IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty, dat is even schrikken ja. Idd ondanks dat de arts het al gemeld had dat het kon gebeuren.
    Ik zal je maandag even laten weten hoe of wat met die GUO.

Ik heb trouwens ook mee gedaan aan de Triple P test/onderzoek en die was helemaal goed. Al zegt dat volgens mij nog weinig ;)

Sneeuwmees, wat jij nu hebt heb ik ook gehad voor ik zwanger werd.
    Ik heb toen een kuurtje primolut gekregen, en daarna spontaan zwanger geworden.
    De arts gaf toen aan dat je lichaam nu alsnog behoorlijk van slag kan zijn door de behandelingen die je hebt gehad.
    Ik begreep van de arts dat primolut je baarmoeder schoonmaakt en je cyclus daardoor weer netjes op gang brengt. Mss een tip om t daar ook over te hebben met je arts... dit is erg vervelend zo... k weet nog wel hoe onzeker of ik toen was.
    Er spookte letterlijk van alles door mn hoofd.

Ikke, ik zal zo eens even naar je foto's kijken... ben erg benieuwd.

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ikke, ik vind ook dat je buik aan het zakken is ;)
    Kleintje is opzoek naar de uitgang :D
    Wel een mooie buik meid!
    Mooie foto's van jullie babykamer, en wat leuk die gordijnen met die sterren :)
    Nog even geduld en dan mooie foto's erbij met jullie kindje in zn bedje :D
    Dan pas is je kamertje echt af ;)

Hier vanmorgen een hele mooie ketting gekregen van mijn vriendin, de moeder van mijn oppas kindje.
    T is een mooie lange ketting die tot op de buik komt.
    Met een mooie ronde hanger er aan met daar in twee voetjes.
    Ik zal eens kijken of t lukt een foto te plaatsen.
    Ben er zo trots op! Hij is zo mooi!

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: bedankt voor de tip! Zou je dat ook voorafgaand aan een ivf-behandeling mogen gebruiken? Ik vrees dat ik toch een maandje over zal moeten slaan om alles weer op orde te krijgen. En wat lief zo'n cadeau! Ben heel benieuwd naar de foto. Is dat een speciale zwangerschapsketting (zoals je 'vroeger' de belletjes had)?

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Sneeuwmees, wel controle houden he, hahaha. Er is weer een flinke berg leesvoer :) Ik ben trouwens benieuwd wat je ha zegt zometeen. Succes!

IkkeB, mijn schoonmoeder haar arm was uit de kom. Zielig, ze had tegen mijn man gezegd dat ze nooit eerder zo'n pijn had gevoeld. Ze hebben hem weer teruggezet en nu loopt ze met een sling voor tenminste 2 weken. Zielig wel :( Ik ga trouwens snel je foto's bekijken :)

Kitty, logisch dat je gespannen bent om het bloedverlies. Hoe gaat het verder met je?

Tori, bij jou alles rustig? Morgen de grote dag, daar gaan we vanuit :D

De ha wil de verwijzing maken als ik het dossier opvraag. Dat heb ik dus net gedaan en die mailen ze me zo. Ik zit wel even in dubio dus HELP! Ik ga nu aan mijn laatste cryo beginnen, de bloeduitslagen zullen nooit op tijd binnen zijn. Ik kan volgende cyclus beginnen met mijn 2e poging dus die staat in principe al ingepland bij hen. Stel dat ik de poging start bij MCK en ik kom erachter dát er sprake is van een auto immuun aandoening, en er zijn ook cryo's, dan kan ik toch in gesprek gaan in Gent, daar medicijnen krijgen en de cryo tp in NL laten doen?

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan, ik zou gewoon de poging doen. Als dit je laatste cryo is, dan zou ik niet wachten tot de bloeduitslag. Misschien is het allemaal wel goed en dan wacht je voor niets.... En heb je al nagedacht of je naar Gent wil, of toch naar DD?

