Uitslag net doorgebeld gekregen. De factor VIII is gedaald van 189 naar 136. Hij moet tussen de 80 en 130 liggen volgens de referentiewaarde maar hij is dus zo nihil verhoogd dat we niets aan hoeven te doen. Geen bloedverdunners spuiten dus! Oh ja, Sneeuwmees jij vroeg hoe ik me voel. Heb wel wat dingetjes maar ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan. Laat het zeg maar een beetje aan mezelf voorbij gaan en wacht het af. Heb ook (nog) geen testdrang ofzo. Waarschijnlijk als het woensdag is kan ik me niet meer inhouden maar goed, dat duurt nog een week hihi. Niet teveel bij stil staan lukt me aardig
Jordan: zelf had ik er ook niet heel veel moeite mee, maar wilde het toch ff gezegd hebben. Voor mij was oud en nieuw wel altijd zo'n pijnlijk moment.
IkkeB, tuurlijk, mag je toch ook zeggen? Ik snap wat je bedoelt hoor. Was ook niet kritisch bedoeld, hoop ook niet dat het zo over kwam Ieder z'n dingetje. Ik heb het met kerst en dan met name kerstavond, toen heb ik er eens zo doorheen gezeten en dat gevoel raak ik niet meer kwijt. Noekie, heerlijk. Lekker even weg met z'n viertjes. Geniet er volop van!!!!!!
@Noekie: fijne vakantie! Geniet ervan (met hopelijk mooi weer). @Jordan: fijn dat je voldoende afleiding hebt. Mijn ervaring was altijd dat de eerste week redelijk snel voorbij ging, maar dan...
Jordan, beter dat je geen bloedverdunners hoeft te spuiten. Noekie, geniet er lekker van in het subtropische! Bedankt voor je kaartje nog trouwens, lief. Sneeuwmees, jammer dat de eigen poging voordat je naar dd gaat niet net gelukt is. Ik weet nog dat ik ook zo de hoop had voordat het IVF avontuur ging beginnen. Maar goed, op naar dd straks! Het uitje naar het winkelcentrum is goed gegaan, maar was wel,iets teveel voor m'n bekken. De kleine heeft de hele reis geslapen en die vond het dus prima. Wel leuk heb nu wat nieuwe, zelf uitgekozen, kleertjes binnen. Ze moeten alleen nog gewassen worden... Dat is nu de taak van m'n vriendje . Lekker hoor. BE/Noekie/sneeuwmees, ik heb trouwens erg veel last van een constante bloedneus... Hoort dat er bij na de bevalling... Of zou t van de ziekenhuislucht gekomen zijn?
@Tori: Graag gedaan! Van die bloedneus geen idee. Zelf geen last van gehad en heb het eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. En we gaan zeker genieten hoor! Nu 3 van 4 flink verkouden dus hopelijk gaat de vakantie ons goed doen!
Jordan: ik heb het zeker niet kritisch geinterpreteerd. Idd dat gevoel blijft je je leven lang bij en elk jaar opnieuw. Fijn dat je nu zonder bloedverdunners de wachtweken door kunt. Super!! Tori: bloedneuzen hoor je vaker bij zwangere en volgens mij ook bij net bevallen vrouwen, je heke hormoonhuishouding is in de war, dus je hoeft je niet druk te maken volgens mij. Het lijkt me echt gaaf om met je eigen kleine mensje achter de wandelwagen te lopen. Voelde dat voor jou ook bijzonder?
Ja wie weet komt het mede van de verandering in hormonen die bloedneus van mij. Hoop dat het niet heel lang aanhoudt, want ik vind het irritant! Steeds ook korsten en die jeuken, bah. Haha, ja met de kinderwagen lopen was erg leuk! Heb later gistermiddag ook nog een rondje hier in de straat gedaan, kaartjes rondbrengen. En een aantal buurtjes liep toevallig buiten dus die kwamen even in de wagen kijken! Had de kleine om 20 over twee n de auto in borst gevoed.. Ze slaapt nu nog wel n beetje, als het goed is komt ze dan zo en hebben we geen probleem met t avondeten straks . Oh ik hoop dat ze snel komt wat m'n borsten voelen alsof ze op knappen staan! Ze krijgt nu ook duidelijk meer binnen want ze heeft al minder bijvoeding gehad. En als we bijvoeding geven spuugt ze een gedeelte ook weer uit.
