Hallo lieve meiden, net het volgende bericht ontvangen op whatsapp; Om 18:08 is onze gezonde dochter Yvi geboren ze is 4280 gram moeder maakt het naar omstandig goed maar moet wel de nacht blijven. Grt van haar trotse ouders.
Dankje BE!! Ik zal nu nog ff meer info geven Hi meiden, kan nu pas jullie berichten want na de bevalling werd het heel snel heftig voor mij (bloeduitstorting aan de binnenkant waardoor ik constant hevige pijn heb). De bevalling ging best goed (helemaal vergeleken met de pijn die dus daarna kwam) en ons meisje heeft het super doorstaan! 4280 gram!!!!! En oh, ze is echt zó ongelooflijk mooi en dapper!!! Wow! Kan helaas nu niet bij haar zijn en nog niet met de borstvoeding beginnen, maar ze wordt goed verzorgd en papa ligt in de kamer naast haar. Ik lig op de IC en krijg morfine en nu bloed, omdat ik veel ben verloren. Yvi heet ze!!
Tori: gefeliciteerd! Eindelijk jullie wonder op de wereld. Wat eren heftigheid na je bevalling. Toch wel goed dat je in het ziekenhuis was. Wat naar dat je nu niet bij je meisje kan zijn, en wat fijn dat manlief niet naar huis moet. (is in ons ziekenhuis wel zo) ik schrik werk dat je op het ic ligt. Dat doen ze niet zomaar. Ik hoop dat dat meer uit voorzorg is en dat je er snel weg mag. Nogmaals mega gefeliciteerd en geniet van jullie meisje. Leuke naam trouwens!
IkkeB, jij bent vroeg op!! Ja, ben ook heel blij dat ik in het zh was. De persweeën kon ik wel hebben, geen traantje gelaten en ook niet hard geschreeuwd ofzo. Maar omdat ze een behoorlijke baby is dus een bloeduitstorting gekregen (dit gebeurt niet vaak) aan de binnenkant van m'n vagina. De pijn hiervan ging niet weg en kon t na een paar uur niet meer aan. Dus uiteindelijk mocht aan de morfine, wat n opluchting! En aangezien ze t dan heel goed in de gaten willen houden, ook ivm het bloedverlies, moest ik naar de IC. Wel n lieverds hier , maar oh wat mis ik m'n schatjes!! Hopelijk is de pijn straks minder en kan ik het weer aan zonder morfine. Grote kans dat ik nog langer in het zh moet blijven... Oh m'n lief stuurt net een foto, ff kijken!
Tori, van harte gefeliciteerd met jullie dochter Yvi. Wat een mooie naam hebben jullie haar gegeven Ze is het wachten dubbel en dwars waard geweest meis! Ik hoop dat alles goed met je gaat en je snel met je dochter en manneke naar huis mag.
Wat een nachtbrakers, hier! @Tori: eindelijk is ze daar dan! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje. En wat een flinke meid!! Erg leuke naam ook. Heftig die napijn, maar gelukkig heb je er goede pijnstilling voor en ben je inderdaad in goede handen. Ik hoop dat je inmiddels je dochtertje bij je hebt en lekker verder kunt gaan met genieten. @Ikke: je snapt dat jij nu aan de beurt bent en we nu binnenkort alle ogen op jou gaan richten, hè?? Ik ga me weer eens klaarmaken voor mijn dagje werk. Kom waarschijnlijk straks nog wel even spieken.
Tori, heftig meis! Maar natuurlijk van harte gefeliciteerd met de kleine meid! Ik hoop dat het snel beter met je gaat en lekker thuis kunt genieten van Yvi! Sneeuwmees, werk ze vandaag! Ik heb nog niets aan mijn leidinggevenden verteld, alleen 2 collega's waar ik goed bevriend mee ben. Moet het toch eerdaags gaan vertellen, want we gaan over twee weken uit eten en aangezien er geen menukaart is (restaurant alleen voor besloten groepen), moet ik mijn dieetwensen doorgeven. Ik kan ook gewoon zeggen wat ik niet lust, want biefstuk eet ik anders ook niet.
Lieve Tori, Van harte proficiat met geboorte van jullie dochter Yvi! Super leuke naam!! Hopelijk voel je je snel weer wat beter en sterker en kunnen jullie snel als nieuw gezinnetje naar huis. Probeer, ondanks de pijn, er van te genieten meis! Ze worden veel te snel groot. Wij zijn hartstikke trots op je hoor!! Ik wens jullie een hele fijne kraamtijd toe!! Liefs Noekie
Lieve Tori, gefeliciteerd met de geboorte van dochter Ivy (onwijs leuke naam)! Het wachten is voorbij ! Hopelijk kun je allebei je liefdes weer snel in je armen sluiten en lekker gaan genieten en ben je snel van de pijn af die de bloeduitstorting je geeft! Dikke knuffel!
