra echo hebt geregeld, als je gerustgesteld moet worden is dat toch het beste om te doen.

Jordan. Jij ook al last van maagzuur dus... Je doet gezellig met me mee. Maar dat trekkerige gevoel is wel n goed teken denk ik... Zo voelde de innesteling bij mij orkaan een kant. Ooh hoop zo dat deze blasto zo sterk is dat ie de afweerstoffen van je bm teniet doet! De k het wel hoor, ik heb er een goed gevoel over.

Donderdag weer voor controle bij de vk. Zelf had ik de 11e in m'n hoofd als bevaldatum, dus wie weet komt dat uit!

IkkeB, jij dus ook behoorlijk last met lopen.. Die buikbaby is ook zo zwaar he? Ons bekken en onze benen moeten t allemaal maar dragen.

BE, haha, leuk te horen dat je ook zo nieuwsgierig bent! Ik zal je snel een whatsapp sturen als ze geboren is... Dan kan jij het hier melden (denk dat ik niet zo snel gier ga schrijven namelijk.... Full attention voor m'n baby, oh volgens mij kan ik haar straks niet meer loslaten!)

Sneeuwmees, mijn vriend had weinig zaad en ook nog es slecht zwemmend, toch is het ze gelukt goede zaadjes bij de eitjes te voegen. Als het er uit ziet dan het zaad slecht zwemt, gaan ze dan icsi doen? Bij ons was IVF geen optie dus was meteen icsi.

Nou, ik ga m'n broodjes opeten voor zover dat lukt met de maagzuur en dan naar buiten! Me hopelijk weer lekker in m'n vel voelen...

Fijne zondag allemaal!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: voor mij is een auto ook altijd een soort van 'kindje' geweest, dus logisch (zeker nu als je hormoonbom door het leven gaat) dat je dat moeilijk vindt. Inderdaad maar even lekker in het zonnetje gaan zitten, hopelijk lost het 'dipje' dan zo ineens op. Wij hebben op dezelfde dag als jij nu bent, nog de laatste buikfoto's gemaakt. Maar dat kwam ook, omdat ik al wist dat ik 2 dagen later de keizersnee zou krijgen. En die avond zijn we nog even met zijn tweetjes voor het laatst samen uit eten geweest.
    @Ikke: mijn man denkt dat het ook wel los loopt met het zaad. Mijn man zei dat ze als hij bij de ivf-pogingen zijn zaad moest produceren er alleen gevraagd werd of hij in de dagen van de onthouding tot aan de zaadproductie koorts had gehad. Blijkbaar hanteert ieder zkh zijn eigen regels hierin. Ik geef het gewoon aan, als ik bel. En dan mogen ze zelf beslissen wat wijsheid is.
    Hoe is het met je nichtje gegaan? Heeft ze je al een beetje laten wennen aan de gebroken nachten?
    @BE: ik zag dat jij 16 april pas je 20 wkn echo hebt. Dat is wel laat, toch, want dan ben je al 22 wkn. Is hier een reden voor dat het zo laat is?

19. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Tori: Het wordt de 13de hoor! 13-4-13! :D

20. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858