Sneeuwmees, en al gesproken met de huisarts? Ik vind het lastig, omdat ik nooit een natuurlijke cyclus heb gehad. Ik gebruikte de pil om ongesteld te worden. Primolut of Provera is ook iets dergelijks. Je kunt het proberen. Voordeel is dat je echt je cyclus kunt plannen. Misschien de moeite waard om na te vragen?

En ik voel me verder wel goed hoor :). Nog steeds erg moe en met vlagen misselijk. Ik merk nu wel dat ik al een heel klein buikje krijg. Niets voor mij, dus het gaat wel opvallen denk ik. Vandaag maar een wijd shirtje aangetrokken ;). Ik mag volgende week weer spieken, ik ben zo benieuwd!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan, ik zie dat je nog twee pogingen hebt. Wil je de 2e poging niet in NL doen en alvast een afspraak maken met Gent of DD, want zeker de wachttijd in DD is erg lang. Of wil je niet verder in Leiderdorp? Want je hebt wel mooie bevruchtingen en emmy's, dus daar moet het niet aan liggen.....

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    BE, leuk hoor een ketting! Ik heb hem volgens mij al gezien op internet. Echt lief!

Ik heb mezelf van het weekend verwend met zo'n mi moneda ketting, een zilverkleurige ketting met een zilveren hanger en een munt met swarovskisteentjes erin. Ik ben ook helemaal blij.

IkkeB, ik heb zaterdag een babyshower en we hebben gips gekocht. Ik weet niet zeker of we dan al een gipsafdruk gaan maken, of later, maar dat krijgt ze iig alvast van ons kado!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: wat je zou moeten doen is een lastige. Volgens jouw arts zou je gewoon zwanger moeten raken, dus wie weet lukt het wel van je laatste cryootje. Wat Kitty zegt, wilde ik ook al zeggen. Als je uberhaupt overweegt een keer in DD te gaan praten, zou ik nu alvast een afspraak maken voor een intake. De wachttijden zijn ruim 4 maanden en ik denk dat je pas eind augustus/begin september aan de beurt kan zijn (en afbellen kan altijd, hè).

Heb net de huisarts gesproken. Ze kon er weinig mee. Het kon van de utro zijn. Ze had niet het idee dat er iets lichamelijks aan de hand was, gezien mijn klachten en vermoedde dus een hormonale ontregeling. Ze verwijst me toch weer naar de gyn om te bespreken. Maar heb haar uitgelegd dat ik een beetje tussen wal en schip zit. In Ede hoef ik niet meer aan te komen, want die weten dat ik naar DD ga. En in DD ben ik nog niet echt begonnen. Dat snapte ze wel, maar ze vond het moeilijk iets voor te schrijven. Ze wilde evt. wel bloedformulieren klaar maken of iets voorschrijven als DD dat zou willen. Maar zij stelde voor gewoon even af te wachten.
    Toevallig kreeg ik net heel lief een pb van iemand van het forum en die zei dat ze ook altijd na'druppelde' van de utro, maar dat dat haar cyclus niet ontregelde. Alvorens ik dus slapende honden ga wakker maken in DD wil ik dus toch maar ovutesten gaan kopen en proberen mijn eisprong te traceren. Als ik gewoon een eisprong heb binnenkort, dan weet ik ongeveer ook wel wanneer ik ongesteld ga worden (en kan ik zo nodig altijd nog evt. afspraken bij stellen in DD). Maar omdat het al een uitdaging op zich was mij in te plannen, wacht ik even het weekend af en bel ik zo nodig maandag even.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Kitty, ook al kan je buikje wat veraden, het is wel heel leuk :D En zolang je het nog kan verdoezelen met wijde shirtjes of jurkjes... Prima toch? Kun je hem nog even lekker voor jezelf houden. Het liefst wil ik in NL blijven, ook qua reistijd. Daarom denk ik dat ik de 2e poging hier gewoon start en de laatste cryo laat ik sowieso terugplaatsen in deze cyclus. Wat je zegt, er hoeft niets aan de hand te zijn en ook is het auto immuun, er is altijd een kansje dat het toch blijft zitten. Het mooist zou zijn als DD of Gent mij begeleid qua auto-immuun mocht blijken dat dit het is en dat ik de terugplaatsingen gewoon in Leiderdorp kan blijven doen. Ik ben er ook nog niet uit of het Gent of DD wordt. Ik heb tot nu toe het beste gevoel bij Gent omdat ik om de eoa reden het gevoel het dat DD echt lopende band werk is ofzo. Geen idee waarom! :)