@Kitty: ik vond het in het begin ook wel lastig toen ze het op mijn werk nog niet wisten. Bij ons werk moeten wij vaak spullen wegbrengen naar locaties, dus waren ze altijd gewend dat ik zonder problemen altijd van alles sjouwde. In het begin van mijn zwangerschap wilde ik natuurlijk niet te zwaar tillen met dozen e.d. Dus een tijdje maar volgehouden dat ik last van mijn rug en bekken had en dus even niet te zwaar kon tillen. Maar was blij dat ik het eindelijk had verteld, kon toen met een gerust hart het zware gesjouw aan anderen over laten. Misschien dus deze week toch eens even een kopje koffie met je leidinggevenden gaan drinken. Het is per slot van rekening heel mooi nieuws wat je te vertellen hebt.
Tori, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Yvi!! Wat een flinke meid zeg. Hopelijk knap je snel op en mag je van de IC af.
Tori: tja ik was niet vroeg op, maar aan het nacht spoken. Was van 4 tot half 7 wakkker.. Ben kapot. Ik vrees dat dit mijn lot wordt de komende weken. Is al de tweede nacht achtereen.. Sneeuwmees: ja de pijlen richten zich straks op mij. Ik hoop dat ik het minder lang spannend hou als tori. Die tante die zei dat het eerder komt zei hierbij dat mijn nichtje en ik niet ver uit elkaar zouden bevallen, maar zij schiet maar niet op. Zij is inmiddels al 1,5 week te laat, 2 keer gestript en nog niks.... Op deze manier zitten we al snel dicht op elkaar haha. Ik hoop dubbel dat hetmbij mij op tijd komt, want van 11 tot 19 mei is mijn vader in nederland. ( woont in oostenrijk) wil heel graag dat hij zijn kleinzoon dan kan zien. En stiekem ben ik er ook wel klaar mee.. Kitty: dat je het uberhaubt zo lang stil kan houden. Ik heb het op mijn werk na de eerste echo verteld. Maar ze wisten bij ons van de ivf enz. Heb heel meelevende collega's. ( en ik hield niks binnen, dus energie was echt minder)
IkkeB, de hoofdpijn was van korte duur gelukkig. Ik ben opzich ook niet zo'n zuiper zeg maar, alleen af en toe op een feestje moet kunnen maar ja, nu had ik helemaal zoiets van, wat maakt het ook uit hahahaha. En doordat het daardoor zo'n relaxte sfeer was, dat ik eens kon denken 'nou en', hebben we echt een super leuke avond gehad. Je bent trouwens aan de laatste loodjes begonnen. Zal niet heel lang meer duren denk ik Sneeuwmees, we gaan voor die 8 maanden alcoholvrij natuurlijk jij gaat bijna starten weer he! Ik heb gisteren geprikt. Zat er weer vrij snel in deed alleen beetje zeer in verhouding tot normaal.
@Jordan: ik mag bellen als ik ongesteld wordt en verwacht dat rond 10 mei. Ik mag dan eerst beginnen met een neusspray (3x per dag). Jakkes! Daarna 2 x per dag menopur spuiten. Moet nu ook de dubbele dosis spuiten vergeleken met vorige keer. Ben benieuwd hoe ik straks door het leven stuiter als zo'n labiele hormonen-dweil. Mijn man kan maar beter een paar extra dienstjes op zijn werk vragen. En groots gelijk dat je een leuk feestje hebt gevierd! Dat nemen ze je niet meer af! Al is de koppijn the day after wat minder. Mijn man heeft vanmorgen weer naar PNO gebeld. Ze hebben een achterstand (was ons nog niet opgevallen) en hopen zo spoedig mogelijk antwoord te kunnen geven. In principe kunnen ze me de derde poging niet weigeren, maar wel moeilijk doen omdat die in het buitenland plaatsvindt. Heb daarvoor een speciaal formulier ingediend voror aanvraag behandeling buitenland. Mijn man heeft al wel gevraagd of ik evt. kon declareren, maar ook dat kan nog niet voordat de toestemming rond is. Hoop wel dat ze een beetje opschieten, want ik moet wel voor 10 mei die medicijnen gaan indienen bij de apotheek en het zou fijn zijn als dat wel vergoed gaat worden. Ben verder bezig met een hotelletje in DD zoeken. Ik moet op 10 mei er al om 10.00 uur zijn. Dat betekent dat we zeker om half 8 al in de auto moeten zitten en dan is het ook heel zeker dat we een behoorlijk stuk in de file zitten, want we moeten over een stuk snelweg wat altijd rond die tijd muurdicht zit. Ik had toen bedacht dat het misschien een aardig idee zou zijn om de avond ervoor er al heen te gaan. Dan kunnen we 's morgens lekker rustig wakker worden, ontbijten en in een paar min. naar de kliniek rijden. Ondanks dat de reden van het bezoekje naar DD natuurlijk niet zo leuk is, voelt het wel als een soort van vakantie boeken.