@Tori: Een keer voor en na de voeding wegen. Dan weet je meteen hoeveel ze binnen krijgt nu. Maar het is een erg goed teken als je borsten op knappen staat!
@Tori: fijn dat de bv goed op gang komt en de kleine meid bijna geen bijvoeding meer hoeft te hebben. En lekker, hè, dat showen met je kleine meisje! @Noekie: ben je nu vandaag vertrokken of ga je morgen? Ben even de kluts van dagen kwijt. Maar ik wens je hoe dan veel plezier! We zijn inmiddels in DD aanbelandt. Het kamertje is erg klein. Dus de foto's op de website zijn of creatief gemaakt of van een heel andere kamer. Maar goed, het is maar voor een nachtje en het was ook niet de hoofdprijs. Dus we redden ons prima! M'n zoontje had vandaag ineens koorts en was huilerig en hangerig. Na een zetpil ging het stukken beter. Maar nu hier aangekomen (en zetpil uitgewerkt) toch weer 39,5. Hij is er niet ziek van. Hij zegt dat hij wat keelpijn heeft, en klaagt niet over andere pijn. Dus we gaan er maar vanuit dat dat het is. De tweede zetpil zit er inmiddels in. We hopen maar dat het slapen zo een beetje gaat lukken. Wel fijn dat we al hier zijn (de kliniek is op nog geen 5 min. hiervandaan). Dus morgen lekker rustig wakker worden, lekker ontbijten. Dan naar de kliniek (in de hoop dat het niet erg uitloopt allemaal zoals de vorige keer) en dan hopelijk (als ons zoontje zich goed genoeg voelt) nog wat leuks doen in DD of de omgeving. Dacht vandaag ongesteld geworden te zijn, maar het was heel minimaal en inmiddels ook weer gestopt. In DD hanteren ze de regel dat als je helderrood bloed verliest het dan als cd1 geldt. Ik vind het lastig te bepalen, maar vond zelf dat ik niet echt helderrood bloed verloren ben (eerder wat bruin). Ik ben dus vandaag nog maar niet met de neusspray begonnen. Morgen zal het wel goed op gang komen en zal ik alsnog wel beginnen. En morgen heb ik de echo, dus dan zal ik ook wel horen of ik het goede besluit heb genomen. Toch wel spannend weer! Als het meezit moet ik zondag al met spuiten beginnen.
@Sneeuwmees: Ik wou jou net veel succes wensen in DD en vragen hoe het hotelletje was. Klein dus! Ik denk dat je wel goed zit met pas morgen beginnen met de neusspray! Ik ben zo benieuwd wat de verdere stappen zijn! Ook al ben ik op vakantie ik hou jullie allemaal goed in de gaten hoor! Ik duim rustig door voor Jordan... Ik wacht rustig af op baby nieuws van IkkeB...
Sneeuwmees: heel veel succes vandaag. Hopelijk is je zoontje een beetje opgeknapt en hebben jullie een goede nacht gehad. Vandaag een spannende dag. Nu hopelijk minder lang wachten. Noekie: have fun daar. Hier alles rustig hoor. Of nou ja rustig.. de kleine heeft op dit moment de hik en denkt dat hij nog draaien kan in mijn buik. Maar mijn buik is het daar dan weer niet mee eens.
Ooh ikkeB, je nadert de 40 weken! Lekker is dat he, als de kleine nog denkt dat ie kan draaien... Gelukkig lukt hem dat niet. Hoe voel jij je nu, is het nog te doen met je buik en bekken? Vannacht liep de nacht anders dan we hoopten... Het begon bij dat de kleine vanaf 22:00 al lekker ging slapen en tja, toen werd ze rond middernacht wakker en tevreden zijn na de voeding ho maar! Uiteindelijk heeft ze vanochtend op t voedingskussen naast me lekker op het grote bed geslapen. Ze gooide er veel flesvoeding weer uit dus wilde haar niet in haar bedje leggen maar dicht bij me hebben. Jordan, hoe is het?? Noekie, maandag komt de JGZ langs en gaat haar wegen, ben benieuwd . Zo lang ze veel plast en poept maak ik me gen zorgen en dat doet ze!!
