IVF in 2012 Deel 2!!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door cybell, 21 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden!

Volgens mij heb ik een hoop gemist. Ik probeer wel bij te lezen. Ik heb niet altijd tijd om te reageren. En jullie middagje samen was leuk zo te lezen. Sorry dat ik niet van me heb laten horen, ik zit niet zo lekker in mn vel. Veel geregel voor deze poging en op mn werk spanningen. Grote kans dat ik me ziek ga melden en aan mezelf ga denken de komende weken. Anyway, gisteren dus in DD geweest. Om 7 uur de deur uit en om 10 uur daar. Klein 10 min wachten en toen waren we al aan de beurt. Echo gehad, alles prima, schema meegekregen. Ik ga in de ochtend 150E en 's avonds 150E Menopur gebruiken. En Decapeptyl, een halve spuit per dag. En 5000E Pregnyl. Allemaal net een andere dosis dan in NL zoals je ziet. Hopelijk gaat het helpen! Gisteren ook ongesteld geworden. Dus de poging is weer begonnen!

BE, echt een heel mooi kamertje! Wat een werk is het. Heb je dat iig gehad.

Noekie, het wordt zeker jouw maand, ik ben erg benieuwd!

IkkeB, bij jou gaat het ook hard. Is het nog te doen met werken?

Sneeuwmees, ik zag je in DD topic voorbij komen :). Heb je eig je amh waarde al terug gekregen?

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: ben heel benieuwd hoe het nieuwe schema en andere manier van spuiten gaat bevallen. Hebben de spanningen op je werk met je ivf en zkh-bezoeken te maken. Inderdaad nu maar even aan jezelf denken wat je heb je energie (zowel geestelijk als lichamelijk) dubbel en dwars nodig.
    Ik heb op 7 januari mijn amh laten prikken. Het zou 2-3 wkn duren, maar inmiddels is het al 3,5 week geleden. Had vandaag even willen bellen, maar alles liep even anders dan anders. Probeer dus maandag vanaf mijn werk te bellen.

3. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty: een spannende tijd breekt weer aan, maar je zit weer in de race!! Hier gaat hetprima. Ik werk 4 uur per week minder ivm spugen na een werkweek. Met name de avonden hakken er in, nog een week dan is de fase weer voorbij waarin ik in de avond werk. Nog maar 8,5!weken werken en dan verlof. Ik kwam erachter dat het in mijn laatste werkweek namelijk pasen is, dus die week maar 2 dagen ( die donderdag is mijn eerste verlofdag)
    Ik ga duimen voor je dat deze poging lukt!!!!!!

4. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: Fijn dat je ons weer even op de hoogte hebt gebracht over je afspraak in DD.

We gaan inderdaad super hard voor je duimen dat het deze poging gaat lukken! En denk vooral aan jezelf hoor! Neem alle rust en ontspanning die je maar kunt nemen. En als het op je werk tegen zit dan maar ziek melden. Dit is veel belangrijker!

5. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    38 weken???
    Vind je t niet een beetje veel? :D

Ben trouwens wel geslaagd voor positie kleding, maar pas vandaag.
    K heb de hele dag zo goed als niks gedaan, en vnv met man lief en ons zoontje de stad in geweest.
    Maar jeetje wat is dat spul duur zeg?!

6. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    #166 BiancaElisabeth, 2 feb 2013
    Laatst bewerkt: 2 feb 2013
    Uhmmm let niet op0 de tijd hoor, kan de slaap niet vatten... blegh!

@all, dank jullie wel voor de leuke en lieve reacties op ons kamertje. we zijn er ook erg trots op :D

Kitty, fijn weer iets van je te horen meid!
    Wat een schema heb je mee gekregen zeg! Lijkt me een hoop gedoe, ik had me ook lekker ziek gemeld meid! Neem de tijd voor je zelf! Als is het niet voor t lichamelijke, dan wel voor t geestelijke. Echt doen hoor!
    Hier gaan mn duimen hard voor je draaien meis!

Sneeuwmees; Bij jullie iedereen al weer aan de betere hand?

Noekie; zoon lief al weer wat beter? t arme manneke!
    T aftellen is nu echt begonnen zeg! hahahaha zelfs ik vind t spannend :D

Afgelopen woensdag zouden wij op kraamvisite gaan bij goeie vriende, maar dat werd afgezegd op t laatste moment. Ded kleine meid was niet blij; ze hebben bij haar 's middags haar tongriempje geknipt... en der mams had koorts, dus hebben we het verzet. Nu gaan we a.s dinsdag avond eventjes...