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan, ik zou me er alvast in verdiepen. Ik weet wel dat als we een tweede willen, we weer naar DD gaan. Maar ik kan me voorstellen dat de verhalen je afschrikken. Mijn man was in eerste instantie totaal niet blij op naar DD te gaan, maar hij is het nu met me eens :).
    En ach, wat is hij toch bezorgd om me. Zo lief! Moeten we niet de verloskundige bellen? Wat als dit, wat als dat. Zo zie je maar dat ook hij er nog niet echt van kan genieten. Wanneer zal dat komen? Pas als de kleine in je armen ligt?

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: ik had ook zo'n man. Inderdaad schattig en laat het maar lekker gebeuren dat hij je goed in de watten legt. De bezorgdheid gaat (denk ik) niet meer over, maar de mannelijke bezorgdheid zal zich na de geboorte vooral verplaatsen naar jullie kindje.;)

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Kitty, die mannen hebben het ook maar zwaar zo langs de zijlijn. Hihi. Bij ons is het wel heel grappig ook want mijn man had zoiets van nou ja, kinderen, leuk maar een must, neuh, niet zo. Maar...als jij er gelukkig van wordt gaan we alles op alles zetten. Hij gaat dan ook mee naar ieder gesprek, iedere behandeling, iedere echo enz. Nu we even bezig zijn met de ICSI leeft hij er steeds meer naar toe. Dan zegt 'ie ineens van, ik zou me geen raad weten als het niet wil lukken. En mijn zusje heeft natuurlijk 4 kids en de oudste is bijna 5. Echt een leuke meisje, super lief, altijd vrolijk en helemaal verliefd op mijn man hahaha. Gisteravond zei hij ineens, dat lijkt me toch wel heel leuk, als we zo'n kleine hebben rondhuppelen hier. Lijkt me toch wel heel bijzonder. Zomaar...out of the blue. Dan maakt m'n hart een sprongetje en besef ik ook dat hij er meer tijd voor nodig heeft gehad en dat de behandelingen daar misschien ook goed voor zijn zodat hij aan het idee went. :) Nu maar hopen dat onze wens dan nog uitkomt ook. Maar misschien weet jij dat met je DD ervaring maar zit er veel verschil in kennis e.d. tussen Gent en DD?

Sneeuwmees, heb je de dok al gesproken?

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: mijn man had zich nooit zo verdiept in kinderen krijgen, tot hij mij leerde kennen. Toen ik zwanger bleek, kon ik me geen groter wijf wensen dan die vent van mij. Hij stelde zelf al voor om steeds naar babyzaken te gaan, verdiepte zich in testen va wandelwagens, babybadjes e.d. Je kon het zo gek niet bedenken. En nu met ons zoontje is hij ook helemaal happy. Hij kan zich er (makkelijker dan ik kan) bij neerleggen als het er maar 1 blijft, maar wil wel alles op alles zetten om het toch te proberen. En gaf laatst aan dat hij het toch ook wel erg leuk zou vinden als we nog een kindje zouden krijgen.
    Had inderdaad de ha gesproken. Ze kon er weinig mee. Het kon van de utro zijn. Ze had niet het idee dat er iets lichamelijks aan de hand was, gezien mijn klachten en vermoedde dus een hormonale ontregeling. Ze verwijst me toch weer naar de gyn om te bespreken. Maar heb haar uitgelegd dat ik een beetje tussen wal en schip zit. In Ede hoef ik niet meer aan te komen, want die weten dat ik naar DD ga. En in DD ben ik nog niet echt begonnen. Dat snapte ze wel, maar ze vond het moeilijk iets voor te schrijven. Ze wilde evt. wel bloedformulieren klaar maken of iets voorschrijven als DD dat zou willen. Maar zij stelde voor gewoon even af te wachten. Ik wil nu even met ovutesten proberen te achterhalen of ik wel een eisprong ga krijgen, want dan kan ik ook globaal uitrekenen wanneer ik ongesteld ga worden en of dat heel erg afwijkend is met mijn normale cyclus. En dan dus pas DD bellen.

14. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Jullie zijn echt niet bij te houden zeg!

@IkkeB: Ik bedoelde bij de foto alleen maar dat de foto gedraaid is... en vandaar de buik richting beneden wijst...

15. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @IkkeB: En trouwens een super mooie en leuke babykamer!
    Nog eventjes en je mag het gaan gebruiken!

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees hahaha '...geen groter wijf wensen...' hihi. Had de mijne net aan de lijn en die ziet er echt tegen op mochten we naar DD of Gent moeten. Ik hoop dat ik het kan combineren met MCK ofzo. Zou super zijn. Maar dan moeten ze het allebei wel willen natuurlijk. Hey en met je cyclus, kunnen ze er in bij de gyn geen echo tegenaan gooien om te zien waar je nu staat? Ook al sta je voor vruchtbaarheidsbehandelingen niet meer bij hun onder behandeling, zoveel dagen vloeien hoort ook niet toch? Dan kunnen ze in ieder geval dat even onderzoeken.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Sorry Noekie :D Voor het vele typwerk dat we hier verrichten :)

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Veel teveel typewerk hier, dus ik doe lekker alleen een ego :)

Net terug van de vk en alles is nog in orde. Mijn bloeddruk 120/80, hartje van de kleine klopt lekker met zo'n 150 slagen en ze was ook tijdens de controle lekker (ahum) beweeglijk.
    Voor t eerst ook een schatting van het gewicht gedaan. Ze schatten nu zo tussen de 3500 en 3600 gram, dus prima!
    Als het niet voor dinsdag avond uit zichzelf op gang komt dan gaan ze dinsdagavond strippen...
    Maar goed, dat is niet nodig want ze komt morgen/overmorgen! ;)

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jordan, wij hebben ook twee nichtjes van ruim 1 en 3 jaar en manlief is ook helemaal gek op ze. Zo lief he om dat van je eigen man te horen dat hij ook wel graag een kleintje wil.
    En ik deed de echo's ed altijd alleen. Voor mijn man is het heel lastig om even een uurtje weg te gaan van zijn werk. Ik vond het ook niet heel erg, want hij kan toch niet veel doen. En in DD moest hij wel mee natuurlijk en de FM's deed ik in NL en hij ging alleen op zijn vrije dag mee.

20. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Tori, tuurlijk want ze is er voor zaterdag! En goed dat alles er goed uitziet! Ze heeft het wel gezellig bij je in ieder geval dus dat is een goed begin toch!? :D

Kitty, ja dat is echt super lief want hij heeft zo vaak lopen roepen dat hij er ook wel tegen op zag. Beetje bij beetje is hij wel om geturned. De oudste van mijn zusje is bijna 5, de 2e (jongentje) is 2 en een half, de 3e (jongetje) is anderhalf en de 4e (meisje) is een half jaar. Mijn man vind de oudste geweldig, de allerkleinste vindt hij wat moeilijker. Hij vindt ze lief, mooi, grappig alles maar hij zegt het meest op te zien tegen de periode van baby zijn (lees: huilen, vieze luiers, niets zelf kunnen). Hij vindt het pas leuk worden als ze gaan lopen en wat gaan brabbelen enzo. Maar ja, als het van hem zelf is wil hij het waarschijnlijk nooit meer los laten hahaha. Hij gaat nu met mij trouwens sowieso altijd mee omdat hij er de tijd voor kan maken maar als hij weer voor een baas aan de gang zal gaan wordt het misschien moeilijker en ik ga net zo gemakkelijk alleen. Hoewel toen die 2x mijn eisprong was gemist ik héél blij was dat hij er bij was :)

Deel Deze Pagina