Sneeuwmees, over de apotheek moet jij je echt geen zorgen maken. Dat krijg je gewoon vergoed. Het zijn de facturen die DD vrij snel stuurt en zeker bij ons in geval van ICSI bij elkaar ruim 3000 euro was die je binnen 2 weken moet betalen. Vervelend dat PNO nog zo lastig doet. Ik heb vandaag mijn 'verslag' van de DD poging verstuurt naar de rechtsbijstand. Hopelijk kunnen zij nog iets betekenen en ervoor zorgen dat ik alsnog wat vergoed krijg. En gezellig hoor een hotelletje boeken. Wij wonen dus bijna 3 uur rijden van DD en als we er vroeg moesten zijn, bijv op de dag van de punctie, dan zaten we al om half 7 in de auto....Maar dit kan natuurlijk ook en levert veel minder stress op als het opeens druk is op de weg. Jordan, en wanneer krijg je de uitslag? De tp gaat gewoon door toch? Ik weet dat ik het binnenkort moet vertellen op mijn werk aan mijn leidinggevende. Ze zijn op de hoogte van mijn poging in DD, maar er wordt niet aan me gevraagd hoe het gaat. Misschien durven ze het niet ofzo? Verwachten ze dat ik het wel vertel? En gelukkig ben ik niet zo ziek als jij geweest IkkeB en werk ik niet altijd met dezelfde mensen en kan ik makkelijk van huis dingen doen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nog niet aan de opa en oma van mijn man heb verteld, dus kan je na gaan hoe voorzichtig ik ben .
@Kitty: van de medicijnen verwacht ik ook geen problemen. Heb zelfs wel eens van mensen gehoord dat bij eigen betaalde pogingen de medicijnen wel gewoon vergoed werden. Wil nog wel even met de apotheek bellen hoe snel ze het in huis hebben als ik ongesteld wordt. We hebben ons best gedaan het eitje weer te tacklen, dus wil eigenlijk pas de medicijnen gaan ophalen als ik zeker weet dat onze eigen poging mislukt is. Hoop voor jou dat de rechtsbijstand nog wat voor je kan betekenen. Het is toch een heel bedrag. Bij jullie nog erg verzacht dat je door dat hoge bedrag wel zwanger bent geraakt. En ik vond het ook wat onwerkelijk om te vertellen dat ik zwanger was. Net of je dan pas echt zwanger bent en er niet meer om heen kunt. Nu kun je het nog lekker als je eigen 'geheimpje' houden en dat is soms nog wel zo lekker. Als het verteld hebt, wordt het ineens zo echt. Wij wonen op 'maar' 1,5 uur rijden van DD, maar we hebben altijd een paar knelpunten op de A50 waar we overheen moeten. En ondanks dat je op tijd vertrekt, merk ik wel dat ik gelijk al met het zweet in mijn handen zit als ik de borden bovenaan de weg zie knipperen met 70 of 50. We proberen ook zoveel mogelijk ons zoontje mee te nemen en het is voor hem toch wel een hele zit. Zoals vorige keer was het eerst 1,5 uur in de auto zitten (dat gaat dan nog), maar toen ook nog eens 2,5 uur in de wachtkamer moeten wachten. Toen was zijn geduld wel een beetje op. Als we al daar zijn, hoeven we alleen even naar de kliniek en kan mijn man desnoods met mijn zoontje weer even terug naar het hotel, terwijl ik daar zit te wachten op mijn afspraak.
Wat een rust hier. Allemaal aan de oranjebitter? Of gewoon bier/wijn. Wij hebben vanmiddag stad en land moeten afgaan om nog een oranjetompouche te kunnen kopen. Uiteindelij hadden ze deze nog bij een bakker. Mega duur, maar wel erg lekker. Morgen lekker rustig aan doen. Eerst ff op onze nichtjes passen en daarna nog geen plannen. Hopelijk slaap ik vanacht weer beter. O ja, vrijdag ga ik bevallen hoorde ik vandaag. Hihi, ik teken ervoor!!
@Ikke: jij vrijdag al aan de beurt! Zou leuk zijn! Dus ga je gang... the floor is yours! @Tori: al thuis met de kleine meid? Ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
IkkeB, nou dan gaan we maar duimen en hopen enz voor vrijdag wie zei het trouwens tegen je? Kitty, misschien vragen ze er op je werk niet naar omdat ze er niet over willen beginnen in het geval dat het niet goed zou zijn gegaan? Ik denk mbt mijn bloeduitslag over een week of 2. Ik heb wel gewoon de tp. Mocht er wat uit komen moet ik bloedverdunners spuiten v.a. een positieve test dus dan hebben we nog 2,5 week Sneeuwmees, die Menopur is idd aardig aan de aantallen 2 X per dag! Zie je op tegen de neusspray? Tori hoe gaat het met jou en Ivy? Gaat het bij jou al beter qua pijn? Ik ga maar eens slapen. Leuke dag morgen.