Zo nu toch maar weer proberen te slapen... morgen een lange vermoeide dag ben ik bang voor.
    t voetbal seizoen van de kids is weer begonnen, morge ochtend stat hier in t teken van de wedstrijden. s' middags thuis nog ff aan de gang en dan krijgen we ook nog eens visite. Dat wordt vroeg naar bed morgen nou ja... vanavond ;)
    Zondag lekker niksen en s'avonds met ons gezin, onze broertjes, schoonmams en mijn stiefpaps uit eten.

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Goedemorgen! Gewekt door de kleine om 8 uur, mooie tijd om op te staan :). Nu nog aan m'n ontbijt (brinta, voor de vezels).

BE, we hadden je kamertje al leeg gezien, maar nu alles er staat ziet hij er nog mooier uit! Nog wat schilderijtjes aan de wand en dan is ie al klaar, lekker op tijd.

Kitty, fijn iets van je te horen. Goed idee om aan jezelf te denken, luisteren naar je lichaam. En alles zag er dus goed uit :) in DD. Nu beginnen met de nieuwe (laatste en succesvolle!) poging. Sterkte met spuiten!

Noekie, jaaa het is februari ; deze maand gaat het gebeuren je wordt weer mama!

ikkeB, ja 38 weken wachten voor BE is wel iets te lang denk ik, hihi. Jij bent zwanger zeker (dus in de warm met cijfers ;)).
    Goede tip om extra vitamine C te nemen, ik ben er al flink mee bezig en nog nergens last van :D. Bij ons op het werk wel 2 zieken, eentje zelfs met voorhoofdsholte ontsteking en ontsteking in z'n oor. Z'n vrouw was gisteren uitgeteld van de 2e, hopelijk voor hem bevalt ze een weekje later ipv bijv. dit weekend.

BE, ja vond je de positiekleding duur? ik vond het juist wel meevallen. Moet wel zeggen dat ze niet veel hebben wat ik leuk vind/aan zou trekken, maar 2 spijkerbroeken, zwarte blouse en wat shirts is toch gelukt. Verder gewoon van die mama tshirts met lange mouwen van de Hema gekocht en daar doe ik gewoon een lang tshirt die ik al had over heen en klaar.
    Maar goed, je kan nu weer lekkerder zitten met een positiebroek aan, toch?
    Veel plezier bij de voetbal vandaag!

Sneeuwmees, hoe voel jij je?? Over 11 dagen testen staat in je banner, ooooh hoop zo dat onze positieve hormonen en energie tijdens onze date extra geholpen hebben.

@weekend, vanmorgen ff bezig in huis (boven stofzuigen, wat rommel opruimen enzo) en op boodschap. 's middags rond thee tijd naar m'n schoonmoeder, gaat m'n vriend een lamp ophangen en ik ga lekker thee drinken met wat lekkers (jaja om gevraagd, haha ERG!) erbij.
    Morgen niets gepland, gewoon een lekkere dag, waarschijnlijk gaan we een bordspel spelen, wat puzzelen / lezen en genieten van binnen terwijl het buiten vies weer is.

Heb trouwens gisteravond erg last gehad van m'n middenrif, deed zo'n pijn ... wist niet hoe ik moet zitten / liggen, niets hielp. Zelfde gevoel als je buiten adem raakt, maar dat had ik dan net weer niet, maar wel die druk op m'n borst. Nouja, nu is het weer weg, hopelijk blijft het weg.

Fijn weekend meiden!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Zo jullie zijn weer lekker aan de klets geweest.

@Bianca: fijn dat je geslaagd bent voor de positiekleding. Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet echt veel positiekleding gekocht. Meer shirts die lekker wijd vielen. Een zw.broek is het enige wat ik toen gekocht heb. Verder was ik in de zomer zwanger en heb een zomerjurk zowat versleten. Mijn man zei dat hij mij in die jurk kon uittekenen.
    @Tori: niet fijn die pijn aan het middenrif. Lag de kleine weer dwars? Hopelijk blijft ze vandaag lekker liggen waar ze ligt.

Ik had gisteren iemand van de kringloop gebeld voor de 2 stoelen waar ik vanaf wil. Hij zou vanaf 5 uur komen. Nou, de hele avond zitten wachten, maar niemand geweest. Grrrr... :x
    Ik wil graag van die stoelen af, dus ik zal hem nog een keer moeten, maar aan de andere kant staat het me enorm tegen om hem nog een keer te moeten bellen (vooral omdat ik het onbeschoft vond dt hij niets heeft laten horen).
    Vanmorgen weer naar de peutergym geweest. Ben zelf gevallen en heb mijn enkel verstuikt.:( Er lag een mat, maar daar zat nog een mat onder voor extra stevigheid, maar daardoor was het ook best gevaarlijk. Ik stond op die mat om mijn zoontje op te vangen en lette niet op en knakte mijn enkel dubbel.
    Toch knap om als moeder zelf geblesseerd te raken bij peutergym.:):cool:

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Best knap eigenlijk om op de peutergym geblesseerd te raken. Pootje hoog houden nu en hopelijk trekt de pijn snel wel.