De nacht in ons hotel was wat onrustig. M'n zoontje had koorts en sliep dus onrustig (en ik daarbij). Daarnaast had hij maar besloten horizontaal tussen ons in te liggen en ik was de gelukkige dat ik de voeten had (waar hij zich steeds mee afzette). Vanmorgen op tijd wakker en ontbeten. Ik ben toen alsnog ongesteld geworden, dus ook gelijk het eerste shot met de neusspray erin. Ik had om 10 uur een afspraak, maar het bij elkaar pakken van alle spullen, het uitchecken, inpakken van de auto en ons zoontje duurde toch langer dan we verwacht hadden. We hadden het net op tijd kunnen redden, maar toen reden we ook nog eens tot twee maal toe een verkeerde afslag. Kortom, bijna 10 min. te laat. Dan boek je een hotel omdat het zo handig en dichtbij is en kom je te laat. Maar het was erg druk binnen en ik had niet de indruk dat dr. S. me al gemist had. Dat was ook niet zo, want ik werd om half 11 naar binnen geroepen. Hij heeft de uitgangsecho gedaan en daarna moest ik nog even naar zijn kamer toekomen. Hij heeft toen nog globaal alles doorgesproken wat er gaat gebeuren en wanneer. Daarna ben ik weer in de wachtkamer gaan zitten, omdat ik dacht geroepen te worden door de assistente voor het maken van de vervolgafspraken. Tot twee maal toe kwam de echo-assistente voorbij en ze keek al wat bedenkelijk, dus die kwam op een gegeven moment vragen of er een reden was dat ik wachtte, want ze had van dr. S. niet begrepen dat ik nog moest wachten. Ik zei dat ik zat te wachten op de assistente voor het maken van de vervolgafspraak. Maar toen zei ze dat zij dat ook voor mij kon doen. De eerstvolgende afspraak staat op dag 8 en dat is volgende week vrijdag. Ik had een gedacht om die echo in NL te laten doen, omdat mijn man net extra veel moet werken die dagen. Maar we konden gelukkig een tijdstip afspreken op die dag waarop het voor mijn man ook kon. Op dag 11 moet ik ook nog voor een echo, maar dan is het 2e pinksterdag en dan zijn ze beperkt open. Dus of we moeten dan komen en anders op dag 12. Waarschijnlijk krijg ik dan ook door wanneer de punctie gepland wordt. Dat zal dus halverwege de week na pinksteren zijn (als alles goed is). We waren nog van plan er een leuke dag in DD van te maken. Maar het regende iets en er stond een behoorlijk harde wind. Mijn zoontje gaf aan dat hij naar huis wilde om buiten te spelen. Dus toen zijn we toch maar naar huis gereden. Inmiddels tweede shot van de neusspray erin (moet 3 x per dag). Zondagmorgen gaat de eerste spuit erin. Ben heel benieuwd hoe alles gaat verlopen, of er überhaupt follikels gaan groeien, hoe ik ga reageren op de spuiten met bijwerkingen e.d. Het is toch al weer 7 maanden geleden dat ik de laatste poging had. En dan, als alles goed gaat, natuurlijk weer de spanning van de punctie, het telefoontje van de bevruchting. Pff.... als ik daar al weer aan denk. Maar ja, je gaat er voor, want je weet waarvoor je het doet. Maar voordat je dat doel bereikt hebt...
Sneeuwmees: zul je altijd zien, hoe dichter bij je ergens bent hoe later je aankomt. ( de kinderen die dicht bij school wonen komen ook altijd het laatst binnen). Wel fijn dat je. Nu helder hebt wanneer er wat gebeurd. Was de uitgangsecho goed? Pff ja het is weer volop investeren de komende tijd, maar voor je het weet heb je het weer achter de rug. Nu stapje voor stapje richting de punctie. Daarna een tp en dan de lange wachtweken. Ik ga alvast duimen dat er goede follikels komen. Hoe is het nu met je zoontje?