@Tori: Iets lekkers bij de koffie/thee wil ik ook wel elke dag. Morgen krijgen we visite van vrienden dus denk dat ik vandaag ook maar eens wat ga bakken.

En die pijn in het middenrif komt mij wel bekend voor. De kleine komt nu hoog te liggen en als die zich even aan het uitrekken is kan dat nog meer druk geven op het middenrif. Pijnlijk ja...

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be; ik bedoelde 28 weken, was een typfout. (12 +28 is 40) :) zwangershapskleding vind ik bij sommige winkels wel erg duur, maar bij andere winkels valt het enorm mee ( vaak kleine winkeltjes en bepaalde merken duur). Ik shop graag in de sale. Bij ons ging de prenatal in het centrum sluiten. Bovenop de korting was er nog extra 50 procent korting, hierdoor shirts enz voor ongeveer 5 a 10 euro :). Ik heb verder ook veel gekregen van ex zwangeren. Voor voordeligemkleding kun je misschien nig kijken bij hema, h en m en miss etam. Of internet.

Sneeuwmees; o nee, pijnlijk! Beentje omhoog.

Tori; au klinkt ook niet fijn. Bij yoga krijg je oefeningen voor meer ruimte in je middenrif. ( vooral armen omhoog doen) daarnaast helpt het misschien nog in je ademhaling zo veel mogelijk richting je bekken te sturen, je handen oo je onderbuik leggen, misschien dat de kleine dan meer naar beneden gaat. ( zal geen wonderen doen, maar misschien een klein beetje verlichten...)

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: hopelijk vandaag een wat minder pijnlijke dag gehad als gisteren.
    @Noekie: gaat het weer wat beter met hoesten?
    @Ikke: ik zag dat jij over een paar weekjes ook al met verlof gaat? Je hebt dan in ieder geval wel een lekkere aanloop tot aan de bevalling. Ook wel lekker voor jou, zeker omdat je ook je hele zwangerschap zo misselijk bent geweest.

Mijn voet is nog steeds gevoelig, maar kan er wel op lopen gelukkig. Mijn man is weer aan het werk en was van plan even grondig te gaan schoonmaken, maar moet zeggen dat ik er eigenlijk niet zo'n zin in heb, dus morgen weer een dag, zullen we maar zeggen.

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: je kunt je voet ook gebruiken als excuus om niet schoon te maken. klein beetje misbruik maken van de situatie kan geen kwaad toch? Hihi.
    Ik ga over 8,5 week met verlof. (6 weken van tevoren) nog 2 maandjes werken dus.

13. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Het hoesten gaat nog steeds niet goed. Sinds vrijdag ook koorts erbij en ik ben totaal op. Alles doet zeer. Moeite met ademen en bij elke hoestbui benauwd.

Ik moet om 10.15 uur bij de huisartsenpost zijn.

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    IkkeB, thanks voor de tips. Gisteren had ik het gelukkig niet. Moet wel zeggen dat ik met mn armen omhoog ook geprobeerd heb, maar ook dat was toen niet prettig.
    2,5 halve week na mij ga jij ook al met verlof, we zitten ook echt dicht op elkaar :).

Sneeuwmees, ja het ging dus weer beter gisteren en gelukkig met jouw voet ook weer vandaag. Hoe krijg je het voor mekaar met peutergym, hihi. Maar ja verstappen gaat ook zo makkelijk. Nu maar rustig aan doen en niet te actief n huis bezig vandaag ookal was dat de planning voor gisteren.

Noekie, dat klinkt niet goed! Koorts moet je niet hebben. Sterkte meid en zo maar naar de huisartsenpost, hopelijk kunnen ze iets voor je doen. Knuffel!

15. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Noekie; benieuwd wat ze zeggen. Hopelijk kunnen ze je wat geven en hoef je niet te blijven. Koorts en benauwd zijn is vreselijk, zeker in jou 'toestand'

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: succes bij de huisartsenpost straks! Kan me voorstellen dat je helemaal op bent. De laatste loodjes zijn normaal al wat zwaarder en dan ook nog eens koorts erbij. Sterkte, meid!
    @Ikke: heb gisterenavond heel laat toch nog maar gedweild. Ik ergerde me zo enorm aan de vloer en met kind en vooral ook met een man over de vloer is dweilen een crime. Dus toch maar het emmertje gevuld en kon ik toch nog met een 'opgeruimd' gevoel naar bed. Maar... misschien als ik vandaag zin heb in een kopje koffie.. ik toch ineens een ernstige terugval krijg en mijn man dat kopje koffie maar even voor me moet maken. ;)
    @Tori: jouw verlof schiet dus ook al lekker op. Wie had dat vorig jaar kunnen bedenken, dat het merendeel van ons clubje dit voorjaar allemaal achter elkaar gaan bevallen.:p

17. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Hee meiden,

We zijn weer thuis gelukkig. De longen waren redelijk schoon en heb een ontstekingsremmende neusspray gekregen voor mijn voorhoofdholtontsteking. Bloeddruk was wel wat hoog en ik had een snelle hartfrequentie. Dat gaf ook de benauwdheid volgens de dokter. Nu 4 x daags paracetamol om de koorts laag te houden.

Nu rustig op de bank liggen en uitzieken. Manlief is nu een soepje voor mij aan het maken en wordt heerlijk verwend. Tobie heeft al een mooie tekening voor mij gemaakt zelfs en krijg steeds dikke knuffels van hem.
    Het heeft dus ook zijn voordelen dat ziek zijn.... Al heb ik het liever niet als ik hoogzwanger ben.

18. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    #178 BiancaElisabeth, 3 feb 2013
    Laatst bewerkt: 3 feb 2013
    Tori, ik heb de positiekleding gekocht bij de noppies winkel in n dorp hiernaast.
    Die is toch wel prijzig hoor.
    Ik heb er twee broeken gekocht een van Esprit en een van Noppies.
    Tevens ook wat jurkjes rokjes en shirts waar 50% korting op zat en de 4de daarvan was gratis.
    Ik was uiteindelijk 300 nog wat kwijt... maar ik kan er wel mee doen tot t eind.
    En ik moet zeggen het zit heerlijk!

Ik was ook bij de miss etam wezen kijken... die hadden zo goed als geen broeken in mijn maat helaas.
    K heb er wel n shirt gekocht, twee hemdjes en een gebreid grijs bolerotje.
    Meer hadden ze niet voor mij helaas.

Sneeuwmees, je moet ook wel voorzichtig doen ;)

Ikke, bij de hema heb k n rokje gekocht en n legging. heerlijk!

Noekie, meid toch! K schrok wel even toen ik t las van je verkoudheid zeg.
    Fijn dat je van die ha wat mee gekregen hebt.
    T lijkt mij ook niets hoor om zo op t einde van je zwangerschap zo ziek te zijn.
    Hopelijk knap.je snel weer op.
    Wat een lieverd is je kleine manneke ook zeg! Zo lief!
    En super van man lief dat ie n soepje voor je maakt.
    Hahaha dat zou de.mijne niet doen ;) hihihi omsat ie wss niet wet hoe t moet ;)

@all hier vrij rustige dagen achter de rug maar toch helemaal gesloopt!
    Ik ben echt hele dagen moe... en eerlijk gezegd beginnik dat echt zat te worden.. hihihi das echt niets voor mij.
    Ik heb sinds een paar dagen ook behoorlijke last van bandenpijn.
    Verschrikkelijk. zo lang ik zit of lig is er niets aan de hand maar zodra ik opsta en ietsje moet lopen is t pet.
    Hebben jullie mss tips voor me? en blijft dat de hele zwangerschap zo? Ik kan me niet heugen dat ik t bij de andere kids ook zo erg heb gehad...

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be; ja noppies en esprit zijn wel duur , daar begin ik niet eens aan. Ik heb net weer een tas vol leuke kleding gekregen :) ( handig een net bevallen schoonzus die geen kinderen meer wil)

Bandenpijn blijft niet de hele zwangerschap. Althans meestal niet. Het zijn periodes waarin je baarmoeder snel groeit, je banden rekken dan op en tja dat doet soms ff pijn helaas. Kan straks minder worden en later weer terug komen.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: fijn dat je er wat voor hebt gekregen en lief dat je zo lekker in de watten gelegd wordt. Kun je vast oefenen voor het kraambed. Ik hoop dat je je snel beter voelt.
    @Bianca: fijn dat je geslaagd bent. Je kunt het komende half jaar dus lekker vooruit. En die bandenpijn verbaasd me niets bij jou. Die buik van jou groeit als kool, dus gaat met grof geweld.

Deel Deze Pagina